speakers op AVR-3805

Started by -SR-, August 30, 2004, 11:13:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-SR-

Ik heb momenteel CDM-9NT op AVR-3805 en klinkt heel goed, maar zou eigenlijk de upgrade naar N804 overwegen.  Iemand ervaring?  Of weegt mijn versterker te licht om dit te doen?

garmtz

Ga ook eens naar andere merken luisteren zou ik zeggen...  ;D

Robbo

De N804 is nagenoeg hetzelfde als een 9NT'.  Dus als jij vindt dat je 9NT's er goed op presteren, waarom niet.

bmateijsen

He he..LoL..

Maar Garmt heeft gelijk, er zijn vele prachtige speakers die misschien nog wel beter combineren met Denon, dan bijv. B&W... Misschien is het eens leuk om je een beetje te orienteren....

Groet Bjorn

-SR-

zit historisch vast aan B&W, rears, center, woofer ook B&W, dus beetje laat om nog te bekeren  :-[

Wou eigenlijk gewoon weten of dat een value added upgrade zou zijn of niet...

garmtz

Ik denk dat de versterker een N804 absoluut zeker trekt, maar persoonlijk zou ik naar een N803 gaan, vind ik persoonlijk een veel geslaagder ontwerp. Wees er wel op bedacht geld uit te gaan geven voor Nautilus center/rears.

riwi

Ik heb even naast mijn 9NT een paar N803 thuis gehad. En het verschil was veel groter dan ik had gedacht (gehoopt). Grotere soundstage, betere dynamiek etc. Ik heb maar niet te veel geluisterd want ik was bang dat ik niet meer tevreden zou zijn met mijn eigen 9NT. De N803 word wel beter van wat meer power, maar dat is dan een volgende stap in je upgrade plan ;)

Verschil N804 vs. 9NT is minder groot (zelfde driver elementen). Maar het kast ontwerp van de Nautilus zal wel een verbetering geven tov de 9NT kast.

Robbo

#7
Quote from: riwi on August 31, 2004, 16:52:50
Verschil N804 vs. 9NT is minder groot (zelfde driver elementen).

Nee hoor. Denk nog eens goed na.   Bij mij heb je het verschil gezien  ;)

-SR-

Bedankt voor de tips, maar ga eerst eens zien of er interesse is voor 9NT op 2e hands markt  :D

riwi

Quote from: Robbo on August 31, 2004, 16:54:47
Nee hoor. Denk nog eens goed na.   Bij mij heb je het verschil gezien  ;)

Bass conussen zijn van iets ander materiaal. lijkt wat steviger, maar is volgens de B&W info gewoon paper. Maar wel iets anders inderdaad. Maar kwa belasting voor de versterker maakt dat weinig uit denk ik.