wil's woonkamer set

Started by wil, August 17, 2004, 12:43:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

De eerste dagen inspelen zitten er nog niet helemaal op met de Lector. Erg mooie staging geeft deze speler, het hoog is parelachtig helder. Ook het laag wordt veel fraaier neergezet. Veel natuurlijker vooral. Wel herken ik iets van een zweem van grainy vibratie in het midhoog.
Misschien is het nog een kwestie van inspelen. Of de (lengte van de) interlink, of de buisjes.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

chansig

Lengte van de interlink ? Ws moet je gewoon nog even wennen...verdwijnt het grainy vanzelf.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

De 12at7 buisjes hebben ook een uurtje of 40 nodig. En je kan er uiteindelijk mee gaan spelen en een beetje finetunen.

Mooie speler overigens, mooi gebouwd ook! :music:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

wil

Quote from: advr on September 11, 2016, 15:02:10
De 12at7 buisjes hebben ook een uurtje of 40 nodig. En je kan er uiteindelijk mee gaan spelen en een beetje finetunen.

Mooie speler overigens, mooi gebouwd ook! :music:
40  :blink:! Nou, dan moet ie nog een tijdje spelen. Heb er net een uurtje of 6 op zitten  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

advr

Quote from: wil on September 11, 2016, 21:34:35
40  :blink:! Nou, dan moet ie nog een tijdje spelen. Heb er net een uurtje of 6 op zitten  ;)

wil
Komt goed Wil [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

wil

Quote from: advr on September 11, 2016, 21:36:39
Komt goed Wil [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk
Ik heb contact gehad met de importeur en hij met de fabrikant, er schijnt 100 tot 200 uur voor te staan! Dat is nogal wat...  :ohmy:

Inmiddels is de Pathos voor een kleine reparatie naar de AudioClinic geweest. Het linker kanaal plopte. De audiodokter kende het euvel en verving een tweetal (te) licht uitgevoerde weerstanden waarvan die in het linkerkanaal geheel was doorgebrand.
En passant de condensatoren (4x5 mm) vervangen door de bekende ultracaps ter grootte van forse luciferdoosjes. De Pathos krijgt als het goed is meer lucht en snelheid.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Maikel_audionerd

Quote from: wil on September 30, 2016, 20:22:37
Ik heb contact gehad met de importeur en hij met de fabrikant, er schijnt 100 tot 200 uur voor te staan! Dat is nogal wat...  :ohmy:

Inmiddels is de Pathos voor een kleine reparatie naar de AudioClinic geweest. Het linker kanaal plopte. De audiodokter kende het euvel en verving een tweetal (te) licht uitgevoerde weerstanden waarvan die in het linkerkanaal geheel was doorgebrand.
En passant de condensatoren (4x5 mm) vervangen door de bekende ultracaps ter grootte van forse luciferdoosjes. De Pathos krijgt als het goed is meer lucht en snelheid.

wil
Mooie upgrades, geniet ervan
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

wil

Ahum!

Je wil niet weten wat er gebeurt is...

Ik heb gisteren nadat de Pathos weer aangesloten was en de kabeldierentuin wat gefatsoeneerd had, dus een paar tracks zitten luisteren van Melanie de Biasio, Patricia Barber tot Norah Jones. Bekende vrouwenvocalen dus. Het muzikale en opene van de cd-speler was weer goed te herkennen. Ook het mooie zachte laag. Maar tot mijn verdriet was het grainy effect echter niet over. Ondanks dat ik de speler afgelopen week enkele dagen aan heb laten staan. Nadat ik een cd nog eens wisselde van speler, nl. dezelfde cd in de dvd-speler plaatste had ik in het geheel geen geluid meer!

Na veel wanhoop, ontdekte ik dat wanneer ik de interlink van de cd-speler aansloot, de andere ingangen ontregeld raakten variërend van geen geluid tot een mengsel van cd-speler en radio. Door die interlink er weer uit te halen waren de andere ingangen weer normaal, ook die van de dvd-speler die eerst niets deed. Om een lang verhaal kort te maken heb ik ontdekt waar het euvel heeft gezeten: sinds de komst van de Lector heb ik alle interlinks één ingang verschoven en wel zo dat steeds de tape-output aangesloten is geweest op een bron. Eerst zat de dvd-speler in de tape-out, en nu de cd-speler. Het gevolg is geweest dat daardoor een eigenaardige interne stroom gelopen heeft die – naar nu blijkt – ook het grainy effect veroorzaakt heeft. De audiodokter vertelde mij ook al dat het effect wat ik benoemde vooral in de harmonischen zit. Rommel op de lijn! Waardoor vervorming die je vooral in het hoog hoort.
Nu de tape-out weer los is (niks er in!) is het weg! Het klinkt nu als een zonnetje. Kraakzuiver hoog en midhoog, mooi zacht laag. Ik hoop dat dit ook echt het probleem is geweest. En verder kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik zo dom kon zijn om de ingangen verkeerd te gebruiken.
Ik ga dus nu ook dopjes op de terminals van de tape-out en de pre-out plaatsen zodat ik die fout niet nogmaals kan maken.

wil
:pompom:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

nvermeul


Richi

Wat fijn dat je het probleem hebt gevonden en hebt opgelost!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Zeker fijn. Het was al vreemd dat een speler zo uit de fabriek een dergelijke vervorming gaf, maar dan uitsluitend in een bepaald frequentie gebied. Ben blij dat ik het vertrouwen in de importeur gehouden heb en dat door het heraansluiten het probleem en dus de oplossing - door toeval - aan het licht kwam.

Wat de bijdrage van de ultracaps is kan ik nog niet goed beoordelen. Het is in ieder geval 'snel'. Pakkend laag en vloeiend hoog. Dat was me beloofd en dat is het zeker. Nu de fraaiheid van de stemmen weer terug zijn (SF-signatuur) ben ik erg tevreden!

Blijkt ook bij deze cd:


:wub:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

#413
Wat te doen als de keten van bron tot en met speaker netjes in balans is en je met plezier er dagelijks naar luistert? Nou, dan is het toch leuk om (nog) een keer te kijken of de oerbron nog wat beter kan met de gedachte dat je met minder garbage in, er ook minder garbage uit gaat.
Ik had al een hele tijd een Toroid filter op proef staan. Behalve een keer kijken of ie het doet heb ik het nooit getest. Vandaag heb ik een dagje vrij, en kan ik m uittesten.
Nou wat denk je? Een heel andere set!!!  :headbanging:

Not...  ;D

Maar er is wel iets. Iets van zuiverheid. Dus de Toroid mag even blijven. Eens kijken of het een blijvertje wordt.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Kleine, doch relevante upgrade in de bekabeling: een rca-XLR Funk BS-2 interlink. Deze gaat dan tussen CD-speler en versterker. De reeds aanwezige Funk BS-2 (rca-rca met rca-XLR verloopstukje) kan dan tussen de sacd/dvd-speler en versterker.
Ziet er ook gelijk een stukje netter uit.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

solitaire

Funk levert goede no nonsense spullen. Hoe ben jij bij Funk gekomen ?

BTW ... stop je ze wel in de juiste ingang ? ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

wil

Quote from: solitaire on February 10, 2018, 18:35:30
Funk levert goede no nonsense spullen. Hoe ben jij bij Funk gekomen ?

BTW ... stop je ze wel in de juiste ingang ? ;)
Forulid Staaled had een aantal jaren geleden er eentje van ruim twee meter in de verkoop. Ik kende het niet en heb ze uitgeprobeerd. Dat beviel zo goed dat ik ze als interlink voor de cd-speler heb gebruikt. Nu had hij er opnieuw eentje in de verkoop, en uitgerekend een met rca-XLR wat het heel mooi maakt om ze in de gebalanceerde ingang van de versterker te stoppen, die is net iets mooier.
Het zijn erg mooie interlinks met een mooie gevlochten afscherming. Het merk komt uit de studiowereld en daardoor vrij van audiofiele pretenties.

BTW. dankzij het afschermdopje op de tape-uitgang is voorkomen dat ze verkeerd zijn aangesloten. Bovendien zou het dan een verkeerde stekker zijn (male ipv female) ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

solitaire

Vrij van audiofiele pretenties ...

- misschien, maar wel zeer geliefd onder audiofielen, zeker in het Duitstalige gebied, en zeker de LAP-2 (en in iets mindere mate de MTX): deze is zelfs met frontjes in meerdere kleuren te krijgen om ze een hogere WAF factor te geven ... Dus aan audiofielen wordt zeer zeker wel lekker verdiend ;)

- interviewer Friedemann Kootz:
"Deine Entwicklungen sind wirklich bis in letzte Detail geplant, ausgemessen und geprüft. Hörst du dir die Geräte an, die du entwickelst?

Thomas Funk:
Nein. Unseren MTX-Abhörcontroller zum Beispiel habe ich vor etwa zwei Jahren zum ersten Mal gehört, obwohl wir ihn bereits seit neun Jahren im Programm haben. Unsere Kunden aus dem High-End-Bereich lachen oft über diese Aussage, weil sie denken, dass ich einen Scherz gemacht habe. Manche kommen auch vorbei und schauen sich unsere Werkstatt an. Es gibt immer wieder erstaunte Gesichter, wenn ich die einzelne Lautsprecherbox hinten unter dem Schreibtisch im Metallregal vorführe.
Einige der ,High-Ender' reagieren manchmal regelrecht boshaft, wenn ich ihnen erzähle, dass wir keine Hörtests durchführen. Aber es ist einfach zu erklären. Wir entwickeln bei uns Technologie, deren wichtigste Eigenschaft absolute Linearität ist. Wenn ich einen Kompressor, einen Entzerrer oder irgendetwas Klangformendes entwickeln würde, würde auch ich Hörtests anstrengen um zu prüfen, ob es ,gut' klingt."
http://www.funk-tonstudiotechnik.de/1%20Studiomagazin%201-2009%20Interview.pdf
Hinterm Horizont geht's weiter.

wil

Quote from: solitaire on February 10, 2018, 21:02:08
...
Thomas Funk:
...
Einige der ,High-Ender' reagieren manchmal regelrecht boshaft, wenn ich ihnen erzähle, dass wir keine Hörtests durchführen. Aber es ist einfach zu erklären. Wir entwickeln bei uns Technologie, deren wichtigste Eigenschaft absolute Linearität ist. Wenn ich einen Kompressor, einen Entzerrer oder irgendetwas Klangformendes entwickeln würde, würde auch ich Hörtests anstrengen um zu prüfen, ob es ,gut' klingt."
>:D  :clapping:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60