M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

De metalmeeting wordt verplaatst naar volgend jaar. Er waren te veel mensen die achteraf toch niet op de afgesproken dag konden.

Nog even over het TEAC loopwerk:
De importeur had eindelijk het bestelde onderdeel binnen maar dit blijkt niet afdoende te zijn. Dit kan nog wel een tijd duren zo.
Bas van SoundEvolution baalt er behoorlijk van (zijn werk was immers allang klaar) en heeft me een zeer goed en net voorstel gedaan.
Nu ben ik op zoek naar een gebruikte TEAC P30 of VRDS 25X.
Bas heeft ervaring met de modificatie van de VRDS 25X. Deze CD-speler wordt dan omgebouwd naar loopwerk. Ik moet er nog even achteraan wat de voordelen van de P30 zouden zijn. Dit is van origine al een loopwerk en nieuw een stukje duurder dan de VRDS. Zullen toch wel voordelen aanzitten dan neem ik aan.

Momenteel heb ik op de verschillende sites nog niets gevonden. Afwachten maar.

Heeft iemand nog tips voor een mooi loopwerk???
Eisen: Neutraal en puntig (dus geen warme, wollige bassen) en moet in staat zijn om een mooie stage neer te zetten.
Tot nu toe ben ik persoonlijk erg te spreken over de demo's die ik heb gehoord met Krell spelers (ook eens thuis gehad) en ook TEAC doet leuke dingen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Quote from: Martin_M on November 18, 2004, 15:15:04
Heeft iemand nog tips voor een mooi loopwerk???
Eisen: Neutraal en puntig (dus geen warme, wollige bassen) en moet in staat zijn om een mooie stage neer te zetten.
Tot nu toe ben ik persoonlijk erg te spreken over de demo's die ik heb gehoord met Krell spelers (ook eens thuis gehad) en ook TEAC doet leuke dingen.

Martin

Wat is je budget? ;D

Voor €2100 heb je een 47labs loopwerk en die is absoluut neutraal..je weet wat ik verder denk van de kwaliteit van 47labs! :)

Martin_M

Quote from: reMC on November 18, 2004, 15:17:55
Voor €2100 heb je een 47labs loopwerk en die is absoluut neutraal..je weet wat ik verder denk van de kwaliteit van 47labs! :)

Dat past nog binnen het budget ;D Maar daar moet toch nog een voeding bij van € 2000 of heb ik dat verkeerd begrepen?
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Quote from: Martin_M on November 18, 2004, 15:39:36


Dat past nog binnen het budget ;D Maar daar moet toch nog een voeding bij van € 2000 of heb ik dat verkeerd begrepen?

Dat heb je verkeerd begrepen! ;)

De duurdere versie (Flatfish) kost geloof ik zo'n €4000 en daar moet nog wél een voeding van €2200 bij..

VlisChris

Begrijp ik nu dat je je Teac op gaat geven? Of lees ik nu te snel? Onderhand is dat beestje geloof ik al langer bij Soundevolutions dan bij jou geweest he? Zonde :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martin_M

#130
Nou dat valt nog wel mee maar hij is idd al wel lang weg.
De P2 is gewoon nog steeds in reparatie bij de importeur. Intussen gaan wij kijken naar een andere speler die SoundEvolution voor ons gratis gaat modificeren.
Als de P2 toch gerepareerd kan worden dan neemt Bas deze van ons over (dat is immers dan weer een goed (en gemodificeerd) loopwerk).

Ik vind dit echt een geweldige service van SoundEvolution. Maar daar staat Bas dan ook voor. Hij baalt er erg van dat de TEAC nog steeds niet terug is. Terwijl hij er eigenlijk niets aan kan doen. De slijtage aan het loopwerk heeft niets met de modificatie te maken.

Service hoor.

Maar nu dan een ander loopwerk zien te vinden......
Bas zelf is heel erg te spreken over de gemodificeerde VRDS25X. Deze heeft hetzelfde loopwerk als bijv. de Wadia 861 en met de Tentlabs Clock en voeding vind hij het resultaat geweldig.
We waren altijd erg tevreden over onze TEAC. De drive en diepte die deze gaf zoeken we nu weer. Maar we staan open voor andere merken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Loopwerken van het niveau Wadia, Mark Levinson, CEC, ed. zie je toch wel eens langskomen voor rond 2000-2500 euro.

Moet dan alleen je klankkleur zijn.  Al gekeken op audiomarkt.de?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#132
Quote from: reMC on November 18, 2004, 15:17:55
Voor €2100 heb je een 47labs loopwerk en die is absoluut neutraal..je weet wat ik verder denk van de kwaliteit van 47labs! :)

Mmmm, ik was even op zoek naar wat recenties en de eerste die ik tegenkom (over de transport/dac combo) is al niet zo heel positief (stereophile):
QuoteIf I were describing the 47 Laboratory combo to a friend and I didn't have to worry about being circumspect and professional, I'd put it like this: 47 Lab equipment, in general, performs like classic mid-1980s Naim gear, but sounds more crisp and has significantly more color, if a little less "authority." 47 Lab's digital gear follows suit, except you can leave out the part about sounding more crisp.

Junji Kimura's designs tend to focus on the essence of the music they're playing, sometimes at the expense of hi-fi trappings and sometimes not. For all its rhythmic strengths, the Shigaraki CD system was easy to listen to, with no high-frequency nasties. It had decent color, if not quite the last word, and no less drama than any other "Red Book" playback system I know. It even imaged acceptably well, although that is far from its raison d'être.
Maar goed. Dit is maar één mening.
Vreemd dat hier juist over kleuring wordt gesproken. Even eerder mistte de combo volgens deze recensist bass-depth en authority. Juist eigenschappen die ik wel belangrijk vind. Ook moet het loopwerkje wat lawaaierig zijn.

Als ik nog een paar positievere recenties tegenkom zal ik 'm zeker meenemen in de zoektocht.

@Blue-Eyes; Yep ;D
Er staat een TEAC P30 op een US-site voor niet al te veel. Unit komt oorspronkelijk uit de UK dus da's qua stroomvoorziening geen probleem.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

#133
Haha kleuring bij de 47labs....daar lig ik serieus bijna op de grond van van het lachen..

EDIT: kan de reviewer overigens niet bedoelen dat hij veel klankkleur laat horen? Zo negatief vind ik hetgeen je gequote hebt eigenlijk niet...of begrijp ik het engels verkeerd?

reMC

#134
QuoteIn this regard, I heard no huge differences between the Shigaraki combo and my Sony SCD-777ES SACD player playing CDs: Sometimes the Shigarakis seemed as if they might have had slightly better flow, but much of the time they sounded no better in that regard

Sorry dat ik weer over Wilco begin ;D maar hij heeft dezelfde Sony ook gehoord en hij vindt dus dat de Shigaraki hem op alle vlakken wegspeelt...

....Om deze reden wil ik dus NIETS meer hebben van recensies...hoe tegenstrijdig...gewoon luisteren :D

Martin_M

#135
Quote from: reMC on November 18, 2004, 23:30:58
Sorry dat ik weer over Wilco begin ;D maar hij heeft dezelfde Sony ook gehoord en hij vindt dus dat de Shigaraki hem op alle vlakken wegspeelt...

....Om deze reden wil ik dus NIETS meer hebben van recensies...hoe tegenstrijdig...gewoon luisteren :D
Ik weet 't. Maar het was de eerste die ik tegenkwam en gaf aan dat de speler wel goed is maar niet zoveel beter dan de rest als jij wel eens doet vermoeden. Daarom meldde ik het hier even.

Recenties op zich zeggen niet zo veel, maar als je van verschillende kanten telkens hetzelfde hoort gaan sommige dingen wel opvallen.
Aan de andere kant ben ik ook heel voorzichtig geworden met hele positieve mensen. Soms lyrisch over een product en als je gaat luisteren dan valt het wel weer mee. Eigenlijk tegen, omdat je met een grotere verwachting gaat luisteren.

Ik wacht nog even af wat er langs gaat komen. Volgende week waarschijnlijk even bij Bas langs om te horen wat hij allemaal te vertellen heeft. Een TEAC heeft momenteel wat voordelen; Bas heeft er hele goede ervaringen mee wat de modificaties en de resultaten betreft en een standaard TEAC bevalt mij al heel erg goed in mijn set.

