Theatre GIOGIO (HT maar tevens topic voor mijn stereo set)

Started by brimbrammer, September 3, 2004, 19:01:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scrat

Dat blauw vindt ik juist dé perfecte kleur. Wil zelf geen klassieke theater met rode kleuren, dan moet het interieur ook bij passen en dat is niet mijn smaak. Jouw hometheater is meer mijn stijl, modern en strak. Zit nu te denken om bij het scherm dus zwart te houden en dan naar achteren langzaam over te laten gaan naar blauw. De muren worden bij mij bekleed met lambrisering (dubbele muur met isolatie) en daarboven dus dat visgraat behang. Lambrisering en het plafond worden denk ik donker midnight blauw...
(HTPC) AMD2100/512MB/HD240GB/PVR-350/MyhtTV
(HTPC-Server) Celeron/256MB/HD640GB
(PC) AMD64/1GB/HD120GB/DVDR
(HT) Rotel RDA-985, RDA-980, RSP-980, RB-985, RT-930AX (HOME) X-10 automated & Philips SBC-RU885 AB

brimbrammer

Quote from: hakunamatata on September  6, 2004, 17:42:47
Wil zelf geen klassieke theater met rode kleuren, dan moet het interieur ook bij passen
Dat is inderdaad waar maar persoonlijk vind ik dat wel iets hebben.
Kwestie van smaak natuurlijk maar ook met dit blauw ben ik zeer tevreden hoor. :D
Mijn eerste gedachte was om het in de stijl van de jaren 20 a 30 te bouwen en dan kom je ook al snel bij rood terecht.
Maar omdat een voorwaarde was dat het plafond in ieder geval zwart/antraciet moest worden heb ik toch maar besloten om het op deze manier te doen met dat blauw.

Heb bewust ook niet voor originele bioscoop stoelen gekozen.
Hoewel dit zeer leuk staat vind ik ze persoonlijk niet lekker zitten voor de duur van een film.
In de woonkamer kwam een ander bankstel en zodoende had ik deze riante twee zitter over en dat zit heerlijk en kwam dus goed van pas.

QuoteDe muren worden bij mij bekleed met lambrisering (dubbele muur met isolatie) en daarboven dus dat visgraat behang.
Dat is inderdaad ook een leuke optie.

Helaas heb ik geen foto,s van de bouw zelf, was wellicht leuk geweest om hier te plaatsen. :-\

VlisChris

Quote from: FrenkB on September  6, 2004, 15:00:46


Doel je op mensen in het bijzonder Johan :P ;D

;D ;D
Ik heb de kreet ook wel eens laten vallen hoor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Movievault

Mooi opgebouwde HT.
Er steekt toch altijd meer werk in dan je in het begin denk he :)
Maja je hebt dan ook wat he

nice job Brimbrammer
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

brimbrammer


VlisChris

ROFLOL
Je hoort het me tegenwoordig ook niet meer zeggen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

brimbrammer

Bij deze zal ik ook even de "huiskamer set" plaatsen.
Dit wordt gebruikt voor muziek en als bijvoorbeeld de kinderen even snel een dvd tje willen kijken.

De gebruikte speakers zijn de Kef Q3

brimbrammer

De originele plaatjes bij de kabel connectors zijn vervangen door stukjes kabel.
Hierdoor is het geluids iets voller/warmer geworden.

brimbrammer

In deze set wordt een dvd speler van Harman/Kardon gebruikt en wel de DVD21.
Ook over deze speler ben ik zeer tevreden en hij is verbonden met een Philips (28pw9623 Matchline) breedbeeld tv door middel van een QED AV21 scart kabel.

brimbrammer

De muziek wordt verzorgd door een klein setje van Yamaha.
Het model komt uit de PianoCraft serie en de prestaties zijn van een behoorlijk nivo en tevens volwassener dan je zal verwachten bij dit kleine uiterlijk.

brimbrammer

Hier nog even een overzichtsfoto van de "huiskamer" opstelling.

