Welke hoofdtelefoons tot 100 euro?

Started by Biite, September 10, 2004, 17:14:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Biite

Jongelui,

Ik ben op zoek naar een redelijke kwaliteit hoofdtelefoon voor normaal binnenshuis muziekgebruik, dus geen DJ werk of zo.

Er zijn ernstig weinig recensies van koptelefoons te vinden, maar ik heb de volgende kunnen vinden die redelijk uit de bus komen:

BeyerDynamic DTX900
Philips SBC HP890 (goede recensies, ik ken de hoofdtelefoons van Philips verder niet)
Grado SR60 of SR80

Sennheiser hoor ik wisselende geluiden. Kwaliteit geluid is ok, maar kwaliteit onderdelen (snoer) valt tegen.

Hebben jullie nog suggesties en waar deze eventueel te beluisteren in de regio R'dam/Den Haag?
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

garmtz

Je zou ook kunnen gaan luisteren naar Sony en AKG. Ik heb het Sennheiser snoer nooit slecht gevonden. Juist handig dat deze zo makkelijk te vervangen is en dat als je erop gaat staan (*snok*), het snoer niet breekt, maar gewoon losschiet.

Misschien even de zoekfunctie van hifi.nl gebruiken + telefoon om luisterlocaties te vinden.

Biite

Okay.

Van Sony zou dan de MDR-CD780 in mijn range komen geloof ik.

en van AKG de K501....

en HiFind van hifi.nl had ik al eens doorgespit, maar dat werkt ook niet prettig
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

garmtz

Quote from: Biite on September 10, 2004, 17:46:53
Van Sony zou dan de MDR-CD780 in mijn range komen geloof ik.

Als je een gesloten hoofdtelefoon zoekt, is Sony echt 'the way to go' (of Beyer). Ik hou wel van hun sound.

Quoteen van AKG de K501....

Ook erg mooi. Heel luchtig en open. Kan niet heel hard, maar is wel een van de meest gedetailleerd klinkende in zijn prijsklasse. In vergelijking klinkt Sennheiser dan wollig. Maar dat wollige/warme is bij veel muzieksoorten wel lekker. Ik vind het hoog wat meer onder controle bij AKG.

Grado is mooi als je houdt van stevigere muziek. Ze hebben een erg gave bas en een heel fysiek geluid. Minder subtiel dan Sennheiser of AKG, maar wel 'lekker'. Ik vind ze alleen niet echt comfortabel, maar dat is persoonlijk...

BeyerDynamic kan erg hard en vervormt niet snel, ook heel erg mooi. Moeilijk hoor... :-\

Biite

Ik hou wel van warm geluid (maar niet te wollig), de scherpe kantjes mogen er bij mij vanaf, maar er moet niet teveel detail verloren gaan.

Ik vermoed dat ik bij de open/half-open hoofdtelefoons terecht kom qua geluid.

Keuze maken blijft trouwens altijd lastig Garmt

Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

Point7

Probeer zoveel mogelijk zelf te luisteren. De verschillen in klank zijn enorm en prijs zegt daarbij heel weinig. Dit heb ik zelf ondervonden. Mijn Sennheiser HD265 vond ik beter passen bij mijn smaak dan de veeeeel duurdere modellen van Sennheiser en AKG.
Ook het draagcomfort is iets wat je moet proberen. Een koptelefoon mag niet na een uurtje pijn beginnen doen op de oren.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Mwolbrink

hd 535 van senheiser is mischien ook wel een optie
stevige bas maar niet lomp en goed gedetaieert hoog

Pjotr27

QuotePhilips SBC HP890 (goede recensies, ik ken de hoofdtelefoons van Philips verder niet)
Deze is uit productie, de opvolger de HP895 schijnt nog beter te zijn.
Hij heeft in de Duitse Stereo bladen een hele goede recentie gehad.
Hij wordt momenteel aangeboden rond de € 65,00.
Ik ga er een kopen voor bij onze piano!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kosygin

Heb zelf een Sennheiser hd555...bevalt mij heeeeel erg goed, mooi geluid. Is wel een open koptelefoon.....
Prijs ligt iets boven de 100 euries

guitarman

Ja mee eens, ik heb ook onlangs de 555 aangeschaft. Heerlijk ding!
bovendien kun je eenvoudig snoeren vervangen, wat toch fijn is want die gaan altijd te vroeg kapot!
Kun je je geen buil aan vallen alleen is ie inderdaad wat duurder (veel duurder) dan 100 euro.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Tube-freak

Ik weet het niet wat er nu te koop is maar wat ik me kan herinneren van vroeger (15 jaar gelden ofzo)  is dat de Philips hoofdtelefoons altijd binnen een jaar kapot waren.

Toen ben ik overstapt naar Sennheiser en die doen het gewoon er goed en gaan lang mee.  Weet niet of het nu nog steeds zo is dat Philips vaak kapot gaat maar ik koop het liefst geen philips aparatuur meer.  Meeste dingen die ik van Philips kocht vroeger gingen namelijk nooit al te lang mee, en dat is dus inclusief gloei en halogeen lampen.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

HTR

ik heb ook een sennheiser, en die draadjes schieten idd los, tot je em aan je zusje uitleend ::)
(zegmaar om dr tegemoet te komen met de hoeveelheid geluid uit mijn kamer onder films)
kreeg t kabeltje terug, met de kabeltjes uit de plugjes getrokken  :o doe ik nooit weer!
nieuw kabeltje ligt rond de 20-30 euro