M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Als het goed is heeft Bas de 22e de 3,3 volt versie klok van guido tent gekregen. Deze moest dus apart gemaakt worden.

Toevallig heb ik Bas vanmorgen een mailtje gestuurd. Dus ik zal binnenkort wel horen hoever alles is.

Momenteel vermaken we ons met TV-series (StarTrek, the Lexx, e.d.). Die kwaliteit is toch niet super en is dan ook wel te bekijken met een 50 euro dvd-speler en met composite naar de projector ;)

Ik ben zelf ook erg benieuwd.

@Jack;
Ach, anders hadden we toch een mooi schermpje voor de setup van de TAG ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#201
Even een update'je.

Vandaag met Bas gebeld en vrijdag kan ik de Pioneer weer ophalen.

Bas heeft z'n eigen voeding voor de PSM-1 nog wat aangepast want deze werd hem net iets te warm bij de duurtest. Hij is wel erg te spreken over de winst (hoewel hij zegt geen kenner op beeldgebied te zijn). Het beeld wordt volgens hem rustiger en met meer contrast. Ik ben benieuwd.

Bas heeft afgezien van de clock. De voeding van de Pioneer is gewoon niet stabiel genoeg om dit allemaal te trekken. Voor de extra Tentlabs voeding die je bij de clock kan kopen is geen plaats meer maar is waarschijnlijk ook te duur voor alle voordelen die je ermee kan behalen. De Pioneer heeft nl. al een MPEG-chip die van zichzelf al 100 ps. jitter met zich meebrengt.
Maar ook audiotechnisch is er wel wat verbeterd. Na de buffering heeft de Pioneer een geheel nieuwe S/PDIF uitgang gekreden (met een veel betere pulsgenerator) die een stuk stabieler is dan het origineel. Ook hier....we wachten af.

Er zijn wel foto's van de modificatie gemaakt. Als ik die opgestuurd krijg zal ik ze hier wel plaatsen.


Ohja, even reclame maken voor deze fantastische digitale interlinks voor een spotprijsje. Wees er snel bij  ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Rogier1988


Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

R

Wat kost nou zo'n SE modificatie. Kun je daar een indicatie van geven. Ik zag dat ze ook een keer een CD 23 van arcam hadden gedaan..

Martin_M

#205
Quote from: Ruben on February  9, 2005, 19:39:18
Wat kost nou zo'n SE modificatie. Kun je daar een indicatie van geven. Ik zag dat ze ook een keer een CD 23 van arcam hadden gedaan..
Tsja, da's natuurlijk helemaal afhankelijk wat je allemaal laat doen.
Moet ik wel voorop stellen dat Bas geen 'dure' dingen gaat doen als hij er niet van overtuigd is dat het z'n geld ook waard is (of je moet het persé willen natuurlijk).

Als ik het overzicht heb van alle aanpassingen dan wil ik dat hier wel vermelden. Daar doe ik niet zo geheimzinnig over.

Een kleine indicatie als je een CD-transport wilt laten upgraden:
Prijzen:
Tentlabs XO-3          : €139,-
Tentlabs XO Supply  : €  89,-

Inbouw door Sound Evolution:
XO-3         : € 100.-
XO-supply : €   45.-

Je komt dan op € 373,- voor een geheel nieuwe jittervrije (clock < 3ps) S/PDIF uitgang met een eigen aparte voeding.

Bij de analoge uitgang aanpassingen van CD-spelers is het natuurlijk geheel afhankelijk wat verbeterd kan worden. Je gaat dan ook altijd eerst naar Bas en met de unit open ga je dan alle mogelijkheden bekijken en bespreken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Ruben on February  9, 2005, 19:39:18
Wat kost nou zo'n SE modificatie. Kun je daar een indicatie van geven. Ik zag dat ze ook een keer een CD 23 van arcam hadden gedaan..

Mijn toenmalige Rotel CD speler heb ik extreem laten modificeren, dit koste me < 500 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Die kosten vallen in mijn ogen dan nog wel mee. Ik zal het eens in mijn achterhoofd houden. Het zou dan alleen om het analoge gedeelte gaan en de voeding denk ik. Of zou het beter zijn om digitaal ook meteen aan te pakken.

Martin_M

Quote from: Ruben on February 10, 2005, 17:01:41
Die kosten vallen in mijn ogen dan nog wel mee. Ik zal het eens in mijn achterhoofd houden. Het zou dan alleen om het analoge gedeelte gaan en de voeding denk ik. Of zou het beter zijn om digitaal ook meteen aan te pakken.

De Tentlabs Clock beïnvloed ook je analoge uitgangen. Zou een mooi uitgangspunt zijn.
Je kan altijd met de speler vrijblijvend naar Bas om daarna te beslissen wat je wilt (of niet).

Als je de digitale uitgang verder niet gebruikt is de XO-3 niet nodig. Deze reclockt de digitale uitgang en dat gebruik je dan toch niet. Dan kan je volstaan met de XO-2 clock. Deze kost € 109,- en € 56,- voor het inbouwen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

R

#209
Ik meen te herinneren dat de site van SE beschreef dat de voeding het meeste aanpak nodig had. Ik ga hem wel eens mailen. Hoe zit het trouwens met garantie? die vervalt denk ik he.

eduard

Martin, ik vroeg me af of je je 737 al terug hebt, zoja...........:)

Martin_M

#211
Quote from: eduard on February 19, 2005, 13:28:32
Martin, ik vroeg me af of je je 737 al terug hebt, zoja...........:)
YEP!. Hij is nu zo'n weekje in huis en toevallig heb ik net vanmiddag de rekening thuis gekregen.

Dat doet Bas toch wel perfect hoor. Alle onderdelen keurig met prijs vermeld + zijn uurloon. Zoals beloofd geen vage highend prijsonduidelijkheden ;D

Ik was dus 367 euro kwijt. Daarvoor heeft Bas wat onderdelen er in 5 uur ingeknutseld.
- Geheel eigen voeding voor de PSM-1 upscaler kaart (eigen ontwerp van Bas).
- Filtertje voor die kaart.
- Euroconnector geïnstalleerd.
- Nieuwe digitale uitgang gebouwd middels betere pulsetrafo.
- Defect in voeding hersteld.
- Loodbitumen aangebracht aan kast.

Helaas was het niet doenlijk om de Tentlabs XO-2 clock in te bouwen om verschillende redenen. Ten eerste is de MPEG-chip die Pioneer gebruikt al niet geheel jitter-arm te noemen (100 ps). Hoewel voor 5 jaar geleden best wel goed. En de voeding van de Pioneer is lang niet stabiel genoeg om de clock veilig te voeden. '
De extra Tentlabs clockvoeding zou een mogelijkheid zijn geweest mits er genoeg ruimte in de kast zou zijn maar of dan de kosten en baten nog in verhouding waren vond Bas te betwijfelen.

En dan de praktijk:
De verbetering in het beeld was vanaf de eerste minuut meteen opvallend. Een sterk punt van onze projector (ook 5 jaar oud) vonden wij altijd het stabiele beeld maar wat we er nu nog uit weten te toveren vind ik echt ongelovelijk. Je ziet het meteen in wat grotere kleurvlakken (blauwe lucht, tekenfilms e.d.). Dit staat gewoon nog veel stabieler. Het is misschien wel raar maar het beeld is ook scherper geworden maar je hebt minder last van de screendoor.
Verder lijkt het of het contrast is verhoogd. Hetzelfde effect hadden we al met het hi-contrast scherm en dat is weer een stap verbeterd.
Nog een punt zijn de pan's. Het lijkt erop dat deze vloeiender gaan dan voorheen. Ik had al zo'n idee maar het werd helemaal duidelijk bij de pillar-scene uit the Fifth Element.
Al deze punten zorgen voor een mooier, vaster plaatje waar meer de kleuren van het scherm spatten en (vind ik zelf heel belangrijk) weer meer diepte in het plaatje zit.

Een mooie bijkomstigheid is het feit dat een 'Vertical Banding' probleem schijnt opgelost te zijn. Bij veel PAL-titels hadden we last van vertikale lijnen in het beeld. Je ziet ze nu alleen nog maar als je goed oplet bij fade-in's en out's maar verder is het helemaal verdwenen.
En dit allemaal door alleen een stabiele voeding! Zie je maar weer hoe belangrijk dat is, ook voor video.

Voor het geluid waren er ook een aantal verbeteringen. Een schandalig dure pulsetrafo van 14 euro op de nieuwe digitale uitgang en door de aparte voeding voor de PSM-1 zal de eigen voeding het wat gemakkelijker hebben.
Ik was in eerste instantie helemaal nog niet te spreken over het geluid. Ik mistte erg veel detail (geluid was wat dik) en de hoge tonen waren erg lelijk. Maar nu na een weekje is het geluid al weer veel beter om naar te luisteren. Gisteravond nog even wat oude bekende dvd's gekeken en geluisterd en we kwamen tot de ontdekking dat we dingen hoorden die we nog nooit hadden gehoord. Wat meteen opvalt is dat de samenwerking tussen de fronts en rears nog gemakkelijker gaat. Je hoort geluiden van opzij nog vaster op hun plek. Mooi hoor!!

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Hier een foto van de voeding die Bas voor de Cinematrix PSM-1 kaart heeft ontworpen.

Oplettende lezers zien dat deze groter is dan diegene die ik eerder had gepost. Bas vond die voeding toch nog iets te warm worden en is toen overnieuw begonnen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#213
En met de meetapparatuur erbij vond Bas dat de ingang van de PSM-1 kaart wel wat ontstoort mocht worden met OS-CON en Wima MKS:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

eduard

Martin bedankt voor deze info, ik zit er nu hard aan tedenken om ook mijn 737+psm1 maar eens bij Bas langs te brengen.

Martin_M

AHA, jij hebt die combinatie ook!
Nou, ik heb er geen spijt van iig. (maar dat was wel duidelijk dacht ik ;D)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jurjen


Meer contrast, rustigere kleuren, scherper..... dat klinkt als een geweldige upgrade voor een redelijke prijs.  Ikzelf heb de Pioneer 747 met PSM-1, maar benut de PSM-1 niet meer omdat ik nu via component naar de DVDO iScan ga. Het verschil tussen het beeld via de DVDO en de PSM-1 valt me tegen en ik verdenk de component electronica in de Pioneer daarvan, maar een upgrade van de Pioneer kan dus blijkbaar nog heel veel betekenen. Interessant!  Hoe lang is de speler nu van huis weg geweest?

Ach, morgenavond eerst maar eens de (tweedehands) Isotek Mini Sub ophalen, hopelijk geeft dat zichtbaar verschil. Daarna nog eens nadenken wat de opties zijn voor de speler/scaler.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Martin_M

#217
Na een lange periode van stilte wordt het weer eens tijd voor een updeetje vanwege de kameraanpassing die eraan zit te komen.

Intussen zijn zowel Jurjen als wijzelf aan de PEP ;) en zijn wij een Nokia digitale TV-decoder rijker.


Toine (Thingman) is langsgeweest om de kamerakoestiek in kaart te brengen om een goed advies te kunnen geven.

Ten eerste was het zeer gezellig. Toine neemt lekker de tijd zodat er in een ongedwongen (en niet zozeer zakelijke) sfeer eerst naar muziek kan worden geluisterd. Daarna begon Toine met wat metingen. Na het middageten hebben we verschillende mogelijkheden besproken om daarna nog even wat filmfragmenten te bekijken/luisteren.

Zowel de frequentiekarakteristiek als de nagalm-metingen lieten geen grote afwijkingen zien. Wat ook goed te zien was dat de RoomEQ in de pre een bultje onder de 200 Hz. mooi wegwerkt.
Onze ervaring dat onze kamer niet helemaal verkeerd is qua akoestiek klopt dus wel. Toine snapte dan ook wel dat we nu pas (na vele hardware-upgrades) de kamer willen aanpakken. Wij waren dan ook van mening dat de kamer nu de bottleneck gaat vormen.

Mijn verzoek aan Toine bij de aanvraag was 'het laten verdwijnen van de zijwanden'. En dat blijkt idd de makke te zijn van onze kamer. Er zou een groter, ruimtelijker beeld neergezet kunnen worden als deze zijwanden akoestisch gezien wat kunnen verdwijnen; oplossing - diffussie. Dit werd tijdens het bezoek al besproken maar erg uitgebreid uit de doeken gedaan in het 9 pagina tellende advies (+ nog nodige info) welke we enkele dagen later kregen.

Quote from: ToineHet belangrijkste; er valt niks ten nadele op. Geen foute bas; geen scherp midden en hoog. Hooguit enige onrust als gevolg van een relatief grote hoeveelheid indirect geluid vanwege de reflecterende wanden en raamwand. Akoestische optimalisatie richt zich voor een belangrijk deel op het evenwicht tussen direct en indirect geluid; in jullie geval wordt al snel duidelijk dat dit evenwicht niet primair middels absorptie zal moeten worden geoptimaliseerd, maar via beheersing van reflecties en indirect geluid. Niet het wegnemen van akoestische energie moet het doel zijn, maar het bewerken ervan. Niet absorptie dus, maar difussie.

Helaas kunnen we weinig met de achterwand doen. Deze bestaat nl. uit een groot raam. Toine heeft nog wel wat mogelijkheiden gegeven maar deze zullen nooit de impact hebben van een wand vol diffusers.


Zoals het er nu naar uitziet gaan we de kamer in 3 fases aanpakken.

Ten eerste diffuserpanelen aan de zijwanden. Deze beginnen bij de (eerste) mirrorpoint en gaan dan door naar de achterwand (2.75 meter). We zitten er aan te denken losse panelen te plaatsen met een kleine ruimte daartussen welke bespannen worden met doek. Hierdoor kan je een optisch strak geheel krijgen. De panelen zullen dan elk een andere kleur krijgen van licht grijs naar donkergrijs in de hoek zodat dit voor het beeld (projectie) ten goede komt.
Het doek is nog een discussiepunt want het zou wat kunnen absorberen in het hoog wat hier de levendigheid wat zou kunnen verminderen (Toine begrijpt goed dat dat hier een hekel punt is ;D).

Ten tweede gaan we iig de mirrorpoints op het plafond aanpakken met diffusers. Deze zullen wat minder diep worden. We zitten er nog over te denken of we één breed paneel of een geheel eiland willen. Er is natuurlijk best wel wat te combineren met verlichting e.d. zodat je voor het zicht gewoon een verlaagd plafond hebt. Ook hier kunnen we werken met een donkere strook van projector naar scherm.

Daarna is het nog mogelijk dat we in plafond en wand plaatabsorbers te integreren. Tijdens de luister- en meetsessie leek dit niet erg noodzakelijk en het is even afwachten wat de diffussiepanelen hierin betekenen want het zou zo kunnen zijn dat deze laatste stap helemaal niet meer nodig is.

Als we uit de mogelijkheden van de zijwandpanelen zijn en van Toine het ontwerp krijgen kunnen we hier aan de slag. We gaan ze per stel bouwen zodat we elke keer goed kunnen checken wat de resultaten zijn.

We zijn benieuwd.


Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#218
En intussen nog steeds niet begonnen aan de eerste diffusers :-[

Wel de MIT puppytail vervangen door de Transparent ReferenceXL CrossoverTail.

Wauw, dit doet wel hele mooie dingen. Meer dan verwacht.
Als dit zo blijft dan mag je best spreken van een upgrade welke je normaal verwacht op component-nivo.

We wachten rustig even een maandje af. Intussen horen we toch elke keer nieuwe dingen in voor ons toch wel bekende cd/dvd's 8)
Alles klinkt nu gewoon (nog) meer live. Sommige opnames komen nu best wat knullig over :P.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on January 20, 2006, 23:54:34

We wachten rustig even een maandje af. Intussen horen we toch elke keer nieuwe dingen in voor ons toch wel bekende cd/dvd's 8)
Alles klinkt nu gewoon (nog) meer live. Sommige opnames komen nu best wat knullig over :P.

Die paar metall cd's van je zeker ;D

Gefeliciteerd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GPO

Quote from: Martin_M on January 20, 2006, 23:54:34
En intussen nog steeds niet begonnen aan de eerste diffusers :-[

Wel de MIT puppytail vervangen door de Transparent ReferenceXL CrossoverTail.

Wauw, dit doet wel hele mooie dingen. Meer dan verwacht.
Als dit zo blijft dan mag je best spreken van een upgrade welke je normaal verwacht op component-nivo.

We wachten rustig even een maandje af. Intussen horen we toch elke keer nieuwe dingen in voor ons toch wel bekende cd/dvd's 8)
Alles klinkt nu gewoon (nog) meer live. Sommige opnames komen nu best wat knullig over :P.

Mooie CD ligt daar, kheb hem zelf tijdje terug ook aangeschaft.  :) Was echt overdonderd van het goede geluid (eigenlijk klinkt elke Opeth release wel goed, maar deze vond ik nog een tandje beter dan de wat oudere).  ;)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Martin_M

#221
Ik wil even wat rechttrekken betreffende de vdHul Optocoupler mkII op de Nokia TV-tuner.
Ik had in het 'nieuwe aankoop' topic aangegeven dat deze in eerste instantie niet beviel. Dat klopte ook. Het hoog- en middengebied werd een stuk beter dan met de redelijk standaard Profigold maar het laag bleef toch erg achter. Erg dik en kleurend. Werkelijk alle ondertonen van stemmen (en andere geluiden) leek op elkaar.
Dat kon grofweg twee dingen betekenen. Of de kabel is hier een niet al te beste match of de kabel legt een nadeel bloot van de Nokia.
Dat laatste zou heel goed kunnen omdat de Nokia zich in een heel andere prijsklasse bevind dan de overige apparatuur.

We heb ben het later even getest door de twee toslinks op een ander apparaat te vergelijken. Helaas ging dit niet meer op de TEAC VRDS-25x omdat na de modificatie de standaard uitgangen het niet meer doen. Dan maar op de Pioneer DV-737.
De Pioneer doet het 'normaal' met een Transparent Digital Reference en ik moet zeggen dat de vdHul hier veel meer in de buurt kwam dan de Profigold. De Transparent geeft nog meer echtheid, levendigheid en definitie maar dat mag ook wel voor het prijsverschil ;).
Maar hier geen problemen met het laag met de vdHul en moet het eigenlijk wel aan de Nokia liggen.
Hier bleek dat de Profigold wel erg veel laag liet liggen. Waarschijnlijk de reden dat we het basprobleem met die kabel nooit gehoord hebben.
Dat er ook duidelijke hoorbare verschillen zitten in optische kabels is me hiermee wel weer eens duidelijk geworden.

Ik was al op zoek naar een degelijke (externe) voeding tot ik de boel nog eens goed nakeek. Bleek de adapter van de Nokia andersom in de stekkerdoos te zitten. Meteen omgedraaid en ............ Zo'n verschil had ik nog niet meegemaakt met fasering :o.
Basprobleem weg en een veel opener geluid. Natuurlijk blijft de Nokia wel achter in geluid i.v.m. andere bronnen maar dat heeft alles met nivo te maken.
Probleem ten dele opgelost want die andere voeding komt er nog zeker omdat de originele wel heel erg stoort op de overige apparatuur (die gaat er ook altijd tussenuit als er geen TV wordt gekeken).

Kortom, de vdHul Optocoupler mag hier blijven.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#222
Ohja, om even helemaal up-to-date te blijven moet ik nog even vermelden dat de Puppytails na een roerige tijd behoorlijk zijn ingespeeld.

Dat was best wel zwaar af en toe (tot een slapeloze nacht aan toe). In die tijd heeft het hoog toch wel zo allemachtig knarzend geklonken af en toe. Werkelijk of er zand in de tweeters zat, zo slecht. Ook was het laag soms wat minder en veranderde de eigenschappen van de stage maar dat was niet zo schokkend als de verschillen in het hoog.
Maar na zo'n 7 weken stabiliseerde het geluid zich aardig en was er weer normaal te luisteren.

Als ik geen geduld zou hebben gehad, had ik deze kabels binnen een paar weken weer richten winkel gedeponeerd en ze bestempeld als erg slechte kabels voor mijn set ;D.

Nu ga ik iets raars zeggen voor een audiofiel(ig persoon); Momenteel ben ik meer dan tevreden met het geluid!!!  ;D ;D

Deze Transparents doen in mijn set erg leuke dingen ten opzichte van de vorige MIT's en de upgrade bleek het geld meer dan waard.
Het resultaat uit zich in 3-d beeld, ruimte op het podium en meer zwart waardoor alles weer een stukje realistischer wordt. Het hoog is zeker beter geworden en het laag heeft meer punch en detail.
Dat laatste punt is een bonus want ik vond dat we dat al aardig voor elkaar hadden. Zo zie je maar weer. Het kan altijd nog beter ;).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

VlisChris

Lekker toch :D
Tevreden zijn met je geluid ;) Weer lekker rustig luisteren naar je muziek. Groot gelijk heb je.
Grappig dat juist bij een tuner zo'n verschil merkbaar is in polariteit. Niet verwacht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martin_M

Quote from: Christiaan Sauer on May 13, 2006, 01:53:59
Lekker toch :D
Tevreden zijn met je geluid ;)

Tuurlijk. Daar draait het om.
En dat deden we hier ook altijd wel. Maar nu hebben we toch aardig bereikt wat we altijd voor ogen(oren) hadden.

Maar gelukkig blijft er altijd nog wel wat te wensen. Anders zou de helft van de hobby wegvallen ;D.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)