Plus Piano bij ITC ? (Jullie mening)

Started by J.A.F._Doorhof, February 13, 2002, 13:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Moeten wij de Plus Piano gaan voeren.
En zou je intresse hebben bij deze goedkope DLP projector.

[poll]
[opt] Niet doen [/opt]
[opt] Wel doen [/opt]
[opt] Wel doen, en ik ben in de markt voor die Piano [/opt]
[/poll]

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Wie oh wie roept er niet doen ?
En waarom niet  ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

#2
It wasn't me  ::)

mr._Custard

#3
ik ook niet (ik ben wel in de markt... ;) ) misschien een concurrent van je ? :D

J.A.F._Doorhof

#4
Zou kunnen, maar ik heb wel een vermoeden wie  ;).
En dat is geen concurrent maar echte CRT liefhebber.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#5
Frank,

Al een bericht terug gehad van de piano guys ..?
Op mijn vraag aan hun of het product ook in Nederland te koop is kwam naar voren dat ze in gesprek waren met cinemagica, maar dat wisten we al een beetje. Ik vond het alleen opvallend dat zij dat tegen een potentiele klant zeggen terwijl dat nog niet eens rond is, maargoed wie ben ik :)

J.A.F._Doorhof

#6
Ik heb nog geen bericht gehad.
Heb ze nogmaals gemailed, als ze nu niet reageren is het jammer dan, maar dan is het merk het niet waard.

Als fabrikanten niet reageren op E-mails, is dat een slecht voorteken voor wat er gebeurt als er problemen zijn met de apparatuur.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#7
Daar heb je gelijk in, als mensen niet reageren ben ik er ook snel klaar mee. However, ik had dezelfde dag nog een mail terug van piano. Misschien reageren ze alleen snel als ze een piano kunnen verkopen. En niet als ze er veel meer kunnen verkopen via een wederverkoper  ???

mr._Custard

Hmmm, hun marketing is idd. wel erg wazig. Op het avs-forum wordt daar ook over geklaagd. "Helaas" lijkt het apparaat wel erg OK. lastig.

Hairball

#9
Ik heb "NIET DOEN" gezegd  ;D

Hoofdreden: Stel je voor dat deze projector beter blijkt te zijn dan mijn projector, wat zal ik dan balen  ::)
En Frank ook.......
I hate HT.........

Just kidding :)

J.A.F._Doorhof

#10
Don't worry.

De Plus Piano is een redelijke DLP projector maar zal NOOIT kunnen tippen aan een 808.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JLS

#11
Hoi,

    Natuurlijk is het lovenswardig het aanbod te verruimen met DLP's. Wat prijs-kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid,
installatie en funktionaliteit (PC-data, X-box-aansluiting,
DVI of DV-in, mobiliteit,...) betreft gaat dit de toekomst
(sorry LCD en D-ILA). Natuurlijk kicken de echte HT-die hards op de blacklevels en de perfekte tuning van een
CRT, doch dit ras zal stilaan uitsterven. Sedert 1 jaar
worden in de States en Japan meer DLP's dan CRT's verkocht aan de duurdere (+30.000$) HT-eigenaars.
Digitaal is in, een wordt nog verder op punt gesteld.
Het verschil op 2 jaar tussen een Davis cinematen of 3M  enerzijds en een Marantz anderzijds is enorm en veel groter dan bvb tussen een Barco 808 en de
laatste nieuwe Runco CRT. De prijzen tuimelen ook naar beneden (tev vergelijken met de PC markt). Binnen enkele jaren gaat de 2de hands DLP markt floreren. De laatste nieuwe DLP kopen of leasen en na 2 à 3 jaar een nieuwe kopen zoals men nu reeds in de States doet .

Wat de prestaties betreft is in het low-cost segment
een Piano Plus gezien zijn beeld en prijs de top.
Alleen zou  ik voorstellen een speciaal aanbod te creeren met de ISCO-voorzetlens, voor de 16:9 liefhebbers.

Tevens zou ik echter voorstellen de marantz VP12-S1
als high end topklasse aan te bieden. Zoals de meeste mensen nu een DV-kamera in huis hebben, een PC en
gezien de interne Faroudja scaler (voor TV beelden groot scherm) lijkt dit een must. In het najaar zal de prijs met de komst van de 12° DMD sowieso dalen.


                                                Belgische HT-freak

J.A.F._Doorhof

#12
De Piano en consorten gebruiken al breedbeeld panelen, waardoor het gebruik van een anamorphe lens weinig zin meer heeft.

Door de zeer slechte response van Plus (na 8-10 mailtjes nog steeds niets gehoord) hebt ik weinig hoop op dit bedrijf.

Natuurlijk worden er minder CRT's verkocht, maar dit heeft een andere reden en dat is voorlichting en demo mogelijkheden. De 2e hands markt voor CRT's is groot, dus dat wordt al uit de cijfers gehaald. Tevens is het bijna onmogelijk om een dealer te vinden die een CRT echt goed heeft opgesteld.

Hoe goed de nieuwe DLP en D-ILA projectoren ook zijn, iemand die dat soort geld heeft en de ruimte er voor heeft zal altijd voor CRT kiezen, mits hij een goede demo krijgt met beide.

Het zal nog zeker een jaar of 3-5 duren voordat er een techniek is die echt CRT van de troon stoot. Kan het eerder ben ik alleen maar blij, scheelt me heel veel gesjouw  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview