M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Wow!!! Nog beter!!  :headbanging: ;D

Wellicht ooit nog eens een update bezoekje als ik in de buurt ben  8)
Is qua sound een van de weinige sets op dit forum waar ik mijn eigen "smaak" in terug kan vinden 8)

Martin_M

Haha nou, altijd welkom natuurlijk. Dat weet je  ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass


sr7000

Quote from: Martin_M on August 30, 2009, 13:12:07
Bedenk me ineens dat we ook nog naar sr7000 zouden met onze Krell KSA50s om te kijken wat die in zijn set gaat doen.

Jaap, kan jij binnenkort???

Oeps: zie dit nu pas. Inderdaad een geweldig aanbod, waar ik heel graag gebruik van wil maken. Maar helaas heb ik het de komende maand extreem druk. En daarna ga ik uitrusten op vakantie. Ik organiseer 26 en 27 september mee aan het NK. Daarna Laos, en daarna heb ik eindelijk weer een beetje tijd voor audio.
Ben wel erg benieuwd wat Krell doet in mijn set.  :wub: :wub:

Martin_M

Is goed joh. Wat in het vat zit verzuurt niet  ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Vanavond komt GerritZ weer eens op bezoek. Leuk, want dat is alweer heeeel lang geleden.

Naast de gezelligheid deze keer niet voor het geluid (hij is zelf ook een Wilson bezitter) maar om zich te oriënteren voor een nieuwe projector. Tenminste, dat had ik zo snel even begrepen....
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

Quote from: Martin_M on September  9, 2009, 18:52:34
Vanavond komt GerritZ weer eens op bezoek. Leuk, want dat is alweer heeeel lang geleden.

Naast de gezelligheid deze keer niet voor het geluid (hij is zelf ook een Wilson bezitter) maar om zich te oriënteren voor een nieuwe projector. Tenminste, dat had ik zo snel even begrepen....

Hé zie dit nu pas  :-X Inderdaad weer een avondje wat HD content zitten kijken. En de bedoeling was meer voor het beeld, maar ja het geluid valt
ook direct weer op in positieve zin. Er is volgens mij niet super veel veranderd, maar wat een rust zit er in het geluid (het klopt allemaal voor me).
Ook in surround een prachtige bubble. Scene van de International dat het regent en ze in de auto zitten, of je zelf in de auto zit, zo natuurlijk kwam dit over. Wat me elke keer weer opvalt is dat ik thuis veel overeenkomsten heb qua geluid, alleen hier klinkt het groter en is de staging in hoogte en diepte beter dan bij mij.

JVC gaf een erg mooi plaatje, heel filmisch een gigantisch black level. Alleen ik moest toch wel wat wennen aan de kleuren. Nu geeft HD sowieso al meer
kleur (of het knalt wat meer) maar daar moest ik toch echt aan wennen.

Wanneer je nog nooit een top set heb mogen ervaren, dan kan ik zeker deze set aanbevelen. Voor mij nog steeds referentie en één van de betere sets op het forum (zit natuurlijk veel persoonlijke smaak in) Maar het is voor mij altijd weer een feestje om deze set, zonder sub en center speaker, aan het werk te zien en horen, een echt cinema ervaring.

Groet,

Gerrit

Martin_M

Quote from: GerritZ on September 28, 2009, 11:34:56
JVC gaf een erg mooi plaatje, heel filmisch een gigantisch black level. Alleen ik moest toch wel wat wennen aan de kleuren. Nu geeft HD sowieso al meer
kleur (of het knalt wat meer) maar daar moest ik toch echt aan wennen.

De HD-1 gaat binnenkort vervangen worden. Zaterdag wordt 'ie opgehaald en een paar weekjes later zal de RS20/HD-750 van Frank hier komen te hangen.

In de tussentijd zullen we ons even moeten vermaken met de 42" plasma die we zolang van de slaapkamer halen.
Ik zit niet zo in over het overbruggen van de tijd met een wat kleiner scherm maar wel wat die tv gaat doen met het geluid. Want die staat, hoewel wat naar achteren, toch tussen de speakers in.......
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#508
Nieuws op het Metaldomefront:

Inmiddels staat hier een PSAudio Powerplant Premier de set van schone stroom te voorzien.



