ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Ik ben een paar dagen geleden bij Ruud wezen luisteren naar zijn luidsprekers, bij deze een kleine 'review'.

Bij binnenkomen vallen de grote luidsprekers meteen op, niet alleen door hun grootte, maar ook door de afwerkingsgraad. Ruud heeft hier echt mooi werk mee geleverd en kan terecht trots zijn op zijn creatie. Als het geluid even goed is als de afwerking van de speakers, staat me nog wat te wachten.

Ruud begint met een samengestelde cd, met daarop korte stukjes muziek, dit om een indruk te krijgen wat de luidspreker doet met verschillende soorten muziek in instrumenten. Meteen valt de plaatsing in de diepte op, een aantal meter achter de luidsprekers, de grote luidsprekers lijken er niet te staan en het geluid lijkt niet voortgebracht te worden door de units. Ook de plaatsing in de breedte is indrukwekkend, ik had een eigen CD meegebracht van The Counting Crows - deze cd heb ik gekocht nadat ik hem op de Avalon Isis had gehoord - waarin bij de eerste track er een duidelijke scheiding is. De zanger staat iets uit het midden en de gitarist zit helemaal rechts, zo'n beetje "in" de speaker. Dit doen de Violators ook erg goed, de breedte wordt goed opgebouwd en er is duidelijk lucht tussen de twee artiesten. Het gevoel bij de opname te zijn geweest is erg aanwezig.

De directheid van het geluid is iets anders wat opvalt, totaal zonder moeite, maar wel erg precies wordt alles weergegeven. Aanslagen op de drum zijn snel en direct en lopen niet in elkaar over. Zelfs bij snelle stukken loopt het geluid niet in elkaar over.

De vergelijking de Avalon Isis kwam in me op, het beeld dat neergezet wordt is ongeveer op het zelfde niveau. Wel zijn de Violators wat warmer afgestemd wat ik eigenlijk wel prettig vind. Beide luidsprekers worden gekenmerkt door alles moeiteloos weer te geven, nergens wordt aangegeven dat er moeite gedaan moet worden om het beeld neer te zetten. Wel wordt het beeld bij de Isis op vloerhoogte neergezet, wat voor mij meer het 'aanwezigheids' gevoel geeft dan bij de Violators. De Violators geven meer een podium, maar dit zou afhankelijk kunen zijn van de tweeter hoogte.

Ruud heeft ook laten horen wat een moeilijke vorm de Sentinel eigenlijk is, met het verwijderen van de frontjes verdwijnt ook een deel van de demping op het front. De resonantie tussen de tweeter en het facet op de mid kast is duidelijk te horen, dit verstoort het beeld duidelijk. Het is duidelijk dat hier aandacht in is gegaan om de ideale demping te vinden.

Al met al heb ik een leuke avond gehad en heb ik een nieuw erg goed systeem gehoord. Ook wil ik Ruud en zijn vrouw bedanken voor de gastvrijheid.

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

ruud2

de violators worden verwend, ze krijgen binnenkort een eigen ruimte van 8.5x4.5m , awel wij gaan verhuizen.( NL>BE).
dus alle filtering en akoustiek gaan op de helling :)

ruud.


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

ruud2

Quote from: sphere on July  8, 2007, 22:46:14
Wordt het huis ook zelfbouw  ;D

;D ;D nee, daar begin ik niet meer aan, hier genoeg verbouwd.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Marc Heijligers

Quote from: ruud2 on July  9, 2007, 21:15:10
;D ;D nee, daar begin ik niet meer aan, hier genoeg verbouwd.

Een huis wat niet zelf gefineerd is... Tja, je moet er maar willen wonen.  ;D

Marc  >:D
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

WMC

Quote from: ruud2 on July  8, 2007, 22:38:00
de violators worden verwend, ze krijgen binnenkort een eigen ruimte van 8.5x4.5m , awel wij gaan verhuizen.( NL>BE).
dus alle filtering en akoustiek gaan op de helling :)

ruud.

Klikt positief, wat verwacht je nog als verbetering? Wordt het trouwens net over de grens of eind Belgie in?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

ruud2

Quote from: WMC on July 10, 2007, 00:21:27
Klikt positief, wat verwacht je nog als verbetering? Wordt het trouwens net over de grens of eind Belgie in?

verbetering, geen woonkamer waar dagelijks alles anders staat en nu kan ik de ruimte aanpassen en alles laten staan en/of hangen.
en voor jouw is het nog op fietsafstand, dus de afstand valt wel mee.


Quote from: Marc Heijligers on July  9, 2007, 21:22:34
Een huis wat niet zelf gefineerd is... Tja, je moet er maar willen wonen.  ;D

Marc  >:D

je hebt de foto's gezien....... :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Marc Heijligers

Quote from: ruud2 on July 10, 2007, 09:28:28
je hebt de foto's gezien....... :)

Inderdaad, dat gaat leuk wonen worden!  8)

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Erik van Voorst (in memoriam)

Maar weer even dit geweldige topic naar boven gehaald want met die verhuizing ben ik straks toch wel weer erg benieuwd naar de details van de violators... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martijn M

Hoe doen de Violators het in hun inmiddels al niet meer zo nieuwe onderkomen?
Dutch & Dutch

ruud2

hoi Keyser,

Gewoon onopvallend goed.
Zeer ruimtelijk, diepte ,detail en vaak het gevoel "erbij" te zijn, ware het niet dat die twee grote kasten in de weg staan. ;D
Achteraf gezien is de bouw en fine tuning erg veel werk geweest, maar een bovengemiddelde beloning ervoor teruggekregen.
De beperkende factor is eigenlijk toch nu de ruimte, de ideeen zijn er om dat te verbeteren, nu de uitvoering nog.
en...het kan altijd beter of anders.

Ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#986
wordt vervolgd in :  de bouw van Ruuds Room.


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69613.0


wat te lezen.... veel plezier!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

aangezien er geen verdere postings zijn sluit ik het topic.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

ruud2

Quote from: hondasnl on November  8, 2020, 18:18:14
Wel wat kleine fotootjes.  ???

zal wel aan de instellingen gelegen hebben en mijn toen nog wat onhandigheid met digitale fotografie.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

ruud2

#992
Quote from: hondasnl on November  8, 2020, 23:14:49
Waanzinnige speakers 👍🏼.

heb van die waanzin al vele jaren plezier ;D
hierbij nog een foto uit een ander perspectief.
updates: niet op de foto ,maar absorptie panelen in de lengte richting tegen de muren. diffusors op de muren hingen er al maar staan ook niet op de foto.
bankje vervangen door eames lounge chair.
kleine aanpassingen in het filter.
upgraden van het filter door nog betere componenten werd me afgeraden ivm. de extreem hoge kosten en geen garantie op verbetering.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

MechanicalAnimal

Deze Violators en de mastodonten van wijlen Erik doen mijn Galactica's verbleken....ik zit op "slechts" 1.79m en zo'n 140 kilogram per stuk.


Die lood-sandwich hier is gewoon fenomenaal  :worship:





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

ruud2

Quote from: MechanicalAnimal on November  9, 2020, 12:18:40
Deze Violators en de mastodonten van wijlen Erik doen mijn Galactica's verbleken....ik zit op "slechts" 1.79m en zo'n 140 kilogram per stuk.


Die lood-sandwich hier is gewoon fenomenaal  :worship:

size doesn't matter  ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.