Maar dat neemt niet weg dat ik andere merken ook een kans wil geven. De Shigaraki is nog binnen het budget dus da's best een testkandidaad.

Ik weet goed wat ik wil (en wat ik niet zoek). De CEC van Garmt bijv. is een erg goed transport maar mist voor mij (in mijn set) net iets. Ook de loopwerken van TAG hebben dat. Hoewel technisch beter dan mijn 'oude' TEAC P2 mistte ik bij de DVD32R net iets van levendigheid wat ik heel belangrijk vind.
Verder heb ik hier eens een speler van Krell gehad en die deed hele leuke dingen. De stage werd alleen breder en minder diep maar daar kan je dan met speakerschuiven weer wat aan veranderen (leuke hobby).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

#136
Quote from: Martin_M on November 19, 2004, 10:54:45

Ik weet 't. Maar het was de eerste die ik tegenkwam en gaf aan dat de speler wel goed is maar niet zoveel beter dan de rest als jij wel eens doet vermoeden. Daarom meldde ik het hier even.

Recenties op zich zeggen niet zo veel, maar als je van verschillende kanten telkens hetzelfde hoort gaan sommige dingen wel opvallen.
Aan de andere kant ben ik ook heel voorzichtig geworden met hele positieve mensen. Soms lyrisch over een product en als je gaat luisteren dan valt het wel weer mee. Eigenlijk tegen, omdat je met een grotere verwachting gaat luisteren.

Ik wacht nog even af wat er langs gaat komen. Volgende week waarschijnlijk even bij Bas langs om te horen wat hij allemaal te vertellen heeft. Een TEAC heeft momenteel wat voordelen; Bas heeft er hele goede ervaringen mee wat de modificaties en de resultaten betreft en een standaard TEAC bevalt mij al heel erg goed in mijn set.

Maar dat neemt niet weg dat ik andere merken ook een kans wil geven. De Shigaraki is nog binnen het budget dus da's best een testkandidaad.

Martin

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar zelfs als indruk of leidraad wil ik een recensie niet meer laten dienen. Ik ben het immers veel vaker oneens dan eens met recensenten. Jij wilt er ook niet veel van hebben dus luister niet naar mij als ik zeg dat er voor mij op het moment geen beter loopwerk is.. ;)

"Take a listen for yourself. And see why only the simplest can accommodate the most complex" :D

Ja, je mag zeker een loopwerk lenen van Audio-Cube.

Martin_M

#137
Klopt, maar je kan gewoon niet alles mee naar huis nemen.
Daarom moet je een eerste selectie halen uit recenties, ervaringen van anderen en van jezelf (in andere sets) e.d.

Komt daarbij dat ik eigenlijk alles tweedehands koop. En dan is het niet netjes om her en der apparatuur te lenen of daar te beluisteren om daarna op web op te gaan om daar te kopen.

Maar bij de Shigaraki is dat anders (zou ik nieuw kunnen aanschaffen). Denk je dat je die bij AudioCube kunt lenen om thuis te kunnen luisteren??
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Quote from: Martin_M on November 19, 2004, 11:03:19
Bij de Shigaraki is dat waarschijnlijk anders. Denk je dat je die bij AudioCube kunt lenen om thuis te kunnen luisteren??

Ja dus.

reMC

#139
De shigaraki is overigens ENORM levendig, open en transparant. In dat opzicht lijkt de CEC er wel op. Als je meer analytisch weergave zoekt, dan zit het er wel in dat je afhaakt bij de shig.
De stage is ook heel erg diep maar minder breed dan de meeste loopwerken, alhoewel wel heel ruimtelijk. Het is minder breed om hun (en nu ook mijn) idee is dat dat niet bij de opname hoort, en dat ze op hun manier meer van de originele opname weergeven waarbij natuurlijke klankkleuren veel beter worden behouden.

Martin_M

#140
De CEC is mij iets te vloeiend (iets wat Garmt juist zoekt). Ik wil het puntiger en precieser hebben (is dat analytisch?).

Het valt me op dat optredens die ik jaren geleden in mijn set heb gehoord nu minder professioneel klinken. Je hoort nu beter dat ze niet precies gelijk spelen en af en toe naast de noot zitten. Ook een instrument een paar meter naar achter moet lekker z'n ding kunnen doen en moet ik me op kunnen concentreren.
Maar dit mag er niet toe leiden dat de set te druk gaat worden en opdringerig gaat worden. Dus gemak en rust maar niet relaxed. Da's een beetje m'n doel.
En voor HT vind ik dit toevallig ook zeer goede eigenschappen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

#141
Quote from: Martin_M on November 19, 2004, 11:16:22
De CEC is mij iets te vloeiend (iets wat Garmt juist zoekt). Ik wil het puntiger en precieser hebben (is dat analytisch?).

Niet?

Quote
Het valt me op dat optredens die ik jaren geleden in mijn set heb gehoord nu minder professioneel klinken. Je hoort nu beter dat ze niet precies gelijk spelen en af en toe naast de noot zitten. Ook een instrument een paar meter naar achter moet lekker z'n ding kunnen doen en moet ik me op kunnen concentreren.
Maar dit mag er niet toe leiden dat de set te druk gaat worden en opdringerig gaat worden. Dus gemak en rust maar niet relaxed. Da's een beetje m'n doel.
En voor HT vind ik dit toevallig ook zeer goede eigenschappen.

Martin

Diepte weergave is van de Shig. heel indrukwekkend. Dat zal je daarin wel vinden dus denk ik. Ik denk dat ik alle eigenschappen van de Shig. het beste kan samenvatten in het woord 'vanzelfsprekendheid'. Inderdaad heel vloeiend dus en met zeeeeeerrr veel rust in het geluidsbeeld.

Collega's van de heren van Audio-cube hebben de shig. overigens ook gemodificeerd...is een stuk duurder maar absoluut het geld waard, mocht je met het origineel niet tevreden zijn ;)

garmtz

Ik heb een luisterafspraak met Wilco en neem mijn CEC mee. Dat vond hij wel erg interessant...

reMC

Quote from: garmtz on November 19, 2004, 11:27:18
Ik heb een luisterafspraak met Wilco en neem mijn CEC mee. Dat vond hij wel erg interessant...

Ik ook ;D

blue-eyes

ReMC, even afgezien van je eigen mening.

Ik wil er nog wel iets bovenop zetten mbt de recensies. Als ik een bepaald merk verkoop zal ik dat nooit afkraken.... (afgezien of het nu goed of slecht is). In hoeverre vertrouw je dan ook de winkelier? Je hebt een terecht punt met je opmerking dat je zelf moet luisteren, de recensies niet moet vertrouwen.

Maar ik hanteer wel de stelling van Martin erbij, vele negatieve reacties, recensies zijn wel een rookpluimpje... En waar rook is vuur. Voor mij is het iig een signaal.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reMC

Quote from: Blue-Eyes on November 19, 2004, 12:54:14
ReMC, even afgezien van je eigen mening.

Ik wil er nog wel iets bovenop zetten mbt de recensies. Als ik een bepaald merk verkoop zal ik dat nooit afkraken.... (afgezien of het nu goed of slecht is). In hoeverre vertrouw je dan ook de winkelier? Je hebt een terecht punt met je opmerking dat je zelf moet luisteren, de recensies niet moet vertrouwen.

Maar ik hanteer wel de stelling van Martin erbij, vele negatieve reacties, recensies zijn wel een rookpluimpje... En waar rook is vuur. Voor mij is het iig een signaal.

Ik weet het niet...er zijn gewoon nog maar weinig recensies waarin ik me kan vinden. Zie het nut niet meer om het dan als leidraad te gaan gebruiken..luisteren zegt veel meer.
Ik snap wel dat anderen er wat aan kunnen hebben maar ik luister tegenwoordig gewoon liever.