Dat had even wat voeten in aarde want ons eerste (test)exemplaar ging in eerste instantie goed maar na de Krell erop aangesloten te hebben vond hij het welletjes.
Dat blijft vreemds want de PPP kan kortstondig 4000 Watt belasting hebben om daarna zijn regeneratie uit te zetten. De Krell neem bij het opstarten even de volle mep maar zakt daarna snel in zijn bias trappen. Een trage 16 amp. zekering is bijv. al genoeg om 'm door te laten starten (hangt nu in een 20 amp. groep). Maar goed, op de één of andere manier vond deze dat niet leuk.
Maar in het kwartiertje dat 'ie nog wel z'n werk deed hoorden we ook hele mooie dingen. Instrumenten werder veel meer 3d en ruimtelijker. Dat verschil was niet klein. Helaas gingen er ook nog een paar dingen niet goed. Het mid werd wat bedompt en alle bassen (van de verschillende CD's) leken op elkaar. Maar die laatste issues kennen we ook van nieuwe apparatuur/bekabeling dus dat is normaal gesproken een kwestie van tijd.

Het tweede model was meteen al niet goed. De voeding bromde wat en de regeneratie kwam niet verder dan 1.9% THD. De vorige bracht dat keurig terug tot 0.4%. Ook bleven de ventilatoren draaien en werd de unit goed warm.
De leverancier gaf de tip om 'm te calibreren (input en output voltmeter gelijk zetten met de werkelijk gemeten waardes) en er maar mee te spelen.
We hoorden weer mooie dingen maar deze ging niet zo ver als de eerste unit.
De volgende dag regenereerde deze echter niet meer en het duurde niet lang of hij wilde ook niet meer opstarten. Helaas, gevalletje retour maar weer.

Gelukkig werd alles perfect door de leverancier geregeld en hij heeft voor de tussentijd een leenmodel voor ons. Ja hoor, die doet het uitstekend en is inmiddels in gebruik door ons.

Aanvankelijk hadden we de PPP aangesloten aan de Kemp powerstrip maar uiteindelijk moest 'ie natuurlijk aan de dedicated netkabel vanuit de meterkast. Gistermiddag de 20 amp. plug van de kabel gemold (had Kemp vastgesoldeerd) en zodoende de kabel iets korter moeten maken. De afstand PPP t.o.v. de muur is een stukie verder dan voorheen naar de powerstrip maar er is gelukkig nog net wat kabel over.

In eerste instantie weer het overbekende 'we hebben aan de netkabels zitten knoeien' metalige geluid wat nu aan het verbeteren is. Luisteren we daar doorheen hebben we een pak meer zwart, een grotere/ruimere stage en meer oplossend vermogen. Helaas is de enorme 3d weergave (van instrumenten en stemmen) niet meer in die mate naar voren gekomen maar deze verbeteringen zijn erg mooi om te horen.
Of de set nu ook minder gevoelig is geworden voor 'troep' van de andere groepen en buitenaf zullen we komende dagen eens gaan testen.

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ik heb je toch wat kroonsteentjes gegeven voor je verjaardag? Mocht de kabel tekort zijn is dat zo opgelost :P


Volgens mij hebben jullie nu niet veel meer om te wensen? Of heb je nog een verrassing?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#510
We moeten eerst nog even afwachten.
Er is momenteel nog erg veel hooginformatie met een wat metalige klank in de set. De kemp-kabel vanuit de meterkast is wat ingekort en er zit nu een wattgate connector aan. Dus nog even een weekje laten inspelen.
Ook staat de plasma er weer tussen omdat de projector voor een reparatie weg is. De vorige keer deed dat ook vreemde dingen met het 'hoog'.

De PSAudio doet verder enorm veel goed in de set. Van dynamiekverlies is totaal geen sprake. Integendeel zelfs. Bassdrums klinken lekker snel en droog in de diepte (zoals ik het graag heb  ;D) en er is veel ruimte voor details gekomen. Voorheen bleven die in de ruisvloer hangen.
Een logische volgende stap is een PSAudio Duet (zelfde filtering maar zonder regeneratie) voor de twee Krellen en één voor de projector.

