Het kan raar lopen, over mijn Stax hoofdtelefoon...

Started by garmtz, August 4, 2004, 15:55:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Omdat ik hem erg weinig gebruikte, zette ik kort geleden mijn Stax Lambda Nova Classic met klasse A versterker te koop. Kreeg hem echter niet snel verkocht en besloot hem maar te houden. Ik had hem altijd met standaard netsnoer, standaard kabeltjes en destijds nog mijn Sony DVD-speler beluisterd en vond dat wel o.k., maar ook weer niet echt verbluffend. Ik besloot hem echter toch maar weer aan te sluiten een aantal dagen geleden, met een zeer goede interlink, zeer goede netkabel en met als bron mijn CEC TL-2x. Wat ik hoorde ging nergens over!!  :o  Dat ding is zo'n vergrootglas voor de apparatuur die je erop aansluit dat ik pas voor het eerst hoorde wat dat ding echt kon!

De laatste dagen eigenlijk mijn speakers niet aangehad en alleen maar als een VERSLAAFDE naar muziek liggen luisteren. Het bijzondere is dat ik echt complete CD's luister, van begin tot eind zonder onderbrekening. Het geluid is namelijk zo extreem muzikaal en prachtig, dat je gewoon MOET luisteren!

Moraal van dit verhaal: verkoop niet te snel bepaalde zaken die je toch in eerste instantie niet zonder reden hebt aangeschaft en koop gewoon allemaal een Stax hoofdtelefoon, om nou eens te horen wat die artiesten nou ECHT allemaal voor liefde en details in die muziek stoppen. Goedkoper kom je niet bij de absolute muzikale waarheid...

FrankB

Hulde voor dit verhaal en zo zie je maar dat sommige dingen niet zomaar gebeuren. Dus maar goed voor jou dat niemand 'm wilde hebben ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

MdB

QuoteDe laatste dagen eigenlijk mijn speakers niet aangehad en alleen maar als een VERSLAAFDE naar muziek liggen luisteren. Het bijzondere is dat ik echt complete CD's luister, van begin tot eind zonder onderbrekening. Het geluid is namelijk zo extreem muzikaal en prachtig, dat je gewoon MOET luisteren!
Als ik de hoofdtelefoon op doe dan is het elke keer een verslaving om te blijven luisteren. Denk dat het aan het extreem goede stereo effect is en het gemis aan akoestieke klankkleur van de kamer. Ohja het gevoel moet er wel naar staan. Zou dit ook bij jouw zo werken ??? ;D
Beter duur dan niet te koop.

garmtz

Ik heb het effect niet echt met iedere hoofdtelefoon (heb een Sennheiser HD600+X-Cans V2 gehad). Sterker nog, het geluid dat de Stax geeft ligt vrij dicht tegen dat van mijn elektrostaten aan (logisch, de Stax is ook een elktrostaat...  ::)), die ook niet echt veel last hebben van drastische kamereffecten. Het is meer het ontzettend directe, transparante, snelle, extreem gedetailleerde geluid dat zo boeiend is. En dat niet alleen, de bas is ook gewoon 'to die for'. Zo droog en met zoveel toon en de ritmes die de Stax neetzet... Tja, dat laat gewoon het muziekbeest in mij los...  >:D

VlisChris

Beter dat je je koptelefoon ed inderdaad niet verkocht kreeg :D
En jij met standaard kabels werken? Het is een schande ;D Niet verwacht eerlijk gezegd :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.