ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

#875
de ene had het al in z'n rug   :-\ en de ander weet niet wat het woord werken betekend..... >:(
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

he,ik heb ook diezelfde buurman ;D
de mijne heeft nog nooit 1 dag gewerkt ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

woon je dan links of rechts van mij? ;D ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ruud2

helaas, de buurman is niet komen opdagen en heb ik zes uur nodig gehad om de bekabeling weer aan te leggen.
een crime , ik maak nooit meer meerdere kasten op elkaar.
stugge kabels, blokken tussen de kasten, alles in een volgorde  :P

maar.....het speelt weer, en een lekker onopvallend aardig geluidje.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Sullivan

Quote from: ruud2 on March 24, 2007, 20:57:09maar.....het speelt weer, en een lekker onopvallend aardig geluidje.

;D

Prachtig eindresultaat!

mvg,
Frank

ruud2

thanx!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#882
en wat heeft dit alles gekost?

posting #570 29/3/2005 was blijven steken op 3949.50 euri's.


  • hardstenen platen       413.43
  • fineer                        509.09
  • afwerking fineer            91.72
  • neopreen vellen A3        10.00
  • filtercomponenten    ca.500.00
  • aansluitterminals            80.00
  • ander klein materiaal     100.00
totaal                               5653.74

aantal uren, niet bijgehouden maar zeker 1000.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Voor een hele mooie prijs twee hele mooie speakers. Had niet gedacht dat je zo "voordelig" zou uitkomen. Heb wel eens andere bedragen gezien voor dit soort zelfbouwers  ???

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Davey on April  2, 2007, 19:55:54
Voor een hele mooie prijs twee hele mooie speakers. Had niet gedacht dat je zo "voordelig" zou uitkomen. Heb wel eens andere bedragen gezien voor dit soort zelfbouwers  ???

???

Vanwaar een vraagteken....dit is toch de essentie van zelfbouw...misschien kun jij ze wel voor € 4000 Euro bouwen ...maar ook voor € 20.000....als je mijn topic lees  ;)

"Voordelig" is in beide gevallen nog steeds relatief gezien de prijs voor het betreffende origineel...ik geloof inmiddels zo een slordige € 160.000 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Davey

Quote from: Erik van Voorst on April  3, 2007, 11:26:24
???

Vanwaar een vraagteken....dit is toch de essentie van zelfbouw...misschien kun jij ze wel voor € 4000 Euro bouwen ...maar ook voor € 20.000....als je mijn topic lees  ;)

"Voordelig" is in beide gevallen nog steeds relatief gezien de prijs voor het betreffende origineel...ik geloof inmiddels zo een slordige € 160.000 
Heb je hele topic destijds met de grootste bewondering en plezier gelezen (evenals al je andere zelfbouwprojecten). Ik bedoelde juist de originele prijs t.o.v. de zelfbouwprijs. Zeker niet jouw kosten t.o.v. die van Ruud. Vind het verbazingwekkend dat het kan. Vandaar mijn vraagteken Erik.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik snap hem nu  ;)

Dat vind ik zou zo leuk aan die speaker-zelfbouwtopics...je ziet "voor weinig" de mooiste en meest gedurfde designs voorbijkomen... 8) 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Davey

Volg Asterducs project ook. Vind dat erg knap en verschrikkelijk mooi allemaal. Had trouwens jouw keukentopic aan mijn vrouw laten zien (alleen de afbeeldingen) maar ik moest mijn gereedschapsgordel maar in de schuur laten hangen  :-[

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

ik heb gewoon wat minder zilver, goud en diamanten gebruikt  ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

en vergeet ook het filter en de componenten niet.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

#892
...ik ben gelukkig al mijn kosten en arbeidsuren vergeten en luister sindsdien elke dag met veel plezier...ik koop weer liever grote hoeveelheden cd's  ;D

Vooral sinds mijn laatste ingrijpende dac-modificatie...wordt er weer opnieuw extreem veel meer uit mijn xXx getoverd......ook de MediaMarkt en Bol.com zijn blij met mij... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Quote from: Erik van Voorst on April  3, 2007, 14:58:07
...ik ben gelukkig al mijn kosten en arbeidsuren vergeten en luister sindsdien elke dag met veel plezier...ik koop weer liever grote hoeveelheden cd's  ;D

Vooral sinds mijn laatste ingrijpende dac-modificatie...wordt er weer opnieuw extreem veel meer uit mijn xXx getoverd......ook de MediaMarkt en Bol.com zijn blij met mij... :P

een bevoorecht mens  ;) , met twee rechter handen  O0
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Quote from: ruud2 on April  3, 2007, 17:32:41
een bevoorecht mens  ;) , met twee rechter handen  O0
Da's zeker ja  O0

Marc Heijligers

Quote from: ruud2 on April  3, 2007, 17:32:41
een bevoorecht mens  ;) , met twee rechter handen  O0

Goh, ik voel me bevoorecht met mijn vriendin!

Marc  >:D  ;D
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Davey

Quote from: Marc Heijligers on April  3, 2007, 20:40:49
Goh, ik voel me bevoorecht met mijn vriendin!

Marc  >:D  ;D
Heeft dat met haar handen te maken dan? ;)

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

FFF

De prijs is idd erg laag.

Als ik je schematje zo zie denk ik dat er in je filter nog veel ruimte is voor verbetering is kwalitatief beter componenten.

Echter je ontwerp zou dan ook al erg goed moeten zijn, anders is het zonde en het rendement van de extra investering veel te laag.

Voor mijn soups ben ik een euro of 3000 kwijt denk ik, zou er het liefste nog 1000 tegen aan gooien om het filter nog verder te verbeteren.

Marc Heijligers

Quote from: FFF on April  4, 2007, 10:11:31
Voor mijn soups ben ik een euro of 3000 kwijt denk ik, zou er het liefste nog 1000 tegen aan gooien om het filter nog verder te verbeteren.

Ik zit voor de Milestones globaal ook op de 3000 euro per paar. Kasten, units en filter zijn vrij prijzig.

Er is op de achtergrond nog veel aan het Milestones filter gebeurd (een paar zeer verassende wendingen, conceptueel nog steeds hetzelfde, maar de afstemming is stevig veranderd). Als ik de komende dagen tijd heb, zal ik de website updaten.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.