M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinsu

Hoi,

Ik weet het hehe :P .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Martin_M

Vanmiddag opgehaald...

Een Krell KSA50s voor de achterkanalen.

Deze vervangt het oudere model Krell KSA50 (he psst, Krelletje kopuh?)

Voor het oog mooier in combinatie met de Krell KSA300s welke aan de andere kant van het rack staat maar vooral hopen we op een homogener geluidsbeeld in surround.

Alleen jammer dat ik geen rekening heb gehouden met het feit dat de interlink aansluitingen op een iets andere plaats zitten zodat de interlinks iets te kort zijn geworden. Tijdelijk staat de TAG pre dan even uit het midden >:( (Geen probleem met overige bekabeling). Wel is het zo dat deze Krell ook gebalanceerd aangestuurd kan worden. Als onze TAG AV192R binnen is en we moeten nieuwe interlinks, dan maar meteen gebalanceerde exemplaren. Het zat alleen niet in de planning ;)

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SpeedyAndré

Zo'n uber dik front heeft toch wel wat hoor  O0
Heeft deze 3 (auto)bias levels, volgens mij is hij anders dan de 100S/200S/300S?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Martin_M

#253
Quote from: SpeedyAndré on June 23, 2006, 17:45:31
Zo'n uber dik front heeft toch wel wat hoor  O0
Heeft deze 3 (auto)bias levels, volgens mij is hij anders dan de 100S/200S/300S?

Klopt, deze heeft idd 3 levels en je mist hier het venstertje met de bias ledjes. Deze zitten hier direct op de voorplaat. Maar verder is het uiterlijk wel hetzelfde.
Naast de KSA300s is dit maar een kort bakkie hoor ;D

Eerste indruk tijdens het stereo luisteren naar de achterkanalen;
Dit klinkt toch een stukkie droger dan het vorige model en komt daarmee dus meer in de buurt van het geluid van de KSA300s. Ruimtelijk beeld is eigenlijk wel hetzelfde maar nu iets opener.
Ik verwacht dat menigeen voor het geluid van het oude model zou gaan. Dat is nl. wat warmer.

Vanavond even een filmpje met een goede surroundtrack luisteren.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#254
Quote from: Jack van Dijk on May 14, 2006, 21:02:18
Ik heb nu ook nog zo'n 2m Musiclink Ultra hangen die ook veel te lang is.

Eeeeh Jack, ruilen voor een 1 meter paartje Ultra (w/XL)?? ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Ik had het goed!! ;D

Gefeli Martin!

Martin_M

#256
Quote from: reMC on June 23, 2006, 18:00:23
Ik had het goed!! ;D

Gefeli Martin!

Hehe, bedankt!

Vanmiddag eerst stereo zitten luisteren via de achterkanalen.
Er is, zoals ik al verwachtte, nauwelijks kwaliteitsverbetering. Beide amps klinken gewoon een beetje verschillend. De 50s heeft wat meer slamm, is droger, heeft wat meer stilte in de soundstage en daardoor kan je de instrumenten apart wat beter pinpointen. De 'oude' 50 is wat warmer en vult de kamer wat meer met geluid. Dat laatste kan wat spectaculairder overkomen.

Maar wat een verschil in surround vanavond met wat filmpjes!!!
Hier merk je meteen dat de achterkanalen meer overeenkomen met de fronts. Ookal denk je dat er nauwelijks geluid uit de rears komt, het kleine beetje wat eruit komt kan versmeren met het geluid van de fronts. Nu merken we dat alles nog wat precieser kan. Het laag is strakker geworden waardoor de rest van het spectrum meer de ruimte krijgt. Eigenlijk hetzelfde effect wat we wel met roomeq hebben.
De speakers zijn nog minder aanwezig (waren ze al niet veel). Ik denk dat menigeen zich gaat afvragen of de rears wel aanstaan ;) Totdat er duidelijk geluid van achteren komt natuurlijk.
Ik was even benieuwd of er met de andere amp geen gaten aan de zijkant zouden ontstaan maar dat is niet het geval. Wel hetzelfde effect als boven beschreven; door de stilte zal het voor sommigen wat minder spectaculair zijn. Het is minder een bioscoopgeluid, je waant je beter in de scene zelf. Lijkt mij alleen maar beter ;D.

