Laatste PSM-1's te koop

Started by J.A.F._Doorhof, March 28, 2002, 18:04:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Cinematrix stopt met de PSM-1, de PSM-2 is nog geen bericht over.

De reden is denk ik de grote chaos binnen het bedrijf die leide tot zeer slechte customer support en slechte dealer support, en het uitleveren van kaarten aan de eindgebruiker tegen VEEL te lage prijzen.

Eindresultaat is dus dat we nog 10 of 15 kaarten krijgen, eind volgende week (als alles goed gaat), en dit zijn de ALLERLAATSTE PSM-1's die uitkomen.

Persoonlijk denk ik dat de PSM-2 er NIET komt, of in ieder geval niet dit jaar, als een andere firma deze ontwikkeling voortzet dan zal het allemaal even duren.

Wil je een PSM-1 wees dan dus HEEL snel, want nu geld echt OP=OP en een goed alternatief is er niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#1
Ik heb je hierover gemaild ivb met een bestelling. Zeer jammer deze ontwikkeling.

Groeten,

Ruud

Paul_Butler

#2
May we have an english translation please - anyone?

Looks important!
       Thanks
        Paul

J.A.F._Doorhof

#3
The PSM-1 is discontinued, we don't know exactly what will happen with Cinematrix. But PSM-2 looks further away than ever.

We hope that Cinematrix will get their act together and start over with a new firm to develop a follow up to the PSM-1, but at this moment we don't know anything.

So for all people still wanting a PSM-1, we can get 10 maybe 20 cards, this will be the LAST, and there is NO substitution at this moment except maybe a HT-PC, but that again we have the sound issue. We are at this moment working overtime to get a HT-PC to the market WITH acceptable sound and a very easy interface. And offcoarse ALL BLACK (they look gorgeus).

Offcourse we think that there will be a follow up to the PSM-1, but to be quite honest for the price of the PSM-1 it's a hard thing to beat, and to be quite frank I think this is what caused this to happen, the board is TO cheap, and the support was many times not up to par. That are issues for a company to go bankrupt.

Because ITC is an independant company, we will offcourse keep on working with our other brands and work with the Cinematrix brands untill we run out of stock, but that can be VERY quick.

We will also keep a small ammount on stock for warranty issues, but please keep in mind that we cannot repair the PSM-1, so if it breaks down, and we are out ...... (we still have to find a defective PSM-1 so that's probarbly ok).

ITC will do it's best to support the customers of Cinematrix, and will be going on developing new software and hope that some company will take over the activities. But don't expect a PSM-2 in this year.

There are talks about a new company, but I cannot say anything about this. Also I ask you ALL to keep this to yourself, and don't cause panic. Just order your PSM-1 ASAP, so we can make sure you get one.

We are now out of stock, but in the next week we will be expecting the last boards, so orders can come in by E-mail, first in first out. Please wait with sending players untill we HAVE the boards (will be mentioned here).

Greetings,
J.A.F. Doorhof
ITC
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#4
Toch ook maar even hier,

Als er problemen zijn met de PSM1 en het zou blijken dat deze moet worden vervangen of misschien wel een onderdeel ervan wat zijn dan de gevolgen?
Is het een idee dat ITC de PSM1 fabricage gaat overnemen,het is toch ook een essentieel gedeelte binnen het HT gebeuren en je showrooms?

Het zijn maar opborrelende vragen maar toch...

                                                            m.v.g Searcher



jaco

#5
Ik geloofd dat de problemen meer bij de firma liggen dan bij het product.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

#6
De fabricage overnemen van een zo een product is niet echt slim.

Ten eerste heeft de PSM-1 voor zoveel commotie gezorgt binnen de HT wereld dat je net zal zien dat als wij flink gaan investeren er een grote firma mee komt.

Ten tweede is de opname van de fabricage een GIGANTISCH duur process.

Ten derde is het niet zo makkelijk, je kunt niet zo maar een product overnemen, je zult dan minimaal het ontwerp moeten kopen (lees HEEL veel geld meebrengen).

De PSM-1 is een gedeelte van ons HT bedrijf, maar LANG niet het grootste hoor, mischien in totaal 5% van de totale werkzaamheden. En dit vangen we op door met een HT-PC oplossing op de markt te komen, totdat er een vervanging van de PSM-1 is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#7
Duidelijke uiteenzetting :)

                                            m.v.g Searcher



moviemaus

#8
Beetje jammer dit alles.

Ik heb een denon dvd1600 gekocht omdat ik het idee had er een psm-1 in te hangen als ik mijn lcd vervang voor een crt.
Hoe zit dat met ondersteuning van de psm als cinematrix ermee stopt?(in geval van defect, programmering zal frank vast wel blijven ondersteunen??)

Hoeveel voordeel haal ik er nu echt mee als ik nu een psm neem voor gebruik op een lcd?(aangezien ik over een halfjaar ga verhuizen ziet het er naar uit dat ik dan pas een crt koop, mn pa houd niet van gaten in zn plafond als ik mn crt voor een halfjaar ophang ;))

Hopelijk komt er snel een vergelijkbare oplossing want een htpc vind ik niks voor mij.

J.A.F._Doorhof

#9
Ook voor LCD zie je een aanmerkelijke verbetering omdat je rechtstreeks de panelen aanstuurd.

Zoals al eerder aangegeven heb ik nog geen defecte PSM-1's gezien als ze eenmaal lopen, alleen wat DOA's maar daar is alles mee gezegd.

Als je een PSM-1 wilt kan ik alleen maar zeggen, wees snel. In de Denon 1600 kan hij zonder probleem.

Garantie is natuurlijk over als er geen nieuwe PSM-1's meer zijn, maar dit valt in de praktijk dus reuze mee.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#10
Jammer dat de PSM-1 (voorlopig?) verdwijnt.  

Dan zal het voorlopig bij de HTPC blijven.   Maar ja die heb ik net af dus dat was toch niet de bedoeling om die op korte termijn te vervangen, of het moet echt een ramp worden.


Rob

J.A.F._Doorhof

#11
Tja,

Ook wij vinden het doodzonde, vandaar dat we de volledige laatste voorraad maar opgekocht hebben (een miezerige 15 boards  :().

Dus als je alsnog beslist voor een PSM-1, we hebben er nog ongeveer 10 over.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thommy

#12
QuoteTja,

Ook wij vinden het doodzonde, vandaar dat we de volledige laatste voorraad maar opgekocht hebben (een miezerige 15 boards  :().

Dus als je alsnog beslist voor een PSM-1, we hebben er nog ongeveer 10 over.

MvrGr.
Frank

Hopelijk komt er snel een waardig en betaalbaar alternatief voor al die PC-haters zoals ik  ;D


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview