vraag over phillips canaldigitaal software en monoblok/disecq

Started by peterrr, August 23, 2004, 19:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

hallo allemaal,

Ik bezit een phillips sattelietreceiver type DSX7072/03 met canaldigitaal abonnement.
nu is mijn vraag :
weet iemand of een lnb monoblok met ingebouwde disecq zonder noemens waardige problemen kan worden geinstalleerd voor astra en hotbird. (dwz richten met schotel op hotbird en dan astra erbij).
heeft iemand dit al eens gedaan en zoja hoe werkt dat in het menu van de receiver?  ???
Ik heb al eens op het net rond gezocht maar de forums en website`s hebben het over de software en zo eruit halen flashen e.d maar dat gaat me te ver of iemand moet  een firma of mannetje weten die dat kan (de firm/software dan)

met spanning verwacht ik groet peterrr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

aukemuis

Probleem 1. Met de standaard Canal Digitaal software in de Philips is dat er maximaal 999 kanalen in kunnen. Dit lijkt heel veel maar is wel inclusief alle radio en gecodeerde kanalen.

Probleem 2. Een behoorlijk aantal monoblocks zet Hotbird als A en Astra als B.  In de philips kan je dat volgens mij niet omdraaien. Het is natuurlijk wel op te lossen door het LNB op zijn kop te monteren.

Als je de software in de ontvanger aanpast. Kun je kant en klare settingslijsten gebruiken en dan heb je dus boven genoemde problemen niet. Het apparaat zal er echter niet stabieler van worden.




peterrr

hallo aukemuis

In het menu is de schotel wel in te stelllen in 1 of 2 , ik had gehoopt dat er meer mensen waren
die misschien het zelfde setje als ik en het werkend hebben (voordat ik een monoblok aanshaf)
maar de lnb op z`n kop zetten werkt volgens mij niet want als ik de lnb iets om z`n as draai (links of rechts) dan resulteert dat in een lagere signaalsterkte tot er helemaal geen signaal is (op z`n kop dus)

groetjes peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

aukemuis

Ja alleen heeft een philips volgens mij heel strak in zijn kop zitten dat astra schotel 1 is.

Het kan natuurlijk dat het wat scheelt in kwaliteit, echter veel kan het niet zijn als je de LNb echt op zijn kop monteert horizontaal is dan nog steeds horizontaal en verticaal blijft verticaal

peterrr

probeer het zelf maar eens (de lnb op z`n kop).
maar ik heb dan geen signaal :D

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

aukemuis

Is het dan niet zo dat je de schakeling maakt naar het LNB dat niet in het center van de schotel zit maar aan de zijkant. als je dan draait dan klopt het dat je geen signaal meer hebt. Maar zal er morgen nog even mijn meetapparatuur aanhangen.

peterrr

nee hoor ik heb hem precies  in het brandpunt met volle signaal sterkte alleen op z`n kop doet hij het niet (geprobeerd) er veranderd niets aan de schotel die staat strak op astra maargoed dit was/is eigenlijk niet zo belangrijk het ging mij in deze topic om de software van c(b)annaal digitaal want mijn buurman heeft hun zenders  (i.r deto)+ 200 andere zonder kaart voor niets op 2 sattelieten (s.a.b reciever) en ik moet betalen en alleen astra op phillips met kaart. >:(
grt peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2