31.5" Woofer gezien...

Started by NefeliM, August 11, 2004, 16:02:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NefeliM

Goedemiddag,

Ik was aan het surfen en kwam een woofer tegen die ik niet vaak zie.
Op de site van fostex staat een 31.5" woofer (let op PDF !!)
Op zich kun je er een mooie sub van maken en tegen moeders de vrouw zeggen dat het een dressoir is  :P
Hier kun je helemaal onderaan de aangeraden behuizing zien : Klik hier
Op zich heb ik er helemaal geen verstand van maar ik vind 18Hz maar aan de hoge kant voor zo'n joekel of valt dit toch wel mee ?

Voor de mensen die interresse hebben in deze woofer ik heb hem op internet zien staan voor iets van $ 2500,-
Verder post ik dit eigelijk meer ter informatie  :)

Groeten,

Michael

Edo

De Audiobahn AWT34 is wat dat betreft ook wel een leuk woofertje....34 inch, $6000 (5000W RMS)

     

En past in een golf..... :-X
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

Martin_M

Mmm, min frequentieresponse: 18 Hz. Volgens de grafiek is dat volgens mij wel bij -20 Db.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Bart_M

Dat is free air.
Je moet hem wel ff in een "doosje" doen.
18Hz is zeker haalbaar. (-3dB)

intergallactic

Hmm

een XMAX van 2.3 mm, geeuw ....

Groetjes, //WARD

jaco

Quote from: intergallactic on August 11, 2004, 23:49:38
Hmm

een XMAX van 2.3 mm, geeuw ....

Groetjes, //WARD
Geen 23 cm ? Dat zou toch wel moeten kunnen als een 17 cm woofertje 40 mm kan uitslaan (+20 en -20)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

DrBoom

Als je de PDF ff bekijkt zie dan ook het woord "super woofer" staan, dus het is verre van een sub woofer ;)
Ik snap niet waarom een super woofer zo groot moet zijn trouwens, misschien voor PA toestanden of zo?
Maar die belastbaarheid van slechts 150W RMS spreekt dat dan weer tegen eigenlijk.
Ik begin me echt af te vragen welk nut dit ding heeft ???

Bart_M

#7
Misschien maar 150 Watt, maar wel een gevoelligheid van 96 dB.
Dus met een paar wattjes aan versterkingsvermogen haal je al 110 dB.

Edit:
Met 128 Watt haal je dus al 120dB... Dat vind ik persoonlijk wel een superwoofer.

Henkjan_O

QuoteRecommended Bass Reflex Type Enclosure
een BR?  met een Qts=0.69 lijktie me meer wat voor een TL: hèhè dik 2m hoog, 1m breed....

QuoteCubic Capacity.... 800 litle
uit welk land komt Fostex toch  ;)  ze maken zich er in elk geval geen zorgen over flauwe grappen over zichzelf....
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

michiel

Quote from: Krunk on August 12, 2004, 21:08:49
Misschien maar 150 Watt, maar wel een gevoelligheid van 96 dB.
Dus met een paar wattjes aan versterkingsvermogen haal je al 110 dB.

Edit:
Met 128 Watt haal je dus al 120dB... Dat vind ik persoonlijk wel een superwoofer.

Een groot membraam is vele malen efficienter voor laag weergae, vermogen heb je toch niet nodig met zo'n apparaat!