Dali Elegance 01

Started by D-san, July 28, 2004, 13:20:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

D-san

Hallo!

Ik ga nieuwe speakers kopen dus graag wat tips van jullie.
Mijn oog en oor is gevallen op de Dali Elegance 01.
Iemand ervaring met deze speakers of dit merk?
Deze speakers met sub kosten nu 799 (van 1599) euro bij Raf maar ik wil het zonder sub kopen (dat kan daar) want ik heb nog een vrij nieuwe sub van JBL (powerbass serie 250 RMS).
Is dit een goede combi? of zijn er betere speakers voor dit geld te koop?
Moeten wel kleintjes zijn!

Alvast bedankt voor jullie tips!

Daniel.

Jeroen.

Ik heb geen ervaring met deze type zelf, wel met het merk.
Heb zelf de suite 2.5 (all around). Als je ze zelf beluisterd hebt en je vind het klinken, wat let je dan?

Let wel op dat deze speakers gemaakt zijn om geluid weer te geven vanaf 100Hz. Dus je sub zal alles onder de 100 hz moeten gaan weergeven, Let dus goed op dat je sub dit kan en dat je ook de reciever zo kan instellen dat dit haalbaar is.

dali elegance

Welke heb je nog meer beluisterd?

D-san

Van de Dali konden ze de Sub niet laten zien omdat die niet was aangesloten en tijdens het luisteren had ik het idee dat er ook geen andere sub aanstond met de Dali speakers dus miste ik natuurlijk wel geluid maar hetgeen wat er uit kwam was wel mooi.
Heb die eitjes van Kef gehoord en dat klonk ook goed maar daar stond wel een Sub bij aan dus heel goed heb ik de Dali niet kunnen horen.
Verder grotere Dali en wat andere merken, weet de namen daar niet van.
Maar ik wil dus kleintjes. Ik ga van Jamo naar Dali dus ik zal er zeker met sprongen opvooruit gaan.
Heb ook ff een denon set thuis gehad met kleine speakers en dat klonk ook vele malen beter en deze Dali moeten nog beter zijn dus voor mij zullen ze wel goed zijn.
Maar voor de zekerheid vraag ik het hier voordat ik zoveel geld uit geef moet ik wel zeker weten dat ik een goede keus gemaakt heb!