M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GerritZ

Quote from: Jack van Dijk on May 13, 2006, 09:28:35
De hobby is toch luisteren (en kijken) naar muziek (en films)  ??? Ik ben juist dolblij dat ik qua geluid in een stabiele situatie ben terechtgekomen. Goed dan zit ik nu vervolgens wel weer aan de beeldkant van het verhaal te rommelen, maar toch.

Jack

Geeft je teminste een beetje rust en kun je genieten, iets wat ik hier op dit moment ook aardig kan.

@Martin
Ik kom binnenkort even langs, is te lang geleden.

Durk

Quote from: Jack van Dijk on May 13, 2006, 09:28:35
De hobby is toch luisteren (en kijken) naar muziek (en films)  ??? Ik ben juist dolblij dat ik qua geluid in een stabiele situatie ben terechtgekomen. Goed dan zit ik nu vervolgens wel weer aan de beeldkant van het verhaal te rommelen, maar toch.

Jack

gewoon van je vakantiegeld een ruby kopen en probleem opgelost..  >:D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

ik zou bijna medelijden met je krijgen..  ;D Vast ook geen 30 vakantiedagen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beunky

Quote from: Jack van Dijk on May 13, 2006, 11:25:58
Hmm, dat wordt lastig aangezien ik geen vakantiegeld krijg  ;D

Oké, van een klein beetje van je bonus dan... whatever ;) :P
Het gaat toch van de grote hoop :P ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

#229
Quote from: Jack van Dijk on May 13, 2006, 09:28:35
De hobby is toch luisteren (en kijken) naar muziek (en films)  ???

Maar aan de andere kant is upgraden en tweaken ook leuk. Zeker als je het voor elkaar krijgt een significante verbetering te krijgen voor een mooi prijsje.

Zoals het er naar uitziet staat hier binnenkort de TAG AV192R. Eens kijken of deze beter klinkt dan de AV32R DP. En zo ja, hoeveel en waarin (verschil zit 'm alleen in de kast en voeding).
Daarna kunnen we een setje gebalanceerde interlinks lenen om te checken hoeveel winst deze behaalt op de RCA versie van de Transparent Reference XL. En dan wellicht de jacht op een setje voor een leuke prijs ;).

En de bouw van de diffusiepanelen staat ook nog altijd op stapel.

Kortom, klaar ben je nooit (gelukkig maar), maar wel erg tevreden ;D.

En Gerrit, we spreken gauw eens af.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#230
Quote from: Jack van Dijk on May 13, 2006, 22:23:45
Hmm, zie ik daar een setje Reference XL RCA in de verkoop komen?

Is 1.5 meter. Dat was toch iets te lang voor jou?? Of in je nieuwe situatie niet meer?
Bij interesse ben je de eerste op de lijst ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ik had wel gedacht dat Jack alvast een claim bij jullie ging neerleggen ;)

En toch balen dat jullie nu echt de MIT hebben weggedaan ;D.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on May 14, 2006, 08:00:58
En toch balen dat jullie nu echt de MIT hebben weggedaan ;D.

Ach, ze liggen nog op zolder in een doos met andere 'afdanksels' ::).

Maar volgens mij zijn we niet helemaal MIT-loos. Grote kans dat de interne bekabeling van de Wilsons nog steeds van dit merk is ;).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Vandaar dat zo ze goed klinken ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reMC

Quote from: Martin_M on May 14, 2006, 08:32:44
Maar volgens mij zijn we niet helemaal MIT-loos. Grote kans dat de interne bekabeling van de Wilsons nog steeds van dit merk is ;).

Vervangen dus :D

Spacebass

Tjee M&M...Jullie zijn toch echt de heftigste tweakers en doorzetters  die ik (persoonlijk) ken  8)

Martin_M

#236
Quote from: Jack van Dijk on May 14, 2006, 21:02:18
Ah, dat was het probleem ja. Ik zou inderdaad in de nieuwe situatie aan 75cm al genoeg hebben. Ik heb nu ook nog zo'n 2m Musiclink Ultra hangen die ook veel te lang is.
Jack, een schaar wordt gratis meegeleverd ;D.

Quote from: Spacebass on May 14, 2006, 21:57:23
Tjee M&M...Jullie zijn toch echt de heftigste tweakers en doorzetters  die ik (persoonlijk) ken  8)
Jemig Space... uit jouw toetsenbord betekent dat wel iets. Je hebt immers zelf ook het één en ander meegemaakt op dat gebied ;).

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

#237
Quote from: Martin_M on May 14, 2006, 22:12:43
Jemig Space... uit jouw toetsenbord betekent dat wel iets. Je hebt immers zelf ook het één en ander meegemaakt op dat gebied ;).
Tja maar jullie gaan zwaar over de grens die slechts een enkeling op dit forum aan zou durfen gaan als zij al tevreden zijn. Ik ben eigenlijk een beetje gestopt met zoeken, totdat ik een ruimte heb waar ik weer helemaal los kan gaan. Met zijn tweetjes bewijzen jullie telkens weer details te kunnen verbeteren waarvan ik vermoed dat (veel) anderen die niet horen en waarschijnlijk ook nooit zullen horen.  8)

beunky

Ik denk dat ik ook wel Martins opmerking dat ze tevreden zijn kan begrijpen... vooral die Puppytails zijn toch wel een stevige verbetering geweest... had ik persoonlijk dus niet echt verwacht maar het is echt wel een behoorlijke verbetering... :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

#239
Quote from: Spacebass on May 14, 2006, 22:49:18
Tja maar jullie gaan zwaar over de grens die slechts een enkeling op dit forum aan zou durfen gaan als zij al tevreden zijn.

Ik heb er even over nagedacht en je hebt helemaal gelijk.
Wij hebben hier het geluk dat we erg geduldig kunnen zijn en al jaren eenzelfde referentie hebben. Daarnaast is het heel belangrijk dat je weet waar je staat met je set.

Kijk, beter kan het altijd. Als je veel audio-bezoekjes doet kom je altijd wel ergens waar eigenschappen zijn waar je jaloers op kan worden.

Even een kijkje in mijn beleving ;);
Ik heb in verschillende sets dingen gehoord wat ik graag thuis zou willen hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de meeste eigenschappen nog maar gedeeltelijk ben geslaagd.


  • Bij een eerste demo bij Rhapsody toen we daar onze TAG kochten heb ik kennisgemaakt met Avalon/spectral/MIT. Een geweldige ruime open stage zoals ik die voor het eerst hoorde. Dat dit mogelijk was!! Je kon gewoon om de muzikanten heenlopen.
  • Een test bij de Hifi-winkel te Eindhoven met half onze eigen set. Ook zo'n ruimtelijke stage op een manier waarvan ik nu weet dat Krell daarvoor verantwoordelijk is. Een geweldig strakke en perfect plaatsbare bassdrum in goede proporties ver achter in de stage (waar 'ie hoort mits de opname dit in zich heeft). Zwaar onder de indruk!!
  • Bij Erik van Voorst was het vooral de 3d imaging wat opviel en erg in de smaak viel. Instrumenten en stemmen worden daar wel zo volledig afgebeeld dat het thuis duidelijk werd hoeveel we nog eigenlijk laten liggen ;).
  • Bij Spacebass thuis vond ik het snaredrum geluid erg realistisch uit de Infinity's komen ;D.

Je kan hier grofweg (in uitersten) op twee manieren op reageren;

  • Door als een gek dit ook proberen te krijgen en niet meer van je set kunnen genieten met de kans dat je miskopen doet en/of de set uit balans raakt.
  • Deze eigenschappen in je referentiekader meenemen en in alle rust bij de komende upgrades/tweaks meenemen.

De hele audiowereld zit ook wel moeilijk in elkaar. Je kan gaan uitzoeken waarom het bij iemand zo goed klinkt. Je verandert wat in je eigen set en dan blijkt dat 1 + 1 totaal geen 2 is ;). Het blijft soms een puzzel. En omdat wij (net als velen anderen) het geld maar één keer kunnen uitgeven zal je dit behoedzaam en doordacht moeten doen. Daarmee is het ook nog een handicap dat we alles tweedehands moeten kopen om het betaalbaar te houden waardoor even apparatuur lenen van een dealer ook alweer lastiger wordt.

Ik moet zeggen dat we eigenlijk helemaal geen miskopen hebben gedaan in het verleden. Ik ben altijd tevreden geweest over de aankopen en als iets vervangen werd was dat door een upgrade.


Voorbeeldjes van dingen die nog op stapel liggen;

  • Hier ligt het plan al een tijdje om diffusiepanelen te bouwen. Toine heeft hier al ontwerpen voor gemaakt.

  • We zijn ook al tijden van plan om eens de stroomvoorziening in een bouwfase II te gooien. We hebben immers al de Kempgroepen (meterkast + bekabeling), de Powerstrip en verschillende netkabels (XTC en Transparent). Ik verwacht met andere filtering en het flink testen van verschillende merken kabels nog wel een stap verder te kunnen.

Maar doordat de set voor ons lekker in balans is kunnen we de rust opbrengen om alles op z'n tijd te doen terwijl we best weten waar nog verbeteringpunten zitten.
Daarnaast heb ik het geluk dat Miranda ook helemaal 'into the hobby' is waardoor je elkaar ook enthousiast houdt. Met 'the hobby' bedoel ik dan het technische gebeuren qua apparatuur en upgraden alsmede het genieten ervan door samen naar muziek te luisteren en (toch wel) dagelijks van films te genieten.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

#240
Quote from: Martin_M on May 15, 2006, 10:15:21
Wij hebben hier het geluk dat we erg geduldig kunnen zijn en al jaren eenzelfde referentie hebben.
Dat is wat ik nu ook probeer te bereiken door een upgrade Sabbatical te houden.  ;D

QuoteDaarnaast is het heel belangrijk dat je weet waar je staat met je set.
Absoluut! Ik heb pas echt kunnen beoordelen hoe mijn set presteerde toen ik hoorde wat andere sets beter deden  8)

QuoteKijk, beter kan het altijd. Als je veel audio-bezoekjes doet kom je altijd wel ergens waar eigenschappen zijn waar je jaloers op kan worden.
LOL  ;D da's eigenlijk dezelfde benadering ;D

Quote

  • Bij een eerste demo bij Rhapsody toen we daar onze TAG kochten heb ik kennisgemaakt met Avalon/spectral/MIT. Een geweldige ruime open stage zoals ik die voor het eerst hoorde. Dat dit mogelijk was!! Je kon gewoon om de muzikanten heenlopen.
  • Een test bij de Hifi-winkel te Eindhoven met half onze eigen set. Ook zo'n ruimtelijke stage op een manier waarvan ik nu weet dat Krell daarvoor verantwoordelijk is. Een geweldig strakke en perfect plaatsbare bassdrum in goede proporties ver achter in de stage (waar 'ie hoort mits de opname dit in zich heeft). Zwaar onder de indruk!!
Er zijn dus duidelijk winkels waar ik nog naartoe moet gaan  8)

QuoteBij Erik van Voorst was het vooral de 3d imaging wat opviel en erg in de smaak viel. Instrumenten en stemmen worden daar wel zo volledig afgebeeld dat het thuis duidelijk werd hoeveel we nog eigenlijk laten liggen ;)
Dat is iets wat bij mij ook niet helemaal tot zijn recht komt  :(
Denk toch dat door de akoestiek bij mij een hoop blijft liggen  :(

QuoteBij Spacebass thuis vond ik het snaredrum geluid erg realistisch uit de Infinity's komen ;D
:-*  ;D

QuoteDeze eigenschappen in je referentiekader meenemen en in alle rust bij de komende upgrades/tweaks meenemen.
Een hele goeie tip inderdaad!  O0
Eruit pikken wat je bevalt en afwegen of het een upgrade waard is!

QuoteDe hele audiowereld zit ook wel moeilijk in elkaar. Je kan gaan uitzoeken waarom het bij iemand zo goed klinkt. Je verandert wat in je eigen set en dan blijkt dat 1 + 1 totaal geen 2 is ;). Het blijft soms een puzzel. En omdat wij (net als velen anderen) het geld maar één keer kunnen uitgeven zal je dit behoedzaam en doordacht moeten doen. Daarmee is het ook nog een handicap dat we alles tweedehands moeten kopen om het betaalbaar te houden waardoor even apparatuur lenen van een dealer ook alweer lastiger wordt.
Dat is inderdaad de ellende. Je moet het gewoon thuis horen in je eigen set en dat staat nogal eens haaks met de krenten uit de (tweede hands) pap halen. Goed van horen zeggen, prachtige vraagprijs, maar is het 't risico waard en ben je uiteindelijk niet verder van huis...

QuoteIk moet zeggen dat we eigenlijk helemaal geen miskopen hebben gedaan in het verleden. Ik ben altijd tevreden geweest over de aankopen en als iets vervangen werd was dat door een upgrade.
Doordat ik teveel aan het puzzelen was, ben ik ergens het overzicht kwijtgeraakt. Als ik iets nieuws aanschafte dat ik niet goed genoeg kende ging ik in het begin analytisch luisteren. Dan hoor ik als vanzelf ook de andere tekortkomingen wat een sneeuwbal effect met zich meebracht. Deze manier van "verbeteren" kost gewoon veels te veel geld en tijd. Gelukkig heb ik ergens een knop om kunnen draaien en de hele boel on-hold gezet. Ben zelfs weer achteruitgestapt om het totaaloverzicht weer te krijgen. Heb er nu veel rust voor terug gekregen en geniet daardoor meer van de content  8)
(Voor de zekerheid een tweede geldverslindende hobby genomen om de aankoopdrang nuttig te kanaliseren  :D )

QuoteHier ligt het plan al een tijdje om diffusiepanelen te bouwen. Toine heeft hier al ontwerpen voor gemaakt.
WOW! Da's  8)
Maken zou ik zeggen!!

QuoteWe zijn ook al tijden van plan om eens de stroomvoorziening in een bouwfase II te gooien. We hebben immers al de Kempgroepen (meterkast + bekabeling), de Powerstrip en verschillende netkabels (XTC en Transparent). Ik verwacht met andere filtering en het flink testen van verschillende merken kabels nog wel een stap verder te kunnen.
8)

QuoteMaar doordat de set voor ons lekker in balans is kunnen we de rust opbrengen om alles op z'n tijd te doen terwijl we best weten waar nog verbeteringpunten zitten.
Waar ik het meeste bang voor ben is dat jullie huidige akoestiek een deel is geworden van de set, als je snapt wat ik bedoel. (Volgens mij zei ik dat bij mijn bezoekje ook al, maar daar zijn jullie doordat jullie je set zo goed kennen minder bang voor meen ik mij te herinneren)

QuoteDaarnaast heb ik het geluk dat Miranda ook helemaal 'into the hobby' is waardoor je elkaar ook enthousiast houdt. Met 'the hobby' bedoel ik dan het technische gebeuren qua apparatuur en upgraden alsmede het genieten ervan door samen naar muziek te luisteren en (toch wel) dagelijks van films te genieten.
En dat jullie dezelfde muziek smaak hebben  8)

Martin_M

#241
Ik kwam vandaag 'iets' tegen op de tweedehands markt.

Snel een afspraak gemaakt, dus wellicht morgens een nieuwe aanschaf........spannend ;)
Kan de afbeelding in m'n handtekening ook aangepast worden.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SpeedyAndré

Quote from: Martin_M on June 22, 2006, 23:35:00

Kan de afbeelding in m'n handtekening ook aangepast worden.


Straks moet ik nog fullscreen 1600x1200 instellen om jouw handtekening in een keer te kunnen zien ;D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Martin_M

#243
Quote from: SpeedyAndré on June 22, 2006, 23:57:22
Straks moet ik nog fullscreen 1600x1200 instellen om jouw handtekening in een keer te kunnen zien ;D

Haha, zal meevallen. Als het doorgaat wordt het een vervanging van een bestaand onderdeel van het plaatje ;)

En nee, het is nog niet de TAG AV192R.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

wil

Quote from: Martin_M on June 23, 2006, 09:05:32
Haha, zal meevallen. Als het doorgaat wordt het een vervanging van een bestaand onderdeel van het plaatje ;)
Wilson Watt Puppy 5.1 als rears?  :o

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Martin_M

Quote from: wil on June 23, 2006, 10:47:39
Wilson Watt Puppy 5.1 als rears?  :o

Pfoe, zo heftig is het nu ook weer niet.

Laten we het zo zeggen. Kwalitatief ga ik er niet eens (zoveel) op vooruit. Wel een verbetering voor de homogeniteit (voor oog en oor).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on June 23, 2006, 11:37:59
Pfoe, zo heftig is het nu ook weer niet.

Laten we het zo zeggen. Kwalitatief ga ik er niet eens (zoveel) op vooruit. Wel een verbetering voor de homogeniteit (voor oog en oor).

Akai all in one setje? ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on June 23, 2006, 12:08:04
Akai all in one setje? ;D ;D

Chips, iemand kent ons té goed >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

R

Nou, vertel het nou maar. ;D

reMC