Zijn er hier ook Home theater fanaten uit België (Aalst)

Started by VeMar, September 1, 2004, 00:05:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

Quote from: ThomasBelgium on October 18, 2004, 17:02:29
.

de Denert, die heeft werkelijk een enorme baard, zo eentje waar zich makkelijk een stuk of drie illegalen in kunnen verschuilen ;D

;D

en nog een mooi handeltje in tweedehands gestolen auto's beginnen ook

;D

Robert - Jan

Quote from: dorre on September  1, 2004, 01:16:26
??nooit van gehoord !!
ergens een site met een voorbeeld te vinden ? lijkt me intressant

Hoi,

Kijk hier maar eens: http://clarksynthesis.com

Groeten,
Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

ThomasBelgium

Quote from: blackball147 on October 18, 2004, 18:00:59


;D

en nog een mooi handeltje in tweedehands gestolen auto's beginnen ook

;D

;D

Anyway, worden we niet verondersteld om het hier over Home Theater te hebben? ;)

bessiboy

Ben er misschien ook wel wat laat bij maar woon in regio hasselt. Tegen eind 2004 begin 2005 hoop ik in ons nieuw appartement te zitten. Iedereen welkom. Goed te zien dat er toch nog verschillende mensen uit regio limburg zitten.


Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

bessiboy

OscarTango,


als alles klaar is moeten we zeker eens een meet en greet of zo doen. Misschien een meet en greet voor ons limburgs gezelschap. Nu zit ik voorlopig nog in een keldertje te spelen, maar die fun geraakt snel op he.


Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

Kristof

Dendermonde Hier....
Toch nog redelijk wat Belgen hier zo te zien....

Grz...
HT: ROTEL RSP1066 ~ Classé CAV150~ B&W Matrix803S2 Matrix 805 CDMC-NT ~ ARCAM DV27 ~ EPSON TW200 ~ SVS PC+2039
Stereo: VDV UL40S2 ~ ARCAMCD23 ~ Dynaudio D17

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

boebla100

een m&g zie ik ook wel zitten en iedereen van harte welkom hier
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

VeMar

Voila Belgische mannen. De eerste constructieslag zit er op.
De steunpilaren voor het scherm op te hangen zijn gemaakt en het scherm ineen gestoken.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn plafond open te gooien en heb dus alle kabel (samen zo 150 lopende meter ) weggewerkt.
De boxen zijn geinstalleerd.
Zoals gezegd de 2 * E100 en de E35 van JBL als fronts en de 2* E50 als surround. Erbovenop heb ik twee kleinere eltax speakers als backsurround aangesloten.
De subwoofer is de E250 van JBL.
De buttkicker trilspeaker heb ik op een soort "podium" geplaatst van mdf plaatmateriaal afm. 4 * 2.24 m. gemonteerd op 72 rubber doppen (genre deurstopper)
Kijken doen we vanuit 2 ikea wiebelstoelen met voetbank.
De projector Theme Scene H56a hangt ondersteboven aan een Vogels projectorbevestiging. op ongveer 4.50 van het scherm.
De DVD = een Yamaha DVD 550 S ( die met de dubbele DAC snelheid) (wauw wat een stabiel gedetailleerd beeld)
De versterker een Yamaha 640 geeft een prachtige sound in combinatie met alle boxen.

De buttkicker is een ware sensatie.

Jaja We zijn al in premiere gegaag.
Nu nog afwerken met een paar potten matzwarte verf voor achter het scherm en bordeaux rood voor de wanden.
Binnenkort zet ik alles eens op de website met fotookens enzo......

