B.Loft - Submerged

Started by VlisChris, August 24, 2004, 17:33:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Ik heb zojuist mijn oude en nieuwe topic maar eens samengevoegd :) Hier even de oorspronkelijke openingspost van mijn tweede topic ;)

Edit; en nu een fotootje van mijn huidige opstelling met een klein overzicht van de spullen die ik in gebruik heb.

klaar by Sauer Fotografie, on Flickr

Quote from: Christiaan S on October 24, 2006, 20:29:19Klik hier voor mijn vorige topic 8)

Ik vond het wel eens leuk om een overzichtje te plaatsen van spullen die hier in de loop der jaren gepasseerd zijn.

Het zal waarschijnlijk geen complete lijst zijn; ik ben wat vergeetachtig ;) en het is een te uitgebreide lijst om het me nog echt voor de geest te halen.
Volgens mij begint het lijstje ergens om en nabij 2002.

Versterkers/Receivers

- Pioneer receivertje (zat in een totaal pakket)
- Denon 3802
- Pioneer VSX-AX3
- Naim Nait 1
- Marantz CR-502
- Primare i21 (huidige pre)
- Parasound HCA-1500a (huidige eindversterker)

Luidsprekers/Subwoofers

- Pioneer speakertjes
- Tannoy Mx2
- Tannoy MxC
- Tannoy Mx2m
- Tannoy Mx3
- Final 80i
- Q Acoustics (huidige speakers)
- Martin Logan Aerius i (huidige speakers)
- Pioneer 110watt subwoofeer
- Velodyne CHT-12R

Bronnen
- PC dvd-speler
- Kenwood 200 CD-wisselaar
- Pioneer DV-444
- Rotel RDV-1080
- Arcam DV79
- Phillips 963
- No name 1
- No name 2
- Humax IR Fox C settop box (huidige settop box)
- Samsung BD-C5300 (huidige bron)
- AC Ryan Playon (huidige bron)
- 27" iMac / Netgear NV+400 (huidige bron)

Bekabeling
- Gamma
- Van den Hul Clearwater single wire
- Van den Hul Clearwater bi wire
- Van den Hul Royal Jade single wire
- Van den Hul Royal Jade bi wire
- Nordost Spellbinder
- Nordost The Flatline
- Van den Hul Clearwate single wire
- Nordost Spellbinder
- Mediamarkt 5 euro de meter kabel :P (huidige kabels)
- Qed scartkabel
- Profigold kabels - rca/scart/subwoofer
- High-end Coax kabel
- Apogee Wyde Eye optische kabels
- Van den Hul C5 The Bay analoog
- Van den Hul C5 The Bay analoog voor surrounds
- Van den Hul Optocoupler mkII optische kabel
- Nog veel meer dat ik vergeten ben
- Vivanco HDMI kabel (huidige beeld kabel)
- Nordost Reddawn RCA - DIN

Weergevers

- Sony grootbeeld 29"
- Samsung 42" plasma HD Ready (huidige weergever)
- Macbook Pro 15" (huidige weergever op de slaapkamer)

Daarnaast heb ik ook nog een tijdje een Phillips Pronto gehad, maar die kreeg ik niet lekker geprogrammeerd. Dus die is na een aantal maanden weer de verkoop in gegaan.

Waarschijnlijk heb ik nog wel meer dingen gehad die nu niet in dit lijstje staan, maar dit is wat me zo te binnen schiet ;)

Een nieuw HT, een nieuwe naam.
Maaaaaaanden geleden heb ik hier eens een aantal malen geroepen dat ik toch echt van plan was om te gaan verbouwen, of dat er laminaat zou komen, etc, en het kwam er allemaal maar niet van.
Voor vrijwel iedereen in de vergetelijkheid geraakt vermoed ik, maar hier toch echt niet.
Sinds een aantal weken zijn mijn ouders en ik druk in de weer om de voorbereidingen te treffen voor de grote verbouwing. Er is tweewekelijks contact met een bouwkundig adviseur die ook de verbouwing bij mijn ouders geleid heeft (18 maanden durende verbouwing die perfect verlopen is) en die gaat hier ook weer zijn licht over laten schijnen.
De komende maanden (reken op een maand of 2 a 3) zal ik geen boeiende foto's kunnen plaatsen aangezien we eerst tegen veel bureaucratie zullen gaan aanlopen.
Het probleem is namelijk dat het pand een asbesthuisje blijkt te zijn. Nu heb ik daar allemaal geen problemen mee, maar daar denkt de overheid toch weer net wat anders over. Dat zal dus eerst verwijdert moeten worden, en daarna kunnen we de rest aanpakken.
Een bouwvergunning moet nog aangevraagd worden.
Wat gaat er allemaal veranderen?
Alles gaat eruit. Alles wordt vernieuwd. De inrichting blijft redelijk hetzelfde, maar de hal wordt groter, de badkamer krijgt de ingang op een andere plek, de CV zal vergezeld gaan worden van een mechanische ventilatie, de keuken komt op de tegenovergestelde wand van waar die nu zit, en in de slaapkamer komt een forse inbouwkast te zitten voor mijn overige rotzooi.
Hoe de planning zit is nu nog onbekend, maar er wordt actief aan gewerkt, dus foto's zullen op relatief korte termijn geplaatst kunnen worden.
Voor de akoustiek heb ik nog geen plannen, maar wellicht dat ik me toch laat overhalen om te kijken wat de mogelijkheden voor wat panelen oid zijn.
De bekabeling wordt zo goed mogelijk weggewerkt, dus onder andere door de plinten van het te leggen laminaat.
Binnenkort hopelijk meer.  8)

Na 2 jaar op het forum rondgehangen te hebben is het dan eindelijk eens tijd om mijn huidige HT online te zetten.
Het is allemaal niet wezelijk schokkend in verhouding tot wat andere op dit forum hebben, maar he, ik ben 23, een student, en ik denk dat ik al heel blij mag zijn met wat ik heb. (En momenteel in bestelling heb staan).

Even een klein stukje geschiedenis.

Waar ben ik mee begonnen?
Met een pracht van een Pioneer homecinema setje. Losse receiver (de VSX-C300), een losse dvd speler (de DV-444), subwoofer, en 5 sattelietjes.
Na een half jaartje was ik de fronts al zat  ::) dus ben ik gaan zoeken naar wat beters. Ik ging dus naar een winkel om te zoeken naar wat leuks. In mijn eigen stad kon ik niets leuks vinden. Dus tja, dan maar naar de concurerende stad. Middelburg. Daar hebben ze namelijk wel een goede winkel. Echo Audio Middelburg is de winkel waar het voor mij allemaal begon. Toen ik daar binnenkwam moest ik even wachten tot ik geholpen werd omdat iemand anders net bezig was te luisteren naar een stel speakers. En ik was helemaal verkocht. Wat klonk dat mooi :o :o Wat klonk dat zuiver, echt waar, dat was voor mij geluid. Het ging om de Tannoy Mx4. Alleen, die waren buiten mijn budget. Het toeval wilde dat mijn budget 150 euro per speaker was, en dat de Tannoy Mx2 (het kleine broertje van) toevallig 150 euro was. De keuze was dus niet zo moeilijk. Even thuis uitproberen werd voor mij een aankoop.
En toen begon het eigenlijk. Na verloop van tijd werd mijn televisie vervangen. Dat ging van een 4:3 33cm Phillips naar een 4:3 29" Sony. Echter, we waren nog niet klaar. Ik had nog 3 van die sattelietjes. Vervangen dus  >:D. Mijn center is vervangen door de Tannoy MxC, en de surrounds zijn vervangen door de Tannoy Mx2.
In de tussentijd nog wat kabeltjes bijgekocht, en ik zit nu waar ik momenteel ben.

Wat heb ik momenteel staan?

hardware
TV: Sony KV29FX30B
DVD: Rotel RDV1080
Receiver: Denon AVR3802
Sub: Pioneer
Fronts: Tannoy Mx3
Surrounds: Tannoy Mx3

Bekabeling:
Speakerkabel: Van den Hul The Clearwater
Interlink dvd-amp: Apogee Wide Optische kabel
Interlink dvd-tv: Noname S-Video kabel

Upgrades

Sinds april 2006 heb ik weer surround. De Mx2's zijn vervangen door Mx3's. Mooie speakers om te zien, lekkere speakers om naar te luisteren, maar ze vragen weer net een beetje meer stroom dan de 2's. En daar zit hem eigenlijk meteen een knelpunt. Mijn Denon zou wat mij betreft net een slagje zwaarder mogen zijn uitgevoerd. Een mogelijke upgrade zou een losse eindbak zijn.
Een andere upgrade die nog steeds uitgevoerd moet worden is het vervangen van de subwoofer. Dat is nog steeds de standaard en simpele Pioneer boombox.

Zwakke punten
Momenteel zijn de zwakste punten in mijn opstelling mijn subwoofer en de kamerakoustiek.
De subwoofer zal wel SVS worden of iets dergelijks, voor de kamerakoustiek moet ik eerst afwachten wat de komende verbouwing gaat brengen. Geen zin om daar naar te kijken voor dat rond is.

Goed, genoeg gepraat, tijd voor foto's ;D
Het zijn er niet veel, ze zijn niet schokkend, meer ze zeggen maar dan ik kan uitleggen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#1
:D

De bovenste foto: mijn vast luisterplekje. Je begint al aardig te merken dat ik altijd op die plek zit. Helemaal ingezakt en versleten ;D
De onderste foto: tja, het aantal kabels kan ik proberen terug te dringen, maar wat maakt het uit. Het is alleen erg jammer dat de stroomkabels en audio/videokabels allemaal schots en scheef dwars door elkaar heen lopen. Ik heb geprobeerd dit te verbeteren, maar lukken doet het niet...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#2
:D
Een geweldige foto van mijn Denon AVR-3802. Dat krijg je ervan als je op de grond gaat liggen en op de gok een foto moet maken ;D
En op de onderste foto zien we een stukje van het beeld dat ik heb als ik op mijn luisterplek/kijkplek zit. Het beeld van de tv lijkt smerig, maar dat is een uit de hand gelopen schoonmaak actie van mijn beeldbuis  ::) :-\. Het schoonmaakmiddel voor mijn computermonitor bleek niet direct lekker te werken op mijn Sony. Met als gevolg dat het heel slecht te verwijderen is. Straks even wat schoonmaakmiddel halen en het daar eens mee proberen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#3
:D
Giftsets zijn een tweede hobby van me ;) In den beginne stonden ze gewoon een beetje onuitgepakt in mijn kast, maar dat is zonde. Daar koop je ze niet voor. Je koop giftsets om ze te laten zien. En dat gaat vrij aardig zo. Ik moet alleen nog even bekijken hoe ik de boeken die bij sommige sets zitten beter te showen.
E.T. Heeft een prachtig boek erbij, Spirited Away heeft een erg mooi boek (dat nu slecht staat opgesteld wat ook nog slecht voor het boek is), Schindler's List heeft een boek(je), en The Lion King heeft een boekje erbij zitten. Toch zonde.
En de onderste foto laat de cd's zien. Voor het geval je ze niet herkent ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Gifset mania ;D

Wel  O0

VlisChris

LOL
Jij bent snel 8)
Tja, je moet toch wat verzamelen he ;D
Ik zal ook even iets plaatsen van mijn gewone dvd's 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Toch wel volgens de regeltjes opgesteld enzo... Leuk setje zo!  8)

Biite

Die Tannoy's van jou lijken erg veel op mijn Infinity's....zelfde kleurstelling en fronts...zelfs de stands zijn hetzelfde :)

Maar mooi setje...
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

VlisChris

Oow, ik zal nog even uitleggen waarom ik dit topic De Bunker noem ;)

Toen ik ooit lang lang geleden (2 jaar ;D) nog bij mijn ouders woonde woonde ik in een huis uit '98. Een moderne strakke bungalow opgetrokken van beton waar een normale bunker nog jaloers op zou worden. Gaten boren voor internet hebben we de aannemer voor moeten bellen aangezien we gewoon de boren kapot draaiden....
Mijn vrienden kwamen op den duur op de naam "De Bunker" voor dat huis, en die is eigenlijk altijd blijven hangen.
Ik had mijn HT eigenlijk "The Sauerdome" willen noemen, maar M&M waren me net 2 of 3 dagen voor 8) Dat ging dus niet. Om nu in een halve week 2 topics te openen hier met als naam xxxxxxDome? Niet echt he ;)
Vandaar "De Bunker"
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: garmtz on August 24, 2004, 17:42:02
Toch wel volgens de regeltjes opgesteld enzo... Leuk setje zo!  8)

Thanx 8)
Het heeft me ook wel wat moeite gekost om het zo te krijgen ;D
Het heeft anders gestaan, maarja, het moest gewoon goed staan. Ik kan dus ook geen een andere kant meer op ;) Ik zit met mijn indeling nu een beetje vast :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#10
:D
En een foto van mijn huidige collectie dvd's  O0
Echt heel erg veel zijn het er niet, maar met 120 is het een heel mooi begin. Jammer genoeg kan ik me er de laatste tijd niet echt toezetten om lekker film te gaan kijken. Maar dat gevoel zal met der tijd wel weer terug komen als ik weer wat meer zekerheid heb over mijn opleiding. Daar zit ik al 3 maanden mee in mijn maag. Mag ik door of niet. En dat zorgt ervoor dat ik niet lekker film kijk momenteel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


Roeland

#12
Mooie indeling!!! Toch niet stiekum ff opgeruimd ;) Moet je die tering zooi bij mij eens kijken man, overal kabels en shit.