Winkeliers vertrouw ik ook niet meer! ;) Ik neem aan dat je op de winkelier Wilco doelt? :)
Hij HOEFT een product wat hij verkoopt ook niet af te kraken. Het is geen RAF, geen winkel die bepaalde spullen MOET verkopen. Hij bepaald ZELF wat hij wilt verkopen...namelijk wat hij mooi vindt..ik vind datzelfde mooi...daarom kan ik hem wel aardig rekenen als het om zijn mening gaat..

blue-eyes

He luitjes,

hebben jullie al ervaringen, extra foto's etc.? We worden hier wel nieuwschierig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Sorry, we zijn gewoon dik aan het genieten ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on December  5, 2004, 11:29:18
Sorry, we zijn gewoon dik aan het genieten ;D

Dat doe je maar in je eigen tijd, niet in HT forum tijd! ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#149
OK dan. Even in een vogelvlucht.

Onze P2 is of niet meer te maken of het gaat nog wel even duren. Bas van SoundEvolution baalt hier enorm van. Zijn werk was allang klaar alleen het probleem met het loopwerk (waardoor af en toe een digitale burst op de uitgang) had hij uitbesteed aan Hanex i.v.m. zijn eigen werkzaamheden en verhuizing e.d.
Doordat we ons loopwerk al bijna een half jaar kwijt zijn heeft hij ons aangeboden om te zoeken naar een andere speler en die geheel op zijn kosten te laten modificeren (dus onderdelen + arbeidsloon). Wat mij betreft mag Bas onze P2 houden als deze toch gerepareerd is maar hier wilde hij niets van weten. Hij wil hem wel overnemen maar wil daar dan wel een goed bedrag voor geven. Hier komen we dan nog wel uit.
Wat ons betreft een meer dan geweldige oplossing van zijn kant.

We waren dus op zoek naar een TEAC VRDS-25x. Bas heeft hier al twee van gemodificeerd (voor gebruik als loopwerk, dus alleen de digitale uitgang) en vind het resultaat het beste wat hij tot nu toe onder handen heeft gehad. Verschrikkelijk goede prijs/prestatieverhouding en hij beschrijft het zelf als 'magische combinatie'. Waarmee hij het CMK 3.2 loopwerk en de Tentlabs clock + voeding bedoeld.

Wij dus op zoek naar een VRDS-25x. Op m'n gewone tweedehands-sites kon ik twee vinden (in duitsland). Eén was champagne en de andere had al een (andere) modificatie gehad en werd daardoor in verhouding wat te duur. Ik zocht er eigenlijk één iets dichterbij zodat ik 'm zelf kon ophalen.

Misschien wel even leuk om te vertellen hoeveel toeval er bestaat:
Ik keek voor de gein even bij Audiogon (US, dus eigenlijk niet handig door de 110V). Daar stond er geen één te koop maar wel één bij 'gevraagd'. Heel toevallig klikte ik daarop en zag toen dat iemand daarop gereageerd had. Dit bleek iemand te zijn die zijn unit wel wilde verkopen maar hij woonde in Europa en of dat geen probleem was i.v.m. 230 V. Ik wist helemaal niet hoe oud die reaktie was want er stonden geen data bij. Maar op goed geluk gewoon gemaild met de vraag in welk land diegene woont en of hij zijn unit nog te koop had.
Krijg ik een mail terug dat de man de speler nog niet had verkocht, in België (Vlaanderen) woont en op de foto van zijn set die hij erbij had gedaan zag ik Krell versterking en Wilson Watt/Puppy speakers :o.

Vorige week hebben we onze VRDS dus opgehaald en hebben een gezellige dag gehad bij iemand met (bijna) dezelfde set. Als pre had hij een AR en daar gebruikte hij ook een losse DAC van.

Eindelijk kunnen we nu horen wat alle upgrades van het laatste half jaar uitgehaald hebben. We hadden inmiddels een ander audiorack, speakerkabel, renovatie van de Krell en de upgrade van de TAG.
We hebben dit allemaal moeten meemaken met een Pioneer PD-9700 die we nog op zolder hadden liggen.
Vandaar dat we nu zitten te genieten ^-^

Volgende week gaat de TEAC naar Bas voor de modificatie. Hij laat de oude S/PDIF uigang er ook nog op zitten zodat we kunnen switchen tussen de twee uitgangen. Niet helemaal eerlijk, want de oude uitgang zal door de clock-upgrade ook beter klinken dat 'ie nu doet.

We zijn benieuwd.

Tot zover maar weer,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)