CineMagic Theater

Started by CineMagic, July 30, 2004, 22:57:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineMagic

Beste forumleden,

Na ruim 2 jaar te hebben gewerkt aan ons HT, is het eindelijk (bijna >:D) klaar.

De ruimte is ongeveer 3.5m breed, 4.5m diep en 2.5m hoog. Omdat we een hoekhuis hebben, heb ik alleen de vloer en de muur achter het scherm volledig voorzien van isolatie. Het plafond is volledig verlaagd om alle kabels weg te kunnen werken. De koof loopt rondom waarin de inbouwspots het HT voorzien van het nodige licht. Een aparte groep halogeenspots verlicht het scherm. Alles is af te regelen met handmatige dimmers. Daarnaast verzorgt het indirecte licht in de koof de ruimte van wat extra sfeer (idee een beetje gejat van Rob Dingen...)

Het scherm is 1.60m breed en heeft een verhouding van 1.85x1. Onderkant scherm hangt op ± 1.10m. Veel mensen vinden dat wellicht te hoog, maar ik heb de voorkeur aan het geluid gegeven. Speakers LCR hangen nu precies op oorhoogte. De stoelen van BSeated (super comfortabel) heb ik iets achterover geplaatst, zodat ze onder een hoek naar het scherm staan. Echt heerlijk, omdat de neksteunen hierbij helemaal tot hun recht komen. Daarnaast is het voordeel dat de achterste rij stoelen niet op een enorme verhoging hoeven te staan.

Apparatuur:
Versterker: Yamaha DSP-A2
DVD: Skyworth DVD-1050P
CRT: Sony VPH 1252 QM
Speakers: JAMO D6PTX THX-Ultra 5.1
AB: Philips Pronto
Speaker kabel: Monster XP
Airco: Deawoo  8)

Geplande upgrades:
-hushbox bouwen voor de CRT
-HT aankleden met posters, etc. (buiten zichtveld uiteraard)
-nog meer dvd's aanschaffen...

Groeten,
Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

CineMagic

En nog een paar pics...
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

FrankB

Very, VERY nice !!! Gefeliciteerd met zo'n schitterend HT  8) 8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

GerritZ


Ziet er netjes uit Chris  :D


Gerrit

J.A.F._Doorhof

Ziet er mooi uit.
Erg stijlvol.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Erg mooi gedaan! Zelfs loveseats op de achterste rij........... ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CineMagic

Ik heb me over laten halen....  ::) WAF factor...  ;D

Bedankt voor de reacties!

Chris
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Grindtegel

Netjes hoor! Wat is dat voor spul waarmee je de muren heb bekleed?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MarcoV

Inderdaad erg mooi!

Marco

CineMagic

De muren zijn bekleed met zwarte meubelstof.
Dat dempt iets minder dan vloerbedekking en is makkelijker te bevestigen (± 1500 nietjes)  :o
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Spacebass

Ik verbaas mij elke keer weer hoe handig mensen wel niet zijn!  O0
Ziet er ontzettend mooi uit!

Erik

Tjonge het is niet te onderscheiden van een echte bioscoop, heel mooi!!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

TheJudge

heb je jouw geluids installatie al kunnen vergelijken met andere speakers? zoja want is je conclusie?

grtz

mooie ruimte!
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

Starred

Heel mooie ruimte!
Maar had je niet beter een iets groter scherm moeten kiezen? OF is groter niet haalbaar?


En het wordt tijd voor een zwarte DVD-speler  ;D

Point7

Heel mooie ruimte !  O0

Ik ben weeral jaloers.  ;)
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

CineMagic

@ TheJudge
In deze ruimte heb ik voorheen geluisterd naar bij elkaar gezochte speakers. Merk, model en omvang waren nogal verschillend, dus dan is deze JAMO set altijd een enorme verbetering.  ;) Echter, deze speakers heb ik meerdere keren bij mensen in andere ruimtes gehoord en ik was / ben er enorm van onder de indruk. Moet ik toegeven dat ik geen geoefend set oren heb zoals velen hier op het forum. Het geeft in mijn ruimte zeer veel impact en overtreft voor mijn gevoel de meeste bioscopen. Ik ben dus zeer enthousiast over de speakers.

