Not another teen movie

Started by J.A.F._Doorhof, June 12, 2002, 15:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De Veronica gids gaf een laag cijfer dus wij moesten hem kopen  ;D, en blij dat we het gedaan hebben.

Dit is echt zo een film die voor de standaard kijker mischien leuk is, maar voor mensen die de andere teen-movies kennen (zoals Road trip, American Pie, Never been kissed, cruel intensions etc. etc. etc.) is dit een HILARISCHE film van begin tot eind. Bijna elke scene is wel gejat en belachelijk gemaakt.

Als grote rode draad is de film gebaseerd op het fantastische 10 things I hate about you. Maar zoals al eerder vermeld bijna elke teen-movie komt wel langs zetten.

De humor is grof, hard tot zeer subtiel, er zit zelfs een compleet musicalnummer in (van zeer LEUKE en goede kwaliteit (je bescheurd je helemaal).

Tja,
Not another teen movie is gewoon HEEL HEEL leuk (als je van dit soort humor houdt).

De EXTRA's.
Een dikke 10 voor de extra's.
Met ruim 18 deleted scenes en een nog langere musical scene is dit MEER dan de moeite waard.

De beeldkwaliteit:
Niets spectaculairs, maar zeker van goede kwaliteit, zelfs de extra scenes zijn anamorphic. ;)
Op sommige scenes is wat grain te zien, kleuren zijn verder zeer accuraat en blacklevel is stabiel.

De geluidskwaliteit:
Gewoon simpel gezegd goed, niets spectaculairs maar gewoon zoals het eigenlijk hoort, dialogen zijn goed te verstaan en de effecten en omgevingsgeluiden zijn zeer plaatsbaar en klinken als één geheel met de film.

Not another teen movie is een comedy met een totaal eigen bestaansrecht. Als je het in een hokje wil drukken dan komen films als Hot Shots en Scary movie om de hoek kijken, maar not another teen movie is toch beter. Het is moeilijk uit te leggen maar er gebeurt gewoon wat op het scherm, er wordt naast alle spoofs en grappen ook geprobeerd om toch de sfeer van WEL another teen movie te maken, en dat is gelukt.

Zeer zeker de aankoop waard.
9/10

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lord_Helmet

Mee eens Frank dit is inderdaad een erg leuke film. Vooral wanneer de naakte exchange student uitlegt waarom ze in de film zit. Maar ik geef toe je moet wel een beetje melig zijn om de humor er van in te zien, een paar kameraden van mijn konden er bijvoorbeeld niet om lachen.  

J.A.F._Doorhof

#2
Beetje hetzelfde als met American Pie, sommige bulderen van het lachen anderen kijken je dom aan en vervelen zich dood.

Ik heb trouwens nog nooit zo gelachen als met de openingsscene met de V*B**T*R  ;D ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik vond het een geweldige film, constant dubbel gelegen.  Erg sterk fragment: de hoofdrolspeler wil  de hoofdrolspeelster versieren door een "love song" te zingen in het stadium (Jamie got a gun) en iedereen in paniek wegholt.   ;D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Klopt,

Kon je ook alle films waarop het gebaseerd was ?
Als je die niet kent kan het ook nog leuk zijn, maar anders is het volgens mij NOG leuker.

I don't like sundays, no it's a bananasplit.

Greetings,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik kende er eerlijk gezegd geen een film uit jouw rijtje.  The laatste teen movie die ik heb gezien was de Porky's pikante pretpark.
Meer van het type actie/sf/manga.
Maar ik vond hem desondanks heel leuk. Er zijn maar weinig film waar ik echt van moet schatteren van het lachen. Aanradertje dus!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaartenT

is hij al uit in nederland. Ik had het gelezen dus ik ga naar de videotheek om de hoek maar die hadden hem niet. Ook niet in de computer.  ??? dus toen maar roadtrip gekeken.. wel aardig..

Erik

Quote from: MaartenT on June 30, 2002, 21:52:59is hij al uit in nederland. Ik had het gelezen dus ik ga naar de videotheek om de hoek maar die hadden hem niet. Ook niet in de computer.  ??? dus toen maar roadtrip gekeken.. wel aardig..
Nope wel in de bioscoop en ook op internet, maar nog niet in de video(dvd)theek  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MaartenT

Merci.. Dus nog even wachten..

wolsinkpower

Ik heb hem gezien :D en het is smullen :D ECHT mooie film gewoon :) als ze gaan zingen met z'n allen is het prachtig :D Maruh hoeveel kost een import dvdtje nou? R1 of R4? (in oosten kosten ze maar 5,5 euro ofzo :D )

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165