Het valt me op dat ik meer in de film zit. Het is spannender, enger, dreigender, angstaanjagender (als de scene hierom vraagt dan hé ;)). Ik hoop echt dat dat blijft en dat het geen gewenning is aan het 'nieuwe'.

Maar het kan ook anders. Bij een scene welke zich afspeelt in een bamboe-bos in 'House of the Flying Daggers' kon ik niet het gevoel loslaten dat het geluid niet uit dat bos kwam maar dat een paar lui met atributen in een geluidsstudio bezig waren. Op één of andere manier klopte het niet helemaal.

Maar tot nu toe; helemaal gelukkig :)

[edit]
Ohja, nog een voordeel. Deze amp blijft door de sustained bias lekker handwarm.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jaco

Nu nog dezelfde speakers achter neer zetten. Zal ook nog wel wat voor je filmbeleving doen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

#258
Quote from: jaco on June 24, 2006, 08:00:00
Nu nog dezelfde speakers achter neer zetten. Zal ook nog wel wat voor je filmbeleving doen.

In theorie wel. Maar er is achter gewoon te weinig ruimte voor nog een stel Watt Puppy's. Ze zullen daardoor altijd anders klinken dan de fronts (Dat heb je met de meeste speakers vanaf een bepaald nivo).

Er is ook een verschil tussen perfect en tevreden. Met de vorige opstelling was ik ook tevreden.
Soms vind je met een (relatief) kleine investering weer een stapje hoger. Ik weet zeker dat ik met speakerkabel uit een hogere range van Transparent nog gemakkelijk een hoger nivo kan bereiken. Maarja, tweedehands 2 x 10 meter van het type Ultra (of zelfs reference) te vinden voor een mooi prijsje is de bekende naald in de hooiberg ;)

Maar met geduld kom je een eind. Vanaf 2003 zaten we al te asen op een KSA 50s. En dan kan het ineens in twee dagen geregeld zijn ;D.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#259
En intussen is de Krell KSA50 mkII aan een medeforummer verkocht ;D 8)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

HTR

doe je snel  :o
veel plezier met je nieuwe versterker!

Martin_M

Quote from: hometheatrerulezz on June 24, 2006, 11:18:51
doe je snel  :o

En dat zonder een entry in de 'te koop' sectie ;D 8)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jurjen

Quote from: Martin_M on June 24, 2006, 12:11:00
En dat zonder een entry in de 'te koop' sectie ;D 8)

Was zeker een hele makkelijke klant  >:D
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

blue-eyes

Quote from: Martin_M on June 24, 2006, 10:16:22
In theorie wel. Maar er is achter gewoon te weinig ruimte voor nog een stel Watt Puppy's. Ze zullen daardoor altijd anders klinken dan de fronts (Dat heb je met de meeste speakers vanaf een bepaald nivo).

Er is ook een verschil tussen perfect en tevreden. Met de vorige opstelling was ik ook tevreden.
Soms vind je met een (relatief) kleine investering weer een stapje hoger. Ik weet zeker dat ik met speakerkabel uit een hogere range van Transparent nog gemakkelijk een hoger nivo kan bereiken. Maarja, tweedehands 2 x 10 meter van het type Ultra (of zelfs reference) te vinden voor een mooi prijsje is de bekende naald in de hooiberg ;)

Maar met geduld kom je een eind. Vanaf 2003 zaten we al te asen op een KSA 50s. En dan kan het ineens in twee dagen geregeld zijn ;D.

Als je al die jaren dat je de Watt Puppy's al hebt gezocht had, had je wellicht het grootste deel van de hooiberg ondertussen onderzocht ;D

Enneh, je SIG moet nog aangepast worden ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#264
Quote from: Blue-Eyes on June 24, 2006, 12:23:08
Enneh, je SIG moet nog aangepast worden ;D

Done 8)

En nu die van Jurjen nog ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jurjen

Quote from: Martin_M on June 24, 2006, 14:43:39
Done 8)

En nu die van Jurjen nog ;D

Jaja dat komt nog!  (pssst, meridian monoblokkies kopuh?  8) )

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jantje112

Quote from: jurjen on June 24, 2006, 15:26:04
Jaja dat komt nog!  (pssst, meridian monoblokkies kopuh?  8) )


`

Goede zaken gedaan in Vegas :)?


Martin_M

De nieuwe situatie met de twee Krellen uit de KSA-s serie:



Helaas moet de TAG nu dus een stukje naar links door de interlinks die iets te kort zijn geworden....
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Martin_M on June 24, 2006, 19:13:50
De nieuwe situatie met de twee Krellen uit de KSA-s serie:

Ziet er goed uit Martin 8)

mvrg

Patrick

Moony

#269
Waarom draai je de TEAC en de TAG niet om, Martin?
Dat bespaart je de extra kosten van langere interlinks (moet net gaan dan) en de TAG op de middelste plank ziet er ook niet verkeerd uit lijkt me. ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Jinsu

#270
Hoi,

Het resultaat is beter als het zwaardere geschut onderaan of in ieder geval lager staat ;) .

Ziet er goed uit Martin, nu nog de vetertjes he :D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

beunky

Quote from: Moony on June 24, 2006, 20:41:37
Waarom draai je de TEAC en de TAG niet om, Martin?
Dat bespaart je de extra kosten van langere interlinks (moet net gaan dan) en de TAG op de middelste plank ziet er ook niet verkeerd uit lijkt me. ;)

Heeft met de hoogte van het scherm te maken dacht ik...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

jurjen

Quote from: jantje112 on June 24, 2006, 17:00:49
Goede zaken gedaan in Vegas :)?

Betrekkelijk goed. Ik heb namelijk slechts 9 dollar verloren. Het kan veeel slechter :D
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Jean Sibelius

Quote from: Martin_M on June 24, 2006, 19:13:50
De nieuwe situatie met de twee Krellen uit de KSA-s serie.
Mooie set-up Martin & Miranda! Gefeliciteerd met deze upgrade ;D. Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martin_M

#274
Quote from: patrick_vdb on June 24, 2006, 19:19:16
Hi,

Ziet er goed uit Martin 8)

mvrg

Patrick

Thanx Patrick!!

Quote from: Moony on June 24, 2006, 20:41:37
Waarom draai je de TEAC en de TAG niet om, Martin?
Dat bespaart je de extra kosten van langere interlinks (moet net gaan dan) en de TAG op de middelste plank ziet er ook niet verkeerd uit lijkt me. ;)

Ik heb graag de pre bovenaan. Als je eens wat kabeltjes moet wisselen, dan is het vaak bij de pre en dan kan ik er nu wat gemakkelijker bij. Ook is het richten van de AB wat handiger omdat er nog een tafel staat tussen de set en de bank.

Maar het is wel een goede tip. Ik zal er zeker over nadenken. De TAG wordt binnenkort vervangen door een AV192R welke hoger is. Dan staat het wellicht ook wat minder vreemd dan zo'n smal bakkie in de grote ruimte ;).

Quote from: Jinsu on June 24, 2006, 20:45:05
Hoi,

Het resultaat is beter als het zwaardere geschut onderaan of in ieder geval lager staat ;) .

Ziet er goed uit Martin, nu nog de vetertjes he :D .

MvGr,

Jens

Is in principe wel zo. Maar het meubel is al zo'n 80 Kg. Dus of het hier nu zoveel zou uitmaken.
Zoals Beunky schrijft, speelt het scherm ook wel een rol. Die komt dus tot net boven de TAG. Het meubel (met alle afmetingen) is ontworpen met deze indeling in het achterhoofd.

We hadden eerst de dvd-speler en cd-speler naast elkaar op één plank. Maar dat klonk gewoon minder waardoor alles nu onder elkaar staat. Feitelijk had het meubel nu iets smaller gekund.

Quote from: HSN on June 24, 2006, 22:44:20
Mooie set-up Martin & Miranda! Gefeliciteerd met deze upgrade ;D. Groetjes, Jan

Ook bedankt Jan. We komen binnenkort jouw set wel bewonderen ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)