M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Quote from: GerritZ on July 11, 2007, 12:21:32
Klopt plaatje is ook zeker niet verkeerd, ik doel ook meer op de grote. Wanneer je straks naar een groter scherm gaat
wordt de beleving nog beter.

Yep!. Dat scherm is idd 40 cm. breder maar zal effectief iets minder worden omdat 'ie ook een halve meter verder naar achteren komt te hangen. Daar zal het geluid ook weer van profiteren. Hoewel het huidige scherm een stuk achter de voorkant van de speakers hangt (bewust net zover naar achteren gehangen totdat de stemmen goed klonken) wordt het geluid me toch nog iets te veel beinvloed.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Grindtegel

Quote from: Martin_M on July 11, 2007, 12:10:19

We zijn in afwachting van een Stewart FireHawk (tweedehands).

nice
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

GerritZ

Quote from: Martin_M on July 11, 2007, 12:25:25
Yep!. Dat scherm is idd 40 cm. breder maar zal effectief iets minder worden omdat 'ie ook een halve meter verder naar achteren komt te hangen. Daar zal het geluid ook weer van profiteren. Hoewel het huidige scherm een stuk achter de voorkant van de speakers hangt (bewust net zover naar achteren gehangen totdat de stemmen goed klonken) wordt het geluid me toch nog iets te veel beinvloed.

40 cm diagonaal waarschijnlijk of praat jij wel over de breedte? maar 40cm groter projecteren is erg veel.

Martin_M

#428
Quote from: GerritZ on July 11, 2007, 16:55:06
40 cm diagonaal waarschijnlijk of praat jij wel over de breedte? maar 40cm groter projecteren is erg veel.

Ons huidige scherm is 2 meter breed. De nieuwe wordt straks 2.40. Ik heb het dus over de breedte.
Da's idd nogal wat maar de JVC kan het wel aan (de Firehawk heeft een gain van 1.35).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

Quote from: Martin_M on July 11, 2007, 17:19:57
Ons huidige scherm is 2 meter breed. De nieuwe wordt straks 2.40. Ik heb het dus over de breedte.
Da's idd nogal wat maar de JVC kan het wel aan (de Firehawk heeft een gain van 1.35).

Is dat wel verstandig Martin om met een gain van 1.35 te draaien ? Komt nogal wat licht uit die projector van je.

bmateijsen

Op zich in de woonkamer die erg licht is, is een firehawk contrast verhogend.

Overigens op de normale modus op 2,4m is prima te kijken met een HD-1.

Quote from: GerritZ on July 11, 2007, 20:18:32
Is dat wel verstandig Martin om met een gain van 1.35 te draaien ? Komt nogal wat licht uit die projector van je.

Martin_M

#431
Vandaag was er een setje Transparent Reference XL XLR op visite.



Met als resultaat dat ik nu op zoek ga naar een tweedehands exemplaar van deze kabel voor een mooie prijs. Mag ook een (gewone) Reference zijn want ik verwacht dat ik daarmee toch vooruitgang boek t.o.v. mijn RCA Reference XL.

Voor de achterkanalen zal de Ultra RCA ook door een XLR-versie worden omgeruild. We hebben de tijd ;D

Het grote verschil zit 'm denk ik in het gebalanceerd aansturen van de Krell. Er is meer levendigheid en detail maar zonder helderder te worden. Integendeel zelfs. Het meeste verschil zit 'm juist in de lagere regionen. Die zijn 'rijker' geworden en met meer punch en detail. Lekker hoor :P.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Laat nu NIEMAND meer iets roepen over mijn MIT bekabeling. Dat er van die domme kastjes aanzitten! Martin heeft er 2 per kabel ;D


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Nu je het zegt ja......  ;D 4 van die bakstenen aan je kabel.... filterdefilterdefilter.........  ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Martin_M on July 19, 2007, 16:54:20
Mag ook een (gewone) Reference zijn want ik verwacht dat ik daarmee toch vooruitgang boek t.o.v. mijn RCA Reference XL.

Is die RCA niet om te bouwen tot een XLR versie? Misschien dan wel dubbele componenten in het 'kastje', maar OK... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on July 19, 2007, 19:43:25
Laat nu NIEMAND meer iets roepen over mijn MIT bekabeling. Dat er van die domme kastjes aanzitten! Martin heeft er 2 per kabel ;D


Tja, je hebt toch een ader meer. Dus ook één ader meer die 'afgemeten' wordt.
Bij Transparent doen ze dan niet moeilijk. Gewoon een extra kassie.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Gizz

Welk verhaal hoort er bij deze foto?
Misschien wil martin het wel vertellen? Hehe ik kon het niet laten hoor..... :D

oud_account_1

Quote from: Gizz on July 25, 2007, 21:12:39
Welk verhaal hoort er bij deze foto?
Misschien wil martin het wel vertellen? Hehe ik kon het niet laten hoor..... :D
CD voor jou, CD voor mij.
Versterker gekregen van mijn moeder, dus voor mij? ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Gizz

Quote from: Jack van Dijk on July 25, 2007, 22:23:23
Martin heeft ontdekt dat als hij de apparatuur gewoon in zijn handen houdt het nog beter klinkt dan wanneer het op dempers staat?  ;D


geniaal maar nee

Onne

Quote from: Gizz on July 25, 2007, 21:12:39
Welk verhaal hoort er bij deze foto?
Misschien wil martin het wel vertellen? Hehe ik kon het niet laten hoor..... :D

Mine! Mine! Mine! Mine! ..... Mine ?

Martin_M

#440
Quote from: Gizz on July 25, 2007, 21:12:39
Welk verhaal hoort er bij deze foto?
Misschien wil martin het wel vertellen? Hehe ik kon het niet laten hoor..... :D

Hehe, het komt er in het kort op neer dat we moesten zoeken naar een dvd-audio van de moviescore van 'Lord of the Rings' nadat deze in een gewone dvd speler is gedaan. Eén of andere wizzard heeft 'm namelijk echt doen verdwijnen.



In het echt:
Ik deed de dvd-audio + 'de Mat' in de speler en deed het laatje dicht.
Na een paar seconden zag ik echter niets in het display. Ik druk op eject en zie tot mijn schrik een lege tray :o
Ik dacht 'o-o, disc + mat liggen ergens intern in de speler. Dat was nog nooit gebeurd maar je weet nooit. Ik baalde wel want het schijfje is onderdeel van een nogal prijzige boxset van Gizz.

Dus alle bekabeling los en de speler uit het rack (dat zie je dus op de foto, Miranda houdt de Pep vast die erboven op staat), op tafel gezet en de schroevendraaier erbij gepakt. Ik denk dat ik echt een heel raar gezicht trok toen bleek dat de disc ook hier spoorloos bleek. Dit kan toch niet :o :o

Bleek dat ik de disc in de cd speler had geduwd die boven de dvd-speler staat ::).
Jemig, wat kan je schrikken en raar kijken als je zelf toch zeker lijkt te weten dat je 'm in de dvd-speler had gedaan....

Ach ja, even een wazig moment denk ik.
Erger is het dat Beunky vond dat het typisch iets voor mij was  :P
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

VlisChris

Hahaha, dat verzin je inderdaad niet 8)
En je had er niet aan gedacht om eerst de andere spelers te controleren? Zou ik zelf ook niet aan denken, denk ik hoor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

_ MarcelloW _

Quote from: Martin_M on July 26, 2007, 13:11:30
Hehe, het komt er in het kort op neer dat we moesten zoeken naar een dvd-audio van de moviescore van 'Lord of the Rings' nadat deze in een gewone dvd speler is gedaan. Eén of andere wizzard heeft 'm namelijk echt doen verdwijnen.



