newbie sattelieter

Started by blackball147, August 16, 2004, 19:01:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

aangezien ik totaal, maar dan ook totaal niks ken van sattelietontvangst ed richt ik mij tot de experts hier aanwezig op het forum. het gaat over het volgende:

wij hebben een  huisje in een bergdorpje op sardinie ( eiland ten westen van italie, ter hoogte van rome, tussen sicilie en corsica voor de niet geografen onder ons  ;)  ). nu heb ik een schotel antenne op de kop kunnen tikken ( diameter ongeveer 70 cm ), en nu vraag ik me af wat ik nog allemaal nodig heb om verder alles op een gewone tv te kunnen zien. ik vermoed dat men hier spreekt over een ontvanger, ik heb ook iets opgevangen over ASTRA, maar zoals reeds vermeld , ik ken er niks van.

welke zenders, eventueel ned of belgisch kan men ontvangen, en wat moet men daar voor hebben?

wat kan zo'n ontvanger kosten ( op sites heb ik prijzen gezien tussen 40 en 400 euro, maar ik weet niet wat je juist nodig hebt om toch redelijk goed te zijn )? bepaalde merken die er uitspringen ( zowel in prijs als kwaliteit) ? welke kabels om de juiste verbindingen te maken ed?

aan jullie het woord.....

AppleMies

#1
Hoi Newbie,  ;)

Welkom alhier.  Ik weet ook niet alles maar als je de footprint bekijkt lijkt het mij dat je met 70 cm een iets te kleine schotel hebt maar misschien dat het net goed gaat met een goede LNB er op.  Verder, mocht je de Nederlandse zenders willen ontvangen heb je een kaart nodig (Canal digitaal. Die wordt alleen verzonden naar een adres in Nederland.

Een ontvanger voor de prijs die je noemt tot E.400 kom je wel mee uit de voeten.


Verder worden veel van je vragen al grotendeels beantwoord in het satelliet topic. Effe een avondje bladeren en er gaat een wereld voor je open.


Gr.



Mies

NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

aukemuis

Zuid sardinie (villaputzu) is een 70 cm schotel gewoon aan de krappe kant, Heb net mijn werkgever nog even gebeld (die heeft daar zijn vakantiehuis) en die nam de volgende keer een 88 cm schotel mee.  Het is daar vrijwel altijd mooi weer maar als het een keer wat minder is (en dan wil je kijken) dan is die 70 die er nu staat vrij snel aan het blokken.