Barco 701S Hold hd down led

Started by BadEend, August 22, 2004, 12:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BadEend

Mijn barco 701s heeft gister avond en vanochtend prima gewerkt nadat deze terug kwam van reparattie.

Maar tot mijn grootste verbazing en teleurstelling viel een half uur geleden het beeld weg  :-[

Bij het opnieuw aanzetten kreeg ik allemaal groene leds en een oranje led aan de rechterkant. Na wat google werk kwam ik er achter dat het hier waarschijnlijk om een Hold down HD led ging. Deze hoort echter rood te zijn, bij mij is deze oranje.

Wellicht gaat hier om iets kleins dus vraag ik het jullie hier eerst voordat ik hem opnieuw voor reparatie moet aanbieden. Ik durf hem niet zo zonder reden open te maken aangezien ik er zo voor zichtig mogelijk mee om ga en niet wil lopen prutsen aan iets waar ik hard voor gespaard heb.

Als ik trouwens via het rooster aan de voorkant naar binnen kijk zie ik een groen ledje branden, wellicht hebben jullie hier iets aan.

Ik hoop dat het niets ernstigs is  :-\

edit: heb het probleem ook kunnen vinden via een forum, weet alleen niet of het hier om hetzelfde gaat:

Vraag:
My trusty Vision 700 cut out in mid-movie last night. Yellow Hold Down HD Light came on. No light from the guns. Yellow light occasionally blinks off, guns sound like they're coming on, then yellow light back on. All green LED's on. Projector will not respond to remote or keypad. Switching main power on and off gives red standby LED. When standby pressed, yellow LED comes on instead of the guns. What does Hold Down HD mean, anyway? Service? Part? Help?


Antwoord:
Hold down means that the High Voltage is being supreesed becaue there is a problem with either the vertical or horizontal deflection system. You don't wan't the projector running if either the deflection circuits have a problem.

With the 700 series I have seen this problem cauesd by a bad deflection board, either the H or V, or a voltage regulator on the input board that has gone bad. e-mail me at [email protected] and I can further assist you.

Bij mij blijft het gele/oranje lampje gewoon aan, dus niet af en toe zoals bij de persoon hierboven.

Nog twee foto's, heb eventueel nog een filmpje op aanvraag.

http://www.xs4all.nl/~jsbosch/barco/b01.jpg

http://www.xs4all.nl/~jsbosch/barco/b02.jpg