sub bouwen van een Infinity KAPPA PERFECT10.1

Started by riederalp, August 7, 2004, 23:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riederalp

hallo

na lang zoeken kom ik er toch wel achter dat ik zelf een sub moet gaan maken om in de buurt te komen van mijn boxen JBL TLX-8
het zijn mooie boxen vol geluid maar ik zoek toch nog voor films een sub

nu heb ik er paar geprobeerd bv Rel Quake II
maar die valt weg tegen mijn huidige boxen
ik hoor hem niet voel niks dus heb ik de importeur gebeld die zij ook gelijk dat het vermogen niet in verhouding stond tegen elkaar ik moest minimaal gaan voor een Rel Q200E maar voor 1000 euri moet ik zelf wel toch iets mooie's kunnen bouwen

enige tijd geleden ben ik er wat vragen over gaan stellen hier.
maar op advies van andere ga nou eerst luisteren proberen
maar nee het klopt gewoon niet de boxen die ik nu heb gaan best laag maar ik zoek net iets meer power als er wat gebeurt in een film
dus wil ik Infinity KAPPA PERFECT10.1
kast er om heen  van MDF 22mm
nu heb ik het programma gedownload winISD alpha 0.50a6 en staat deze speaker al in gevoerd

met een dichte kast is bijna onbegonen werk want probeer maar een kast te maken van 17 ltr als de speaker zelf al 26 cm is
nu heb ik met programma verschillende dingen geprobeerd maar welke is nu de beste want dat grafiek zegt me niet zo veel

wie kan voor mij nagaan welke de beste optie is om te maken

alvast bedankt voor de hulp

riederalp

Edo

Hallo,

Nadat de woofer een tijd in de auto gelegen had, heb ik hem (voordat ik hem verkocht) thuis dienst gedaan als sub.
Moet zeggen dat ik best tevreden was over het resultaat. Maar ik had hier nog een link voor je met wat bouwvoorbeelden van de woofer.
De data is eigenlijk van de 10.1D maar je moet maar eens kijken. Misschien kun je er wat mee.

http://manuals.harman.com/INF/CAR/Boxes%20and%20Parameters/P10.1d_f.pdf

Ik zou zelf gaan voor de BR-behuizing. De gesloten behuizing is wel erg klein.
Ohja, de kast die ik had was ook een BR-type met de woofer aan de onderkant.(downfire).



Groet,
Edo
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

Walter_PPK

De kappa perfect serie is een mooie serie. Heb al een aantal subs gehoord met die drivers en dat klinkt allemaal zeer goed. Het enige nadeel is de lage gevoeligheid dus een goeie versterker is wel een aandachtspunt.

Ik zou gaan voor een 39 liter kast getuned op 26,5hz. Hierdoor komt je -3dB punt op 25hz. Maxspl zal ongeveer 109dB vanaf 40hz zijn met een vermogen van 350 watt. Een geschikte versterker zou de rcm DT300 zijn.

Heb je ook gedacht aan een matrix brace? De brace zorgt voor een stijvere kastconstructie waardoor de kast doder wordt.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

riederalp

geheel niet heb ik niet aangedacht
ik dacht dat het gewoon kon maken van mdf en klaar en tune hoe doe ik dat

Walter_PPK

Tunen doe je met een baspijp. Bij Winisd selecteer je basreflex systeem en vult 39 liter in met en Fb van 26,5hz. Er komt dan een kaarsrechte grafiek uit wat een goed geluid zou moeten voorstellen.  1 probleempje. De tuning is zo laag dat de pijp nogal lang wordt. Je zal dus een custom pijp moeten maken waarschijnlijk. Dankzij de lage tuning zal de hoge groupdelay die daar aan verbonden is optreden bij een lage frequentie die niet echt belangrijk is.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer