Help! meerdere vouwen in beeld

Started by shredhead, July 26, 2004, 09:53:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shredhead

Beste forummers,

Ik heb sinds dit weekend een probleem met mijn holo3dII. Ik heb plotseling meerdere "vouwen" (4 stuks gisteravond!) in het beeld.
Als ik de resolutie opnieuwe kies of de input (component), dan verspringen ze, maar ze gaan niet weg.

Ik heb al geprobeerd om de drivers te her-installeren, maar dat heeft ook niets opgeleverd. Ik heb een holo met hd aux en een mp 1.3. mod. en dat op een dedicated pc.

Misschien dat iemand een oplossing hiervoor weet?

Mvgr,

Patrick

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

tsja,

Ik heb zo'n twee weken geleden een nieuw moederbord geïnstalleerd, omdat de vorige was overleden.

Nu moet ik wel bekennen dat ik een AMD processor heb met een moederbord met een VIA chipset,
maar dat had de vorige ook.

Mvgr,

Patrick

J.A.F._Doorhof

Ok, daar kun je je probleem al hebben.
Heb je de mogelijkheid hem in een Intel te proberen.
Er wordt duidelijk aangegeven dat Intel de voorkeur heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

nou nee, niet echt.

Ik moet dan een Intel+moederbord kopen. Maar ik moet dan maar even kijken, misschien dat ik een pc van iemand kan lenen of zo.

Vage is, dat ik er eerst totaal geen last van had.

mocht ik trouwens een Intel gaan kopen, kan ik dan ook het beste een Intel moederbord kopen?

Mvgr,

Patrick

J.A.F._Doorhof

Intel is zeker aan te raden, maar probeer het aub eerst eens uit, we hebben wat vage dingen gezien met VIA en AMD in het verleden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

okee,

Ik heb helaas nog niemand gevonden met een intel pc die bereid is om m even af te staan, maar ik hebwel wat dingen uitkunnen sluiten.
Als ik de refresh rate op "default" zet, dan heb ik een spatzuiver beeld.

Zet ik m echter op een ntsc refresh rate, dan heb ik een beeld met een helelboel trillende lijnen, zet ik m op een pal refresh rate, dan heb ik één of meerdere vouwen in het beeld.

Ik denk dat ik er dus vanuit kan gaan dat dit een software probeem is veroorzaakt door de VIA chipset. Aangezien "default" 60Hz is (een van de ntsc refresh rates).

Of trek ik hier een verkeerde conclusie?

Mvg,

Patrick

J.A.F._Doorhof

Hi,
Laat ten allen tijde de refresh op Default staan, hij switched zelf intern naar PAL50 en NTSC59,94 ik heb dat eerder gehoord.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

Hi Frank,

Dank je voor je uitleg! :D

Maar kan ik dan dus niet mijn pal refresh rate op 75 zetten? Ik kon het met mijn vorige moederbord zonder problemen.

Het beeld is op default ook hartstikke goed, daar gaat het niet om, maar ik vond het beeld toch iets rustiger op 75 Hz.

Is dit op te lossen door over te stappen op een Intel configuratie?

Mvgr,

Patrick

J.A.F._Doorhof

Ik twijfel daaraan ik gebruik namelijk nooit 75hz dus heb ik nooit getest.
Wel weet ik van veel problemen met VIA en AMD met de H3DII (maar ook goede systemen).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

Hmmm,

Da's jammer. Denk dat ik eerst geluk had dan, het werkte prima.
Ik heb nu verder trouwens (gelukkig ;D) ook een probleemloze setup.

Thanks voor je reply's Frank.

Mvgr,

Patrick

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview