M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

JAAAAAAAA, Ze liggen hier bij ons thuis:

Transparent Musicwave Reference speakerkabel (12 ft. spade - spade)



Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

En toen ik thuis was belde Audio Excellence om te vertellen dat de TAG McLaren AV32R terug is. En nu komt het mooiste. Ze wilden 'm samen met iemand van importeur Transtec thuis komen brengen om TMREQ voor me in te komen stellen; SERVICE!!!! 8)

Helaas heeft dat niet zoveel zin omdat de eindversterkers nog niet hier zijn. We hebben dus een afspraak gemaakt voor volgende week om 'm op te komen halen. De heren van Transtec komen dan later hier langs als de set weer een beetje compleet is.
Heerlijk. Zo kan het dus ook. Netjes hoor.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sullivan

Quote from: Martin_M on August 31, 2004, 17:32:30
En toen ik thuis was belde Audio Excellence om te vertellen dat de TAG McLaren AV32R terug is. En nu komt het mooiste. Ze wilden 'm samen met iemand van importeur Transtec thuis komen brengen om TMREQ voor me in te komen stellen; SERVICE!!!! 8)

Helaas heeft dat niet zoveel zin omdat de eindversterkers nog niet hier zijn. We hebben dus een afspraak gemaakt voor volgende week om 'm op te komen halen. De heren van Transtec komen dan later hier langs als de set weer een beetje compleet is.
Heerlijk. Zo kan het dus ook. Netjes hoor.

Martin

Inderdaad zeer goed service. Mede doordat het langer heeft geduurd dan verwacht?

Liggen je LS kabels al onder de grond?

mvg,
Frank

Martin_M

#53
Quote from: Sullivan on August 31, 2004, 17:37:45
Inderdaad zeer goed service. Mede doordat het langer heeft geduurd dan verwacht?

Ik had begrepen dat die standaard is maar helemaal zeker ben ik niet. Kees Jan (van Audio Excellence) zei nl. dat ze (Transtec, want het ging toen nog via RAF) nog wat goed hadden te maken betreffende een vorige upgrade die door communicatiefouten erg lang duurde (zie hier).
Nu weet ik niet of dit een grapje was of serieus :-[

We komen er wel achter als Blue-Eyes en Jack v. Dijk gaan upgraden >:D

QuoteLiggen je LS kabels al onder de grond?
Nope. Ik wacht even tot ik een eigen boorhamer heb (krijg ik op m'n verjaardag). Er is nu nog niet zo veel haast mee want de eindversterker voor de achterspeakers is nog niet klaar.

Eerste indrukken van de speakerkabel zijn......apart. Het geluid is nagenoeg hetzelfde als voorheen (met de Transparent Musicwave). De bas is al wel strakker.

Maar wat het meest opvalt is dat het niet opvalt ;D

Dit vereist toelichting; Je hoort meer detail, lucht en gelaagdheid. Maar dit gebeurt op zo'n natuurlijke vanzelfsprekende manier dat het eigenlijk niet opvalt. Het klinkt gewoon heel erg lekker/gemakkelijk.
Kortom; dit moet je eigenlijk horen ;D

Toch lijkt het wel of we nu de beperkingen van de AudioAnalyse horen. Ik ben echt heel erg benieuwd wat het gaat worden als de Krell weer terug is (en de kabel daarop wat ingespeeld is).

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on August 31, 2004, 18:58:00

We komen er wel achter als Blue-Eyes en Jack v. Dijk gaan upgraden >:D


Dan moet je nog even wachten tot 1e kwartaal 2005. Of niet als er een beamer komt ;D

Enneh, nog gefeliciteerd met je aanschaf. Ik kom het binnenkort wel even luisteren en bewonderen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Ik ben niet anders gewend dan dat de importeur thuiskomt voor de upgrades.
Worden ze bij TAG nu ook wakker  ;D

Jaco

Martin_M

Nee, de software van TAG was altijd zo gemakkelijk dat dat niet nodig was ;D >:D
Nu met TMREQ wordt het wat lastiger (je kan trouwens zelf weten hoever je daarin wilt gaan).

Martin


Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Pantera

#57
Quote from: Blue-Eyes on August 31, 2004, 19:42:21
Enneh, nog gefeliciteerd met je aanschaf. Ik kom het binnenkort wel even luisteren en bewonderen.

Gisteravond tijdens het inspelen hebben we zitten luisteren en een aantal (muziek)DVD's zitten kijken.
Het vreemde van deze kabel is dat zo op het eerste gehoor er niet zoveel veranderd lijkt. Alle eigenschappen van onze vorige Transparent komen in deze kabels terug, alleen beter.
De stage is duidelijk groter en ruimer en op de AudioAnalyse horen we zelfs wat diepte. Wat mij erg opvalt is dat er nu goed te horen is wie er op de stage wat meer naar voren of achteren staat. Betere gelaagdheid dus.
Verder gewoon een 'rijker' geluid waardoor alles echter klinkt (of niet natuurlijk bij beroerde opnames of electronische effecten. Want dat hoor je ook meteen). 

Het aparte is dat je veel meer hoort zonder dat het geluid zich aan je opdringt. Dat verschil had ik nog nooit zo meegemaakt.

We blijven de komende dagen nog met veel plezier inspelen ;D

Miranda
TAG McLaren AV192R , Krell KSA300s, Krell KSA50s
TEAC VRDS25x (SE mod.), TViX M6500A, Humax HD5000C, PSAudio PPP,
Wilson Audio Watt/Puppy (3/2), NAS Whale
JVC D-ILA RS20, Transparant Dig.Ref./ML Ref.XL/ML Ultra/MW Ref./MW, PL Ref., NBS Monitor 0 dig., XTC, Kemp groep, Callas ClampRack

Martin_M

#58
Grappig; Vanavond voor het eerst iets gehoord.

We hadden tijdens het eten een CD op staan van Nomad - Walkabout. Australische ambient met didgeridoo's enzo.
Er staat een nummer op wat gaat over het oversteken van een rivier. Nu weet ik dat ze vaak zg. rainsticks gebruiken voor watereffect maar het watergeplets wat hier halverwege het nummer te horen is klonk altijd gewoon als water.

Voor het eerst hoorden we heel duidelijk dat er een Rainstick gebruikt wordt. Je hoort nu duidelijk de pitten door de buis langs de stekels ritselen. Hebben we jaren naar zitten gissen. We weten het nu zeker!

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

#59
 O0

Zij  het trouwens geen schelpen  ???

<edit>Ahh kan ook, ook nog steentjes ed...

Martin_M

Mmm, klinkt als pitjes. Steentjes zijn wat zwaarder.
Ik weet ook dat ze hier wel gedroogde pitten voor gebruiken. M'n jongere broer heeft ze zelf nog gemaakt.

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on September  4, 2004, 19:47:49
Grappig; Vanavond voor het eerst iets gehoord.

We hadden tijdens het eten een CD op staan van Nomad - Walkabout. Australische ambient met didgeridoo's enzo.
Er staat een nummer op wat gaat over het oversteken van een rivier. Nu weet ik dat ze vaak zg. rainsticks gebruiken voor watereffect maar het watergeplets wat hier halverwege het nummer te horen is klonk altijd gewoon als water.

Voor het eerst hoorden we heel duidelijk dat er een Rainstick gebruikt wordt. Je hoort nu duidelijk de pitten door de buis langs de stekels ritselen. We weten het nu zeker!

Martin


Hier met die CD!! Dat wil ik ook testen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#62
Haha, T'is nog een copietje ook :-[

Ik neem 'm wel eens mee. Ook goed om het laag mee te testen (voor gelaagdheid, uitsterven en detaillering).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sullivan

Martin,

Heb je ook X-10? Zo ja, werkt het goed me je nieuwe Pronto en RF?

mvg,
Frank

Martin_M

#64
Hoi Frank,

Ik gebruik de Marmitek IR7243 Controller/IR interface om de IR-signalen van de Pronto om te laten zetten naar X-10 commando's. Ik gebruik de RF mogelijkheid van de Pronto niet.

Hier had ik in eerste instantie wel een probleem mee. Met m'n oude pronto werkte dit zonder problemen. Mijn originele CCF had ik ook geconverteerd en geladen in de nieuwe pronto.
Alles werkte goed alleen moest ik bij de DVD-speler (Pioneer) sommige knoppen (display, cursortoetsen, eject) iets langer ingedrukt houden voordat ze gingen werken. De Pronto liet zien dat de knop werd ingedrukt en gaf een piep maar de Pioneer reageerde niet. Zogezegt even ingedrukt houden en het ging wel goed.
Ik vond dit nogal vreemd omdat dit alleen bij bepaalde knoppen is en de oude Pronto hier geen problemen mee had. Ik dacht even aan een defect want die bepaalde codes zouden wel van een iets hogere of lagere frequentie kunnen zijn waar hij dan problemen mee zou kunnen hebben.
Ik heb nog geprobeerd om de knoppen opnieuw te 'leren' met de originele AB door die knop wat langer ingedrukt te houden maar dit gaf hetzelfde resultaat.
Toen de 'ingebakken' brand-codes aan de knop toegewezen en die doen ook hetzelfde....strange maar niet zo'n ramp. Ik zal hier en daar nog wel even navragen of dit vaker voorkomt bij de TSU3000.

Ditzelfde probleem had ik dus ook bij de X-10 commando's. Maar hier kon ik niets mee want er zitten macro's onder die knoppen. Je selecteerd nl. eerst een unit en daarna een commando (aan/uit/dimmen). De knop iets langer vasthouden heeft dan geen zin. Hij voert dan alleen de (te) korte signalen vaker uit :-\

Oplossing was gemakkelijker; bij remotecentral.com een PCF file (=nieuwer dan CCF) opgehaald voor X-10 en deze werkte perfect!

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

VlisChris

QuoteIk zal hier en daar nog wel even navragen of dit vaker voorkomt bij de TSU3000.
Tegen de tijd dat ik die van mij up and running heb zal ik ook even laten weten of ik iets lang moet indrukken :)
Over Marmitek: als ik het dus goed begrijp is Marmitek een hulpmiddel voor X10? Wil je je lichten dimmen heb je zowel Marmitek nodig (die die jij hier plaatst) en X10? Alvast bedankt :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martin_M

#66
En het probleem is alweer opgelost. Lang leve het forum van RemoteCentral 8)

Deze problemen waren er al met de eerste versies van de ProntoNG's. Deze verstuurd de IR-codes veel langzamer dan de Pronto's van de oudere generatie. Door verschillende firmwares zijn de meeste problemen eruit maar bij sommige codes zijn ze nog aanwezig.
Het heeft ook iets te maken met de animaties. Als je een IR-code verstuurd kan je dit zien aan het pronto-plaatje in de linkerbovenhoek. Deze draait nl. wat naar voren. Deze animatie kan ervoor zorgen dan net het begin van de code niet verstuurd wordt.
Dit is echter niet de enige oorzaak want menigeen heeft de animatie uitgezet en houdt de problemen.

Oplossing: zet voor de code een delay van .1 seconde (wordt dus eigenlijk een macro). Net even geprobeerd en het werkt.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#67
Quote from: Christiaan Sauer on September  5, 2004, 11:08:28
Over Marmitek: als ik het dus goed begrijp is Marmitek een hulpmiddel voor X10? Wil je je lichten dimmen heb je zowel Marmitek nodig (die die jij hier plaatst) en X10? Alvast bedankt :D

X-10 is een protocol om commando's via het lichtnet te versturen.

Marmitek is één van de merken die apparatuur maakt welke met X-10 werkt.
Je hebt altijd ontvangers nodig en een zender.

De zender kan een controller, IR converter, Alarmcentrale e.d. zijn.
Ontvangers heb je in de vorm van schakelaars.

Wij hebben bijv. de besproken IR-Interface die alle commando's van de Pronto omzet naar X-10 codes en doorzend naar de desbetreffende schakelaars (deze zijn adreseerbaar door hun eigen huiscode-unitcode). Wij hebben twee zonweringschakelaars voor de rolluiken, één voor het projectiescherm en een dimmers voor de verlichting.

Kijk maar eens op de HomeAutomation site van Marmitek (home solutions). Daar wordt één en ander ook wel duidelijk uitgelegd.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Zijn dit soort systemen (zoals X10) niet killing voor de kwaliteit van de stroom? Het lijkt me dat deze zeker invloed hebben op de geluidskwaliteit!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

blue-eyes

Quote from: Martin_M on September  4, 2004, 23:04:49
Haha, T'is nog een copietje ook :-[

Ik neem 'm wel eens mee. Ook goed om het laag mee te testen (voor gelaagdheid, uitsterven en detaillering).


Neem dan aub ook je TAG kabel mee, gaan we even updaten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#70
Quote from: FrenkB on September  5, 2004, 12:15:09
Zijn dit soort systemen (zoals X10) niet killing voor de kwaliteit van de stroom? Het lijkt me dat deze zeker invloed hebben op de geluidskwaliteit!

Als je van de AB afblijft gaan er ook geen codes over het lichtnet.
De IR-Interface en schakelaars zitten op een andere groep dan de audio/video (wel zelfde fase natuurlijk).
Ook gebruik ik voor de audiogroepen nog parallelle filters. Deze houden de X-10 commando's ook tegen. Dat had ik eens getest door een schakelaar op de Kemp Powerstrip aan te sluiten.

Ik verwacht dat RF meer op invloed zal zijn hebben de apparatuur/bekabeling.

@Blue;
Is goed. Help me dan nog even herinneren. Heb je de laaste upgrade-versie en de upgrade-wizzard al gedownload?
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on September  5, 2004, 14:32:26


@Blue;
Is goed. Help me dan nog even herinneren. Heb je de laaste upgrade-versie en de upgrade-wizzard al gedownload?


Nog niet. Dat doe ik van de week wel even als ik de laptop een keer aanheb.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Quote from: Martin_M on September  5, 2004, 11:03:30
Hoi Frank,

Ik gebruik de Marmitek IR7243 Controller/IR interface om de IR-signalen van de Pronto om te laten zetten naar X-10 commando's. Ik gebruik de RF mogelijkheid van de Pronto niet.

Ben je dat wel van plan? Scheelt weer een kastje.

Dat X-10 lijkt me ook wel wat. Toch wel prettig dat de lichten (gedimmed) aan gaan als je op de pauze knop drukt om b.v. even wat popcorn te pakken. Best wel donker hebben we gemerkt. ;)

mvg,
Frank

blue-eyes

Jullie hebben geen honden om over te struikelen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Quote from: Blue-Eyes on September  5, 2004, 18:35:28
Jullie hebben geen honden om over te struikelen ;)

Hadden we maar honden, we hebben een kat en die overleeft dat niet.

mvg,
Frank