Laat ik zeggen dat het fantastisch klinkt, fantastisch oogt.  en ik geen spijt heb va geen enkel aankoop.

tot d evolgende keer...
ThemeScene 56a, Yamaha 650, DVD Yamaha 450, JBL northridge in 7.1 opstelling, zwevende vloer met Buttkicker en Beamax scherm 2.2 * 1.3, dedicated HT ruimte met bar en ruim 350 DVD . HTPC met satelliet

BOUBOU

Quote from: VeMar on November  5, 2004, 01:20:05
Voila Belgische mannen. De eerste constructieslag zit er op.
De steunpilaren voor het scherm op te hangen zijn gemaakt en het scherm ineen gestoken.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn plafond open te gooien en heb dus alle kabel (samen zo 150 lopende meter ) weggewerkt.
De boxen zijn geinstalleerd.
Zoals gezegd de 2 * E100 en de E35 van JBL als fronts en de 2* E50 als surround. Erbovenop heb ik twee kleinere eltax speakers als backsurround aangesloten.
De subwoofer is de E250 van JBL.
De buttkicker trilspeaker heb ik op een soort "podium" geplaatst van mdf plaatmateriaal afm. 4 * 2.24 m. gemonteerd op 72 rubber doppen (genre deurstopper)
Kijken doen we vanuit 2 ikea wiebelstoelen met voetbank.
De projector Theme Scene H56a hangt ondersteboven aan een Vogels projectorbevestiging. op ongveer 4.50 van het scherm.
De DVD = een Yamaha DVD 550 S ( die met de dubbele DAC snelheid) (wauw wat een stabiel gedetailleerd beeld)
De versterker een Yamaha 640 geeft een prachtige sound in combinatie met alle boxen.

De buttkicker is een ware sensatie.

Jaja We zijn al in premiere gegaag.
Nu nog afwerken met een paar potten matzwarte verf voor achter het scherm en bordeaux rood voor de wanden.
Binnenkort zet ik alles eens op de website met fotookens enzo......

Laat ik zeggen dat het fantastisch klinkt, fantastisch oogt.  en ik geen spijt heb va geen enkel aankoop.

tot d evolgende keer...


Volgens mij kun je dit beter in Private Home Theaters plaatsen  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Motivator


lieven

Hi

Ik ben van Leuven.
Nog niet zo lang bezig met ht.
Ik zou graag het effect van zo"n buttkicker eens willen bekijken. Wat kost dat eigenlijk?

Thanks
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

V-Max145

Hallo Lieven,

I.v.m.  de prijzen van de buttkickers.

Probeer de site van Cinedream in Antwerpen eens (www.cinedream.be).
Hier zal je wel een prijslijst kunnen vinden.

Heb er enkele maanden geleden een Projecta scherm gekocht en de eigenaar is echt heel behulpzaam.
De dag dat hij op vakantie ging vertrekken heeft hij nog eerst alles in orde gebracht voor mij.
Echt iemand die met HT begaan is.

P.S. Ik ben van Bornem (Provincie Antwerpen)


lieven

Thanks voor de info

Ik denk dat ik volgende week eens een afspraak ga maken bij cinedream. Als ik het goed begrijp kan je niet zomaar die winkel binnenstappen.

Ga me vooral informeren over projector en buttkicker.

Greetz
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

Pieter-Jan

Hier eentje uit Izegem - West-Vlaanderen.
Stilaan in HT aan het rollen.

Fijn te horen dat ook in België flink wat HT en muziekfanaten wonen.

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

The Foundation

Quote from: Pieter-Jan on December 20, 2004, 21:08:25
Hier eentje uit Izegem - West-Vlaanderen.
Stilaan in HT aan het rollen.

Fijn te horen dat ook in België flink wat HT en muziekfanaten wonen.

Pieter-Jan

das dicht in de buurt O0

Savart

Hup Halle, Vlaams-Brabant, Hup  ;)

HT: wel fanaat, geen eigenaar jammer genoeg  ;D.

