M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

HT en dieren, dat gaat niet samen! Alleen Nemo is acceptabel ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#76

met dank aan teejoo

Gisteren opgehaald; de ge-upgrade TAG pre. Het is nu een AV-32Rbp-192 THX Ultra2 Dual Processor 5.1 geworden.
Het was weer gezellig bij Audio Excellence. We hebben zo'n drie uurtjes koffie zitten drinken bij Kees Jan ;D.

Thuis gekomen (toch 2 uurtjes rijden) meteen even aangesloten natuurlijk. Het klonk de eerste uren erg plastic-achtig en de afbeelding was erg klein maar meteen viel het verschil op zoals ik die bij de demo bij Audio Excellence al had gehoord; de bassen zijn echt strakker (en vind ik bij de SP al niet verkeerd) waardoor mid wat opbloeit. Stemmen klinken natuurlijker en zijn nog weer beter te pinpointen. De grootte van het geluidsbeeld is na een avondje ook alweer aardig terug.

De TAG heeft de hele nacht MTV in TMS zitten processen en vanmorgen nog even een burn-in en demagnetiseer CD z'n rondje laten doen.
Daarna even zitten luisteren en dat viel nogal tegen; Ondertonen waren behoorlijk weg en het geheel klonk nogal helder/dun. Dit lag toch duidelijk aan die CD (hoe dit invloed kan hebben begrijp ik nog steeds niet) maar dit hadden we al eens eerder gehad. Een uurtje later was het alweer veel beter.

Op dit moment lijkt alles weer in verhouding. De bassen zijn beduidend strakker en hebben meer detail, hoog is netter en alles klinkt schoner (ongeveer hetzelfde effect als je met ander netkabels werkt).
Nog één punt van kritiek; bij CD's is het afgebeelde plaatje kleiner dan we de afgelopen week gewend waren. Ook is er nog niet zoveel microdetail waardoor het uitsterven van geluid minder goed hoorbaar is.

Als dit laatste puntje nog terugkomt, dan zit hier een tevreden mens ;D

Martin


Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Ik heb de AV32R even onder z'n hood gekeken en wat schetst mijn verbazing als ik dit vergelijk met de foto's die ik gemaakt had voor de upgrade; Er zit een compleet nieuw mainboard in 8)

Ik had al zoiets toen ik de RCA aansluitingen zag. Die zagen er nl. wel erg nieuw uit.
Toen de pre terugkwam van de DAC & Bypass upgrade waren er allemaal nieuwe verbindingen getrokken. Ik was nieuwsgierig wat er nu (naast het extra DP board) veranderd was. TAG mod nl. alle boarden als ze voor een upgrade komen naar de nieuwste versies (in de loop der jaren zijn er kleine aanpassingen geweest).
Bij mijn board was het waarschijnlijk goedkoper om maar gewoon te vervangen.

Ik ben hier wel ergens blij om omdat ik bang was voor een klankverschil tussen enerzijnds een ge-upgrade 'oud' mainboard en de nieuwste versies. Ik kan me nl. voorstellen dat kleine kabeltjes i.p.v. leidingen geïntergreerd in de printplaat andere resultaten kan geven.
Ik had hier al eens over gemaild met de helpdesk van TAG maar die verzekerde mij dat er geen klankverschillen zijn. Anders had ik nl. beter mijn versie kunnen verkopen en tweedehand een DP-versie op de kop kunnen tikken.

Ook heb ik nu 'iets' nog niet wat ik met de geleende vrij nieuwe SP wel had. Ik was dus een beetje bang dat dat aan mijn 'oude' versie zou kunnen liggen.

Maarnu, geen problemen hiermee dus. Gewoon blijven inspelen......

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Zoek de verschillen:

TAG McLaren AV-32Rbp-192 Single Processor 5.1


TAG McLaren AV-32Rbp-192 THX Ultra2 Dual Processor 5.1

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Wijx wondere wereld

HT-versie van Photoplay   ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Spacebass

De onderste is door willem alexander persoonlijk in elkaar gestoken?

