B.Loft - Submerged

Started by VlisChris, August 24, 2004, 17:33:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: Valkyrie on February 22, 2022, 07:20:17
Wachten totdat je nieuwe huis klaar is, uit eigen ervaring weet ik dat dat vervelend is.

Wel erg gave renders! Met welk programma heb je deze gemaakt? SketchUp?

SketchUp, met V-Ray als render software.
Sommige elementen komen dan weer in V-Ray uit de Chaos Cosmos (database met fotorealistische voorwerpen).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on February 22, 2022, 08:49:32
Maar al dat wachten is het straks meer dan waard Chris.

Zeker. Maar dat neemt niet weg dat het schofferen wat mij betreft nu klaar is.
Luistert ze niet naar mij, dan zoek ik iemand waar ze wel naar zal luisteren.
Eerste mail hierover is de deur uit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Quote from: VlisChris on February 22, 2022, 10:07:32
Zeker. Maar dat neemt niet weg dat het schofferen wat mij betreft nu klaar is.
Luistert ze niet naar mij, dan zoek ik iemand waar ze wel naar zal luisteren.
Eerste mail hierover is de deur uit.

Hoeveel appartementen zitten er in dat blok? En hoeveel hebben jullie er? 2? Of 3... denk niet dat ze erg gaan wakker liggen van je klaagzang...

Das nu eenmaal de prijs die je betaalt voor in zee gaan met dat soort bouwpromotoren

VlisChris

Het zal me mijn hol roesten of ze wakker ligt van me.
Liever niet.

Wel wil ik dat zo'n troela haar werk gewoon doet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

minplus

Als je weet waar de firma gehuisvest is kun je vermoedelijk beter even langs gaan ipv met de receptioniste te communiceren.
Maar ik kan me vergissen en zij is de baas en de architect.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

VlisChris

#2906
:D

Aannemer is groot bedrijf. Mail gestuurd. Nul reactie. Langs geweest. Oh mail? Nee zegt me niks. Maar, projectleider neemt contact met je op.

Twee(?) weken later maar herinneringsmail gestuurd met projectontwikkelaar in cc.
Paar uur later hadden we antwoord.

Begeleiding is een-vrouwszaak. Ze pakt alle appartementen van enkele grote nieuwbouwprojecten. Die komt serieus tijd te kort.

Dat is mijn probleem niet. Kun je het niet aan, dan neem je zo’n opdracht niet aan.

Architect is los bedrijf. Kunnen we erg goed mee samen. Vandaag nog gezegd toen ik ze aan de lijn had.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

minplus

Succes. :)
Blij dat het hier in de Drentse dreven bij mij de laatste jaren veel plezieriger ging.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

VlisChris

#2908
Nog steeds enkele storende fouten in mijn rendering.
Maar, het begint nu echt ergens op te lijken.

- WCD'en zijn nu nog gek genoeg wit en zwart, waar ze gewoon zwart moeten worden.
- Verlichting keuken maar aan 1 kant opgehangen zie ik.
- Lichtschakelaars intekenen
- Meer kleur in boekenkast krijgen
- Proberen grote foto boven de bank op te hangen.
- Uiteraard nog niks aan de keuken gedaan wat je nu wel goed ziet. Maar laatste 2 dagen vrijwel niet geslapen, dus ook niet achter de computer gezeten.

Maar nogmaals: ik begin tevreden te worden over de rendering.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Matthijs1973

mooi die tekeningen, ik zie alleen nergens een paar speakers, sub, versterkers enz? ;)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

VlisChris

Oh verrek.

Ik wist dat ik wat vergat :D

Be right back. Rendering komt wel pas morgen online. Duurt makkelijk uurtje per keer. En hij staat nu net te rekenen op een nieuwe variant.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2911
Zaterdag overigens eerste overleg met een bouwbegeleider die ONS gaat helpen.
Je wil niet weten hoe groot de last is die vandaag even van mijn schouders glijdt. Of die nu alle communicatie op zich neemt, of gewoon alleen wat adviezen en tips geeft: ik ben er dolblij mee.

Het is geweldig om mee bezig te zijn. Het is ECHT heel leuk, zelfs de minder interessante zaken. Maar die continue gestage stroom aan actief tegenwerken is niet doorheen te komen als koper.
Daar moet gewoon een buitenstaander bij die in die wereld zit.

Afgelopen nacht welgeteld 5.5 uur geslapen.
De nacht daarvoor 3.5(!) uur geslapen.
Vandaag op mijn werk danig kapot dat ik om 1230 afgehaakt heb en naar huis gegaan ben om letterlijk mijn bed in te duiken. Dat is niet helemaal meer zoals het hoort.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Matthijs1973

Quote from: VlisChris on February 24, 2022, 06:27:34
Beter zo? :D :D

de vrouw wel, de speakers niet, daarbij nog steeds geen versterker/streamer/cd-speler/platenspeler ;D
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

VlisChris

Versterker: rechter kant boekenkast. Tweede plank van onder :tongue2:

Wel terecht klagen aub :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jellejanssen

Quote from: VlisChris on February 12, 2022, 20:16:46
Ik zat enorm te twijfelen over de kleur vloer. (Mede nu al omdat het mede bepalend is voor de hoeveelheid verlichting).

Maar. Dat is makkelijk in te tekenen. En ik ben er best uit. Een donkere vloer kan wel erg fraai zijn 8)

Nu de rest eens rustig aan netjes intekenen. Ook het glas reageert nog niet zoals ik zou willen, maar soit.

Super gaaf, hadden wij ook en krijgen we weer. Gietvloer wel te verstaan. Langs staan twijfelen over licht/wit. Maar je ziet er alles op en in elk klein krasje gaat vuil zitten en dat is nog t enige wat je ziet als je t weet

VlisChris

Ik kies nu zeer waarschijnlijk voor marmoleum.
Net iets minder buiten mijn budget dan een gietvloer:)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Quote from: VlisChris on February 26, 2022, 01:00:04
Ik kies nu zeer waarschijnlijk voor marmoleum.
Net iets minder buiten mijn budget dan een gietvloer:)

Wij konden in ons gewenste tijdvak geen bedrijf vinden die tijd had. Wij waren ook op zoek naar een gietvloer, maar een half jaar tevoren was nog tekort.

We hebben de switch gemaakt naar PVC vloer. Nooit 1 moment spijt van gehad. PVC heb je in goedkoop en duur, wij hebben redelijk duur gekocht, maar daarmee nog steeds fors goedkoper dan en gietvloer.
En, in 2 dagen klaar ipv 7 dagen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Met het soort look dat ik wil moet ik voor mijn eigen rust wel voor Marmoleum of gewoon liever gietvloer kiezen.
Bij iedere foto van egale betonlook PVC vloeren krijg ik overal op mijn lichaam allergische reacties op die naden die overal zichtbaar zijn :-X :D

Bij marmoleum hoop ik maar dat 1x per 3 meter acceptabel is.

Levertijden zijn geen probleem. Zowel gietvloer als marmoleum zouden (met de huidige stand van zaken) binnen 2 a 3 weken geleverd en geplaatst kunnen worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2919
Quote from: VlisChris on February 23, 2022, 22:36:56
Zaterdag overigens eerste overleg met een bouwbegeleider die ONS gaat helpen.

Wat een heerlijk gesprek. Exact de juiste man op de juiste plek met exact de juiste ingangen.
Het had niet beter kunnen verlopen dit gesprek.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Niet 100% zeker. Maar men is aan het onderzoeken of stolpdeuren ook in mijn appartement een optie zijn  :headbanging:
Dat zou wel echt heerlijk zijn. Dubbele openslaande deuren om binnen, en mijn balkon meer met elkaar te verweven op een lekkere zomerse avond.

Binnenkort weer gesprek met kopersbegeleiding. Dan zal dit ook wel duidelijk worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

 :headbanging:

Boek 1 van 3 dat is binnengekomen  :clapping: :clapping: :clapping:

Kan niet wachten!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Oh.

Boek 2 & 3 ook overigens. Rest zal wel vlot volgen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Zorgen dat ik asap weg ben uit mijn huidige vuilniszakken werk.
Arbeidsmarkt is er klaar voor. Ik ben er klaar voor. Motivatie is er volstrekt en volledig.

Doe ik nu niks, dan doe ik nooit meer iets.

Dus, over 3 weken start ik met HBO bouwkunde. Iets dat ik 20 jaar geleden al had willen doen. Maar toen niet gedurfd.
Waarom het nu wel lukt? Motivatie en doorzettingsvermogen. Als student zat ik vooral in het café. Dat werkte achteraf toch niet geweldig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.