Zelfbouwproject 5x Dynaudio Gemini High End

Started by Audiofiel, September 17, 2004, 16:05:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Quote from: Audiofiel on November 13, 2005, 21:46:51
Niels, indirect heb ik dat al gedaan. De goede verstaander heeft een half woord nodig. ;)

Als je op het zojuist genoemde topic had geklikt, dan zag je in de eerste post een link naar de subwoofers. Nu duidelijk genoeg? ;D

Oeps, sorry  :-[

Groet,
Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richard70…

Quote from: Audiofiel on September 19, 2004, 10:00:42
Ik stuur ze aan met een Classé CAV-150, 6-kanaals eindversterker (6x 150 watt 8 ohm). Op de Gemini's heb ik eerder al gedraaid met een Classé CAV-75 (6x75 watt). Ook dat draaide fantastisch, maar Classé maakt dan ook hele stabiele eindversterkers, deze kleinere kan zelfs mijn electrostaten aansturen. Niet zo hard, maar toch; de meeste versterkers klinken op die electrostaten als een krant, omdat de impedantie op een piek wegzakt tot (net geen) 1 ohm. Het verschil tussen de 150 en 75 was gewoon nog meer beheersing van de Gemini's, nog meer rust in het geluid (subtiliteit) en uiteraard meer headroom.



Off topic

Hier had ik dus mijn info vandaan ;D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Audiofiel

Quote from: rdebruin on November 13, 2005, 23:18:47
Off topic

Hier had ik dus mijn info vandaan ;D
Als je naar de datum kijkt, zie je hoe vergankelijk dat soort dingen is. ;D

We zijn inmiddels alweer een dik jaar later en dat is als forumgenoot best veel. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr



en ik alleen maar vragen in dit topic of er nog Dynaudio D260 Esotec's ergens te koop zijn ;D ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster