Chord vs EarTwo mini shoot-out @ Garmt

Started by eduard, September 18, 2004, 01:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenskie

#50
Quote from: ub4b on January 17, 2005, 10:43:41
Zou je Chord graag eens in tweekanaals vergelijken met de ZAP.


heey Ub waaneer is de shootout, ik heb echt enorm zin om de zap en de chord te horen , jottum  ;D
Je hebt het er nu zoveel over gehad , hij zal de Chord ook wel wegspelen...maar dat geeft niet .
Je bent nu al zolang bezig om de perfecte set samen te stellen dat het geen schande zal zijn voor de Chord.
Ik heb alles nog eens goed na gelezen ,maar echt RESPECT hoor hoe je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen  :)
Mooie is natuurlijk dat je het allemaal zo zonder omwegen hebt gedaan , alsof je doel al die tijd al duidelijk is geweest .

Nou ben heel benieuwd , wie komen er allemaal nog meer ?

Del member

Quote from: jeroenskie on January 19, 2005, 18:56:36
heey Ub waaneer is de shootout, ik heb echt enorm zin om de zap en de chord te horen , jottum  ;D

De shootout tussen de zap en de Chord was eigenlijk niet de originele intentie om de middag mee te vullen en is eerder iets wat er bij gekomen is, want als Garmt toch naar hier komt dan is het een kleintje om de Chord er ineens bij te doen. Gezien ik dit niet vooraf gepland heb is het te short notice om er nog extra mensen bij te nemen (we zijn al met 4).

Ik denk dat Garmt meer dan capabel genoeg is om de bevindingen van de namiddag hier neer te schrijven.

Quote from: jeroenskie on January 19, 2005, 18:56:36
Je hebt het er nu zoveel over gehad , hij zal de Chord ook wel wegspelen...maar dat geeft niet .
Je bent nu al zolang bezig om de perfecte set samen te stellen dat het geen schande zal zijn voor de Chord.
Ik heb alles nog eens goed na gelezen ,maar echt RESPECT hoor hoe je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen  :)
Mooie is natuurlijk dat je het allemaal zo zonder omwegen hebt gedaan , alsof je doel al die tijd al duidelijk is geweest .

Ga ergens anders vlijen ....

jeroenskie

#52

QuoteDe shootout tussen de zap en de Chord was eigenlijk niet de originele intentie om de middag mee te vullen en is eerder iets wat er bij gekomen is, want als Garmt toch naar hier komt dan is het een kleintje om de Chord er ineens bij te doen. Gezien ik dit niet vooraf gepland heb is het te short notice om er nog extra mensen bij te nemen (we zijn al met 4).

Nou een kleintje , hij weegt nogal wat hoor ...fred :)

Al met zijn 4en ? daar kan toch meer bij..zeker gezien je gastvrijheid en je een graag geziene gast bent , dacht ik dat je het wel leuk zou vinden ..

QuoteIk denk dat Garmt meer dan capabel genoeg is om de bevindingen van de namiddag hier neer te schrijven.

ja dat zeker maar ik hoop natuurlijk ook jou bevindingen te lezen , want niemand is zo objectief als jij  8)

QuoteGa ergens anders vlijen ....

neehoor ik vind dat je nu eindelijk eens erkenning verdiend, je bent top 8) en iedereen mag het weten  :-*

als ik jou reviews lees en hoe je bezig bent met iedereen hulp te bieden en op een eerlijke manier te helpen aan een betere set dat verdiend RESPECT .

En dat krijg je dan ook ... ook al ben je te bescheiden om dit zonder slag of stoot toe te geven .

vriendelijke groeten  jeroen


Harry HT

Hoi,
Quote from: ub4b on January 19, 2005, 23:33:35
Wat verwacht je nu eigenlijk ? Wat denk je te bereiken door jezelf uit te nodigen, te blijven pushen en te blijven zagen.
Sprak hij teder ..... 

Jeroenskie is iemand die heel hartelijk is, veel mensen van het forum zijn bij Jeroenskie thuis geweest. Hij is niet een persoon die alles op weegschaal legt. Wat ik hiermee bedoel is dat hij niet het  "voor wat hoort wat"type is. Zover ik dat kan beoordelen natuurlijk.

Je moet niet zo argwanig zijn richting Jeroenskie, het is een prima kerel, met veel passie voor muziek. Zelf denk ik dat jullie veel meer "delen" dan jij denkt, dus niet alleen de passie voor muziek.

Tevens is het voor Garmtz een stuk gezellig in de auto, want alleen is maal alleen.  :)

Kom op, denk er nogeens goed overna.

Gegroet,

Harry



De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Del member

#54
Quote from: Harry HT on January 19, 2005, 23:54:32

Kom op, denk er nogeens goed overna.

Gegroet,

Harry


Zondag was er zowiezo geen publieke shootout gepland, enkel met de mensen waarmee ik reeds afgesproken had.

