groene balk boven in beeld bij afspelen DVD (MARANTZ DV 6400)

Started by jan willem, August 23, 2004, 14:05:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan willem

Wie weet hier wat aan te doen; de ene DVD geeft een groene balk boven in het beeld en de andere DVD niet. Dit gebeurt alleen als de TV op 16:9 staat. bij 4:3 is de balk weg. Ik heb al op het forum gekeken of deze vraag al eerder gesteld is maar kan het niet zo gauw vinden.
De instellingen op de DVD speler zijn; TV aspect- 16:9 wide.
Bedankt alvast voor jullie moeite.

gr. jan willem
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

bmateijsen

Klinkt als macrovision, oftewel een kopieerbeveiliging. Is de speler regiovrij gemaakt??? En waarschijnlijk heb je het alleen met R1 dvd's...

Groet Bjorn

jan willem

De speler is niet regiovrij, en het is een originele DVD.
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

bmateijsen

Now you got me puzzled..... m.a.w. ik heb even geen idee, had me kunnen bedenken dat het de macrovisie was, maar blijkbaar niet... Misschien dat je even een foto kan maken?? Anders kan ik je aanraden dit maar even aan de dealer te laten zien bij wie je de speler gekocht hebt...

Overigens, heb je dit op alle uitgangen? Dus zowel RGB scart, S-video als composite??

Groet Bjorn

Marco

Hmm...raar. Ik heb het zelf nog niet gemerkt bij mijn dv6400. Heb je enkele titels waarbij dit voorkomt ?

Groeten,
Marco
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

jan willem

Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

peterrr

hallo,

ik heb dat probleem niet maar mischien een firmware probleem? druk eens op
de knoppen 1 2 3 4 display
als het niet versie 1.0 is (de versie die ik van roys hier op het forum heb in geladen )
dan zou je dat eens kunnen proberen  (is simpel en regio vrij) om van het probleem af te komen of anders laten repareren . succes

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jan willem

Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

jasjenl

Quote from: jan willem on August 24, 2004, 14:19:54
ik heb een Loewe tv
Dan is het een bekend probleem. Dit komt door macrovision in combinatie met rgb op een Loewe tv. Ik heb zelf een soortgelijk probleem op mijn Xelos, alleen is het verschijnsel bij mij wat minder extreem (een melkwitte band aan de bovenkant ipv een groene balk). Een echte oplossing heb ik er nog steeds niet voor gevonden, het enige alternatief dat je kunt proberen is s-video ipv rgb gebruiken. Zelf vind ik dat geen bevredigende methode dus ik ben nog steeds op zoek naar een echte oplossing.

Nog wat andere topics die hier min of meer mee te maken hebben zijn hier en hier te vinden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

bmateijsen

Daarom stelde ik ook deze vraag....  ???

Quote from: bmateijsen on August 23, 2004, 16:45:57
Overigens, heb je dit op alle uitgangen? Dus zowel RGB scart, S-video als composite??

Groet Bjorn

jan willem

Bedankt voor jullie info.
Als ik het dus goed begrijp ligt het dus aan de Loewe tv en niet aan de Marantz DV 6400.
Ik zal straks eens naar de dealer gaan en hem dat eens gaan voorleggen.
Nog een vraagje; wat is precies macrovision?
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

bmateijsen

Macrovision is een kopieerbeveiliging zodat DVD's niet eenvoudig met een video kunnen worden opgenomen. Vaak overigens als je hem regiovrij laat maken kan je de dvd-speler ook macrovision proberen uit te schakelen.

Groet Bjorn

jan willem

ben vanmiddag naar 2 Loewe dealers geweest en beide zeiden dat het aan de scartkabel ligt;
heb je een toestel ouder dan 2 jaar dan moet er aan de scartkabel iets veranderd worden. Ik krijg nog te horen hoe duur het is. Je kan ook je eigen kabel afgeven voor de modificatie.
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

bmateijsen

Dat mag iemand van mij met een technische achtergrond uitleggen..... Want het onschiet mij even dat het aan de scartkabel kan liggen...., tenzij ze iets los gaan solderen ofzo...

jasjenl

Quote from: jan willem on August 25, 2004, 19:42:08
ben vanmiddag naar 2 Loewe dealers geweest en beide zeiden dat het aan de scartkabel ligt;
heb je een toestel ouder dan 2 jaar dan moet er aan de scartkabel iets veranderd worden. Ik krijg nog te horen hoe duur het is. Je kan ook je eigen kabel afgeven voor de modificatie.
Oh my god... Vooraf een ding: NIET DOEN, zo'n kabel laten modificeren, zeker niet als ze er veel geld voor vragen. Ik kan je nu al vertellen waarom ze je dit hebben verteld. Het komt namelijk op hetzelfde neer als wat ik hierboven aangaf, namelijk dat je het probleem alleen hebt met rgb en niet met s-video. Wat ze met je scart kabel gaan doen, ze gaan de pin die er voor zorgt dat je tv omschakelt naar rgb doorknippen, zodat je tv niet meer op rgb maar op s-video zal staan. Het ware probleem, namelijk dat een Loewe tv niet goed kan omgaan met rgb + macrovision, wordt hiermee niet opgelost, maar omzeilt op een manier die ik niet acceptabel zou vinden.

Ik heb in het verleden al eens wat met Loewe over dit probleem gemaild en de 'oplossingen' (zoals bovenstaande) die ze je durven te geven zijn werkelijk tenenkrommend. Toegeven dat er gewoon een fout in de tv zit doen ze niet, ze lullen er simpelweg omheen (met onzin verhalen als 'je kunt beter s-video gebruiken want dat geeft beter beeld dan rgb') en geven antwoorden die echt nergens op slaan. Ik vind het beeld van mijn Loewe tv an sich nog steeds erg mooi, maar dit soort issues doen mij toch wel twijfelen of mijn volgende tv weer een Loewe zou worden.

Oh ja, voor wie nog even wil lachen, een mail die ik ooit van Loewe heb gekregen (volgens mij heb ik dit deels al eens eerder ergens gepost, maar goed)
QuoteDoordat er bij de DVD signalen een Macrovision signaal aanwezig is om het kopiëren tegen te gaan, worden de RGB versterkers overstuurd. In het analoge tijdperk was een RGB signaal beter omdat hiervan de bandbreedte groter was . In het digitale tijdperk wordt hier echter eerst weer een luminantie en een chrominantie signaal van gemaakt omdat hier de hele techniek om heen is gemaakt. Dit is het geval voor Loewe chassis met 100 Hz techniek. Zowel
Digital 100 als Full Digital 100. Dus er is een extra bewerking als je RGB kiest. SVHS is dus beter. Dit is namelijk een luminantie en een chrominatie signaal!
Verder moet je pen 10 en pen 16 los nemen in de SCART kabel, en wel hiervoor.
-   Pen 10 moet los omdat anders de DVD speler de CTV toch via een status signaal op RGB kan zetten. Ook al is deze functie in het menu uitgezet.
-   Pen 16 moet los omdat je daar een blanking signaal op krijgt wat ook bij RGB wordt gebruikt. Echter dit signaal zorgt ervoor dat er in sommige gevallen bij een Q2300 geen PIP functie mogelijk is.
Die laatste zin geeft ook wel aan dat ze niet eens lezen wat je mailt, want ik had duidelijk aangegeven dat ik een tv met een q2400 chassis had en mijn tv heeft helemaal geen PIP....
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

bmateijsen

Ja dat dacht ik al dat ze dan er een s-video signaal van gaan maken.... Lijkt me niet juist, dan kan je beter de macrovision gewoon uit laten zetten...

Groet Bjorn

jan willem

Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

jasjenl

Quote from: jan willem on August 27, 2004, 19:53:43
hoe moet de macrovision uitgezet worden?
Dat ligt aan je dvd speler. Bij steeds meer moderne spelers van bekendere merken is het niet meer zo eenvoudig om macrovision uitgeschakeld te krijgen. Vroeger werd een speler als hij regiovrij werd gemaakt ook vaak macrovision vrij, maar bij nieuwere modellen gaat dit vaak niet meer samen. Zo heb ik hier nog een wat oudere Pioneer speler (444) die nog wel simpel macrovision vrij gemaakt kon worden, maar bij de nieuwere modellen gaat dit niet meer zo simpel, heb ik begrepen. Of je Marantz macrovision vrij te maken is weet ik niet, zul je even voor moeten googlen wellicht.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

rdm

Een vriend van me heeft het ook....gek genoeg heb ik ook een dvd speler van marantz en louwe xelos tv maar gean last. Die vriend heeft de zelfde dvdspeler van marantz maar een ouder type louwe tv.

Hij verkocht ze toen de tijd...het is op gelost met de nieuwe modelen, vreemd genoeg komt het niet voor met regio 1 dvd's maar alleen maar met regio 2 dvd's dus een pal kwestie. Hij lost het inderdaad op door de scartkabel te gebruiken met regio 1 dvd's en regio 2 dvd's af tespelen over de s-videokabel.

Gelukkig kopen wij hoofdzakelijk regio 1 dvd's dus die paar maakt niet zoveel uit, en je moet echt een tweede tv ernaast zetten wil je daadwerkelijk het verschil zien tussen rgb en s-video......als je niet beter weet op het moment van afspelen zonder vergelijk is er niets aan de hand...alleen vervelend door dat louwe een fout in de techniek maakt dat jij iedere keer het signaal moet omzetten.

wilco

fca

Als je dit probleem nog heb neem dan kontakt op met

010-5016960.
Steegen.

