CineMagic Theater

Started by CineMagic, July 30, 2004, 22:57:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineMagic

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie! De stoelen zitten ook nog eens heerlijk.

Er hangt inderdaad een airco. Dat was mijn eerste investering in mijn HT. In de zomer is het op zolder erg warm, waardoor het bijna niet uit te houden is. Nu met de airco was de verbouwing een genot bij 18 graden.  8) En een filmpje kijken werkt nu als een soort verkoeling...

Groeten,
Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Daze

Idd schitterende stoelen...! Mag ik vragen wat de naam van het model is en wat ze kosten...?
"Censorship is the commonest social blasphemy because it is mostly concealed, built into us by indolence, self-interest, and cowardice."

John Osborne

CineMagic

Hoi Daze,

De naam van het model is "purple rain". Ik heb ze gekocht bij Bseated en de hele set kostte me € 450,00. Drie gewone exemplaren en een "Loveseat". Ik weet niet of ze ze nog hebben. Ik had enorm mazzel, want deze kon ik uit ongeveer 100 stoelen uitzoeken. Ze zijn dan ook puntgaaf. Heb ze wel even chemisch laten reinigen, want je weet nooit waar ze vandaan komen... met zo'n naam.....  >:D

Groeten,
Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

PaulB.

Mijn complimenten, hele mooie HT :)

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

The Dreamer

Hoi Chris,

Wat een schitterende foto's. Desalniettemin staan deze foto's in schril contrast met de werkelijkheid.
Of je nou in Pathé zit of de Metropolis, het is altijd minder dan in 'CineMagic Theater'.
De bekleding, de aankleding, de apparatuur en zelfs zijn vriendin 8) (die de bediening doet) is voor een ieder een droom.

Oké beetje gein, maar ik kijk nu al uit naar volgende week woensdag voor een nieuwe avond 'Cinemagic Theater'.
En ondanks dat ik ook wel tevreden ben met mijn bioscoop op zolder, weet ik diep van binnen dat ik best wel jaloers ben.

NB. wordt tijd voor een dagje in Oss, voor het geluid! >:D

Groet,

The Dreamer

Grindtegel

Hé zijn er nog meer Ossenaren hierzo? Ik dacht dat ik de enige was.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

philippe

MOOOOIe HT,

Thats the way aha aha I Like IT O0

The Dreamer

Ja hier nog een HT-zolder in het altijd pitoreske Oss (foto's staan ook nog ergens op het forum).
Helaas zonder een mooie airco als bij Chris. Dus even geen mogelijkheid om te kijken.
Laat het maar snel weer winter worden 8)

Groet,

The Dreamer

4Lph4Num3r1c

Hoi CineMagic!

Ziet er fantastisch uit :)

Heb je toevallig ook nog meer foto's (van tijdens de verbouwing) ? Ik ben zelf ook druk met m'n zolder bezig.

Ik wil over een maand beginnen met verbouwen (beamer reeds aangeschaft, TW10H) maar ben me nu nog aan het orienteren, met name over hoe te isoleren (geluid) en te koelen (Airco).

Mvg,

Vincent

DrAce

Heel mooi gedaan Chris!
Ook het plafond, mooi met dat licht zo.

CineMagic

@ TheDreamer:
Bedankt voor je lovende woorden vriend. Ik zou bijna denken dat je iets van me nodig hebt...  ;D ;D Je hebt het in het echt gezien, maar met de nieuwe apparatuur en plafond is het pas echt af. Volgende week woensdag staat en ik verheug me er nu al op! Ik zorg er dan wel voor dat mijn vriendin niet thuis is, anders zit ik waarschijnlijk alleen in mijn HT.....  >:D

p.s. we spreken woensdag gelijk af voor een avondje in Oss. Gaan we die Kefjes van jou eens goed africhten...

@ Vincent:
Ik heb helaas geen foto's van de verbouwing. Iedere keer nam ik me voor om foto's te maken, maar als je met een gipsplaat boven je hoofd op een wankel trappetje staat, dan wordt het lastig... (krijg je wel leuke foto's trouwens ;)). Ik heb er helaas niet zo'n mooi traject van gemaakt zoals bv. GTDesign waarbij je van begin tot eind alles kunt volgen. Maar, ik weet nog precies hoe ik iets gedaan heb, dus als je vragen hebt, dan hoor ik het wel!

@ Everyone else:
Bedankt voor de reacties. Erg gaaf!

Groeten,
Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

The Dreamer

Het is inderdaad beter als je vriendin niet thuis is, anders heb ik echt geen oog meer voor jouw HT  :-X

Ben wel bang dat ik nog kritischer ga worden over mijn eigen HT.  Beetje hulp kan ik inderdaad wel gebruiken.

Overigens: we moeten ook nog een dagje cinepaulus en cinebarkoos boeken, laten we dat ook gelijk doen. Ik weet hoe je met je agenda staat, dus ........................... wordt ws. december 2005.



bmateijsen

Coole HT, kan echt zien dat er veel werk in zit!  8)

Groet Bjorn

Mr. Blonde

Ziet er strak uit..  Perfectionisme betaald wel weer uit..
Dit is geen half werk.. Mijn complimenten.

And for now: ENJOY IT!!
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

VinnyB

Super mooie HT, strakke stijl, mooi afgewerkt en die stoelen:  :o  8)

Sjors

Op de foto zie je boven het projektie scherm drie halogeen spotjes, hoe ver zitten die van het scherm af gemonteerd? want je krijgt een heel mooi schijsel op het scherm   ;)

R

Toevallig al die ossenaren, hier nog een, alleen dan zonder zo'n chique HT...

CineMagic

Hoi Sjors,

De halogeen spotjes hangen ongeveer 20cm boven het scherm. Het effect vind ik zelf ook nogal gaaf.
Zeker met een dimmer....  ;D

Groeten,
Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Erik van Voorst (in memoriam)

werkelijk SCHITTEREND... 8)

Zelfs het schakelmateriaal is zwart... :o.....(neem dan ook fff de deurknop mee ...hahahahaha)

TOP

Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sjors

#44
Quote from: CineMagic on September 15, 2004, 19:29:15
Hoi Sjors,

De halogeen spotjes hangen ongeveer 20cm boven het scherm. Het effect vind ik zelf ook nogal gaaf.
Zeker met een dimmer....  ;D

Groeten,
Chris

Chris,

Bedankt ja gaaf is het zeker!!! :D  ben er zelf ook nog een beetje mee aan het klooien vandaar de vraag  ;D
Bedankt, Sjors

p.s. hoe komt het dat het licht puur op het scherm valt? en niet op de wand boven het scherm?

CineMagic

He Sjors,

Dat komt omdat het scherm ongeveer 10 cm. van de achterwand hangt.
Het lijkt alsof het zweeft. Hiermee krijg je een hele mooie dieptewerking.

Groeten en succes met je eigen verbouwing.

Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

cinepaulis

Hoi Chris !

Wederom de grootste complimenten !  :D
Echt super ! De foto's geven toch een fraaie indruk en ze zijn goed gelukt.
Maar....in het echt is je HT nog leuker   :)

Ik zie dat je je nieuwe speakers ook al netjes hebt geplaatst.
Ben nu toch wel ERG nieuwsgierig geworden  8)

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

boebla100

knap gedaan zijn er veel die nu aan het watertanden zijn denk ik

het scherm had inderdaad wat grooter gemogen volgens mij
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Sjors

#48
Quote from: CineMagic on September 17, 2004, 16:11:54
He Sjors,

Dat komt omdat het scherm ongeveer 10 cm. van de achterwand hangt.
Het lijkt alsof het zweeft. Hiermee krijg je een hele mooie dieptewerking.

Groeten en succes met je eigen verbouwing.

Chris

Hee Chris,

Ja bedankt man  ;) zal wel lukken en je scherm "zwevend" houden ja dat zal ik zeker ook even proberen  ;D

Groetjes, Sjors

CineMagic

He Cinepaulis,

Lang niets van je gehoord... Als je zo nieuwsgierig bent,
dan moeten we snel weer wat afspreken! Lijkt me gezellig.

Als je tijd en zin hebt, dan mail je me maar. Ik weet zeker dat
Jacco (en wellicht Koos en Jorge) dan ook weer van de partij is (zijn)  ;)

Groeten,
Chris

p.s. @ boebla100:
Ik had wel een groter scherm gewild, maar daar is de ruimte
te klein voor. Dan krijg ik last van het tennistoeschouwersyndroom.... ;D ;D
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4