futureproof

Started by Danakin, August 18, 2004, 20:29:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Danakin

Ik ben dus nog aan het sparen voor een nieuwe HT. Waar ik gek van word is al die nieuwe ontwikkelingen die op zich wel mooi zijn, maar die me steeds weer doen twijfelen over welke aankopen ik moet doen. Mijn vraag (hopelijk is er een antwoord): zijn er nu onderdelen van een HT die ook over bijvoorbeeld 5 jaar nog innovatief zijn. Anders gezegd: welke onderdelen kan ik nu kopen waarvan ik achteraf geen spijt van zal krijgen.
Wachten jullie nog met bepaalde aankopen, omdat betreffende onderdelen toch over twee jaar weer verouderd zijn?
Ik zou zo kunnen denken dat op het gebied van luidsprekers en eindversterking gerust het een en ander gekocht kan worden dat "futureproof" is.

Gaarne jullie overdenkingen.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

FrankB

Speakers gaan lang mee, er zijn absoluut ontwikkelingen in maar die gaan niet zo hard. Ook een goede 7.1 receiver is nooit weggegooid geld.

Verder blijft het toch wat wil je hebben en hoe graag wil je bijblijven met eventuele nieuwe ontwikkelingen en welk geld wil je er tegenover zetten? Of je wacht altijd op het laatste nieuwtje en koopt dus nooit iets of je beslist om nu te investeren in iets wat bij je smaak en budget past en bent daar de komende jaren erg trots op en geniet ervan zonder je al te gek te laten maken door allerlei nieuwe spullen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

markvl

De meest waardevaste onderdelen zijn zeker speakers, eindversterkers en kabels.
Daarna bronnen als CD speler, platenspeler en tuner.
Op dit moment zit de meeste verandering in processoren/receivers, DVD spelers en projectoren.

Gelukkig begin je nu bij wat minder high-end processoren/receivers langzamerhand upgrade faciliteiten te zien die je in het verleden alleen bij merken als TAG en Meridian zag.

Dus de beste investering die je nu kunt doen is in goede luidsprekers en een goede eindversterker.
Daarbij kun je voorlopig een instapmodel receiver (met pre-outs) nemen samen met een goede (basis) DVD speler.
Koop er nog redelijke kabels bij en je hebt een set die nu goed klinkt en in de toekomst zonder veel verlies geupgrade kan worden.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.