hele apart japans private stereo setje

Started by advr, August 1, 2004, 21:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Volgens mij werken die veren eerder averechts...  ::)   Een demper hoort een resonantiefrequentie te hebben < 20 Hz, dit heeft volgens mij een res.freq. rond 500 Hz ofzo... Moet je er een speaker dichtbij houden en inderdaad kijken wanneer de speler aan de wandel gaat... :D

Heb nu Isobearings onder mijn loopwerk. Echt erg mooi... Muzikaler dan punten in mijn installatie/situatie. Sommigen zeggen dat de bas er een beetje minder van wordt. Ik persoonlijk hou van de rust en de enorme ruimtelijkheid die ze creƫren. Waarschijnlijk staan deze dingen weer lijnrecht tegenover jouw opvattingen Martin en zou jij de spikes prefereren... ;)

advr

#26
Quote from: garmtz on August  2, 2004, 17:59:41

Hey advr, bedoel je met ML nou Mark Levinson of MartinLogan...?  :D

mag je zelf invullen... 8)

mag ik nog eens met mijn buizenampje die ML(?) aansturen.... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on August  2, 2004, 19:01:15
mag je zelf invullen... 8)
Dan gok ik op Mark Levinson... ;D
Quotemag ik nog eens met mijn buizenampje die ML(?) aansturen.... ;D ;D
Tuurlijk!

advr

Quote from: garmtz on August  2, 2004, 19:02:56

Dan gok ik op Mark Levinson... ;D

jij kan goed gokken ;D

Quote from: garmtz on August  2, 2004, 19:02:56
Tuurlijk!

pm je wel, wordt na mijn vakantie die aanstaande zaterdag begint! ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on August  2, 2004, 19:08:13
jij kan goed gokken ;D
De grap is dan weer dat ML op ML best wel o.k. kan klinken... :D  Veilig, maar best o.k...
Quotepm je wel, wordt na mijn vakantie die aanstaande zaterdag begint! ;D
O.k. Ik wacht met grote vreze... Ik bedoel, met spanning... :D

advr

Quote from: garmtz on August  2, 2004, 19:21:27

De grap is dan weer dat ML op ML best wel o.k. kan klinken... :D  Veilig, maar best o.k...

O.k. Ik wacht met grote vreze... Ik bedoel, met spanning... :D

je hoeft niets te vrezen hoor van mijn 8 hele buizen watjes!!! :P

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Zeg dat niet te hard... Ik heb sterk gemodificeerde Audio Innovations 500's gehoord, die echt schrikbarende dingen dede...  :o   Heb jij een 'stock' exemplaar? Misschien eens naar De Jong Systems brengen... Je weet niet wat je hoort als je hem terugkrijgt...

advr

Quote from: garmtz on August  2, 2004, 19:36:48
Zeg dat niet te hard... Ik heb sterk gemodificeerde Audio Innovations 500's gehoord, die echt schrikbarende dingen dede...  :o   Heb jij een 'stock' exemplaar? Misschien eens naar De Jong Systems brengen... Je weet niet wat je hoort als je hem terugkrijgt...

daar is ie reeds geweest en ook bij Wim van Kraanen (Analogue Audio). Ed heeft er een paar Black gates ingezet. Ik heb een AI500 eentje met de goede trafo's en zilverbekabeling van binnen. Wel een ratjetoe aan draden zie (http://home.planet.nl/~rooi0437/)

door Wim heb ik de balans uit laten schakelen en heb ik een blauwe Alps erin laten zetten. Er zijn daarvoor betere  potmeters maar er is weinig ruimte. Tevens heb ik de eindbuizen in Triode laten schakelen ipv de standaard Push Pull en is de demping iets verminderd.  :P

op dit moment gebruik ik NOS GE 6L6GC als eindbuizen.   ;D, super duur in nederland, wat goedkoper in Amerika. :o

het klinkt zeer analytisch en kan het ook nog hard, alleen gaat dan mijn kamerakoestiek een negatieve rol spelen qua laag!

einde van het jaar wil ik nog meer papier/olie condesatoren laten solderen.. ;D

er kan dus nog wel het e.e.a. verbeterd worden.

toch benieuwd hoe dat bij jou klinkt. ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Interessant allemaal!  8)

Quote from: advr on August  2, 2004, 19:47:26
toch benieuwd hoe dat bij jou klinkt. ;D

Snel, open, luchtig, rustig, ruimtelijk, PLAT (elektrostaat... ;))...

advr

Quote from: garmtz on August  2, 2004, 19:52:34
Interessant allemaal!  8)



Snel, open, luchtig, rustig, ruimtelijk, PLAT (elektrostaat... ;))...

misschien kom ik wel in de vakantie,.... ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bmateijsen

Dat viel mij inderdaad ook op... heb je zo'n prachtige set met krell monoblocken en JMlab's Grande en dan doe je er gewoon helemaal niets mee.......  ::)

Ach ja.. het zijn vooral de japanners die echt heel veel geld uitgeven aan High-end audio...

Groet Bjorn

WouterNeyn

Ze verdienen in verhouding ook verschrikkelijk veel. Het leven mag dan wel duur zijn daar maar dan nog houden ze blijkbaar veel geld over :).
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Spacebass

Ze werker er volgens mij ook een stuk harder  ;)

Biite

met alle bijbehorende problemen....

geloof dat Japan het hoogste aantal zelfmoorden heeft ...
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

FrankB

Quote from: Spacebass on August  3, 2004, 22:22:03
Ze werker er volgens mij ook een stuk harder  ;)

Maar verdienen ze relatief ook meer ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr



de meeste zijn toch wel van het padje af.... ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Spacebass

Aan de sets te zien en de opmerking van Biite springen ze het raam uit als ze de lening niet kunnen afbetalen  ;D

Ik denk dat het vanuit hun cultuur gezien best wel perfectionisten zijn.

SiR-ROUND

Vooral de kabelafwerking past mooi bij de set:


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Spacebass

LOL  ;D

Jammer dat de afwerking alleen niet zo perfectionistisch is  ;D

Yanmik

Die kabel konden ze inderdaad beter mooi weggewerkt hebben aan die plint  :-[
Maar die speaker   8)   :o
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber