M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Martin en Miranda,

Veel sterkte gewenst met het verlies van je hond.

Het zijn moeilijke beslissingen om een hond in te laten slapen, maar het is het beste voor het dier op zo'n moment. Wij missen onze hond ook nog, zelfs mijn dochtertje van 2,5 jaar noemt nog best vaak zijn naam 'Twister' (nah ja ze maakt er 'titter' van...)... en ze zegt dan ook 'auto' er achteraan.. Dat slaat op de auto waar Twister toen ie was overleden ingelegd werd om naar het crematorium gebracht te worden.... bizar.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

bmateijsen

Hoi Martin & Miranda, sterkte met het verwerken van het verlies van een goede en trouwe vriend.

Martin_M

Even een update'je op beeldgebied.

Laatst naar Jaco geweest om een TVix 4100sh (mediaplayer) te bekijken.

Dat moet je dus niet doen. De aanschaf van de JVC DLA-HD1 stond al in de planning maar na het bezoek heb ik 'm de volgende dag maar meteen besteld. Ik blijf het een fantastisch apparaat vinden.

Ik krijg volgende week te horen wat de levertijd is, maar ik kon rekenen op een weekje of 2 á 3. Dan ook meteen maar een TVix 4100sh bestellen omdat je toch wat HD materiaal wilt zien op zo'n projector. En de bestelling voor een nieuwe 12 meter HDMI-kabel is ook al de deur uit.

Lopen we straks qua beeld ook weer een beetje bij ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen

He Martin,

Leuk! Gefeliciteerd!

Wat ik me wel afvraag, hoe vonden jullie TS streams op de TVix? Dat deze voor H264 zeer goed is, dat staat buiten kijf, maar ik dacht dat met TS de Pixelmagic MB's juist beter zijn.

Groet,

Bjorn

Martin_M

Quote from: bmateijsen on May 26, 2007, 19:50:11
He Martin,

Leuk! Gefeliciteerd!

Wat ik me wel afvraag, hoe vonden jullie TS streams op de TVix? Dat deze voor H264 zeer goed is, dat staat buiten kijf, maar ik dacht dat met TS de Pixelmagic MB's juist beter zijn.

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

We hebben bij Jaco van alles langs zien komen op beide apparaten. Ik weet niet meer wat voor formaten dat allemaal waren.
Maar ik vond eigenlijk altijd het beeld op de TVix net ietsje mooier dan op de MB200. Vooral in bewegende beelden bleef het beeld wat scherper en rustiger. Net of de chip minder tijd nodig heeft op alles te berekenen.
Bijvoorbeeld bij de Gladiator in de scene in de arena. Staat die vent met een nogal druk tenue aan. Tijdens de beweging van de camera blijft de structuur van het tenue beter zichtbaar dan bij de MB200.

Het geluid van de MB200 leek wel beter. Maar ook wat meer forward (in de set van Jaco). Afwachten maar.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen

Hoi Martin,

In principe is de chip in de TVix natuurlijk nieuwer, dus je zou verwachten dat TS beter is, maar ik had in eerste instantie andere berichten gehoord. Toch leuk dat je dit met eigen ervaring kan tegen spreken. Ik zal binnenkort ook eens bij Jaco loeren naar de TVix.

Groet,

Bjorn

Quote from: Martin_M on May 26, 2007, 19:58:42
Hoi Bjorn,

We hebben bij Jaco van alles langs zien komen op beide apparaten. Ik weet niet meer wat voor formaten dat allemaal waren.
Maar ik vond eigenlijk altijd het beeld op de TVix net ietsje mooier dan op de MB200. Vooral in bewegende beelden bleef het beeld wat scherper en rustiger. Net of de chip minder tijd nodig heeft op alles te berekenen.
Bijvoorbeeld bij de Gladiator in de scene in de arena. Staat die vent met een nogal druk tenue aan. Tijdens de beweging van de camera blijft de structuur van het tenue beter zichtbaar dan bij de MB200.

Het geluid van de MB200 leek wel beter. Maar ook wat meer forward (in de set van Jaco). Afwachten maar.

)p(

Quote from: Martin_M on May 26, 2007, 19:48:08
Dat moet je dus niet doen. De aanschaf van de JVC DLA-HD1 stond al in de planning maar na het bezoek heb ik 'm de volgende dag maar meteen besteld. Ik blijf het een fantastisch apparaat vinden.

Hehe...Ik kon mij ook maar net inhouden nadat ik bij Jaco de HD1 gezien had  ;D
Feli alvast, het ding geeft domweg een heel mooi filmisch plaatje waar eigenlijk nauwelijks nog wat op valt aan te merken  :)

peter

Spacebass

WOW M&M!!!  8)
Gefeliciteerd  8)

Ik had niet gedacht dat je zo snel om zou gaan, zeker omdat je best tevreden was  :)
Mja HD rules  ;D


VlisChris

Feli!
Mooi apparaat als het goed is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

Die demo's zijn een goedmaker richting JVC, door al mijn geklaag over hun handelen waren ze niet blij. Nu toch weer 1 verkocht  ;D

Spacebass

Quote from: jaco on May 28, 2007, 10:12:45
Nu toch weer 1 verkocht  ;D

Nieuw bedrijf begonnen: BBJ?  Beter Bij Jaco  ;D

Martin_M

Hahaha, na de demo bij ITC een tijd terug was het al (bijna) zeker dat hier eens een JVC zou hangen. Het was dan ook nog maar een kwestie van tijd. Maar bij Jaco thuis (en nog meer na dezelfde scenes op SD op de eigen projector) kon ik niet meer wachten. ;D

De HDMI kabel is inmiddels besteld.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

simsatit

Wauw! super hoor Martin,

Lijkt me toch echt wel een waanzinnig apperaat! O0

De dp (jou oude apperaatje) staat hier trouwens ook goed zijn werk te doen hoor 8)

Grts simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Berserker

Wow wat een upgrade. Vakantiegeld zeker binnen gekregen deze maand  ;) Veel plezier straks met de nieuwe aankopen. Dat mediacentre lijkt me helemaal te gek! Gewoon harde schijf eraan hangen en volladen dat ding  8)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Jean Sibelius

#389
Gefeliciteerd met deze mooie upgrade! 8)

Komt het weer een beetje in balans qua muziek versus film :P
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Ik dacht al, wat duurt het lang ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Martin,

Nog even m.b.t. het bekleden van de diffusers... Ik zou het niet doen!
Ik heb zojuist de conclusie moeten trekken dat het me veel tijd en €100 heeft gekost >:(

Er is namelijk wel degelijk een beïnvloeding op het gedrag van de diffusers door deze met bijvoorbeeld speakerdoek te bekleden.


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Wauw :o :o Gefeliciteerd Martin!

Van de projector waar jij vandaan komt naar de HD1 is een 'giant leap' te noemen! Cool. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Eén van de mooiste projectors op dit moment  8). Gefeliciteerd Martin.

Arjen, kon je niet slapen?

Audiofiel

Quote from: Davey on May 29, 2007, 06:30:19
Arjen, kon je niet slapen?

Nee, laat op. Na htforum gaan slapen en nu dus echt wakker. ;D


Ondertussen wel vreemde dromen gehad over full HD projectors in huzie Audiofiel die bij opstaan toch niet waar bleken te zijn: mijn 7700 in de woonkamer bleek niet vervangen te zijn. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Incognito (Lucas) is hier gisteravond even geweest om o.a. de HD1 te bekijken.

Volgens mij vond hij het wel mooi :P
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Davey

Quote from: Martin_M on June 14, 2007, 06:28:35
Incognito (Lucas) is hier gisteravond even geweest om o.a. de HD1 te bekijken.

Volgens mij vond hij het wel mooi :P

;D Understatement denk ik  ;)

Martin_M

Waarschijnlijk gaat hij zijn verslag op de showcase nog aanpassen of een extra schrijven t.b.v. de nieuwe projector.

Die review is nl. de oorzaak dat wij aan een nieuwe projector moesten. Een 7tje voor beeld kon natuurlijk echt niet >:D ;D.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Al was het maar dat het zo lang geleden is dat ik langs ben geweest ik moet nu de HD1 er hangt zeker zsm langs komen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on June 14, 2007, 19:09:17
Al was het maar dat het zo lang geleden is dat ik langs ben geweest ik moet nu de HD1 er hangt zeker zsm langs komen ;D

Je bent altijd welkom Eisse, dat weet je ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)