Sky Captain and the World of........

Gestart door AppleMies, augustus 3, 2004, 21:15:26

Vorige topic - Volgende topic

AppleMies

Hoi HT ers,

Ik was weer eens wat trailers aan het bekijken op Quicktime.com en kwam daar terecht op Sky Captain and the World of Tomorrow. 

Kijk er maar eens naar HIER  Broadband aanbevolen!!!    Ik vond het nogal interessant omdat er weer eens een heel eigenzinnige lees:boeiende manier van beeldmanupilatie en effect wordt toegepast.  Een heel erg hoog " stripboekgehalte"  Lijkt mij dat dit best wel eens een knaller zou kunnen worden in Europa.

gr.

Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

DrAce

YESZ!!! My kind of movies !
Heel mooi vormgegeven!

Dank voor de tip  :D

Biite

Beetje War of the World achtig verhaal lijkt me....

zou me niets verbazen als dit gebaseerd is op een boek of comic uit dezelfde periode...

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

dvd-fan

;D Net de dvd gezien. Film is net een soort stripverhaal. Veel is gefilmd met een bruin filter om het een beetje zwat/wit effect te geven. Met veel tamtam wordt gezegd film met angilina Jolie, maar die heeft maar een bijrol.
Geluid is top. Vooral bij de aanval op NY. (ljikt op Godzilla het gestamp.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

DrAce

Heb 'm ook al besteld bij dvdsoon.

Citaat van: dvd-fan op januari 28, 2005, 09:42:15...Geluid is top. Vooral bij de aanval op NY. (ljikt op Godzilla het gestamp.
Nu nog de sub er bij (morgen ?  :P )

zuidwester

Vond de stlijl  wel aardig romantisch bruinwit sfeertje zoals in de radio gaga clip van Queen.
film is trouwens geheel computer gerenderde film op de acteurs na.
Het verhaal is traaag en het lijkt of de acteurs een IQ van 80 hebben
In elk geval niet de Indiana Jones lookalike  die het (volgens interviews) beoogde te zijn.

Peter
ontferm U over ons

)p(

Verhaaltje van niks..maar wat een heerlijk sfeertje gecreerd met die digitale art deco and oude strips cinematografie...

Inderdaad tijdens de aanval op New York het leek wel als ons hele huis werd opgeblazen  ;D

peter

westergas

Deze film staat hoog in mijn top van slechtste films van 2004.
De effecten zijn erg ongeloofwaardig, of dit nou een stripboek effect moet zijn of niet, je hebt echt het iedee dat je naar een tekenfilm zit te kijken waar de acteurs zijn ingeplakt. Soort Roger Rabbit effect.

Het verhaal is ook flinterdun en zelfs Gwenneth zag er niet leuk uit in deze film. En DAT wil wat zeggen!  ;D

Bespaar je 2 saaie uren vol ergenis en sla deze over.
Anata wa soko ni imasu ka

Rick-DTS

Wel, ik heb me anders prima vermaakt met deze film.
Het geluid was goed ( soms zelfs heel erg indrukwekend, we zaten te trillen op de bank ) beeld was zoals eerder vermeld  anders dan we gewend zijn, Men heeft iets totaal anders gedaan met het beeld en daarin dus een risico genomen. Wat mij betreft geslaagd.
Wat betreft het verhaal. Dat is inderdaad erg simpel maar So What ?!
Als je elke film zo gaat bekijken, zit er een verhaal in, kan het allemaal wel, is het realistisch etc. Man o man. dan kun je geen film meer bekijken.
Dan kun je zelfs kritiek hebben op The Piano, Schindler's List en Saving Private Ryan.
Dit is een SF film. Klaar. Een film is entertainment.
Ook ik vind niet alle films goed maar dat is gewoon omdat het mijn type film niet is. Genoeg anderen vermaken zich er prima mee.
Ik snap tot op de dag van vandaag niet wat iemand bijv. leuk vind aan de Titanic of de serie Friends.

Verstand op nul als het je genre is, chips, popcorn, en drinken er bij en genieten maar...............
Dan heb je ook nog plezier van je hele HT set

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Rick-DTS op januari 30, 2005, 12:17:24
Wel, ik heb me anders prima vermaakt met deze film.
Het geluid was goed ( soms zelfs heel erg indrukwekend, we zaten te trillen op de bank )
Het geluid was inderdaad echt goed  8)
Ik heb de film gekeken bij een forumlid met een indrukwekkende set met een hoog WOW gehalte, de sub en fronts lieten m'n broekspijpen bewegen  O0

Citeerbeeld was zoals eerder vermeld  anders dan we gewend zijn, Men heeft iets totaal anders gedaan met het beeld en daarin dus een risico genomen. Wat mij betreft geslaagd.
Het beeld was super goed gedaan, erg leuk om te zien ! Wat een sfeer is roept deze film op, echt tof gedaan. Het art deco gehalte is hoog maar past goed bij de film techniek.
Alleen 1 nadeel ik vond het wat donker.
CiteerWat betreft het verhaal. Dat is inderdaad erg simpel maar So What ?!
Als je elke film zo gaat bekijken, zit er een verhaal in, kan het allemaal wel, is het realistisch etc. Man o man. dan kun je geen film meer bekijken.
Dan kun je zelfs kritiek hebben op The Piano, Schindler's List en Saving Private Ryan.
Dit is een SF film. Klaar. Een film is entertainment. Ook ik vind niet alle films goed maar dat is gewoon omdat het mijn type film niet is. Genoeg anderen vermaken zich er prima mee.
100% mee eens, b.v. der Untergang vind ik op het decor na ook niet echt realistisch.
Ik vond het wel grappig dat het Polly & Sky Captain regelmatig in het heetst van de strijd een discussie aangingen.
CiteerIk snap tot op de dag van vandaag niet wat iemand bijv. leuk vind aan de Titanic of de serie Friends.

CiteerVerstand op nul als het je genre is, chips, popcorn, en drinken er bij en genieten maar...............
Dan heb je ook nog plezier van je hele HT set
Inderdaad gewoon genieten, puur entertainment, zou graag deze film nog een keer willen zien, maar dan op een groot scherm  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Jimmy Conway

Een lekkere nietteveelnadenken film  :P

shamrock

Helemaal niets deze DVD ... heb het om precies 17 minuten volgehouden en toen uitgezet...
Gelukkig gehuurd en meteen dezelfde dag teruggebracht...
Staat in mijn persoonlijke top 3 van de allerslechtste DVD ooit gehuurd...
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

blue-eyes

Ik heb hem maar met een half oog gekeken, maar dat was genoeg om hem eens in de aanbieding te gaan kopen. Zodra hij voor een tientje te koop staat is ie voor mij.

Wat ik gezien heb kon me best boeien ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Kerstmanno

Citaat van: shamrock op juli 30, 2005, 23:27:35
Helemaal niets deze DVD ... heb het om precies 17 minuten volgehouden en toen uitgezet...
Gelukkig gehuurd en meteen dezelfde dag teruggebracht...
Staat in mijn persoonlijke top 3 van de allerslechtste DVD ooit gehuurd...

17 minuten... dan geef je de film wel heel weinig kans hoor..

Wowly

Ik had ook een erg dubbel gevoel over deze film, van de ene kant leuk, vermakelijk, lekker sf, maar van de andere kant soms erg knullige beelden, veel te donker (nee het wordt niet beter op een barco) en idd, zééér weinig diepgang van de karakters. Vooral dat laatste gaat me altijd weer opbreken.

Cijfertje? 6,5

Ettepet

Eén van de beste vertolkingen van een stripverhaal ooit, en dat terwijl er niet eens een stripverhaal als basis was.  Zeer goed uitgewerkte toekomstsfeer uit de jaren 30, en een beperkte diepgang van personen en verhaallijn waar ik me absoluut niet aan stoor.  Veel klagende mensen op imdb.com, net als eerder bij bijvoorbeeld Starship Troopers.  Vreemde smaak die mensen..

shamrock

Citaat van: Menno-ert op juli 31, 2005, 00:12:25
17 minuten... dan geef je de film wel heel weinig kans hoor..

Ik vind 17 minuten best nog wel veel, er zijn ook films in het verleden geweest die die grens bij mij niet eens gehaald hebben...
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)

J.A.F._Doorhof

Ik ken heel veel films waar ik het eerste half uur niets aan vind en die dan ineens MEGA intressant worden.
Denk bv aan From dusk till dawn of session 9 :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kerstmanno

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  4, 2005, 09:42:06
Ik ken heel veel films waar ik het eerste half uur niets aan vind en die dan ineens MEGA intressant worden.

Hmmm.. bij mij was het bij Dusk till dawn juist omgekeerd ;D

squeek

ik vind dat als je een film niet eens uitkijkt je ook niet mag en kunt beoordelen erover! en vooral niet na 17 minuten.wat weet je er dan over, ik vond persoonlijk het begin niet echt denderend maar naarmate de film vorderde vond ik em echt gaaf worden.was niet de beste film van dat jaar, maar best entertainent.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  4, 2005, 09:42:06

hier ben ik het zekers mee eens, sommige films moeten het hebben van hun einde of van plotse veranderingen in verhaal. persoonlijk vind ik the sixth sense bijvoorbeeld als thriller niet veel soeps, maar het einde was het hoogtepunt. na zeventien minuten deze film te bekijken ga je dat natuurlijk nooit weten he.

zelf kijk ik elke film uit, eender hoe slecht ik em ook vind vanaf het begin (kheb zelfs anchorman uitgekeken en beowulf  ::) nu weet ik tenminste wat ik er echt van vond  ;)

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Alex Cremers

Heb deze Raiders kloon met zeer veel moeite uitgezien. Heb er een serieuze afkeer van Gwyneth Paltrow op nagehouden.