Roeland

garmtz

Teringzooi!??! Ik vind het juist vreselijk opgeruimd! :)

VlisChris

Quote from: garmtz on August 24, 2004, 17:52:58
Teringzooi!??! Ik vind het juist vreselijk opgeruimd! :)

Er ligt nog een ander rolletje bij de shop waar de foto's op staan voor mijn verzekering, en daar staat dus een foto bij van hoe gigantische puinhoop het hier giste was. Niet normaal meer. Ik zal ze komende week even plaatsen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Roeland

#15
Ik zou precies hetzelfde doen hoor, als ik foto's zou maken. Eerste een paar uurtjes poetsen om te laten zien waar je trots op bent!!  ;D Tuurlijk en het resultaat mag er wezen!!! Voor een stuudje begin je al leuk.
Ben zelf net klaar en heb lekker lopen bezuinigen op de kleding, als je begrijpt wat ik bedoel :P

VlisChris

#16
Nog even een plaatje van mijn huidige bestelling 8)
Ik wacht nog wel even op een reactie van de verkoper over de verzendkosten. Dan kan ik het overmaken, en hoop ik hem binnen te krijgen.

Een Phillips Pronto TSU3000.

edit

uitgebreide recensie van de TSU3000

Sorry. Kon het niet laten. Het is zo'n mooie foto ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raymen

Hoi Cristiaan.

ja ,bent bij mij geweest en hebt bij mij ook kunnen gluren.

Vindt ik het toch leuk dat ik jouw home-theater toch ook eens zie... :D

(mag ik trouwens wel hometheater zeggen,want jij hebt net als ik ook geen projector. :- :-X :-X :-X).

Leuk opgezet zo.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

VlisChris

#18
Quotemag ik trouwens wel hometheater zeggen,want jij hebt net als ik ook geen projector
LOL ;D
Dat moet je aan Patrick vragen ;D
Een projector zal er het komende jaar in ieder geval niet komen :)
Eerst de Pronto, dan een nieuwe coax, een nieuwe subwoofer, en dan nog eens gaan sparen voor nieuwe speakers waarschijnlijk.
Hoe de volgorde precies gaat is me nog niet duidelijk maar hier komt het een beetje op neer :)

Quote
Vindt ik het toch leuk dat ik jouw home-theater toch ook eens zie...
Stuur me maar een pm. Je bent van harte welkom 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

#19
Bekende HT ;)

Ik zie dat je je dvd's van plek veranderd hebt? Werden het er te veel voor in de billy kastjes? :)
Zo'n ab moet ik toch ook een sgaan aanschaffen, maar ik wil liever een kleure versie, en die zijn zo aan de prijs. :(

Was "de Sauerkraut" geen optie ipv de Sauerdome. ;D

VlisChris

LOL
Niet eens aan gedacht :) Maar ook dan was het geen optie geweest ;) Deze naam is donkerder :) En dat is altijd belangrijk in een HT.
De andere kastjes zaten inderdaad wat overvol tegenwoordig. Dus daarom maar even verplaatst. En het bevalt me goed. De 970 is inderdaad nog erg duur ja :-\
En die mist dus ook wel even de hardbuttons he :) Die vond ik belangrijk. (icm de prijs natuurlijk ;))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

Ik wil dan de 980 (TSU 7000) kleur en hardbuttons.

Trouwens een leuk oranje bankje heb je buiten staan.

BOUBOU

Dit is vast ter voorbereiding op de "meet & greet in Vlissingen?   ;D

Dan weet ik in ieder geval wat me te wachten staat  :)
Zekers niet slecht....

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik

#23
Ik wou dat ik zo'n huis (met inhoud) al had gehad op mijn 21ste. Ziet er zeer netjes uit Christiaan, met de nieuwe upgrades kan het alleen maar mooier worden (en natuurlijk beter klinken)
Ik heb overigens wel hetzelfde stekkerblok (Kemp Mediamarkt toevallig ;D )

Klopt het trouwens dat je linker speakers 3 meter weg staat en de rechter maar 1 meter? Geeft dat geen vreemde effecten?

Wat een boef trouwens die Martin ;D  een beetje jouw idee stelen. ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: InSomNiaC on August 24, 2004, 20:01:35
Ik wil dan de 980 (TSU 7000) kleur en hardbuttons.

Trouwens een leuk oranje bankje heb je buiten staan.


Leuk ding he. Alleen de kettingen waren duurder dan het bankje ;D

QuoteDit is vast ter voorbereiding op de "meet & greet in Vlissingen?
;D Je weet het nooit :)
QuoteKlopt het trouwens dat je linker speakers 3 meter weg staat en de rechter maar 1 meter? Geeft dat geen vreemde effecten?
Dat is een beetje de opname. Het viel me al eerder op, maar het staat in principe allemaal goed opgesteld. Of, zo goed mogelijk :)
Het geluidsbeeld is scheef. Maar dat komt doordat links mijn kamer duidelijk hoger is dan rechts :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.