M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berserker

QuoteGrappig; het viel de bezoeker weer op dat onze (relatief) oude projector nog zo'n respectabel plaatje geeft. En dat terwijl de technische specificaties van ongeveer vorige eeuw zijn

Ja, ik was inderdaad behoorlijk onder de indruk van de oude LCD projector van Martin. Het zwart kan natuurlijk nog veel zwarter enz. enz. maar als je bedenkt dat deze projector een contrastverhouding heeft uit het jaar 0, dan kan je bijna niet je ogen geloven als je het ziet.

Verder was ik natuurlijk ook erg onder de indruk van de set van Martin, ook al bleek het uiteindelijk niet mijn geluid te zijn. Maar ik vind het zo knap van M&M dat ze precies het geluid hebben gemaakt met hun installatie dat ze voor ogen/oren hadden  ;)

Verder hoor ik mischien nog net de helft van de dingen die M&M wel horen, maar daar ben ik dan mischien ook wel blij om  ;D Bespaard me veel geld!

Groeten Tom
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Martin_M

#301
Helaas deze week (nog) niets gehoord van de meubelmakerij. Geen nieuws = goed nieuws ???. Ik zal ze volgende week wel even bellen of het gelukt is met het zwarte mdf...

Inmiddels hebben we hier een andere dvd-speler te logeren (Muse). Het is geloof ik een bakkie die voor zo'n 4 of 5000 euro over de toonbank gaat dus mag je wel wat verwachten.
Op het gebied van geluid vind ik het geen verbetering. Helemaal als we ook de DAC's van de speler gebruiken op de analoge bypass van de TAG. Dan laat 'ie hier in onze set toch erg veel liggen.
Als loopwerk is het geluid al een stuk beter (CD én DVD) maar is voor onze smaak te diffuus en niet puntig genoeg. Ik mis gewoon levendigheid en aktie. T'is een beetje een gematigd bakkie ;).

Maar op videogebied hebben we toch een mooie verbetering gezien. Ongelofelijk wat we nog uit die oude Sharp kunnen persen. Verbetering zit 'm net als als met de PEP en later de Furutech demagnetizer dat de kleuren mooier zijn (spatten meer van het scherm), schijnbaar meer resolutie, scherpte en diepte.
Zelfs zo'n verbetering dat we nu aan het kijken zijn voor een andere speler.

De psm-1 in onze Pioneer wordt nu helemaal niet gebruikt en dat is toch een beetje zonde (helemaal na de SE mod). We gebruiken nu de videoDAC's van de 737 en die zijn die zijn natuurlijk niet meer de nieuwste waardoor er daar nog winst is te halen voor de eerstkomende periode.
Het moet niet al te veel kosten want de HD spelers komen er natuurlijk ook aan.

Ik heb ergens een Toshiba SD9500 gezien en heb de verkoper inmiddels aangeschreven. Nu even wachten of deze al regiovrij is of dat nog gedaan kan worden. Ben erg benieuwd. Het beeld moet door de 3 108 MHz 14 bit DAC's (voor elke kleur één) erg scherp en fraai zijn. Het geluid ken ik nog van de SD-900e die we jaren geleden eens in huis hebben gehad. Deze vonden we erg goed klinken en zeker voor het geld.
Achteraf hoorden we van Bas (van SoundEvolution) dat die Toshiba SD-900e eenzelfde opbouw had in de digitale uitgang als Mark Levinson dat heeft. Een techniek die je niet vaak ziet (details weet ik niet). Toch wel grappig.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Hé Jack, bedankt voor het aanbod maar ik heb hier al een uitdraai van WASP. En zeker gebruikt toen ik de speakers ging plaatsen ;).

Die tips om al pratend vanaf de muren de kamer in lopen om de eerste grove plaatsing te bepaling is zeker te horen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#303
Even wat nieuwtjes van deze kant;

Inmiddels staat de TAG McLaren AV192r hier al een paar weekjes te spelen.
Na bijna een jaar was het eindelijk zover dat we 'm konden komen ophalen. Maar we wisten van te voren dat het zo lang kon duren, daar waren duidelijke afspraken over gemaakt en was de prijs dan ook naar ;).

Er gaan wat verschillende verhalen over de klankverschillen tussen de AV32r DP en de AV192r. Het verschil (bij een kale 192) is eigenlijk alleen de voeding, de grotere kast en een prijsverschil van € 3500. De AV192r heeft daarnaast de mogelijkheid tot verschillende hardware-upgrades.
Wij gingen er vanuit dat er geen of nauwelijks verschil zou zijn. Onze winst kon dan wellicht zitten in het gebalanceerd aansturen van de eindversterkers. We kennen iemand met de XLR versie van onze interlink dus dat kunnen we mooi eens uittesten.