Jinsu

Hoi,

Zo kan ik het ook, men neme 1 grote processor en maakt er dan 2 kleinere van ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Martin_M

En hier alle HT-gerelateerde kado's voor mijn verjaardag. Je bent HT'er of je bent het niet ;D



Let vooral op de spanningzoeker en de kroonsteentjes ::) die ik van een medeforummer kreeg. Heel nuttig want een spanningzoeker wil ik nog wel eens in de meterkast vastlassen en de kroonsteentjes gaan heel erg snel door de HT-hobby. Belachelijk lange kabels heb je daar voor nodig met al die speakers ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sullivan

whohahaha, de kroonsteentjes, geweldig.

mvg,
Frank

blue-eyes

#84
LOL, Proest! Wat een goede grap!

Het lag natuurlijk wel enorm voor de hand om jou dit te geven ;) Overigens als ik dat zo zie ben je wel weer chromelijk (of is het schromelijk?) verwend :)


Edit: de zoveelste typevout eruit gehaald om met Spacebass zijn woorden te blijven spreken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

He he,.... LoL!

Wel gefeliciteerd nog natuurlijk!!

Groet Bjorn

Spacebass

Dat zijn zeker leuke HT kado's  O0 Als nog gefeliciteerd martin  :)
Blue...een heel toepasselijk kado  ;D

Martin_M

Ja, laat Blue z'n gang maar gaan....

Moest idd errug lachen toen ik het kado uitpakte. Je verwacht het niet hè!
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#88
Even een update'tje:

Iets aparts met de TAG AV32R DP. Deze is nu een kleine week aan het inspelen en toch blijft het geluidsbeeld bij CD's kleiner dan voorheen. De microdetail is wel verbeterd maar het was voorheen (met de SP) gewoon beter qua afstraling. Op een ander forum waar veel TAG'ers zitten heb ik dit ook gemeld en daar is de ervaring dat de DP na een paar uurtjes al een stuk beter moet presteren dan de SP. De unit heeft in de fabriek dan al behoorlijk wat test-uren erop zitten.

Maarrrrrrrrr, wat wel opvalt is dat DVD's vanaf het begin al beter klonken. De eerste dag hadden we 'finding nemo' getest en de stemmen hadden we nog nooit zo natuurlijk gehoord en ze waren nog iets strakker geplaatst. En hier wordt er WEL een groots geluidsbeeld neergezet. En dat heeft niets met surround te maken want we draaien (door het afwezig zijn van de Krells) nog steeds met twee speakers.
Toen we de nieuwe speakerkabels hadden hoorden we bij de live-DVD van Seal ineens de holle acoustiek van de ruimte veel beter. Dit was nog met de geleende SP. Gisteravond deze DVD ook opgezet en ook hier weer een stapje hoger qua kwaliteit.

Mijn conclusie is dan ook dat we waarschijnlijk de beperking van de CD-playback van de Pioneer DV737 gaan horen. Hierdoor kan een beter apparaat minder klinken.
Ik heb dat eerder meegemaakt met belachelijk dure speakerkabel in een relatief goedkope set. Komt totaal niet uit de verf en doe daar maar speakerkabel tussen welke beter in verhouding is.

We zullen dus moeten wachten tot de Teac klaar is. Intussen zit ik er niet zo over in ;D Het feit dat er zeker verbetering hoorbaar is bij DVD's geeft wel aan dat er niets mis is met de unit zelf (processing is software en verder wordt er dezelfde hardware gebruikt als in de direct mode).

Ik zal binnenkort eens even gaan stoeien met TMREQ. Ik wilde eigenlijk wachten tot de TEAC en de Krell's weer terug zijn maar dat duurt me allemaal wat te lang :-\

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Als ik weer eens langs kom wil wel mijn TAG loopwerk meenemen zodat je je bevindingen kan bevestigingen of onderuit kan halen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Ik zat net met Jack te MSN'en over de SP-DP shootout.

Maar als jij het goed vind wil ik ook wel eerder bij jou komen met de DP om mijn vermoeden te staven. Dat zou immers toch nog voor de laatste softwareupdate bij jou. De echte uitgebreide shootout kan daarna altijd nog plaatsvinden.
Mijn idee is dan om een dagdeel bij jou en een dagdeel bij ons te testen. Jack neemt dan natuurlijk z'n DVD32FLR mee (denk ik ;D). Dit wil ik echter pas doen als de TEAC en de Krell's weer terug (en ingespeeld) zijn.

Maar jouw voorstel lijkt me eigenlijk ook helemaal niet verkeerd ;D.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ik hoor het alweer ;)

Ik doe mee! Plan maar een datum oid
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Ik hoor net dat m'n Krells staan te testdraaien ;D

Ik zal ze eind van deze week/begin volgende week wel kunnen ophalen verwacht ik.

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen


blue-eyes

#95
Straks staan ze zo lang te testen dat ze daarna weer een service beurt van 3 mnd nodig hebben  >:D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jinsu

Quote from: Blue-Eyes on September 16, 2004, 16:24:54
Straks staan ze zo lang te testen dat ze daarna weer een service beurt van 3 mnd nodig hebben  >:D ;D

Hoi,

Klopt, ze overhitten toch zo snel ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Martin_M

#97
Quote from: Blue-Eyes on September 16, 2004, 16:24:54
Straks staan ze zo lang te testen dat ze daarna weer een service beurt van 3 mnd nodig hebben  >:D ;D

Niet overdrijven jongens; 6 weken :-\

Ennuh dat testdraaien is natuurlijk alleen maar een goede service. Zal je overkomen, heb je dat zware bakbeest eindelijk thuis staan doet 'ie 't niet omdat intern één kabel niet is aangesloten. Plus dat 'ie alvast wat is ingespeeld ;D

Maar ik moet toegeven dat ik niet kan wachten om ze op te halen.


Intussen is er gisteren iets leuks gebeurt; De TAG klinkt ouderwets open en 3d (hoever dat kan met de AudioAnalyse) met CD's!!!!
Had 'ie toch waarschijnlijk een dikke week nodig om in te spelen. En nu maar hopen dat 't nog even doorgaat ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

 O0 Lijkt mij een vreselijk enge periode...ik hou mijn hart vast als ze intern aan mijn spulletjes moeten rommelen  :o

Blij te horen dat het weer dik in orde is  :)

Martin_M

#99
Ik trap er elke keer weer in ;D

Ik weet echt wel dat de boel moet inspelen en dat bep. eigenschappen pas na een tijd verdwijnen of komen. Maar ik wordt toch altijd weer zenuwachtig als dat wat langer duurt dan verwacht (haha, altijd dus).

Je gooit er een bedrag tegenaan en dan is het afwachten of het verschil evenredig is aan de demo die je gehoord hebt. Altijd weer spannend.

Ik krijg het straks weer hoor. Als de Krell KSA300s terug is. Die zal in het begin ook niet klinken. Ik weet dat het wel goed komt maar ben blij als ik dat ook daadwerkelijk hoor.

Ik twijfel nog een beetje of het aan de TAG ligt dat 'ie nu pas beter klinkt. Op een (onofficieel) TAG forum is de mening dat de DP erg snel ingespeeld is. Mede ook doordat er in de fabriek flink wordt testgedraaid.
Wat ook goed zou kunnen is dat de Transparent bekabeling zich langzaam aanpast aan het geheel. Het is van dit merk bekend dat ze erg gevoelig zijn voor veranderingen in de set.
Zelfs als deze kabels een dag niet aan de set hebben gezeten hebben ze daarna weer even nodig om als vanouds te klinken (raar merk :-\).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)