M&M's Metaldome

Started by Martin_M, August 23, 2004, 17:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on June 24, 2009, 10:37:18
We zien elkaar iig de 10e  ;D

Ook als de andere heren niet kunnen kom ik gewoon langs ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#477
Vanavond komen Martin_2703 en Blue Eyes langs om o.a. de Watt/Puppies te komen luisteren.

Ik heb begrepen dat LexiconLogan helaas verhinderd was.

Wordt vast vervolgd  ;)


Oh, hehe. Ze komen net binnen......
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

sr7000

Veel plezier vanavond! Zal wel lukken. @LL: Je mist wel wat joh :headbanging: :headbanging:

xynyx

Moet wel goed gaan, pracht set! :D

Martin_M

Volgens mij vonden ze het wel wat (Blue kent de set natuurlijk al een tijdje).

Nu slapen......
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

En thuis ;)

Ik ken de set al wat jaren, heb hem al meerdere malen gehoord.
Kan er kort over zijn, mijn mening is nog steeds niet veranderd.

Omdat ik de set al ken vond ik het belangrijker even bij te praten, dat was leuk. De bevestiging van mijn gedachten over de set, voorzover ik daar iets zinnigs over kan zeggen, is leuk.

Absoluut top 3 van dit forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

)p(


Martin_M

....en natuurlijk is LL nog altijd welkom om eens te komen luisteren (net als anderen overigens  :angel:)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

LexiconLogan

Wat baal ik hier van....nou ja, ik kom snel martin!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Martin_M

#486
Speedskater en buurman zijn vanavond ook geweest om de set eens te beluisteren.

Het was erg gezellig.

Ik mocht gewoon nog een leuke CD (Loreena McKennitt) van Simon houden. Nogmaals bedankt  :clapping:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

#487
Quote from: LexiconLogan on July 11, 2009, 19:38:51
nou ja, ik kom snel martin!
:blink:

Quote from: Martin_M on August 26, 2009, 23:33:06
Speedskater en buurman zijn vanavond ook geweest om de set eens te beluisteren.
8) Was zeker ff wennen voor speedy ;D

QuoteIk mocht gewoon nog een leuke CD (Loreena McKennitt) van Simon houden. Nogmaals bedankt  :clapping:
Een precedent is geschapen! ;D

ben benieuwd naar hun ervaringen 8)

blue-eyes

Ik ben ook erg benieuwd hoe Simon dit heeft gevonden, op de BBQ al summier met hem erover gehad.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#489
Quote from: Blue-Eyes on August 27, 2009, 20:04:31
Ik ben ook erg benieuwd hoe Simon dit heeft gevonden, op de BBQ al summier met hem erover gehad.

Nouja, dat mag hij zelf vertellen vind ik  (als hij wil) :-X.

Het was ze iig al snel duidelijk waarom wij tot deze combinatie van merken zijn gekomen.....en glimmende oogies heb ik ook gezien  ::)

Verder was het erg gezellig en zelf ook weer wat nieuws op de set gehoord; Prodigy (klonk verassend open en lekkerrrrr strak) en Loreena McKennitt dus


Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

TheSpeedSkater

Inderdaad, ik heb een super avond gehad bij Martin en Miranda thuis.

De set die Martin en Miranda hebben staan is zeer indrukwekkend. Ik had nog nooit voor dit bezoek Wilson speakers horen spelen, maar hoe dat klonk ga ik nooit meer vergeten.
De set is het uiteindelijke resultaat van het jaren lang zoeken naar de ultieme weergave van metal muziek en ik kan zeggen, daar zijn ze voor 100% in geslaagd voor de ruimte waar de set nu in staat.

Ik hou best van stevige rock maar metal heeft mij nooit zo kunnen bekoren totdat ik deze muziek op de set van M&M hoorde, holy f*ck. Wat gaaf.
Bij het eerste nummer (Martin welke?) viel mijn mond open. Zoveel power, slam, plaatsing, timing en toch zeer veel rust waardoor zelfs de meest brute metal muziek heerlijk klonk.

M&M, bedankt voor de erg mooie avond. Jullie hebben een top set staan, geniet ervan en bedankt voor de gastvrijheid!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

SpeedyAndré

Tja, da's de ongeëvenaarde power of Krell, die enorme KSA300S hebben ze ooit van mij overgenomen ;)
90kg schoon aan de haak  ^-^
Ik ken hun set, die ook met 'normale' muziek erg goed tot z'n recht komt  :inlove:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

TheSpeedSkater

juist! Dat viel mij namelijk ook heel erg mee. Totaal andere muziek was ook een genot om naar te luisteren.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Martin_M

#493
Quote from: TheSpeedSkater on August 29, 2009, 11:44:42
Bij het eerste nummer (Martin welke?) viel mijn mond open. Zoveel power, slam, plaatsing, timing en toch zeer veel rust waardoor zelfs de meest brute metal muziek heerlijk klonk.

M&M, bedankt voor de erg mooie avond. Jullie hebben een top set staan, geniet ervan en bedankt voor de gastvrijheid!

Hoi Simon,

Dat waren 'No One' & 'Digimortal' van Fear Factory. Dat zijn eigenlijk altijd de eerste nummers die we laten horen omdat bij die nummers bepaalde eigenschappen (power, droog, strak, rust, plaatsing en gemak) heel goed naar voren komen terwijl er ook nog veel detail is (galm/effect in zijn stem en de manier hoe de synthesizer wordt geplaatst).

Grappig hè, dat Metal hier wel meevalt  ;). Horen we vaker. Bij toch wel behoorlijk harde bands vinden de meesten het dan nog wel meevallen ("Is dat alles??"). Dat komt puur door de rust en de controle. Levendig en snel is het daarnaast ook nog want het live-gevoel vind ik het allerbelangrijkste.
Die eigenschappen (controle/rust t.o.v. levendigheid) was toch wel de grootste uitdaging. Maar ik vind dat we daar uitstekend in geslaagd zijn.

Quote from: TheSpeedSkater on August 29, 2009, 12:04:53
juist! Dat viel mij namelijk ook heel erg mee. Totaal andere muziek was ook een genot om naar te luisteren.
Mee eens, gaaf was het om ooit eens te horen dat de set van iemand die erg van klassiek (vooral groot orkest) houdt erg veel overeenkomsten met die van ons had.
Maar the Prodigy en Sinead O'Connor acapella (live-dvd) klinken toch ook best lekker.

We komen gauw eens jouw kant op. Altijd leuk, want dat we met z'n allen liefhebbers zijn was wel duidelijk.

Doe je buurman ook nog ff de groeten van ons  :headbanging:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

Bedenk me ineens dat we ook nog naar sr7000 zouden met onze Krell KSA50s om te kijken wat die in zijn set gaat doen.

Jaap, kan jij binnenkort???
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

)p(

Quote from: Martin_M on August 29, 2009, 13:05:47
klassiek (vooral groot orkest)


Wat mij het meest bij is gebleven van jouw set was niet zo zeer het grote orkestwerk maar het laatste deel van het 4e strijkkwartet van Bartok...dat vond ik echt verbluffend goed klinken op jouw set :)

peter

Mordante

Erg mooi hoor. Zeker je speakers. De Wilson Audio speakers zijn wel een (natte) droom van mij. Als ik ooit de loterij win koop ik ze wel. Hoeveel m2 is jullie kamer? Ik mijn woon/luisterkamer is ongeveer 24m2 en ik ben bang dat dat te klein is om de watt/puppy goed tot zijn recht te laten komen.

Martin_M

#497
Onze kamer is 3.75 m. breed en 8.60 meter lang. Dat maakt 32.25 m2

De lengte is prima maar een wat bredere kamer hier zou beter zijn (maar is zeker wel te doen). Het diffusiepaneel zorgt ervoor dat de zijwand wat verdwijnt. Ik moet hoognodig de rest eens afbouwen   :-[

Verder niet eens veel aan absorberend materiaal. Alleen wat aardig dikke gordijnen, een bankstel en een vloerkleed. Als we meer gaan dempen gaat dat meteen ten koste van de levendigheid en ben ik het live-gevoel kwijt. Na de plaatsing van het vloerkleed hebben we weer behoorlijk moeten draaien en schuiven voordat de speakers weer goed gingen klinken (uiteindelijk beter dan daarvoor).

We hebben wel structuur aan de wand en dat zou er wel eens voor kunnen zorgen dat we hier niet echt een slap-echo probleem hebben. Bij metingen van Toine (van SoundScapes) bleek dat we een bultje hadden in het middengebied. Daar heeft hij die diffusers dan ook voor ontworpen.
Maar die bult in het mid is wel grappig want mensen denken hier wel eens dat er wat weinig mid is  ;D. Zelf verwacht ik dat de Wilsons weinig kastkleuring hebben zoals je van veel andere merken wel gewend bent. Ik vind Wilsons daar erg transparant wat ervoor kan zorgen dat er wel eens iets 'gemist' wordt.

De Maxx vind ik een grandioos systeem maar zou hier in de kamer nooit tot z'n recht komen.
Dat is ook de reden dat ik geen Wilsons op de achterkanalen heb. Met de huidige achterspeakers krijg ik gemakkelijk een soundbubble en karakters van geluiden veranderen niet storend als ze tijdens een film van voor naar achteren verplaatsen.
Een Wilson is gewoon veel kritischer met plaatsing. Ik verwacht dat nooit goed te krijgen in mijn situatie.

Quote from: Mordante on September  1, 2009, 11:26:37
... en ik ben bang dat dat te klein is om de watt/puppy goed tot zijn recht te laten komen.
Misschien zou de Sophia kunnen??
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

Had je die akoestische aanpassingen nou al gedaan toen ik met HarryHT langs was?
Ik vond het toen nl al top! 8)

Martin_M

Heej Space  ;D

Het vloerkleed en de diffuser waren er zeker niet.
Ik twijfel zelfs of je het nog met de TAG AV32R of met de nieuwe AV192R hebt gehoord.
En volgens mij hadden wij de puppytail upgrade (van MIT 750 naar Transparent Reference) ook nog niet gedaan.

Vooral die laatste twee veranderingen hebben het geluid wat 'volwassener' gemaakt.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)