Nieuwe HTPC kasten

Started by J.A.F._Doorhof, September 14, 2004, 10:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Binnenkort in ons assortiment de volgende kasten.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen


J.A.F._Doorhof

Tussen de 150,00 en 250,00 euro.

Exacte prijzen krijg ik nog voor de modellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrAce

Woooooooowwww
Heel erg mooi.
Binnenkort is vrijdag a.s. ;D ?
Nee geintje, ben er voorlopig niet aan toe.
Wel goed te weten dat deze bij jullie te koop gaan staan.

Yakumo

Heb die zwarte silverstone, maar dan zonder de diplay. Zeer mooie kast die goed past bij de receiver.
Maar die coolermaster kasten zien er zeker mooi uit :)

Vincent

Oe oe die zwarte silverstone met display is heel mooi  O0

Als je weet hoe stil die is en wat ie kost ?? En hoe die zich verhoudt tot de Nexus Breeze?

Grtz

Vincent

Yakumo

Ik heb de goedkopere uitvoering van de zwarte silverstone, dus zonder de display. Die van mij koste 125 euro, dacht dat die met display rond de 200 euro moet kosten.
De kast is vrij stil. Je hoort ieder geval geen vibraties van de kast zelf:)
Hoe stil de kast bepaal je zelf. Ik heb op dit moment naast de standaard 6 cm koeler op de kast aan de achterkant nog een coolermaster pci slot koeler. Op dit moment maakt die veel lawaai, ten opzichte van de zalman koeler op mijn cpu. Ga dus controleren hoeveel graden het gaat schelen met en zonder die coolermaster.
Na 4 uur maar een verschil van 1 graad. Mijn p4 blijft tussen 36 en 38 graden draaien en de temperatuur van mijn kast is 40. Als je alle kabels netjes wegwerkt heb je een rederlijk airflow :)
Je hebt net als mij de samsung hd. Buiten af en toe heel zacht ratelen van de hd, hoor je hem gewoon niet.
Dus een kast die ik iederen kan aanraden, zeker de moeite om een keer bij Frank op bezoek te gaan voor een demo :)
P.S Die display ziet er idd heel mooi en passend uit.

Vincent

Ik wacht nog even af..

Is echt zeer belangrijk voor mij dat ie zo stil mogelijk is.
En over die NExus hoor ik dat dat 1 van de stilste kasten is op dit
moment. Maar deze ziet er gewoon nog wat strakker uit. Zitten
de spelers ook wegewerkt achter klepjes of moet je een zwart panel
verwijderen?

Grtz

Vincent

Yakumo

Je moet de klep opendoen. Deze kast is al bij enkele sites getest. Als je even onder google zoekt vind je ze :)

J.A.F._Doorhof

De stilte van de kast ligt aan de voedingen die je gebruikt en de coolers intern.
De kast zelf heeft daar weinig mee te maken.
TENZIJ hij natuurlijk verkeerd ontworpen is en staat te trillen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

60 mm fans is wel een misser. IS een 80 niet beter, meer doorvoer bij minder toeren ?

Jaco

Yakumo

#11
Helemaal met je eens Jaco. Een 80 mm fan zou idd een betere airflow opleveren, maar helaas past er maar een 60 mm fan op.
Je kan wel onder de hd's een 80 mm fan bouwen, deze zuigt dan lucht aan van de onder kast. Maar het is allemaal zo krap daar.
Mijn ide kabels blokkeren al een grote gedeelte van de luchtoevoer daar. Dus heb ik de 80 mm koeler daar weg gehaald.
Wat ik wel gedaan heb is een fancontrol gebruikt in combinatie met een pci slot koeler. Heb hem 1/3 open gedraaid, zodat ik hem bijna niet hoor.

jaco

Tja een 60 mm is nog altijd beter dan geen zullen we maal denken.
Ik heb zelf bij mijn kast met een dremel een opening op maat moeten maken voor een 80 mm. Lukt ook wel na wat extra werk.. Ziet er wel niet zo mooi uit, maar de airflow lijkt wel in orde: 80mm in 80mm uit en voeding uit. Niets wordt echt warm na tijd aanstaan. Verder belast ik mijn PC ook amper omdat hij haast niets staat te doen (holo3d-2 die alles on board processed)

Jaco


vulcan_vulcan

Frank, alleen deze kasten of het hele assortiment van Silverstone? ( LC01, LC02,..... LC09 )

Ben zeker benieuwd naar de prijzen. De Dign's krijgen het moeilijk, zeker als de prijs weer naar normaal niveau terug zakt :)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vulcan_vulcan

 :) :D ;D >:D O0

Beter!

Heb je voor vanavond misschien nog een kastje ter observatie staan of nie? Tenzij daar geen tijd voor is natuurlijk. Het wordt allemaal erg krapjes qua tijd(en ruimte  ;D). Maar wie niet waagt wie niet wint! Toch?  :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol

J.A.F._Doorhof

Ik heb geen kasten op dit moment, dat is allemaal in voorbereiding, de eerste hopen we met een week of 2 te hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb ze vandaag zien staan. Zien er heel mooi uit moet ik zeggen. Compleet van aluminium, weegt verassend weinig..

Jaco

jaco

#18
Nou ik heb er 1 opgehaald vanmiddag. Prima built kwaliteit. Wel wat duur maar past beter bij mijn zwarte monsters dan de creme kast die ik eerst had, dus moet maar.
Morgenvroeg alles maar ombouwen..

Jaco

jaco

Alles overgebouwd. Wel wat werk (komt door de hoeveelheid kaarten en kabels)

Past allemaal mooi. Alles netjes afgewerk en prima passende inbouwopeningen.

Jaco

rijstfj

Hoi Jaco
heb je er geen plaatjes van?
Ben wel benieuwd hoor!

mvg
Frans

jaco

#21
Het is de onderste kast van de bovenste 2 foto's. De LC01

Op internet zijn veel beter foto's te vinden dan die ik kan maken denk ik.
De kast is veelvuldig gereviewed, links zijn te vinden op de site van silverstone

Jaco

rijstfj

Thanks
Is zekere een mooie kast, veel plezier ermee Jaco.

Mvgr
Frans

vulcan_vulcan

Quote from: jaco on October  3, 2004, 11:57:34
Alles overgebouwd. Wel wat werk (komt door de hoeveelheid kaarten en kabels)
Past allemaal mooi. Alles netjes afgewerk en prima passende inbouwopeningen.
Wat heb je er allemaal voor spullen inzitten jaco?

Kun je de airflow een beetje netjes krijgen en nog belangrijker kun je 'm stil krijgen?

Tnx!
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol

Erik

Smaken verschillen blijkbaar, denk ik wat moois aan te treffen, zie ik daar de mogelijke winnaar voor de lelijkste kast ter wereld. ;D

Maar toch gefeliciteerd Jaco ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview