B.Loft - Submerged

Started by VlisChris, August 24, 2004, 17:33:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

:D :D


Ik had in mijn hoofd dat je het idd zou neerleggen bij de bouwer :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Daag me niet uit :D
We hebben al direct, persoonlijk contact met zowel projectontwikkelaar en architecten voor de aanpassingen die we willen :D
(In geval ouders niet zo gek, daar heb ik bij het het-ontwerp geen muur op zijn plek laten staan, buiten de verplichte plekken om).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vergeerr72

Quote from: VlisChris on December  4, 2021, 23:50:07
:D :D :D :D

@ Eisse: is ter sprake gebracht, maar persoonlijke bediening werd geloof ik meer op prijs gesteld. Allemaal ontwijkende opmerkingen over meer-werk, of iets met een VVE die het niet leuk zou vinden.
Begreep er verder niet zoveel van ::) :D
Het is een kwestie van opvoeding heeft Pavlov bewezen. Wel even voor het eten droppen eerst een belletje laten afgaan. [emoji6]. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

VlisChris

Quote from: vergeerr72 on December  5, 2021, 12:16:27
Het is een kwestie van opvoeding heeft Pavlov bewezen. Wel even voor het eten droppen eerst een belletje laten afgaan. [emoji6]. 

:D :D :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: i2Paq on December  5, 2021, 13:07:50
Dus je bent: Eindelijk in 2021 aangekomen?

:D

Zal de titel eens aanpassen 🙃
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Zo leuk.
Huis is nu echt mijn eigendom, met koopakte die gepasseerd is.
Keuken technische tekeningen binnen. Akkoord op glazen/stalen wand werkkamer en keukendeur.
En als ik puf heb morgen maar eens gaan neuzen voor een vloer :)
Zo langzamerhand begint het plaatje compleet te worden ;D Waarschijnlijk deze maand nog de uitnodiging voor het sanitair.
Dat kan nog interessant worden. Mijn smaak is niet de goeiekoopste :D En het opgenomen budget is maar matig. Dus het wordt een uitdaging dat niet teveel uit de hand te laten lopen ;)

Palen draaien, nog een week of 2? Gok ik? Dan eindelijk daadwerkelijk aan de fundering werken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

VlisChris

#2883
Kunt u, wilt u, doet u?
En het antwoord is een continue nee.

Frustrerend.

Dus zojuist zelf de aannemer maar benaderd. Of ze mij een offerte willen sturen.
Ik krijg GVD als enige een schrobput en kraan in mijn berging (waar geen van de andere 70 bewoners ook maar toestemming krijgt voor een kraantje op het balkon). Edit. Krijgen. Krijgen. De rekening voor het putje is ... gepeperd te noemen. Maar aangezien het kraantje erg wenselijk is moet het maar.

Maar een stompe deur in hout zou niet kunnen en mogen?!

Zeg me nou niet dat ik die rotzooi er op de dag van oplevering zelf uit moet slopen om vervolgens een ander te laten opdraven om het wel volgens verwachting af te werken....

En ja. Ik zou op de dag oplevering dus daadwerkelijk een gereedschapskist meenemen om direct die stalen deurposten eruit te slopen...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En ik heb mijn tekeningen binnen  :clapping: :headbanging:
Nog een paar inimini puntjes. Maar niets schokkends.

Meteen doorgezet naar leverancier glazen wand, bouwbedrijf dat hopelijk mijn deurposten en deuren plaatst, verlichtingswinkel voor een lichtplan, en nog wat zaken.

Er kunnen eindelijk spijkers met koppen geslagen worden!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Valkyrie

Mooie indeling! :thumbs-up:

Laat je ook loze leidingen leggen? (voor speakerkabels of ethernetkabels ed)
Dat was destijds bij mij echt achterlijk duur, maar helaas kan je dat zelf niet aanleggen icm vloerverwarming.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

VlisChris

Thanks!
Het is echt wel heel leuk om te zien wat het schuiven van wat wanden voor effect heeft.

Mijn garderobe gaat ook wel echt heel tof worden. Door de glazen wand naar mijn werkkamer kon op die plek geen kapstok komen, wat op zich een logische plek was. Dus dat moest creatief opgelost worden. Dat is gelukt 8)


Loze leidingen: er komen er een aantal. Internet en CAI naar slaapkamer en woonkamer (ja, inderdaad, dat is zelfs in de woonkamer meerwerk). En die prijzen liggen inderdaad torenhoog. Frustrerend hoog. (€160 voor een loze leiding, zonder enige bedrading - Bedraden met cat6e €135)

Aangezien het huis pas na oplevering gestuct zal worden overweeg ik een aantal stopcontacten enz na afloop zelf te laten plaatsen. Even overleggen. (En eerst eens eindelijk de offertes ontvangen waar ik al 2.5 maanden op wacht).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2887
8) 8)

Vandaag gingen zowel mijn ouders, als ik naar de winkel om onze badkamer uit te zoeken.
Leuk! Eigenlijk zou ik vorige week gaan. Maar mijn tekeningen waren er nog niet. Dus dan maar weekje later.

Helemaal happy de pappy bij de winkel, wisten ze daar van NIKS.
Mijn ouders laten twee appartementen samenvoegen tot 1 huis. En mijn badkamer wordt groter dan standaard.

Wisten ze niks vanaf in de winkel.

Blijkbaar was de aannemer (en het kost me steeds meer moeite die klaplopers niet bij naam te noemen) te bedonderd even de tekeningen door te mailen.

Project bouw: leuk als je ja en amen knikt. Een drama als je een eigen mening hebt :(
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Sorry maar wat had je verwacht als je met zo'n ontwikkelaar in zee gaat...? Dat staat er toch voor gekend om alles zo standaard mogelijk te verpatsen en alle aanpassing dik door te rekenen. Althans hier in be

Gaeje

Desaltniettemin veel succes en plezier met het project gewenst. Laat je niet ontmoedigen, uiteindelijk komt het altijd wel weer allemaal goed!

VlisChris

Dat ze doorrekenen is nu eenmaal wat je weet dat dat gaat gebeuren.
Waar ik de aannemer onacceptabel vind zoek ik zelf wel een andere oplossing.

Maar de absolute afwezigheid van communicatie is ronduit stuitend.

Ik wacht al 2 a 3 MAANDEN op een offerte voor een stukadoor en schilder, triple glas, en eventueel screens. Meer dan een "ja, ach. We zijn er mee bezig, nog even geduld" krijg ik gewoonweg niet.

We hebben het er mee te doen :) Woon ik er eenmaal zal het vast en hopelijk snel vergeten zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Ja is exact wat we hier ook altijd horen. Veel succes ermee alleszins!

VlisChris

Eerste opzet lichtplan is binnengekomen. Gaaf!
Ben het er aardig mee eens, op wat kleine details na :)

Nu maar eens gaan rekenen wat het aan meerwerk lichtpunten op gaat leveren. Laat staan aan extra schakelwerk :D
Dimmers zal ik zelf denk ik maar plaatsen. Daar rekent men ECHT teveel voor.

Nu nog even wachten op ontwerp en offerte boekenkast, dan nog de badkamer. En dan begint het grote wachten.

En ik word met de dag ongeduldiger :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ik zat enorm te twijfelen over de kleur vloer. (Mede nu al omdat het mede bepalend is voor de hoeveelheid verlichting).

Maar. Dat is makkelijk in te tekenen. En ik ben er best uit. Een donkere vloer kan wel erg fraai zijn 8)

Nu de rest eens rustig aan netjes intekenen. Ook het glas reageert nog niet zoals ik zou willen, maar soit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spijkie

Wij zitten ook in een projectbouw maar hebben hele andere ervaring. We zouden een deur krijgen in de woonruimte voor toegang tot de meterkast. Verplaatsen stond niet in de optielijst maar gevraagd of die deur niet naar de hal kon, antwoord was ja hoor dat kunnen we wel.

Wel als voorwaarde dat elke aanpassing ruim voor de deadline werd doorgegeven. Veel plezier alsnog met je nieuwe woning!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

VlisChris

#2895
Quote from: Spijkie on February 13, 2022, 07:36:40
Veel plezier alsnog met je nieuwe woning!

Dat gaat hoe dan ook wel goedkomen ;)
Ik heb zo mijn momenten dat de frustratie over hoe een en ander gaat tot boven mijn kruin uitkomt. En dat moet ik dan even spuien. Duurt een paar uur of een paar dagen. En dan kan ik er weer vol frisse moed tegenaan ;)

Eerste deadlines beginnen ondertussen aardig in beeld te komen bij ons. Over 16(?) dagen moeten een aantal zaken klaar en ingeleverd zijn, maar doordat we niks hoorden kunnen we dat nog niet uitzoeken.
Heb gewoon geen behoefte me daar nu druk om te maken ;)

Edit na ongeveer 14 uur :tongue2:
Mooi voorbeeld waar ik niks over hoor: de gevraagde bouwkundige aanpassingen. Muur verplaatsen. Garderobe laten inbouwen. Muur laten vervallen. Zeg maar, van die kleine details. Van die details die betaalbaar kunnen zijn, maar ook "onbetaalbaar".

Van die details die bepalen wat de exact afmetingen van mijn badkamer worden, en daarmee absoluut noodzakelijk zijn voor het ontwerp van mijn badkamer (nog 16 dagen he) om zomaar een zijstraat te noemen. Verder niks bijzonders :) Gewoon wat van die ... kleine details.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2896
Ondertussen vanzelfsprekend nog diepe diepe stilte bij aannemer, kopersbegeleiding, of wie dan ook.
Nog nul nieuwe offertes. Nog geen milimeter informatie over wat me wat dan ook gaat kosten.

Niks. Noppes. Nada. Ik ga .... knip.... schofferend. (post maar even ietsjes aangepast)

Gelukkig vermaak ik mezelf met het maken van een kleine artist impression :D :tongue2:

Als het er zo uit komt te zien hoor je mij niet klagen.
Nu nog eens ramen intekenen (rotklus), audio intekenen. Keuken afmaken (niet zichtbaar op deze render wat ik moet doen), en nog wat van dat soort zooi.
Maar, het geeft een alleraardigst beeld hoe het er uit kan komen te zien.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Valkyrie

Wachten totdat je nieuwe huis klaar is, uit eigen ervaring weet ik dat dat vervelend is.

Wel erg gave renders! Met welk programma heb je deze gemaakt? SketchUp?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

LittleNinja

Maar al dat wachten is het straks meer dan waard Chris.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5