In het echt:
Ik deed de dvd-audio + 'de Mat' in de speler en deed het laatje dicht.
Na een paar seconden zag ik echter niets in het display. Ik druk op eject en zie tot mijn schrik een lege tray :o
Ik dacht 'o-o, disc + mat liggen ergens intern in de speler. Dat was nog nooit gebeurd maar je weet nooit. Ik baalde wel want het schijfje is onderdeel van een nogal prijzige boxset van Gizz.

Dus alle bekabeling los en de speler uit het rack (dat zie je dus op de foto, Miranda houdt de Pep vast die erboven op staat), op tafel gezet en de schroevendraaier erbij gepakt. Ik denk dat ik echt een heel raar gezicht trok toen bleek dat de disc ook hier spoorloos bleek. Dit kan toch niet :o :o

Bleek dat ik de disc in de cd speler had geduwd die boven de dvd-speler staat ::).
Jemig, wat kan je schrikken en raar kijken als je zelf toch zeker lijkt te weten dat je 'm in de dvd-speler had gedaan....

Ach ja, even een wazig moment denk ik.
Erger is het dat Beunky vond dat het typisch iets voor mij was  :P


Heheheh ik moet wel even lachen!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Martin_M

#443
Quote from: Christiaan Sauer on July 26, 2007, 13:47:50
Hahaha, dat verzin je inderdaad niet 8)
En je had er niet aan gedacht om eerst de andere spelers te controleren? Zou ik zelf ook niet aan denken, denk ik hoor ;)

Nee nooit aan gedacht. Ik was er echt van overtuigd dat ik 'm in de dvd speler had gedaan.

Ik moest wel lachen hoor. Mijn eerste reaktie tegen Gizz; 'Hier wordt niets over vermeld op het HTForum;D ;D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Dit is je vast vaker overkomen M ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Gizz

Ik moest wel lachen hoor. Mijn eerste reaktie tegen Gizz; 'Hier wordt niets over vermeld op het HTForum;D ;D ;D
[/quote]

Ik had geen steekpenningen van je gekregen dus ja easy target  ;)

Martin_M

#446
Quote from: Blue-Eyes on July 26, 2007, 19:14:06
Dit is je vast vaker overkomen M ;D

Nee, niet dat ik mij kan herinneren.

Wel dat ik eens een leeg cd-hoesje meenam naar iemand omdat ik dolgraag die cd wilde laten horen. De cd zelf zat thuis natuurlijk nog in de speler ;D.
Ach, de boekjes alleen zijn bij metal cd's ook vaak meer dan de moeite waard >:D.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#447
Na 6 maanden wordt het wel weer eens tijd voor een teken van leven van deze kant  ;D

Intussen is er een vloerkleed bij gekomen. Dat heeft wat voeten in aarde gehad want hoewel het mooie dingen deed in het middengebied werd de laaginformatie enorm versmeerd. De verweggeplaatste strakke bassdrum zat nu halverwege de plaats waar ik 'm gewend was en voor de rest een meter voor de speakers. Dat was geen gehoor.
Het hielp om de hoeken van het kleed tijdens een luistersessie naar binnen te klappen maar dat vond ik geen optie.

Na wat geexperimenteer met de toe-in hadden we een positie die weer de strakke bas opleverde en toch nog goed pinpoint. We hebben het hier echt over mm'ers ::) Resultaat is zeer bevredigend.

Vorige week bij Incognito zijn nieuwe speakers bewonderd die we tesamen een weekje ervoor bij de verkoper hebben beluisterd. Kleine Krelletje en netkabels mee om wat mee te experimenteren. Mooie speakers die veel laten horen. Het nadeel is dat Incognito aan het upgraden moet om alle potentieel ten gehore te brengen. Hopelijk heeft hij wat geduld daarin.
Ik herken die situatie duidelijk toen wij onze Watt/Puppies kochten. Vergeleken bij nu, haalden we nog lang niet alles uit die speakers. Voordeel is wel dat iedere verandering in de set wel hoorbaar wordt (verbetering of verslechtering). En wie weet wanneer dat eindigt ;D.

