Momenteel zijn we een beetje zielig

Hebben we eindelijk een (degelijk) audiorack met oog (oor) op de geluidskwaliteit, is de helft van onze apparatuur in reparatie of in een upgradefase.
Ons TEAC CD-loopwerk is al een tijdje weg. Deze zou een clock- en SPDIF upgrade krijgen maar er was ook een probleempje met het loopwerk. Door slijtage werd deze soms wat onstabiel. Dit is echter geheel gerepareerd maar toen kwam men (Sebastiaan van SoundEvolution) erachter dat de besturing soms door het lint gaat en er signalen op de uitgang komen die daar niet horen. Door de vakantietijd en de verhuizing van SoundEvolution heeft Sebastiaan de speler naar iemand van TEAC gebracht die hier verder naar zou kijken. Helaas nog niets van gehoord.
De TAG McLaren AV32R pre is nu zo'n 7 weken weg naar de UK voor een Dual Processor upgrade. Hier geen nood want we hebben van een hele leuke dealer een AV32R te leen meegekregen. Ik verwacht deze of volgende week onze ge-upgrade TAG terug.
Onze beide Amps zijn naar de importeur. De Krell KSA50 mkII begon bij het linkerkanaal toch echt warmer (lees heter) te worden dan aan de rechterkant. Vorig jaar hebben we dit gemerkt aan het rechterkanaal en doordat we te lang hadden gewacht kwam er op een dag een rookwolkje uit het apparaat. We willen dit natuurlijk nu voorkomen dus misschien te voorbarig weggebracht. Maar je weet het nooit.
De Krell KSA300s is nu bijna 10 jaar oud en dan is het tijd voor een revisie. Alle aan slijtage onderhevige onderdelen worden vervangen en hij moet straks weer als nieuw klinken (na een inspeelperiode dan).
Momenteel draaien we DVD's in 2.0 en CD's met de Pioneer DV-737 DVD-speler, de geleende TAG en een gemodificeerde AudioAnalyse PA90 (pre-out en main-in in gemaakt) en ik moet zeggen; dat bevalt niet

Toen de Krell's er nog waren was er nog best met de Pioneer te luisteren. Je mist veel i.v.m. de TEAC maar mede door het SoundBoard die we geleend hadden van Callas (van ons nieuwe audiorack) was er zeker sprake van muziek.
Maar nu de eindtrap van de AudioAnalyse ertussen hangt klinken veel opnames behoorlijk vies. Ook merk ik aan mezelf dat ik de volumeknop geregeld weer naar beneden schroef doordat het geheel rommelig en ongecontroleerd wordt. Ik mis de Krell!!
Dus da's best lullig. Hebben we een nieuw audiorack en horen we best grote verbeteringen ondanks het negatieve op andere punten, kunnen we alleen maar gissen hoe het straks gaat klinken.
En laten we maar hopen dat het straks allemaal meevalt en zijn er geen problemen want om uit te zoeken wat de oorzaak is is een heidens karwei want; CD-loopwerk, AudioRack, Amps en pre zijn tegelijkertijd aangepast. Ga dan maar zoeken waar de oorzaak ligt.
Martin