Levity Rental R2

Started by Spacebass, August 8, 2004, 01:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

QuoteNa 22 jaar in de gevangenis te hebben doorgebracht voor de moord op een tiener, wordt Manual Jordan (Billy Bob Thornton) vrijgelaten. Jordan is vastbesloten zijn leven weer zin te geven. Om met zichzelf in het reine te komen, gaat hij de zus van het slachtoffer opzoeken in de hoop haar op één of andere manier te kunnen helpen. Daarnaast helpt hij ook nog een jonge vrouw, die haar leven vergooit met party's, en een mysterieuze geestelijke

QuoteManual Jordan (Thornton) is a man caught between two worlds: the one he left behind 22 years ago when he was incarcerated, and the one into which he is released today. Out of jail, with nowhere to go, Jordan returns to the neighborhood where he committed the crime that still haunts him. Almost by accident--or fate--Manual is drawn into the life of an inner city community center run by the enigmatic pastor Miles Evans (Freeman), where he meets Sofia Mellinger (Dunst), a beautiful and privileged wreck of a young woman. While Sofia is unable to deal with the present, Manual wrestles with his past, seeking to reconcile his troubled conscience as he pursues a tenuous relationship with Adele Easley (Hunter), the older sister of the boy he killed. When Adele's troubled teenage son becomes embroiled in his own cycle of violence, Manual sees what might be one last opportunity for true redemption



movielink: www.sonyclassics.com/levity/index-withflash.html
Regie: Ed Solomon
Producent:   Ed Solomon, Richars N. Gladstein
Acteurs: Billy Bob Thornton, Holly Hunter, Kirsten Dunst, Morgan Freeman
Speelduur: 100 minuten
Beeldformaat: 16:9
Geluid:DD2.0/DD5.1/DTS 5.1 (foutje in het menu is dat als je de DTS track wilt beluisteren er gekozen moet worden voor Dolby Surround DTS  ;D )

Morgan Freeman....een van mijn favoriete acteurs! Tis gewoon een optelsom van kwaliteiten. Authoriteit. Welke rol de man ook speelt, ik vraag mij steeds af of ik ook alles van hem zou pikken/aannemen  ;D
Dus heeft bijna elke film van hem een bepaald soort aantrekkingskracht op mij. Alhoewel ik het kunstje van hem nu wel ken.

Ook in deze film wordt ik niet teleurgesteld in zijn acteerprestaties nog zijn uitstraling. Dit is een film die ik idd een ouderwetse speelfilm zou willen noemen. FF geen effecten of moeilijke dingen maar gewoon een film. Ik heb geen enkel moment gedacht om ff de pause knop in te drukken. Ik was te nieuwsgierig hoe het plot zou verlopen. Je zou het echter toch als saai kunnen bestempelen na allerlei filmgeweld in andere films en hier en daar wordt het dan ook een echte "filmhuis" film genoemd op het net. Tis niet een "must buy movie" en je moet rustig op je stoel kunnen blijven zitten.

Wat wel te prijzen is, is de regie.

Heb genoten en is dus voo "filmfans" best een aanrader.

Geluid: 8  Vooral het dialoog vond ik zeer mooi en duidelijk klinken de spaarzame muzikale momenten lieten zondermeer kwaliteit horen. Eigenlijk de enige momenten dat een Subwoofer gewenst is.
Beeld: 6,5 Beeld vond ik niet bijzonder te noemen
Diepgang: 6 of een 7 daar twijfel ik een beetje over. Film heeft wel een moraal maar die is denk ik te weinig belicht. Er blijft een aantal dingen onduidelijk
Aanrader: zoals gezegd voor mensen die ff een rustige film willen kijken: JA Echt bijzonder is hij eerlijkheidshalve niet nee.