Maar er zit zoiezo al degelijk verschil tussen de beide units. De AV192r heeft meer 'lucht' en is rijker aan klank. Dit laatste hoor je vooral in het middengebied maar ook het laag lijkt (nog) beter onder controle. Momenteel hebben we TMReq nog niet ingesteld, dat zegt misschien wel veel. TMReq is zeker nog wel nodig wat er zijn frequenties die behoorlijk kunnen vollopen maar het zijn er minder dan voorheen met de AV32r terwijl ik het gevoel heb dat er meer bas aanwezig is.
Dus....alom geheel tevreden met deze aanschaf.

Foto'tje (hoewel ik zie dat 'ie wel wat 'beduimeld' is :-[):


En van de achterkant. Het is beschamend, we gebruiken 10 aansluitingen van de dikke 100 ;):


De binnenkant. Ik heb ook wel eens het board van de AV32r DP gepost. Hier kan je zien dat de wat grotere voeding aan de rechterkant het enige verschil is op het hoofdboard:


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#304
En eindelijk kan ik beginnen aan de QRD-panelen.

Na wat uitzoekwerk om te kijken of er ook zwarte door-en-door gekleurde mdf-panelen in de juiste dikte was te krijgen (niet dus), de bestelling voor 'gewoon' mdf geplaatst bij de meubelmaker. Deze zou het bouwpakket volgens mijn tekening gaan zagen en schaven met als resultaat:



We gaan dus eerst twee panelen maken om te kijken wat het resultaat (gehoormatig) gaat worden. Deze twee komen op de eerste mirrorpoints en zullen theoretisch het grootste effect gaan geven. Als dit bevalt dan kunnen we de zijmuren in principe verder naar achteren helemaal volbouwen. Dit komt neer op maximaal 6 panelen per kant.

Het plan is om ze per paar aan elkaar te zetten zodat je optisch 3 bredere panelen per kant krijgt. Tussen die panelen komt dan een stukje niets. Daarna is het uittesten om deze 3 panelen met kaasdoek te bekleden zodat je eigenlijk strakke rechthoekige blokken aan de wand krijgt. Dit kan in onze verder best modern aangeklede woonkamer best leuk uitkomen.

Onze wanden zijn nu erg licht. We zijn van plan om het eerste paneel (het doek dus) lichtgrijs te verven, het tweede paneel middengrijs en het laatste paneel donkergrijs. De achterwand (waar ook een groot raam inzit), waar het projectiedoek voorhangt kan dan ook diezelfde donkergrijze kleur krijgen. Voor een woonkamer vinden we dat dit nog best wel kan ;D.

Maar het zal allemaal uitproberen worden. Ten eerste of de panelen wel het gunstige effect op het geluid zal hebben, ten tweede hoeveel panelen we zullen gaan plaatsen en ten derde wat het effect van het kaasdoek (en het verven daarvan) op het geluid is.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jenkins

Sooo, nog zo'n bouwproject.
Heel interessant!

Succes met de bouw, Martin!  :D

Berserker

Zo, je krijgt je vrije tijd wel om zie ik  ;) Leuk project, maar wel zwaar lijkt me zo. Zeker omdat je een gevoelig en goed getraind gehoor hebt (net als Miranda trouwens) moet je inderdaad voorzichtig te werk gaan. Teveel verandering in 1 keer, zal je zeker horen. Hopelijk wordt het er allemaal alleen maar beter van  :) Ik denk dat je uiteindelijk toch heel tevreden zal zijn.

Succes!

Groeten Tom
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Martin_M

Quote from: Berserker on October 17, 2006, 17:28:31
Zo, je krijgt je vrije tijd wel om zie ik  ;)

Yep! Ik moet het in de uurtjes tussendoor doen. Ik ben me momenteel aan het inwerken bij een nieuwe werkgever en dat kan grotendeels thuis.
Dat heeft z'n voordelen want dan pak ik 's middags als het nog licht is even wat tijd voor de diffusers en kan ik na het eten weer even in de boeken ;)

Vanmiddag even een nieuwe tl-bak boven de werkbank geinstalleerd. Dan heb ik tenminste wat licht voor me.
Ik besef me nu dat ik door mijn eigen tekening het mezelf erg moeilijk heb gemaakt. Ik wilde immers 1 segment een hoekje om laten gaan zodat de paneeldiepte minder werd en ook laat ik de kopse kanten in het paneel zakken zodat je straks minder naden ziet (=flauwekul want er komt toch waarschijnlijk doek overheen ;D). Maarja, je bent een mierenn**ker of niet.

Vandaag heb ik de eerste dwarslatjes op de zijkanten geschroeft/gelijmt. Het zal niet snel gaan, maar dat geeft ook helemaal niets. Wel leuk werk.
Ik kon de kolomboor van Eisse (Blue-Eyes dus) lenen en dat gaat als een spreekwoordelijke tiet. Eisse bedankt 8).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ik zoeken op Google.nl op het woord TIET kom ik op HTFORUM uit........ Dat kan maar een member zijn ;D ;D Ja hoor ;)


Maar graag gedaan Martin. Fijn dat het zo goed werkt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Berserker

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2006, 21:14:57
Ik zoeken op Google.nl op het woord TIET kom ik op HTFORUM uit........ Dat kan maar een member zijn ;D ;D Ja hoor ;)


Maar graag gedaan Martin. Fijn dat het zo goed werkt!

En waarom ben jij eigenlijk op google naar het woord "TIET" aan het zoeken in de eerste plaats??!!  ;D  ;D

::)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

R

Dat was ook het eerste wat ik dacht :D

Quote from: Berserker on October 17, 2006, 22:19:33
En waarom ben jij eigenlijk op google naar het woord "TIET" aan het zoeken in de eerste plaats??!!  ;D  ;D

::)

Spacebass

#311
Quote from: Berserker on October 17, 2006, 22:19:33
En waarom ben jij eigenlijk op google naar het woord "TIET" aan het zoeken in de eerste plaats??!!  ;D  ;D

::)
Als hij op het vrouwelijke geslachtsdeel zoekt, dan zijn de eerste 1000 pagina's verwijzigen naar de website van zijn werkgever...dus om nu wat sneller aan zijn gerief te komen zoekt hij op TIET...zo was het toch Blue???

@M&M
Zo!!  :o  en dan heb je ineens het vlaggeschip van TAG in huis  :o  8)  O0

Martin_M

Quote from: Spacebass on October 17, 2006, 23:40:46
@M&M
Zo!!  :o  en dan heb je ineens het vlaggeschip van TAG in huis  :o  8)  O0

Ja, jammer dat het alleen een zinkend ship is  ;D ;D ;D (gezien TAG niet meer bestaat dus ;))
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Berserker

Och dat valt reuze mee. Tag is overgenomen door IAG, en die hebben een fantastische customer support. Ik heb hun eens moeten emailen voor een software versie, en nog wat vragen en ik kreeg direct een heel uitgebreid antwoord terug. Heel erg vriendelijk en behulpzaam. Bovendien kan je nog altijd upgrades laten uitvoeren dus eigenlijk merk je er als consument niets van dat Tag officieel niet meer bestaat.  :D

Groeten Tom
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Spacebass

Quote from: Martin_M on October 18, 2006, 11:09:19
Ja, jammer dat het alleen een zinkend ship is  ;D ;D ;D (gezien TAG niet meer bestaat dus ;))
;D ;D  Oeeee dan wordt ie heeeel veel geld waard over umm... 100 jaar of zo ;D  ;)

Martin_M

#315
Quote from: Berserker on October 18, 2006, 13:15:41
Och dat valt reuze mee. Tag is overgenomen door IAG, en die hebben een fantastische customer support. ......... Bovendien kan je nog altijd upgrades laten uitvoeren dus eigenlijk merk je er als consument niets van dat Tag officieel niet meer bestaat.  :D

Het was natuurlijk als geintje bedoeld. Anders had ik er toch geen geld meer aan uitgegeven :P.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Berserker

Ofcourse  ;) Het blijft mooi spul  8)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

blue-eyes

#317
Quote from: Berserker on October 18, 2006, 13:15:41
Och dat valt reuze mee. Tag is overgenomen door IAG, en die hebben een fantastische customer support. Ik heb hun eens moeten emailen voor een software versie, en nog wat vragen en ik kreeg direct een heel uitgebreid antwoord terug. Heel erg vriendelijk en behulpzaam. Bovendien kan je nog altijd upgrades laten uitvoeren dus eigenlijk merk je er als consument niets van dat Tag officieel niet meer bestaat.  :D

Groeten Tom

Updates zijn beperkt tot de voorraden en ondersteuning is 1, R&D is 2........... Geen nieuwe ontwikkelingen, dus per dag worden we ingehaald en achtergelaten.

Zolang er DD, DTS en een CD format bestaat is er niets aan de hand ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

......en aan het werk;

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ik zie helemaal niemand aan het werk :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on October 18, 2006, 16:55:15
Ik zie helemaal niemand aan het werk :P

Tuurlijk wel. De lijmklemmen (herken je ze..) zijn hier voor me aan het werk :P
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

W

Quote from: Martin_M on October 18, 2006, 17:41:50
Tuurlijk wel. De lijmklemmen (herken je ze..) zijn hier voor me aan het werk :P

Maar dat is geen persoon. Wij willen bloed, zweet & tranen!!

blue-eyes

#323
Quote from: Spacebass on October 17, 2006, 23:40:46
Als hij op het vrouwelijke geslachtsdeel zoekt, dan zijn de eerste 1000 pagina's verwijzigen naar de website van zijn werkgever...dus om nu wat sneller aan zijn gerief te komen zoekt hij op TIET...zo was het toch Blue???


Zeker afgewezen toen je bij ons wilde solliciteren ;D ;D :P :P  >:D
-----


@Jack, herken jij die lijmklemmen ook? ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Quote from: Blue-Eyes on October 18, 2006, 20:26:11
@Jack, herken jij die lijmklemmen ook? ;)
Klinkt een beetje als een 'lijmklemmen shootout' ;D

Martin... veel klusplezier!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)