We kregen van WenW Audio ook nog een ander netfilter mee om te proberen op de amps.
Hoewel deze Vibex mooie dingen doet voor de rust en de stage gaat het onderin fout bij ons. De boel wordt daar gewoon trager van. Naar horen zeggen moet Vibex mooie dingen doen (vooral ook bij buizen) maar onze set is, zoals je weet, aardig snel in de laagregionen waardoor dit hier gewoon meteen opvalt en daardoor tegenvalt.

Verdere wensen; Haha, een bredere kamer  :P.
Maar dat is deels op te lossen door de rest van de diffusers te bouwen. Ik heb mezelf voorgenomen om daar in het voorjaar mee verder te gaan.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#511
Ohja, we zagen ook nog ergens een Krell KSA200s staan.
Met inruil van onze KSA50s was dit voor een mooi prijsje. Maarja, we hadden de PSAudio net aangeschaft dus ff rustig aan  :baaa:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Gewoon 80 uur per week werken, heb je in notime je gewenst set :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Quote from: Blue-Eyes on February  3, 2010, 18:54:08
Gewoon 80 uur per week werken, heb je in notime je gewenst set :D

Krijg jij overwerk uitbetaald?  :o

blue-eyes

#514
Hmmm, helemaal vergeten. Je hebt een punt :P  ;)


@Martin: je hebt een PM
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#515
Beunky kwam gisteren vlak langs onze woonplaats en vroeg of hij even langs kon komen.
Mocht natuurlijk  :D en was weer even reuzegezellig na al die tijd  :coffee:

Beetje over de set gehad maar grotendeels over zijn nieuwe huis en inrichting. Leuk hoor.


Sinds gisteravond is het geluid beter geworden. Het lijkt erop dat de boel wat meer aan het settlen is. Het onrustige/metalige hoog is bij bepaalde opnames nog steeds wat aanwezig maar het versmeert niet meer zo. Dus even wat bekende CD's opgezet en flink genoten van de verbeteringen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#516
Intussen enorm tevreden over de PPP. Dat is de beste upgrade van de laatste paar jaar gebleken  8).

Ik hoorde net van mijn 'tussenpersoon'  dat de PSAudio Duet binnen is.
Ben heel benieuwd wat deze gaat doen voor de beide eindtrappen. Ga ook meteen 'm voor de projector proberen. Als dat goed bevalt komt de bestelling voor een tweede exemplaar er zeker aan.



Het is een kleiner (en goedkoper) broertje van de Quintet welke technisch exact gelijk is aan de in- en uitgangen van de PPP (maar zonder regeneratie):
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

De Duet komt zaterdag hier.

Morgen haal ik ook even een CinePro eindversterker bij Frank om te kijken wat dat doet.
Heb een paar jaar terug ook al eens ééntje mogen proberen en qua eigenschappen is het wel mijn ding. Niet dat ik verwacht dat het m'n oude Krelletje voorbij streeft maar altijd leuk om te horen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#518
Gisteren kwam de Oppo bdp-93 CineMike binnen en gelijk aangesloten natuurlijk.

Hij is er nog niet hoor. Weet niet of 'ie bij anderen meteen wel goed klonk en bij inspelen beter maar hier komt alles nog niet lekker los. Wel meer detail dan de TViX natuurlijk maar er staat nog een rem op. Hoewel de snelheid na gisteravond al wel verbeterd is.
Probleem is de wat drukkere muziek waar veel gebeurt in de lagere regionen. Laten we dat nou veel hebben...

Beeld is in vergelijking met de TViX een welkome vooruitgang (meer rust en diepte) maar maakte op een of andere manier niet dezelfde indruk als de Oppo bdp-85 die we vorig jaar eens aangesloten hadden. Maar dat kan heel goed aan het verwachtingspatroon liggen ;-).
De iso van de Avatar bluray zag er iig geweldig mooi uit.

We wachten rustig af wat het geluid betreft.

Ohja, minpuntje. Als we een scene skippen of de oppo pakt de volgende file kan het zijn dat het geluid (via coax s/pdif) wegvalt. De Tag (pre amp) kan dan even niet meer syncen. Dit probleem had de TViX eerst ook maar was na een firmware opgelost. Nu moeten we even van ingang switchen op de Tag of op pauze en play drukken om het geluid weer terug te krijgen. Afspelen van mp3's achter elkaar gaat wel goed gelukkig.
Had hier nog niet over gelezen maar de meesten zullen de hdmi wel gebruiken voor audio.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Mooie aanwinst luitjes ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#520
Na een dik jaar is het wel weer even tijd voor een reaktie.