VlisChris

Mooi man :D Leuke tafel trouwens.
Is dat praktisch? Die dvdspeler op de grond?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

brimbrammer

Quote from: Christiaan Sauer on September  8, 2004, 19:21:26

Is dat praktisch? Die dvdspeler op de grond?
Nee praktisch is het niet maar ik kan hem anders niet kwijt bij of in die kast.
Hij past wel mooi onder die kast, lijkt alsof het ervoor gemaakt is. ;D
Naast die dvd speler staat overigens nog een Sony Minidisc speler.
Deze dvd speler wordt vrijwel alleen gebruikt wanneer de kinderen even een (Disney) dvd willen kijken.
Wordt dus relatief weinig gebruikt die Harman/Kardon maar ondanks dat wilde ik wel een speler van goede kwaliteit. ;)

brimbrammer

De kleine zwarte Yamaha speakers staan overigens rechtstreeks op de tv aangesloten.
Tv geluid gaat dus via die speakers en maken gebruik van de interne versterker van de tv.
De Kefs zijn op de Yamaha PianoCraft set aangesloten.

Daklem

Mooie set J.


Als ik het geld en de plaats ervoor had, wist ik het ook wel! Vooral jouw woonkamer setje vind ik erg mooi. lekker strak!

Alles op zijn tijd helaas.  :'(

brimbrammer

#65
Quote from: Daklem on November 16, 2004, 12:19:49
Mooie set J.


Als ik het geld en de plaats ervoor had, wist ik het ook wel! Vooral jouw woonkamer setje vind ik erg mooi. lekker strak!

Alles op zijn tijd helaas.  :'(
De woonkamer set is inmiddels veranderd, niet kwa apparatuur maar kwa opstelling.
Het is naar de andere kant van de kamer verplaats.
Wanneer alle kerstspullen wegzijn zal ik weer eens een foto plaatsen maar nu staat alles dus door elkaar vanwege die kerst. ;D 8)

brimbrammer

Vandaag weer iets voor in mijn ht gekocht.
Het is een 18 inch hoge Capt. Jack Sparrow.

brimbrammer

Ik had overigens al een beeld van Gandalf, de "aankleding" van de ht zeg maar dit soort spul.

blue-eyes

Zo begint HT al bijna een religie te worden, vlg. vele godsdiensten, oa de R.K. kerk ;)


Ik moet wel zeggen dat ik ze erg gaaf vind!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

brimbrammer

De aankleding van zo,n ruimte is voor mij ook belangrijk en zodoende komen er dan ook wat meer film gerelateerde spullen te staan.
De ht hoef dus niet 100% functioneel te zijn, het gaat om de gehele sfeer.
;)

VlisChris

Mooie poppen om te zien.
Vooral die van Jack Sparrow 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

brimbrammer

Het winkeltje waar dit vandaan komt (Twilight zone in Dordrecht)  stond vol met dit soort spul.
Heb me met moeite kunnen beheersen. ;D

mradem

Mooie foto's Johan. Help het stukje kabel tussen de kef speakers echt? Moet ik dan ook eens proberen :) .

brimbrammer

Quote from: mradem on December 19, 2004, 22:16:21
Mooie foto's Johan. Help het stukje kabel tussen de kef speakers echt? Moet ik dan ook eens proberen :) .
Ja, het geluid is er anders door geworden en dan met name het laag.
Ik zeg niet dat het nu beter is maar wel anders. :D

Gordon

Quote from: brimbrammer on September  5, 2004, 08:43:06
Dit bestaat uit een combinatie van de volgende verven.
Gesso wit, koudgrijs en okergeel.
Dit in de juiste verhoudingen (die ik overigens niet meer zo uit mijn hoofd weet ) en je krijgt een mooi oppervlak wat als heel lichtgrijs te omschrijven is.
He Brim, ik ben ook bezig en wou mijn muur verfen, kan je mij de juiste verhoudingen van het verf vertellen en als het kan de exacte naam van de kleuren (het liefst in engels daar ik in Australie woon)
Bedankt. Gordon
I now live in Bali...