Geluidsnivo HT

Started by Arno P, November 12, 2005, 21:46:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Ik heb alles keurig afgereld op 75dB ref nivo en nu met mijn MC1 kan ik goed zien hoever ik van dit referentie nivo zit als ik een film kijk....

Verbazingwekkend is te zien dat het op -10dB oftwel op kennelijk 65dB nivo een behoorlijke geluidsdruk teweeg brengt....hierboven gaat mijn huis het waarschijnlijk begeven..of in ieder geval de bovenverdieping... ;D

Aangezien ik wel wat gewend ben heb ik toch het sterke vermoeden dat "men" zich niet zoi houdt aan de geluidsnivo's op dvd's en dat menige film er te hard op staat...

Of...ben ik gewoon oud aan het worden en kan ik de dB's niet meer verdragen?  ::)

Durk

je kunt het dan toch even nameten. 65 db tijdens film lijkt me nou niet echt hard.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Arno P

Quote from: Durk! on November 12, 2005, 23:25:36
je kunt het dan toch even nameten. 65 db tijdens film lijkt me nou niet echt hard.

Die 65 dB geldt dus met de calibratiesignalen...tijdens een dvd wordt er met gemak 100dB gehaald...zal idd nog eens de meter tijdens de film erbij pakken

Durk

 :-[
maar begaf je huis het niet toen je de zaak op 75db afstelde dan?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Arno P

Quote from: Durk! on November 12, 2005, 23:33:54
:-[
maar begaf je huis het niet toen je de zaak op 75db afstelde dan?

Huis bleek sterker te zijn dan mijn oren  ;D

Starred

Quote from: Arno P on November 12, 2005, 21:46:15
Aangezien ik wel wat gewend ben heb ik toch het sterke vermoeden dat "men" zich niet zoi houdt aan de geluidsnivo's op dvd's en dat menige film er te hard op staat...

Dat is toch ook met muziek cd's? Bij de een moet je de volumeknop omhoog zetten, bij de ander juist weer omlaag

Arno P

Quote from: Starred on November 13, 2005, 09:06:55
Dat is toch ook met muziek cd's? Bij de een moet je de volumeknop omhoog zetten, bij de ander juist weer omlaag

Dat zal; het wel zijn...

Eigenlijk de THX DVD's eens proberen