Alias: DVD box seizoen 1 & 2

Started by AleSyS, August 24, 2004, 22:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Alias: DVD box seizoen 1 & 2 zijn beide uit. Zelf zit ik aan te denken om deze te kopen. Hebben mensen deze boxen al in hun bezit. Hoe is de kwaliteit zoals beeld en geluid.

RS cossy

heb seizoen 1 van alias in me bezit en qua geluid en beeld vind ik hem niet tegen vallen
qua serie is het geweldig zit er over te twijfelen om seizoen 2 te halen alleen vind hem nogal prijzig 50 euro....

searcher

Quote from: RS cossy on August 25, 2004, 10:33:38
heb seizoen 1 van alias in me bezit en qua geluid en beeld vind ik hem niet tegen vallen
qua serie is het geweldig zit er over te twijfelen om seizoen 2 te halen alleen vind hem nogal prijzig 50 euro....

Ik ben seizoen aan het bekijken echter ik vind de ondertiteling vrij hoog staan zodat deze soms op mondhoogte komt.
Mijn beeldformaat is niet aan te passen hetgeen ook niet de bedoeling is tenzij het een 4:3 transfer is.

Meerdere mensen dit probleem.

                                                                                                  MvrGr searcher



Paul Landsmeer

Zelf heb ik de Amerikaanse boxen, dus er vanuit gaande dat die qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met de Europese:

De beeldkwaliteit van seizoen 1 is redelijk. Vooral buitenopnamen zijn vaak nogal korrelig, niet genoeg om je er dusdanig aan te storen dat je de aankoop zou moeten afstellen, maar genoeg om het op te merken (en een jaar na dato nog te weten). Seizoen 2 is wat dat betreft iets beter, die zou ik qua beeld als goed willen omschrijven.

Het geluid van beide seizoenen is prima, in seizoen 2 hebben ze (zover ik me kan herinneren) het laag nog iets aangedikt. Voor een televisieserie goed tot zeer goed.

Wat betreft de serie zelf: ik vond het eerste seizoen meesterlijk, maar seizoen twee toch wat minder. Het wordt dan rommeliger, minder consistent en ook ongeloofwaardiger. Veel van hetgeen Alias in seizoen 1 zo interessant maakt, wordt dan losgelaten of anders (minder goed) aangepakt. Naar ik heb begrepen zit deze reeks in een dalende lijn, want de bedenker himself (JJ Abrams) heeft onlangs verklaard dat hij seizoen 3 niet om aan te koekeloeren vond (in zijn woorden: "om te huilen soms"). Voor de duidelijkheid: Abrams is bij seizoen 3 slechts zijdelings betrokken geweest. Hoewel seizoen 2 in zijn geheel wel als goed moet worden beschouwd, vind ik het geen vergelijk met seizoen 1, dat bij vlagen echt fantastisch is. Mijn advies daarom: koop eerst seizoen 1 en dan kun je altijd nog deel 2 overwegen.

FrankL

Ik heb onlangs seizoen 2 weer gezien.  Ik vind seizoen 2 niet minder dan 1. Ook seizoen 2 is zeer onderhoudend. Juist wel goed dat de verhaallijn verandert, voordat het gaat vervelen.

DVD kwaliteit is prima (R1, S2). S1 is alweer een tijdje geleden. Volgens mij vond ik daar de kwaliteit ook wel goed van (R1).
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

JT

Ik vind het begin van S2 wat minder, maar later vind ik het wel weer beter worden.