Ik ben wel bezig met een DIY-projectortje, powered by SGI 1600SW wat dan het begin van een HT zou zijn.  :)

indien iemand geïnteresseerd is:
www.diyprojector.nl
www.diyaudio.com
www.diybuildergroup.com

Motivator

Quote from: lieven on December 11, 2004, 21:47:18
Hi

Ik ben van Leuven.
Nog niet zo lang bezig met ht.
Ik zou graag het effect van zo"n buttkicker eens willen bekijken. Wat kost dat eigenlijk?

Thanks

Hoi lieven

Ik heb verleden maand de butkicker & de H77 mogen uittesten op een stand van cinedream op een beurs in Genk.
Die butkicker was echt bangelijk. De H77 gaf een mooi plaatje en dit aangestuurd door een DVHS.
Als je toch een projector gaat aanschaffen zou ik deze toch effe overwegen. Alleen spijtig dat hij nogal duur is.6000€
De H77 geeft weinig verschil qua beeld, is heel veel kleiner en maakt minder geluid tov. een CRT. Maar persoonlijk vind ik dat CRT iets warmer is.

Er zijn een aantal mensen in Belgie die een CRT hebben. Misschien kun je toch effe langs gaan want dit is toch de moeite hoor.

Onlangs ben ik begonnen mijn HT te upgraten. heb me een HTPC aangeschaft en binnekort een CRT. Ik ben bij Jaco langsgeweest die een barco 808 draait op 2X pal resolutie en was direct verkocht.
Nu moet ik nog iets vinden op audio vertraging want heb een 7.1 receiver van 2002.
Een delay box of een andere receiver???Misschien een denon 3805

groet kurt

lieven

Dag Kurt
Heb nog geen tijd gehad om een buttkicker te testen.
In mechelen is er ook een ht winkel: aed. Die verkoopt bass shakers van clark.

Ik ben momenteel op zoek naar een huisje om te kopen en als dat gebeurd is dan ga ik voor een projector of plasma.
Het is misschien raar maar als ik nu huizen ga bekijken dan beeld ik me altijd in of er plaats is voor een home theater. O0

Weet jij wanneer er nog eens een ht beurs is in belgie?

Greetz
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

bessiboy

Is bij mijn weten enkel in Genk wat belgie betreft, en dat is spijtig genoeg maar één keer per jaar en naar mijn mening niet veel soeps. Die jongen van cinedream is inderdaad zeer behulpzaam. Ik ben ook aan het zoeken achter een goed scherm voor mijn crt en heb via hem een afspraak gemaakt met beamax.

Kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

Rikske


vidoc


Motivator

Quote from: lieven on January 12, 2005, 21:08:20
Dag Kurt

Ik ben momenteel op zoek naar een huisje om te kopen
Het is misschien raar maar als ik nu huizen ga bekijken dan beeld ik me altijd in of er plaats is voor een home theater.
Weet jij wanneer er nog eens een ht beurs is in belgie?

Greetz
Hoi lieven,

Heb een paar geleden ook mijn huisje gerenoveerd. Een aparte woonplaats gemaakt voor een projector maar wist toen nog niet wat ik nu weet van HT.
Ik heb nu een CRT aangeschaft en denk ook aan te verhuizen omdat mijn ruimte niet naar mijn zin is.(te klein voor een 7.1 systeem)
HT is geen hobby meer maar een bezetenheid. LOL
Nee voorlopig weet ik niet waar er in belgie nog een beurs is maar als ik iets weet hoor je het wel.
Succes met het zoeken naar een huisje want een aparte HT ruimte is toch niet onbelangrijk.

groet kurt

lieven

Hi Kurt

Het is zo al moeilijk om een betaalbaar huis te vinden, laat staan eentje met een aparte kamer voor mijn home theater.
Maar als het enigzins kan dan twijfel ik niet. Als ik naar een huis ga kijken dan bekijk ik onmiddellijk de living om te kijken waar ik mijn luidsprekers en dergelijke kan zetten.
Het liefst van al zou ik een grote kelder willen hebben waar ik ongestoord mijn zin kan doen zonder rekening te moeten houden met waf.

Greetz
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed