ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

QuoteDe PL519 gaat wat mij betreft nooit meer de deur uit.....

Keeps the Eagle flying... ::)

QuoteGeloof me het zijn bij mij lange software momenten van intens geluk...

Of heb jij gewoon meer tijd vrij om te luisteren... ;D

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#951
Keep the Eagle Flying... ;D

vertaling...hou de aitos in de lucht...

aitos.....grieks voor arend   ;)

Ik denk dat ik net als Ruud de audiospulletjes en met name de speakers :P...Nooit meer weg wil doen... 8)

Je hebt trouwens een PM van mij gehad...je moet dan even op de blauwe kolom MIJN BERICHTEN aanklikken... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

QuoteIk speel met passief filter op hoog, mid en midlaag...Aitos OTL
en op het laag met actief filter(Bryston)...Aitos OTL.

Knappe belasting voor de "Output Transformerless" , of maak je gebruik van de zespitter op de laagsectie?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Nee de vierpitter...gaat eigenlijk prima moet ik zeggen......boven verwachting...ik denk dat het komt door de niet al te grote laagunits en hun rendement...

Ik heb al meerdere malen de aitosbouwer benaderd met het verzoek om een zespitter te "mogen kopen"...ik ben er uiteindelijk maar mee gestaakt....mijn lijfspreuk...... Aitos is het beste...de service is de slechtste... >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#954
Was ook meer met een  ;) bedoeld naar het meten en de soms "boute", idealistische uitspraken die daarmee vergezeld gaan, en de dan uiteindelijke gehoormatige ervaring..
   
QuoteIk heb al meerdere malen de aitosbouwer benaderd met het verzoek om een zespitter te "mogen kopen"...ik ben er uiteindelijk maar mee gestaakt....mijn lijfspreuk...... Aitos is het beste...de service is de slechtste...

Some thinks never changes... ..

Quote..de service is de slechtste...

Over een Achillishiel gesproken!! :'(
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

#955
Quote from: Erik van Voorst on April 10, 2007, 22:31:08

Ik denk dat ik net als Ruud de audiospulletjes en met name de speakers :P...Nooit meer weg wil doen... 8)



alles is relatief.... ;D

Quote from: Erik van Voorst on April 11, 2007, 08:50:49
Nee de vierpitter...gaat eigenlijk prima moet ik zeggen......boven verwachting...ik denk dat het komt door de niet al te grote laagunits en hun rendement...

Ik heb al meerdere malen de aitosbouwer benaderd met het verzoek om een zespitter te "mogen kopen"...ik ben er uiteindelijk maar mee gestaakt....mijn lijfspreuk...... Aitos is het beste...de service is de slechtste... >:(

is je krell naar boven verhuisd?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

#956
Quotealles is relatief....

Ik heb een CAD idee gezien... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

#957
 ;D een nieuw topic in aantocht?? :-X
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

#958
Foei Ruud...die Krell is al meer dan een jaar naar boven....... ;D

Bij mij is alle audio niet relatief als ik het zeggen mag...mijn avalon eclipse heb ik al meer dan 15 jaar en blijven nu in de HT de kunsten vertonen...Audio Research heb ik al sinds 1980!!!!....Wadia en AudioNote Aitos sinds 1995...dus ik modificeer (en laat modificeren) wel op zijn tijd maar ben verknocht aan mijn spulletjes... 8).

Ik zou er niet aan moeten denken om mijn xXx weg te doen... :o...vind het dus ook onvoorstelbaar als je je violators weg zou doen !!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Quote from: Erik van Voorst on April 11, 2007, 20:28:32
Foei Ruud...die Krell is al meer dan een jaar naar boven....... ;D

Bij mij is alle audio niet relatief als ik het zeggen mag...mijn avalon eclipse heb ik al meer dan 15 jaar en blijven nu in de HT de kunsten vertonen...Audio Research heb ik al sinds 1980!!!!....Wadia en AudioNote Aitos sinds 1995...dus ik modificeer (en laat modificeren) wel op zijn tijd maar ben verknocht aan mijn spulletjes... 8).

Ik zou er niet aan moeten denken om mijn xXx weg te doen... :o...vind het dus ook onvoorstelbaar als je je violators weg zou doen !!!!

ahum, ik kom ook niet regelmatig bij je over de vloer...je zal het ongetwijfelt gepost hebben, maar dat is me dan ontschoten.
ik heb nog steeds m'n antieke (1982)revox b225 cd speler , gemod door guido tent.
en de rest van het antiek blijft ook, het past ( matcht) allemaal zo leuk bij elkaar.
maar een paar violators als rears.. ;D ;D ;D ;D



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik zou zeggen maak maar een topic...ik ben je eerste fan.... 8)

Ik heb ook mij Revox A77 nog uit 1980...maar puur uit sentiment,,,hij werd al snel zoek gespeeld door mijn stereo Videorecorder... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#961
QuoteIk heb ook mij Revox A77 nog uit 1980...maar puur uit sentiment,,,hij werd al snel zoek gespeeld door mijn stereo Videorecorder...

De tubed Revox G36 (voorlopertje A77) gemod door Tim de Paravicini (EAR) toch verantwoordelijk voor veel wat wij als erg mooie opnames verstaan.....erg veel.
Welke stereo videorecorder?..... ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Laatste offtopic  ;D...een (1600 gulden in 1982!!) dure JVC met Kodak VHS tapes deze won het zelfs van de hoge snelheid opnames... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#963
On topic dan, 1 set gevleugelde vrienden erbij en dan volledig aktief met een tubed cross-over ::) ::)
Just kidding ;D ;D

Quotemaar een paar violators als rears... ;D ;D ;D ;D
Om het topic in leven te houden...   >:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#964
Indien je mij adresseert met deze mail....heb ik allemaal al in 2 jaar uitgedokterd...ik had 3 sets Aitossen met een optie op een vierde om volledig actief te gaan....... met de filterbouwer over gesproken.(deze man had wat mij betreft het laatste woord VEEL meer ervaring)......ik heb op een gegeven moment met hem gekozen voor passief hoog mid midlaag...het liefst had de filterbouwer ook een passief laag sublaag gebouwd...ik wilde daar nu juist weer aktief... 8)

Van al deze akties heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad...ik kan het laag nu helemaal naar wens integreren in mijn woonkamer....wat geresulteerd heeft in een verschrikkelijk snel en homogeen geluidsbeeld...maar goed...beter de reviews te lezen dan mij euforie aan te horen.... ;)

Ik ben een gelukkig mens in ieder geval want ik heb nog nergens een mooiere Miles Davis, Madonna, Fritz Reiner gehoord dan bij mij thuis... ;D

Stereo is mij heilig. 8).........multichannel is veel meer overdonderend maar dan wel voor mijn films... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#965
QuoteFritz Reiner

Op Decca SXL 2000 serie (silver wide band ), of draai je geen analoog?
Offtopic maar wel erg mooi.. ;D
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#966
Sorry Ruud...is echt niet mijn schuld.. :P :-[

Ik draai net als Ruud cd´s over mijn xXx.............................................maar wel errug mooi......Scherazade van Living Stereo lag vandaag in de bus en draai ik nu...as I Mail.... 8)

Ik heb zelf de stelregel nooit off topic gaan tenzij het over muziek gaat.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

#967
Quote from: Erik van Voorst on April 12, 2007, 22:13:40
Sorry Ruud...is echt niet mijn schuld.. :P :-[

Ik heb zelf de stelregel nooit off topic gaan tenzij het over muziek gaat.... ;D

geen probleem, is allemaal dezelfde hobby ;)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Merijn

#968
Hmmm sheherazade van Muti met het Philedelphia Orchestra op LP... (HMV/EMI DMM opname 067-43 270). Iets minder correct, maar een leven...  ::)

Zonder hier al te veel aan vervuiling te willen doen: Hoe fresen jullie de units in 11 cm dikke baffles (als het niet meer is)? Extra lange frees kopen? Of hebben jullie de gaten van tevoren gedaan?

edit: typo
I Prefer Coffee For Mental Stability...

dre73

ik frees de dikke baffles voordat ik de boel verlijm,eerst alles afpassen en vergrendelen met deuvels 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

Quote from: Merijn on April 15, 2007, 09:59:29

Zonder hier al te veel aan vervuiling te willen doen: Hoe fresen jullie de units in 11 cm dikke baffles (als het niet meer is)? Extra lange frees kopen? Of hebben jullie de gaten van tevoren gedaan?

edit: typo

dit is geen vervuiling Merijn.
extra lange frezen zijn erg gevaarlijk , zeker in een bovenfrees. als ze happen kan het flink mis gaan, en dan bedoel ik dat het werkstuk vervangbaar is.
ik heb de schacht van een 6 cm lange frees aangepast voor een bovenfrees, van 12 naar 8 mm.
en als je er van tevoren rekening mee houd, lees : eerst een losse baffle maken,
kan je van twee kanten frezen  ;)
de achterzijde van zo'n dikke baffle wordt meestal naderhand toch conisch gemaakt of sterk afgerond dus als het niet exact uitkomt wordt dit gecompenseerd.

ruud.

ik zal in de loop van de dag eens kijken of ik de inmiddels weggevallen foto's kan herplaatsen van voor september 2005. dat zijn nu juist de leuke kiekjes voor dit soort zaken.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Merijn

Hahaha, zekers handig:

Dit is mijn probleem: Heb een kast met een baffle van 60 mm MDF in 2 lagen en 12 mm trespa verlijmd. (ik hoor jullie denken...

Probleem is dat daar waar de BR moest komen (achter) de ideeen gewijzigd zijn. gelukkig heb achter nog niet gefreest, maar ja, nu dus in een reeds kant en klare voorkant.
I Prefer Coffee For Mental Stability...

ruud2

#972
Quote from: Merijn on April 15, 2007, 11:03:00
Hahaha, zekers handig:

Dit is mijn probleem: Heb een kast met een baffle van 60 mm MDF in 2 lagen en 12 mm trespa verlijmd. (ik hoor jullie denken...

Probleem is dat daar waar de BR moest komen (achter) de ideeen gewijzigd zijn. gelukkig heb achter nog niet gefreest, maar ja, nu dus in een reeds kant en klare voorkant.

idd, je hoort me denken. trespa heeft een veel grotere uitzettingscoefficient dan mdf.
maar als ik je goed begrijp kan je wel nog van achter bij de baffle?
uh, niet nodig.
frees van voren zo diep als je kunt en zaag het laatste beetje weg met een decoupeerzaag, er zijn ook lange zaagbladen .
het laatste restje kan je dan handmatig weg schuren of met een lamellen schuurtol  weghalen , of eventueel afronden.
om eventuele beschadiging van de voorzijde van de baffle te voorkomen kan je zool van de frees en zaagmachine afplakken met tape.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Merijn

Het zijn de oude kasten van Fineermannetje...

Schitterend CNC gefreest maar nu voor 80% af. Heeft een tijd stil gelegen omdat ik aan mijn huissie bezig was, maar nu weer verder. De baffles zijn los van de kast, de kasten verder redelijk ver klaar en netjes gebraced. Ik duikel de draad wel weer omhoog vandaag.
I Prefer Coffee For Mental Stability...

ruud2

#974
ik heb wat opmerkingen gekregen over vermiste foto's voor september 2005, 2004
deze ben ik aan het herplaatsen, voor zover mogelijk.
helaas gebleken in een aantal gevallen dat de foto ook bij mij ontbreekt.

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.