M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Ik weet het ;)

Voorheen zagen we elkaar wekelijks, nu al een half jaar niet ;D



Ik beloofd, ik kom zsm langs. Al was het maar voor de lekkere koffie en het bijpraten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Quote from: Martin_M on June 14, 2007, 11:53:18
Die review is nl. de oorzaak dat wij aan een nieuwe projector moesten.
Een 7tje voor beeld kon natuurlijk echt niet >:D ;D.
Ik dacht dat jullie je niet door anderen lieten beïnvloeden? >:D

Mooie aankoop Martin, ik ga deze maand nog even in Eindhoven naar deze projector kijken (puur uit interesse) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martin_M

#402
Quote from: Jean Sibelius on June 17, 2007, 11:34:18
Ik dacht dat jullie je niet door anderen lieten beïnvloeden? >:D
Haha, valt ook wel mee hoor.
Wij waren altijd nog erg tevreden over onze oude Sharp. Gecalibreerd waren de kleuren erg naar onze zin en hij gaf een rustig plaatje. Allen het contrastbereik lag ver beneden pijl waardoor de zwartwaarden erg achter bleven.
Intussen hadden we veel projectoren gezien. CRT's, LCD's en DLP's. Bijna hadden we al eens een D-ILA gekocht maar die bleek geen zoom-lens te hebben.
Verder was er nog geen projector waarvan ik het verschil in kwaliteit groot genoeg vond om de (nieuw)prijs ervoor op tafel te leggen. CRT's vind ik te groot en bewerkelijk in de woonkamer en veel DLP's vind ik persoonlijk te onrustig.
We werden echt enthousiast toen we de Sony Ruby bij Frank hadden gezien. Alleen die prijs lag ons wat te hoog. In het nieuws was echter de Pearl welke aanzienlijk goedkoper zou worden en op een behoorlijk percentage van het nivo van de Ruby moest komen.
Tijdens het wachten op de Pearl kwamen ook de eerste verhalen van de JVC in het nieuws.
Achteraf viel de Pearl ons wat tegen. De JVC is toch wel een stukje duurder maar gevoelsmatig hebben wij dat ervoor over. Met deze JVC kunnen we wel een weet tijdje toe ;)

Quote
Mooie aankoop Martin, ik ga deze maand nog even in Eindhoven naar deze projector kijken (puur uit interesse) ;)
Weet je wel zeker dat je het wil weten? >:D >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

geba

Zo te zien ben je klaar voor de hd dvd van Opeth die later dit jaar gaat komen!

Details on Roundhouse/London DVD:The films have now been edited by Dash productions in co-operation with the band and the audio has been mixed at location in Fascination street by Jens Bogren and Mikael Åkerfeldt. The DVD will contain the show (filmed in HD) and with 5.1 surround mix. Band interviews, fan interviews (some hilarious moments here!) as well as photo galleries. A release date hasn't been set but it's hopefully set for a possible Autumn 2007 release. More details/title to follow.

Martin_M

#404
Quote from: geba on June 18, 2007, 19:11:41
Zo te zien ben je klaar voor de hd dvd van Opeth die later dit jaar gaat komen!

Mmm, hopelijk dan nog wel met Martin Lopez op drums maar ik verwacht het niet als het de 'Ghost reveries' shows betreft. Eerst maar even kijken/luisteren dan voor de aanschaf.

Maar bedankt, ik wist het nog niet ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jean Sibelius

Quote from: Martin_M on June 17, 2007, 22:25:47
Weet je wel zeker dat je het wil weten? >:D >:D
Ik denk wel dat ik mezelf in kan houden :P
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Gizz

hoi martin

je krijgt zo een pm van me  :)

greetz
gizz

geba

Quote from: Martin_M on June 18, 2007, 19:32:40
Mmm, hopelijk dan nog wel met Martin Lopez op drums maar ik verwacht het niet als het de 'Ghost reveries' shows betreft. Eerst maar even kijken/luisteren dan voor de aanschaf.

Maar bedankt, ik wist het nog niet ;)

Tis met die Martin Axenroth (of zoiets) op drums. Had je al wel gehoord dan dat Peter Lindgren de band ook verlaten heeft? Inmiddels ook al weer opgevolgd door de/een (ex) gitarist van Arch Enemy. Ben een beetje bang dat dit allemaal het begin van het einde is, hoe overtref je ook een album als Ghost Reveries?

Sorry, beetje off-topic allemaal dit...

Martin_M

Quote from: geba on June 18, 2007, 22:20:21
Sorry, beetje off-topic allemaal dit...

Berichten over muziek zijn nooit off-topic in M&M's Metaldome ;D 8)

Via dit forum had ik idd al meegekregen dat Peter weg is. We wachten het allemaal maar af.
Martin Axenroth is een geweldige (strakke) drummer maar ik vind 'm te 'hoekig' voor Opeth. Sommige nummers vond ik live daardoor behoorlijk tegenvallen. Volgens Michael zijn ze flink aan het oefenen met hem maar ik moet het nog zien (horen).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Gizz

Ghost reveries overtreffen is eigenlijk ook overbodig. Mikael kennende zullen ze wel weer met iets anders aankomen kwa composities. Als je de hele discografie bekijkt is geen een album hetzelfde.
Ik kijk met goede moed uit naar de volgende cd.

ps
Fingers crossed voor een goede geluidsmix op de live dvd

Grindtegel

#410
Alhoewel Ghost Reveries een goed album is vind ik hem lang niet zo goed als Blackwater Park. De laatste van Opeth is meer een mix van hun werk van de laatste jaren, bij lange na geen magnum opus.

Misschien dat de nieuwe muzikanten juist voor frisse nieuwe ideeen gaan zorgen. Opeth begint nl wel een beetje in herhaling te treden kwa songs. De nummers klinken natuurlijk gewoon goed maar origineel is het niet echt meer.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

geba

Quote from: Grindtegel on June 19, 2007, 08:48:40
Misschien dat de nieuwe muzikanten juist voor frisse nieuwe ideeen gaan zorgen.


Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik vind zeker Axenroth een stukje minder dan Lopez, die is toch wel van uitzonderlijke klasse. Inderdaad wat ritmischer en origineler dan zijn vervanger. Wat natuurlijk ook mogelijk is, is dat de ex leden een nieuwe band beginnen. 2 bands met de klasse van Opeth, dat zou aardig zijn.

Maar dat Opeth minder wordt ben ik toch zeker niet met je eens, Ghost Reveries is een wereldalbum, zeker zo goed als Blackwater Park. Nou ja, we zullen het volgend jaar wel meemaken hoe de opvolger klinkt. Voorlopig zijn er genoeg goede nieuwe platen om de komende tijd door te komen   :)

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on June 18, 2007, 19:46:51
Ik denk wel dat ik mezelf in kan houden :P
En daar blijf ik bij alhoewel ik wel een zéér overtuigende demo heb gehad deze middag.

In een directe vergelijking heb ik het verschil gezien tussen een Sony VPL-HS50 (de 'opvolger' van mijn huidige beamer) en de JVC. Bron was een Denon DVD-A1. Waar de Sony een feest van herkenning oplevert, laat de JVC zien wat ik thuis nog mis. Duidelijk meer diepte in het beeld, maar dat contrast en zwart (WAUW) 8).

Vervolgens is er nog een Sony HD-speler op de JVC gehangen en toen was ik toch wel ERG overtuigd van de kwaliteiten van deze beamer (klinkt eigenlijk wel een beetje lullig voor zo'n mooi apparaat). Op de VAD had ik al een HD-demonstratie meegemaakt, maar de prijs à 15 [k€] was way-out-of-budget. Deze JVC is wat dat aantrekkelijker geprijst alhoewel de adviesprijs van €6500 natuurlijk nog steeds erg veel geld is.

Voor mij is in ieder geval duidelijk geworden dat ik ooit dit pad in sla want de verbetering is significant ;).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martin_M

Quote from: Jean Sibelius on June 21, 2007, 14:21:27
Voor mij is in ieder geval duidelijk geworden dat ik ooit dit pad in sla want de verbetering is significant ;).

Leuk om te horen. Het verschil HD met SD vind ik soms even groot als DVD met VHS. Ik heb het dan over gemiddelde kwaliteiten want ik heb ook al HD gezien wat huilen met de pet op is.

In de nabije toekomst zullen er echt wel goedkopere projectoren komen die de JVC evenaren en/of overtreffen op de meeste punten. Sla dan je slag. Ik kon niet meer wachten ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#414
Even wat nieuws op het hardware-front.

Eén van de dingen die al een tijd op m'n verlanglijstje staan zijn gebalanceerde versies van mijn interlinks tussen de pre en amps. Maar heel veel haast heeft dat niet.

Al tijden bezoek ik wat sites met tweedehands hifi spullen. De ene periode wat fanatieker dan de andere.
Elke keer zonder resultaat want de lengte van 1.5 meter zie je niet zo heel veel voorbij komen. Wel voor de nieuwste generatie Transparent maar die zijn me nog veel te duur.

Maar vorige week zag ik een advertentie van Ultra XLR's van 1.5 meter. Die wil ik gebruiken voor de achterkanalen. Op een anders site zag ik dat iemand de RCA's van dit type zoekt. Voor het prijsverschil wilde ik het wel doen en contact gezocht.

Blijkt de zoekende persoon een bekende van me te zijn. Mijn Reference XL (interlinks voor de fronts) heb ik eens bij hem gekocht. Het is toch een klein wereldje ;D.
Hij had zelf toen Wilson Cubs, Krell apparatuur (met geïtegreerde versterker) en Transparent bekabeling. Wel grappig, toen hij bij ons is wezen luisteren was zijn reaktie bij de lage toon bij de 'klappen van Sauron' in één van de beginscenes van LOTR-FSOTR; "Dit wil ik ook!!".
Inmiddels heeft hij Wilson Watt/Puppy's 3/2 en Krell pre + FPB 600 amp en dat klinkt daar helemaal niet verkeerd

Nu schijnt die Ultra XLR van het oudste type te zijn. Ik weet niet hoeveel het uitmaakt maar ik zoek toch uit het XL-tijdperk. Ik weet nog niet of ik het doe. De verkoper zit op een eiland dus even uitproberen wordt weer kostbaarder.

Er is intussen wel een afspraak met die 'bekende'. Hij wil met zijn geballanceerde versie van de Reference XL langskomen. Zo kan ik mooi het verschil met onze RCA versie gaan beluisteren. We hebben het hier over behoorlijke bedragen dus wil ik het verschil zeker horen ;).


....en intussen is het op beeldgebied heerlijk genieten van de JVC.
Sarjenka, Incognito en Beunky zijn inmiddels al langsgeweest voor een demo'tje.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Incognito heeft zijn 7'tje in zijn zijn verslag op de ShowCase wat aangepast ;).

Bedankt Lucas, erg leuk om te lezen.
Natuurlijk doe je zo'n upgrade voor jezelf maar het is erg leuk als anderen er ook enthousiast over worden.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Gisteren even bij M&M langs geweest, het was alweer schandalig lang geleden.

Primair voor de gezelligheid, en natuurlijk even de nieuwe beamer bekeken. Wel, ik hoef geen bevestiging, ik heb vaker HD gezien. Maar het was wel bevestigend dat HD een grote stap is tov het reguliere PAL signaal van de DVD.

Erg positief aan de beamer is de rust en de kleurechtheid. Enorme wow factor!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on July 10, 2007, 18:23:20
Erg positief aan de beamer is de rust en de kleurechtheid. Enorme wow factor!

Dank je Eisse. We vinden het zelf ook errug prettig kijken 8)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on July 10, 2007, 18:51:35
Dank je Eisse. We vinden het zelf ook errug prettig kijken 8)
~

Je bent een man van understatements ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Vanavond komt GerritZ langs. Ben zeer benieuwd wat hij ervan vind (hij heeft zelf een Benq 8700+).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

#420
Quote from: Martin_M on July 10, 2007, 19:17:13
Vanavond komt GerritZ langs. Ben zeer benieuwd wat hij ervan vind (hij heeft zelf een Benq 8700+).


Het was weer een latertje, voor mij was het ook erg lang (te lang) geleden dat ik bij jullie was.
Bij binnenkomst stond Martin al met de koffie in de hand, eerst meer is even wat bij kletsen over persoonlijke zaken
en dingen die je van elkaar weet. Het is altijd mooi om te horen dat het goed gaat.

De set, wat is er veranderd, nou veel, andere DSP, andere rear eindversterker, ander puppy tails, andere projector en een
andere speler in de vorm van een TVIX 4100, kortom dat is nog al wat.  ;D

Eerst maar eens beginnen met een CDtje (damm wat ziet die projector er mooi uit), wat direct opviel is de ruimtelijkheid, rust
en gemak wat er in deze set zit.
De stage die in de diepte en hoogte is toegenomen, ook vond ik de set voller klinken (ik heb er zo geen andere omschrijving voor)
met name in het midden en hoog, erg mooi in balans. Het laag loopt af en toe is iets vol, maar dit komt dat ze nu zonder TMREQ
draaien en is dus te verklaren.

Toen de projector maar eens aan, tja wat moet je daar van zeggen, een foto die beweegt ?? zo scherp, zo veel rust en wat een
ongelovelijke diepte in het beeld, niet normaal. Wat me in surround direct opviel, is dat de set homogener klinkt en erg ruimtelijk,
je zit echt in een surround bubble.

Al met al weer een prachtige avond, en ik ben en blijf nog steeds erg fan van de Wilson Watt/Puppy. Ik zelf bezit de Wilson Cub met Theta versterking, je hoort erg veel overeenkomsten, maar hier is de stage zowel in hoogte als diepte groter en zit er erg veel "gemak" en rust in
de set. Tja en de JVC is een projector die gewoon een stuk beter is dan de Benq8700+, veel meer detail in scenes die bij de Benq makkelijk
dicht "slippen", prachtig blacklevel, erg veel rust en diepte in het beeld om over HD maar te zwijgen.

Al met al (op het scherm na) een set die in mijn beleving af is, zowel in beeld als geluid, echt top !
(met het scherm doel ik meer op de grote  ;), zie ook commentaar hieronder)


Gerrit.

Martin_M

#421
Mooie woorden Gerrit.

Ik vond het goed om te horen dat je de diepte in het geluidsbeeld vond vergroot. Wij maken dat natuurlijk veel geleidelijker mee waardoor het niet zo opvalt.

Verder was het weer erg gezellig en we komen jullie kant weer eens op (en nemen de TViX mee ;)).

We hebben inmiddels ook al een nummer van Roger Waters op Live Earth gevonden. Is nu aan het downloaden. Ben benieuwd of dat er net zo strak als Metallica uitziet. Wat dat is echt (bijna) ongelofelijk!!

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Grindtegel

Wat voor een scherm gebruik je Martin?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Martin_M

Quote from: Grindtegel on July 11, 2007, 12:04:59
Wat voor een scherm gebruik je Martin?

We hebben nog onze 'oude' Projecta high contrast scherm. Deze is 4:3.
Ondanks de dus niet perfecte zwarte omkadering en onze lichte wanden en plafond vind ik de zwartwaardes en contrast van het geprojecteerde plaatje helemaal niet verkeerd.

We zijn in afwachting van een Stewart FireHawk (tweedehands).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

Quote from: Martin_M on July 11, 2007, 12:10:19
We hebben nog onze 'oude' Projecta high contrast scherm. Deze is 4:3.
Ondanks de dus niet perfecte zwarte omkadering en onze lichte wanden en plafond vind ik de zwartwaardes en contrast van het geprojecteerde plaatje helemaal niet verkeerd.

We zijn in afwachting van een Stewart FireHawk (tweedehands).

Klopt plaatje is ook zeker niet verkeerd, ik doel ook meer op de grote. Wanneer je straks naar een groter scherm gaat
wordt de beleving nog beter.