Zij kunnen bijna elke dvd speler regiovrij en de macrovision uitschakelen.
En juist de macrovision moet uitgeschakeld worden.



Vrijwel alle Loewe tv's hebben dit probleem.
Heeft enkel te maken met het chassis.
De Q2400 heeft nergens last van.
De opvolgers hebben bijna altijd problemen met dit fenomeen.

Vooral de beeldformaten 1.85:1 zijn uiterst irritant.


jasjenl

Quote from: fca on October 15, 2004, 17:59:30
Als je dit probleem nog heb neem dan kontakt op met

010-5016960.
Steegen.

Zij kunnen bijna elke dvd speler regiovrij en de macrovision uitschakelen.
En juist de macrovision moet uitgeschakeld worden.



Vrijwel alle Loewe tv's hebben dit probleem.
Heeft enkel te maken met het chassis.
De Q2400 heeft nergens last van.
De opvolgers hebben bijna altijd problemen met dit fenomeen.

Vooral de beeldformaten 1.85:1 zijn uiterst irritant.


Leuke tip, maar helaas gaat het niet op. Ten eerste: ik ben zelf in het bezit van een Denon 2900 dvd speler en ik heb nog niemand kunnen vinden die deze macrovision vrij kan maken (ook Steegen niet, heb contact met ze gehad). Ten tweede: ik heb een Loewe Xelos met het Q2400 chassis en die vertoont wel degelijk macrovision problemen. Weliswaar niet zo erg als wat ik van oudere chassis types gehoord heb, maar het is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn. Ik had juist begrepen dat de nieuwere chassis types het probleem niet meer hadden, maar dat spreek jij hier nu juist weer tegen?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

gandalf

Zojuist dit hele verhaal gelezen. Ongeloofelijk!! ik ga nooit een loewe tv kopen ::). Wat een oplichterij. Laten ze je dan ook nog opdraaien voor de kosten om te downgraden naar Y/C :-X.
Want natuurlijk kun je duidelijk zien dat RGB beter is dan Y/C vooral op betere TV's zoals loewe. Ze zijn gewoon te lui/hebberig om de klant te voorzien van een software/hardware update.

Mvg,

Marc.

zeno

Het ligt niet aan je dvd speler.
Laten dat een feit zijn.

Ik heb mij vergist bij mijn 1e bijdrage over loewe. (sorry)

Het is vrij simpel, ELKE Loewe die een chassis heeft van voor Q2500 heeft problemen bij rgb aansturing.
Dwz je krijgt als de macrovision van de dvd speler NIET uitgeschakeld kan worden een groene balk bovenin het beeld.
Je kan zelfs bij video ook een groene balk krijgen.
Dit probleem is bij Loewe al jaren bekend.
Het is een triest iets dat je een peperduur toestel koopt en dit soort grappen op de koop toe krijgt.
Service hoef je absoluut niet te verwachten op dit punt.
Je krijgt automatisch de bekende schaappachtige opmerkingen van:
Wat ziet u dan of vreemd  of daar hebben wij nog nooit van gehoord?

Wat ook zo een leuk probleem is dat er trafo problemen zijn bij ALLE Loewe's.
Ze spatten er gezellig uit na de garantieperiode en ze brommen en zoemen er op los.
Het meest bekende is als je de antenneaansluiting in de tv plugt dan kan het toestel lekker gaan zoemen bij witte kleuren.
Bel dan maar de dealer op en laat dit repareren.

Als laatste hebben de  bovengenoemde loewe's een hekel aan arcam dvd loopwerken die fixed zijn.
Dwz je kan het contrast van de dvd speler niet regelen.
Het resultaat, zwart is grijs en het lijkt wel alsof iemand in de beeldbuis een lamp aan heeft staan.

Je kan de vraag stellen aan wie ligt het nu eigenlijk.
Aan de dvd spelers of Loewe.
Vul zelf maar in.


jasjenl

Wat ik wel vreemd vind is dat ik Frank, die toch al heel wat Loewe's heeft gecalibreerd, hier eigenlijk nooit echt over heb gehoord. Toen hij destijds bij mij m'n Loewe tv heeft gecalibreerd, heb ik het hem laten zien en ik kreeg aan zijn reactie te zien niet de indruk dat hij dit al vaker had opgemerkt. Als dit toch bij zoveel Loewe tv's voorkomt, zou juist Frank dit toch al heel vaak meegemaakt moeten hebben? Of zijn er dan toch veel dvd spelers die geen problemen geven op een Loewe?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5