M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on March  9, 2007, 19:03:30
@Martin: wanneer plaats je nu eens foto's van je nieuwe huis indeling met je nieuwe CD meubel ;D

Nou, als de tweede in de woonkamer staat.
Er komt telkens iets tussen. Ik ben geloof ik al 4 x van plan geweest te beginnen :-\

Eerst (extra) druk met m'n werk daarna de nieuwe pup in huis, even hachelijke periode met die pup (was even kantje boord, gaat nu weer super) en nu gaat het heel erg slecht met de oude hond. Ik moet m'n energie even wat verdelen de laatste tijd.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

)p(

Quote from: Martin_M on March 10, 2007, 09:18:08
even hachelijke periode met die pup (was even kantje boord, gaat nu weer super) en nu gaat het heel erg slecht met de oude hond. Ik moet m'n energie even wat verdelen de laatste tijd.

Het komt wel allemaal tegelijkertijd Martin... :( Goed te horen dat het nu super met Aragon gaat! Ik hoop dat de oude zich net zo voorspoedig herstelt  :)

Peter

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Blue-Eyes on March  9, 2007, 19:03:30
Iedereen komt toch uiteindelijk bij TAG terecht :P
Niet meer mogelijk ;D

blue-eyes

Quote from: jaco on March 10, 2007, 10:23:00
Niet meer mogelijk ;D

Mijn DP komt daar vanzelf een keer te staan ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

ik blijf mijn DP voorlopig ook nog even aanhouden, AV32r + DVD32(fl)r combo is zéér moeilijk te verslaan, qua absolute musikaliteit, intergatie en natuurlijk de onovertroffen roomcorrectie.
JBL PRX Power!

Martin_M

#356
Quote from: )p( on March 10, 2007, 09:53:16
Goed te horen dat het nu super met Aragon gaat! Ik hoop dat de oude zich net zo voorspoedig herstelt  :)

Bedankt )P( en Blue,

Maar ik heb er een hard hoofd in. Toen we vanmorgen beneden kwamen had ik een 50/50 gevoel of ze er nog zou zijn.
Het is wat onduidelijk waar ze nu last van heeft. Ze heeft al een half jaar kanker maar dat was erg goed onder controle. Ze is nu heel erg lusteloos, verschikkelijke verstopte neus (we noemen haar darth vader) en de laatste dagen eet ze zelf niets meer. Ze heeft een zeer langzame hartslag en ademhaling. Drinken doet ze gelukkig nog wel.
Met een spuit krijgen we er een papje van vlees/bambix/suiker in maar dat moet natuurlijk niet dagen zo duren. Ik heb vanmorgen een spuit prednison bij de dierenarts opgehaald die ik morgenvroeg kan geven. Eens kijken of ze dan even opgepept wordt waarna ze het misschien zelf weer kan doen.

Helpt het niet dan is het toch waarschijnlijk haar hart of toch ergens een gezwel (of beide). Even afwachten allemaal...
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Berserker

Hè Martin, wat vervelend om te horen van je hond. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt! Sterkte ermee. Ik vond het wel echt een lief beest toen ik bij jullie was. Alleen laat hij wat harde scheten  :P hehe.
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

jaco

Ja sterkte ermee. Toen ik er was - lang geleden - zagen ze er beide niet uit als oude honden. Moet wel erg lang geleden zijn..

)p(

Quote from: Martin_M on March 10, 2007, 15:20:35

Helpt het niet dan is het toch waarschijnlijk haar hart of toch ergens een gezwel (of beide). Even afwachten allemaal...

Sterkte Martin, we duimen voor haar!

Peter

blue-eyes

Als jullie een verzetje nodig hebben, jullie weten me te vinden ;)


Sterkte. We moeten maar snel weer een bakkie doen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GPO

Quote from: Martin_M on March 10, 2007, 15:20:35
Bedankt )P( en Blue,

Maar ik heb er een hard hoofd in. Toen we vanmorgen beneden kwamen had ik een 50/50 gevoel of ze er nog zou zijn.
Het is wat onduidelijk waar ze nu last van heeft. Ze heeft al een half jaar kanker maar dat was erg goed onder controle. Ze is nu heel erg lusteloos, verschikkelijke verstopte neus (we noemen haar darth vader) en de laatste dagen eet ze zelf niets meer. Ze heeft een zeer langzame hartslag en ademhaling. Drinken doet ze gelukkig nog wel.
Met een spuit krijgen we er een papje van vlees/bambix/suiker in maar dat moet natuurlijk niet dagen zo duren. Ik heb vanmorgen een spuit prednison bij de dierenarts opgehaald die ik morgenvroeg kan geven. Eens kijken of ze dan even opgepept wordt waarna ze het misschien zelf weer kan doen.