Ik ken mijn ruimte vrij goed en er is gewoon geen plaats voor extra volk, dat loopt toch maar in de weg. De groep waarmee we nu iets gepland hebben is dus volledig.

garmtz

Nee, geen extra mensen erbij, was niet de opzet. Sorrie jongens...

garmtz


jeroenskie

#57
QuoteWat verwacht je nu eigenlijk ? Wat denk je te bereiken door jezelf uit te nodigen, te blijven pushen en te blijven zagen.

Ow NOUJA  die had ik nog geen eens gelezen , wat onvriendelijk zeg , nouja  bij mij ben je altijd welkom . :)

vr gr jeroen

jeroenskie

Quote from: garmtz on January 20, 2005, 07:13:03
Nee, geen extra mensen erbij, was niet de opzet. Sorrie jongens...

Oke ander keertje dan maar weer .

no hard feelings what so ever

Del member

Quote from: jeroenskie on January 20, 2005, 07:32:27
Oke ander keertje dan maar weer .

no hard feelings what so ever

Als de ZAPS in een degelijke kast zitten dan wil ik gerust nog wel eens een avondje organiseren en dan is er tijd om louter de zaps te vergelijken met de andere versterkers van de forummers, ik heb onlangs de ZAPS naast mijn eAR vergeleken en dat was erg positief voor de ZAPS dus ik heb wel veel vertrouwen in mijn ZAP case.

Nu is de opzet beetje riskant, de elko's liggen bloot in de open kast en als je die aanraakt gaat er zoveell ampere dooor je heen dat ik dat risico niet op mij wil. Vandaar dus wachten op de definitieve kast alvorens er een publlic workshop komt.

jeroenskie

Quote from: ub4b on January 20, 2005, 10:42:53
Als de ZAPS in een degelijke kast zitten dan wil ik gerust nog wel eens een avondje organiseren en dan is er tijd om louter de zaps te vergelijken met de andere versterkers van de forummers, ik heb onlangs de ZAPS naast mijn eAR vergeleken en dat was erg positief voor de ZAPS dus ik heb wel veel vertrouwen in mijn ZAP case.

Nu is de opzet beetje riskant, de elko's liggen bloot in de open kast en als je die aanraakt gaat er zoveell ampere dooor je heen dat ik dat risico niet op mij wil. Vandaar dus wachten op de definitieve kast alvorens er een publlic workshop komt.

nou ben benieuwd , lijkt me een gegronde reden , voorzichtigheid bovenalles .

Zou wat zijn als er iemand op een electrische stoel word getracteerd, dat gun je toch niemand.....

vr gr jeroen 

Del member

#61
Quote from: jeroenskie on January 20, 2005, 11:17:47
nou ben benieuwd , lijkt me een gegronde reden , voorzichtigheid bovenalles .

Zou wat zijn als er iemand op een electrische stoel word getracteerd, dat gun je toch niemand.....

vr gr jeroen 

Had ik al verteld dat er onder mijn kurkvloer stiekem kabels liggen naar mijn zetel  >:D Just in case ...

Zap me baby one more time ....

jeroenskie

hahahaha nou weet ik waarom dat een HOTSPOT heet . >:D

So  U B carrefull for the hotspot of ub. ;)

Audiofiel

Quote from: jeroenskie on January 20, 2005, 07:31:21
Ow NOUJA  die had ik nog geen eens gelezen , wat onvriendelijk zeg , nouja  bij mij ben je altijd welkom . :)
vr gr jeroen

Je bent bij mij ook altijd van harte welkom, Jeroen! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jeroenskie


Movievault

Wat is het resultaat geweest van deze shootout?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Del member

#66
Quote from: FrankG on January 25, 2005, 10:24:19
Wat is het resultaat geweest van deze shootout?

Met de chord als yardstick heb ik gewoon de bevestiging gekregen dat er aan het ontwerp van mijn ZAP voeding nog dingen ontbreken : betere afvlakking, minder hoogfrequent troep op de elko's, betere gelijkrichters, interne bekabeling .... zo blijf je natuurlijk bezig en dat maakt het boeiend.

Met wat ik nu heb kan je moeilijk van een afgewerkt product spreken, mijn constructie is eerder een proof of concept. Ik heb bespaard op speaker terminals en de interne bekabeling.

Waar de chord in uitblonk :

- rust in het geluiddsbeeld en grotere soundstage, ondanks een geschakelde voeding -> ik ga de zap voeding scopen om te kijken waar er nog troep zit en hoe ik die eruit filter

- meer gelaagdheid

Waar de ZAP in uitblinkt :

- extreem strakke bas. Toen ik gisteren de bas routeerde naar mijn velodyne , ook een klasse-d intern was duidelijk hoe strak de bas van de ZAP was Dit is wellicht door de reusachtige bekerelko's in de ZAP. Eigenlijk hoeft dit niet, de bas is wel extreem strak maar er mag nog meer detail in.

Aandachtspunten voor de ZAP :

- betere filtering van hoogfrequent componenten (o.a. Pi filtering tussen de elko's)
- parallel lopen met kleinere elko's : bufferelko's genaamd
- zilverbekabeling & klasse-d =  afrader volgens  LC audio, nochtans is eAR hier wel voorstander van
- koperbruggen op de elko's ipv 1,5mm2 bouwmarkt kabel
- deftige solid-core koperdraad tussen koperbrug en zapjes
- supersnelle diodes voor gelijkrichting ipv 3,5 EUR bruggen

Had ik de kans niet gehad mijn ZAP te vergelijken dan had  ik a deze stappen welllicht minder au serieux genomen. Waarvoor dank dus aan Garmt om de Chord mee te nemen.