Het werd weer eens tijd voor een nieuw HT bezoekje van één van onze mede HT-forummers. Ik had Peter ( )p( ) (sorry voor al die haakjes  ;) ) vorig jaar al ontmoet bij een shoot-out van Aurora13. Ik had Peter toen opgehaald met de auto.
Buiten het feit dat ik hem een prettige persoonlijkheid vind hebben ;) viel het tijdens de discussies ons allebei op dat we wel op dezelfde manier naar muziek luisterden en dat we dezelfde aandachtspunten belangrijk vonden. Het werd tijd om dit eens in het echie te beluisteren.

Zondagmiddag zijn Miranda en ik naar Peter gereden. Bakkie expresso en een vlaai en daarna even zijn set beluisterd.
Peter heeft verschillende roomcorrectie modes laten horen. Hij zal er zelf misschien ook wel wat over vertellen maar het kwam erop neer dat de roomcorrectie bij hem zeker hele mooie dingen doet op het gebied van diepte, openheid, strakheid en detail maar dat het tonaal iets minder werd. Het geluid werd wat dun. Het is dan zeer persoonlijk waar je voor gaat.
Ik vond de stand ..soft en ..tact beide een mooie compromis. Tonaal nog zeer okee en een vooruitgang op eerder genoemde punten.

Een nadeel van de correctie is wel dat de sweetspot erg klein wordt.
Op de plek waar je hoort te zitten viel me trouwens wel iets leuks op. Dat geluid leek namelijk best wel veel op het geluid wat ik thuis gewend ben, maar dan in alles een maatje kleiner. Erg grappig want wij hebben geen apparaat wat qua merk overeen komt. Voor de gein heb ik bij Peter thuis hier niets over gezegd. Ik was benieuwd of hij dat bij ons thuis ook zou opmerken.

....en dat deed het! Bij de eerste CD's die ik liet horen nog niet maar wel bij Peter zijn eigen CD's.
Er is trouwens behoorlijk wat klassiek voorbij gekomen. Erg mooi materiaal moet ik zeggen. Wat moderner dan ik normaal gewend ben maar dit beviel me wel. Ik moet daar zelf nog wel eens wat meer van hebben.
We zijn met z'n allen (weer) tot de conclusie gekomen dat een set voor metal ook erg geschikt is voor klassiek. En dan met name het grote orkestwerk waar veel gebeurt.

's Avond hebben we nog wat beeldmateraal erdoor gewerkt en het werd ongemerkt weer aan de late kant.

Maar gezellig en toch ook wel weer leerzaam was het zeker. Miran en ik zijn tot de conclusie gekomen dat we dit weer iets vaker moeten doen. Jaren geleden zijn wij best veel bij anderen wezen luisteren en daar leer je gewoon een boel van.


Mmm, achteraf had dit verhaal beter bij 'Meet & Greets' kunnen staan ;D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Leuk verhaal, Martin. :)

Ja, er gaat niets boven een Meet & Greet... één van de leukste dingen die uit dit forum voortkomen wat mij betreft. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#449
Quote from: Audiofiel on February  4, 2008, 20:07:55
Leuk verhaal, Martin. :)

Ja, er gaat niets boven een Meet & Greet... één van de leukste dingen die uit dit forum voortkomen wat mij betreft. 8)

Klopt.
De laatste tijd kwam het er niet echt meer van. Waarom weet ik ook niet ???.

Nog wel aardig contact gehouden met Incognito en Frank zie ik zo nu en dan ook. Maar dus nu eindelijk eens het wederzijdse bezoekje met )p( zoals we eens een jaar geleden hadden afgesproken.

Het leuke eraan vind ik de beweegredenen van iemand die met zijn smaak en eisen tot een bepaalde keuze en/of resultaat is gekomen.
Dat kan op alle nivo's en is altijd interessant en leerzaam.
Daarnaast hoor je weer eens een andere set al dan niet met je eigen muziek.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)