Helpt het niet dan is het toch waarschijnlijk haar hart of toch ergens een gezwel (of beide). Even afwachten allemaal...

:'(

Dit is idd niet leuk. Het zijn herkenbare zaken aangezien ik afgelopen december mijn hond heb moeten laten inslapen. Op een gegeven moment had ie er ook gewoon geen zin meer in; niets eten, kwam niet uit z'n mandje, braakneigingen, spontaan omvallen, etc... Hij had een niet goed functionerend hartklepje, wat jarenlang best goed ging (met wat medicijnen om overtollig vocht kwijt te raken), maar uiteindelijk werd het hem toch fataal....

In ieder geval heel veel sterkte ermee Martin; hoe oud zijn jouw honden eigenlijk?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Martin_M

#362
Vanmiddag hebben we Akita moeten laten inslapen.
De prednison sloeg totaal niet aan en de klachten werden per dagdeel erger. Tegen de middag begon ze ook te piepen bij de ademhaling en kreeg ze ineens een bloedneus. Waarschijnlijk een longblaasje wat geknapt was.

Om erger te voorkomen (shock, benauwdheid) zijn we naar de dierenarts gereden. Ze kon niet eens meer zelf in de benen komen en hebben haar in de mand moeten tellen en daarmee naar de auto gedragen. Bij de dierenarts hebben we het hart nog eens goed beluisterd. Dat klonk heel vreemd. Naast het wisselende tempo (wat overigens heel laag was) hoorde we tussen twee hartslagen door een raar geluid. Dit lijkt nog het meest op een leeglopende subwoofer.
Het blijft gissen maar het lijkt er nog het meest op dat lymfeklieren in de borst zijn gaan uitzaaïen (een half jaar geleden had ze last van de lymfeklieren in de keel) wat de longen en het hart in de weg zit.

Het is wel balen. Zo loop je nog lekker met je hond en een paar dagen later is ze er niet meer. Ze ligt nu thuis, morgen gaan we haar begraven bij vrienden van ons op de boerderij.

Akita was net geen 8 geworden. Ze was wel wat speciaals voor ons omdat het een dochter was van een reu die wij hadden. We zijn zelfs bij haar geboorte geweest en hebben haar in het nest dagelijks zien opgroeien.
Onze Aragon is vandaag precies 5 maanden. Hij vind het ook raar.
Ik ben blij dat hij er is want anders is het huis wel heel erg leeg.

Vanavond maar even een simpel filmpje kijken. Dan zijn de gedachten even ergens anders.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

#364
Quote from: Martin_M on March 10, 2007, 15:20:35
Met een spuit krijgen we er een papje van vlees/bambix/suiker in maar dat moet natuurlijk niet dagen zo duren. Ik heb vanmorgen een spuit prednison bij de dierenarts opgehaald die ik morgenvroeg kan geven. Eens kijken of ze dan even opgepept wordt waarna ze het misschien zelf weer kan doen.

Helpt het niet dan is het toch waarschijnlijk haar hart of toch ergens een gezwel (of beide). Even afwachten allemaal...

Quote from: Martin_M on March 11, 2007, 18:20:20
Vanmiddag hebben we Akita moeten laten inslapen.
De prednison sloeg totaal niet aan en de klachten werden per dagdeel erger. Tegen de middag begon ze ook te piepen bij de ademhaling en kreeg ze ineens een bloedneus. Waarschijnlijk een longblaasje wat geknapt was.

Om erger te voorkomen (shock, benauwdheid) zijn we naar de dierenarts gereden. Ze kon niet eens meer zelf in de benen komen en hebben haar in de mand moeten tellen en daarmee naar de auto gedragen. Bij de dierenarts hebben we het hart nog eens goed beluisterd. Dat klonk heel vreemd. Naast het wisselende tempo (wat overigens heel laag was) hoorde we tussen twee hartslagen door een raar geluid. Dit lijkt nog het meest op een leeglopende subwoofer).
Het blijft gissen maar het lijkt er nog het meest op dat lymfeklieren in de borst zijn gaan uitzaaïen (een half jaar geleden had ze last van de lymfeklieren in de keel) wat de longen en het hart in de weg zit.

Het is wel balen. Zo loop je nog lekker met je hond en een paar dagen later is ze er niet meer. Ze ligt nu thuis, morgen gaan we haar begraven bij vrienden van ons op de boerderij.

Akita was net geen 8 geworden. Ze was wel wat speciaals voor ons omdat het een dochter was van een reu die wij hadden.

Sneu op dat te moeten horen Martin (en Miranda natuurlijk). Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies. Ik weet dat jullie waanzinnig veel om jullie honden geven, dus het zal hard aan komen.

Ik heb zelf een dergelijke periode meegemaakt met mijn meest geliefde kater. Dat ging toen ook allemaal erg snel. De prednison hielp vrijwel direct, hij fleurde er compleet van op en kreeg weer een normale (flinke) eetlust. Alleen was het een paar dagen alsnog helemaal mis...

Ik mis hem nog steeds... :'(

QuoteOnze Aragon is vandaag precies 5 maanden. Hij vind het ook raar.
Ik ben blijk dat hij er is want anders is het huis wel heel erg leeg.

Vanavond maar even een filmpje kijken. Dan zijn de gedachten even ergens anders.

Achteraf misschien wel fijn dat jullie die nieuwe hond al hebben. Zo loopt de periode van rouw en die van blijdschap een beetje in elkaar over. Ik geniet zelf ook enorm van onze nieuwe jonge kater, die inmiddels alweer iets meer dan een jaar bij ons is. Het is geen vervanging – dat kan ook niet – maar wel een nieuw karakter, een nieuwe vriend met zijn nieuwe eigenwijze en lieve streken! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2007, 18:28:29
Klote M&M.........

Daar sluit ik mij bij aan...veel sterkte toegewenst aan jouw, Miranda en Aragon...

Peter

Spacebass

Zo dan..heftig...sterkte!  :(

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Berserker

Sterkte toegewenst met dit verlies. Ik hoop dat jullie nieuwe hond, en af en toe een filmpje op zijn tijd jullie even op andere gedachten kan brengen. Ik weet zeker dat jullie de goede beslissing hebben genomen. Op deze manier heeft Akita niet langer onnodig hoeven te lijden. Nogmaals sterkte...
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Raphie

JBL PRX Power!

patrick_vdb

Hoi Martin en Miranda,

Het spijt me te moeten lezen dat jullie een dierbare huisvriend verloren hebben :'(

mvrg

Patrick

Martin_M

Jongens, bedankt allemaal.

Onze honden zijn hier eigenlijk volledige huisgenoten van ons. Dat komt wellicht ook omdat het met kinderen nooit is gelukt.
En natuurlijk weet je dat ze niet het eeuwige leven hebben maar helaas komt het minste moment altijd het laatst.

We hebben altijd heel veel plezier van haar gehad. Op een paar kleine dingetjes na had ze ook nooit iets.
Precies een jaar geleden moesten we afscheid nemen van onze reu Juman (ook door kanker). Een paar maanden daarna werd kanker geconstateerd bij Akita. Het was een klein wondertje dat dit onder controle was door medicijnen. Dit is dus heel lang goed gegaan en dan gaat het plotseling erg snel. Waarschijnlijk is het toch allemaal begonnen met één of ander virus.

Vanmorgen hebben we haar begraven. Op de boerderij waar ze ook geboren is en naast Juman en haar vader.
Ik ben blij dat we hier nog een pup hebben rondlopen. Dan is het gat een stuk minder. Hoewel we haar natuurlijk flink zullen missen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Holy sh*t, heftig... :-\  Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies... :(

Jean Sibelius

Hey Martin & Miranda,

Kl*te om te lezen. Sterkte en succes toegewenst bij het verwerken van dit verlies!


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

gvy

Hoy Martin

Ik begrijp perfect je gevoel.
Enige jaren geleden ook onze trouwe viervoeter, een duitse herder, verloren en sindsdien nog geen andere hier. Ik denk na al die tijd toch nog vaak terug aan m'n vriend.
t'was lympheklierkanker en dat is razendsnel gegaan.

Sterkte toegewenst

Geert