Update : 3/2/2005 :

Ik heb daarnet de ZAP 2.2 van Erwin gehoord met de kant en klare LC Audio virtual 4 pole voeding, met slechts een 1000VA transfo.

Ik heb ook een aantal ontdekkingen gedaan waarvan ik nu eindelijk weet dat ze de sound beinvloeden. Lees de laatste posts.



garmtz

Quote from: ub4b on January 25, 2005, 11:24:57
Had ik de kans niet gehad mijn ZAP te vergelijken dan had  ik a deze stappen welllicht minder au serieux genomen. Waarvoor dank dus aan Garmt om de Chord mee te nemen.

Het was graag gedaan! Je beschrijving geeft goed de verschillen weer die ik ook hoorde. Hulde voor je eerlijkheid en gedrevenheid...  8)

bmateijsen

Wat mij persoonlijk het meeste opviel was dat de Chord echt muziek neerzette, met alle muziekale details en micro-dynamiek. Het gemak waarmee alles op zijn plek viel, zonder dat de Chord echt heel veel moeite moest doen. De match met N803 is gewoon subliem....

Het prototype met ZAP-pulse plakte wat mij betreft meer, ja een strak laag, maar minder gelaagdheid dan met de Chord. veel minder microdynamiek, waardoor stemmen niet die prachtige losstaande aura krijgen. Wel is het een concept met potentie waar je met veel aandacht een goed resultaat kan behalen, toch (ik ben DHZ-twijfelaar) betwijfel ik of je een proof-of-concept als Chord kan benaderen... Niettemin wel weer erg leerzaam..

Movievault

Verrassend resultaat zeg.
Dat wil zeggen dat er nog hel wat werk is aan de zapjes.
Ik heb ook op het punt gestaan om de zapmodules aan te schaffen ipv de parasound A21/A52 combo.
Voor mij is dit dus een goede keuze geweest om toch naar parasound te gaan.
Succes met het tweaken van de zapjes UB4B
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

patrick_vdb

Hi UB,

Zou je onderstaande quote kunnen toelichten?

QuoteToen ik gisteren de bas routeerde naar mijn velodyne , ook een klasse-d intern was duidelijk hoe strak de bas van de ZAP was

Ik lees 'm namelijk op twee manieren....

mvrg

Patrick

Del member

#71
Quote from: patrick_vdb on January 25, 2005, 11:42:09
Hi UB,

Zou je onderstaande quote kunnen toelichten?

Ik lees 'm namelijk op twee manieren....

mvrg

Patrick


Moeilijk te omschrijven, met de velodyne komt alles los van de kast, het laag is nogal ongedwongen en luchtig mer veel laagjes. Zet je subwoofer routing uit en dus gewoon stereo dan is de bas terug zoals in de shootout tussen de ZAP en Chord : de zap heeft gewoon extreem veel druk maar misschien wel lichtjes overdreven.

Wat ook opvalt is dat sinds de eAR vervangen is door de ZAP mijn buren veel sneller klagen over de bas. Het volume waarop ik luister is echter niet veranderd (minder luid dan toen Gart hier was), meestal luister ik tot diep in de nacht.

Nu heb ik gisteren zitten luisteren met de subrouting aan en wat de velodyne neerzet is erg impressionant. Ik ben eindelijk verlost van een aantal nodes de ik vroeger moeilijk weg kreeg.En het laag gaat met stonehedge extreem laag door zonder de buren te storen.

Mij kennende ga ik nog weken met de Velodyne en Zapjes tweaken. Ik geef niet rap op :-)

Del member

Quote from: FrankG on January 25, 2005, 11:37:52
Verrassend resultaat zeg.

Eerder veel werk aan wat er rond de zapjes gebeurt : de voeding , de kast, ....

Quote from: FrankG on January 25, 2005, 11:37:52
Dat wil zeggen dat er nog hel wat werk is aan de zapjes.
Ik heb ook op het punt gestaan om de zapmodules aan te schaffen ipv de parasound A21/A52 combo.
Voor mij is dit dus een goede keuze geweest om toch naar parasound te gaan.
Succes met het tweaken van de zapjes UB4B

Dat maakt het ook leuk !

bmateijsen

Quote from: ub4b on January 25, 2005, 11:49:11
Nu heb ik gisteren zitten luisteren met de subrouting aan en wat de velodyne neerzet is erg impressionant. Ik ben eindelijk verlost van een aantal nodes de ik vroeger moeilijk weg kreeg.En het laag gaat met stonehedge extreem laag door zonder de buren te storen.

Dit klinkt veel belovend... Ik heb inmiddels gezien wat er aan nieuwe features zitten in de Version 2 software van Velodyne. Dat wordt weer erg leuk! Je krijgt een berichtje als deze er is!

Groet Bjorn

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini