[advies] Accuphase uit 1983

Started by voodooless, September 8, 2004, 23:32:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voodooless

Beste mensen.

Op internet zag ik een Accuphase E-303x uit 1983 te koop staan:



specs:


Kwa specs ziet dat er zeker super uit, en ook op de foto's van het betreffende apparaat zien er nog voortreffelijk uit. Alles lijkt in orde en in top staat:



Nu wil het zo zijn dat ik op zoek ben naar een stereo amp voor mijn fronts, ter aanvulling van mijn Marantz SR-5200. Aangezien die een lage impedantie hebben (3,8 Ohm minimaal) zoek ik dus een amp die dat goed aan kan. Ik heb er al aan gedacht om te gaan DIY'en, maar een 2e hands amp lijkt me ook wel wat.

Nu kwam ik dus deze tegen. Ik weet dat Accuphase een topmerk is, maar ik vraag me af hoe ik deze oude amp moet vergelijken met hedendaagse modelen? Verder vond ik op het internet erg weinig info. Ik zou graag willen weten wat de nieuwprijs van dat ding toen was...

Iemand een idee of tips?

garmtz

De Accuphase zal zeker erg mooi klinken (het merk heeft een beetje een 'romantisch'/'glanzend' geluid), maar ik kan je aanraden om een eindversterker te kopen en geen geintegreerde versterker, zoals deze Accuphase. Bij de 303 betaal je ook voor het schakel-/voorversterkergedeelte, wat je eigenlijk niet nodig hebt.

voodooless

Daar zit idd wel wat in ja. De SR-5200 kan immers prima als pre-amp dienen :) Ik vroeg eigenlijk ook vooral af of deze dingen nog wel meekunnen met al die nieuwe technische hoogstandjes van nu... Ik wild toch niet nu iets kopen/maken, maar over enkele maanden. Maargoed, dit soort dingen komen wel vaker voorbij vliegen op het inet. Misschien dan ik dan idd voor een DIY amp ga, of idd een 2e hands eindversterker.