@ Starred
Een groter scherm is inderdaad erg mooi. Alleen zit ik er ongeveer 2.40m vandaan op de eerste rij. Dan wordt het al gauw te groot en vermoeiend om naar te kijken. Ik wilde ook niet het effect hebben van toeschouwers van een tenniswedstrijd die constant heen en weer bewegen.... Groter was voor mij dus niet haalbaar en als je een tv van 76cm gewend bent, dan is dit HUGE...  ;D ;D

Iedereen in ieder geval enorm bedankt voor de coole reacties!!

Groeten,
Chris

p.s. @ Spacebass
Als je maar durft en het gewoon doet, dan komt het meestal helemaal goed. Ik had totaal geen ervaring met verbouwen etc. tot we onze woning casco opgeleverd kregen. Dan moet je wel (onder druk van vrouwlief... >:D). Met een goede planning en goed gereedschap lukt alles. Daarnaast is een beetje hulp niet verkeerd.
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

patrick_vdb

Hi Chris,

Ik vind het knap dat je een dergelijk, niet al te grote ruimte nog zo mooi hebt weten om te zetten naar een dedicated HT, kudos 8)

mvrg

Patrick

jaco

Mooi hoor, lekker donkere tinten, percies zoals ik ze graag zie.

Dit is wel een afzonderlijke ruimte neem ik aan, en geen woonkamer ? Dan zou je wel een heel inschikkelijke WAF hebben...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Rogier1988


Starred

Quote from: jaco on July 31, 2004, 10:09:41
Mooi hoor, lekker donkere tinten, percies zoals ik ze graag zie.

Dit is wel een afzonderlijke ruimte neem ik aan, en geen woonkamer ? Dan zou je wel een heel inschikkelijke WAF hebben...

Jaco

En een verschrikkelijke woonkamer   >:D

VlisChris

Hele mooie ruimte dit :D
Mooi stijlvol gedaan zo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Quote from: CineMagic on July 31, 2004, 09:38:44

p.s. @ Spacebass
Als je maar durft en het gewoon doet, dan komt het meestal helemaal goed. Ik had totaal geen ervaring met verbouwen etc. tot we onze woning casco opgeleverd kregen. Dan moet je wel (onder druk van vrouwlief... >:D). Met een goede planning en goed gereedschap lukt alles. Daarnaast is een beetje hulp niet verkeerd.

Daarnaast: neem de tijd! Doe niets overhaast! Haastwerk is slechtwerk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rappie

mooie donkere ruimte idd.  Geen last van een blazende crt boven je hoofd ?
Eigenaar van Paulthé

CineMagic

@ Jaco
Het is inderdaad een aparte ruimte (de zolder). Mijn vriendin kijkt graag film, maar met deze kleuren in de woonkamer zou ik binnen 2 maanden weer vrijgezel zijn...  ;D In de woonkamer mochten geen grote speakers, versterkers etc. dus heb ik de zolder geclaimd.

@ Rappie
De CRT boven mijn hoofd is nog niet storend. Alleen bij hele rustige en stille scenes merk je dat er een aantal fans draaien. Ik wil dus nog wel een hushbox bouwen, maar dat zal nog wel even duren. Moet ik me eerst in verdiepen hoe ik dat het beste kan doen en dan de moed verzamelen om het te bouwen. Ik zal wel wat topics op het forum doorspitten, want er zijn er volgens mij al een aantal gebouwd. En mijn motto "beter goed gejat dan slecht verzonnen" zal ik dan ook zeker nastreven. Vooralsnog geniet ik lekker van filmkijken.

Allemaal bedankt voor de reacties. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die mijn HT mooi vind.... :D

Groeten,
Chris

P.S. nog wat foto's... ik zal proberen wat screenshots te maken, maar het is nogal lastig om een idee te geven van de scherpte van het plaatje van de CRT.
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Rob_Dingen

Hoi Cinemagic

Prachtige ruimte en ook mooie stoelen.
Zag ik ook een airco aan de zijkant hangen.

Rob