Eigenlijk niets meer veranderd in de set. We genieten er enorm van.

De toevoeging van de PSAudio componenten heeft hier mooie dingen gebracht. Meer dan tevreden daarover.

Het geluid van de Oppo (zelfs met de CineMike upgrades) ben ik niet zo tevreden over. Het is me niet puntig genoeg. Vooral als het onderin wat drukker wordt gaat dat ten koste van detail. Dat deed zelfs de Tvix beter. Ook hadden we daarmee een mooiere surroundbubble. Ik ga hier nog even experimenteren met verschillende voetjes. Voor de rest is het wel verbeterd en dat geldt zeker voor het beeld.

Verder begint het dempingsmateriaal op de voorkant van de Wilsons nu echt te verpulveren. Dat moeten we binnenkort maar eens gaan vervangen want het ziet er niet uit

Dus het feit dat ik hier nog maar zelden ben is eigenlijk een goed teken.

ENJOY  :worship:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

vik

Hoi Martin.

Wat bedoel je met puntig?

Jouw ervaring over de Oppo daar herken ik helemaal niets in.

Jij hebt volgens mij de eerste tuning van de Oppo wat ik mij nog kan herrinneren. De verbeteringen van de laatste tuning zitten voornamelijk in de hogere frequencies, daar was nog ruimte voor verbetering.

Een van de kenmerken van de CM upgrades is juist het tegenover gestelde van wat jij ervaart. Alles blijft juist mooi op zijn plek op momenten dat er veel gebeurt zonder verlies van details.







Quote from: Martin_M on March 24, 2013, 21:24:49
Na een dik jaar is het wel weer even tijd voor een reaktie.

Eigenlijk niets meer veranderd in de set. We genieten er enorm van.

De toevoeging van de PSAudio componenten heeft hier mooie dingen gebracht. Meer dan tevreden daarover.

Het geluid van de Oppo (zelfs met de CineMike upgrades) ben ik niet zo tevreden over. Het is me niet puntig genoeg. Vooral als het onderin wat drukker wordt gaat dat ten koste van detail. Dat deed zelfs de Tvix beter. Ook hadden we daarmee een mooiere surroundbubble. Ik ga hier nog even experimenteren met verschillende voetjes. Voor de rest is het wel verbeterd en dat geldt zeker voor het beeld.

Verder begint het dempingsmateriaal op de voorkant van de Wilsons nu echt te verpulveren. Dat moeten we binnenkort maar eens gaan vervangen want het ziet er niet uit

Dus het feit dat ik hier nog maar zelden ben is eigenlijk een goed teken.

ENJOY  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

VlisChris

#522
Quote from: Martin_M on January 28, 2012, 14:43:41
Probleem is de wat drukkere muziek waar veel gebeurt in de lagere regionen. Laten we dat nou veel hebben...

;) Dus dat gaat weinig effect hebben vrees ik vik :)
@ Martin: je link naar je showcase topic werkt niet meer; je krijgt een forbidden in beeld.

Edit; slordige typefout
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

#523
Quote from: Christiaan S on March 25, 2013, 01:30:22
;) Dus dat gaat weinig effect hebben vrees ik vik :)

Ik probeer juist aan te geven dat het in de lagere regionen juist prima in orde is en enkel in de hogere frequencies verbetering te halen viel.

Het zit hem denk ik toch ergens anders in zijn set.

Ik ben de eerste die een Oppo heeft gekregen met dezelfde stufe 1 upgrade die Martin heeft.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martin_M

#524
Kan toch gewoon een niet 100% match zijn met de set. ik heb hier ook wel netfilters getest met hetzelfde effect. Op andere sets deden ze fantastische dingen.

Met m'n gemodde Teac cd loopwerk heb ik juist een mooie snelle respons in de laagweergave. De veel goedkopere Tvix liep ook niet dicht.

Het is niet anders. Met films niet zoveel last maar met concerten stoort het me wel. Toevallig naar een band geweest en daarna thuis een dvd van ze gekeken. Viel het extra op.

Ik ga nog wel even met andere bekabeling en voetjes experimenteren. En misschien is de combinate met de PSAudio niet helemaal goed. We zullen zien...
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)