ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fgroen

Quote from: ruud2 on March 16, 2007, 16:25:01
;D
na al die tijd en dan af.....??
je weet nooit wat ik nu weer bedenk >:D

Gewoon afmaken en een paar Isissen gaan bouwen....  >:D ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Davey

Weet zeker dat het weer wat moois wordt  :D. Heb je al een idee dan? Volgens mij wel namelijk. Anders begin je ook niet aan zo'n project. Kom maar op met je nieuwe plan  >:D

ruud2

voor de rears?  opus mini monitor of wodan en donar (sisi)? :-X
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Smitsmans

De minimonitors wil ik wel een keer meenemen, zodat je ze kan proberen. Ik ben ook wel benieuwd naar de Violators. ;)

ruud2

Quote from: Smitsmans on March 17, 2007, 10:02:53
De minimonitors wil ik wel een keer meenemen, zodat je ze kan proberen. Ik ben ook wel benieuwd naar de Violators. ;)

je hebt PM.

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

onderkant
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#856
ondanks een tekeningfoutje mijnerzijds  :'(  past alles aardig.
de hardsteen is niet zo zwart als ik had gehoopt , maar heeft enigszins wat kleinere fosielen.
maar geeft tesamen met het fineer een zeer natuurlijke uitstraling.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

een probleempje of ben ik gewoon te ongeduldig?
het verlijmen van de stenen op  het topje en de midkast gaat goed.
de ondergrond is steen op hout, geen probleem.
echter onder de sub gaat het mis, HPL en steen, beide een niet zuigende ondergrond.
eerst verlijmd met een acryl  kit en daarna met witte(bison)montage kit en komt beide keren los , na 24 uur drogen.
de lijmvlakken zijn helemaal zijn ingesmeerd, steen op de plaats drukken, loshalen, ca. 10 minuten laten curen en dan met grote kracht herpositieoneren en aandrukken.
alleen het randje is aangedroogd en bij het rechtopzetten schuift de steen gewoon van het vlak.
de bruine (bison) montage kit of kontaktlijm? of niet zeuren en gewoon een dagje of wat langer laten drogen. :-\
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

ik adviseer een lijmende kit op pu basis ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wowly

Je zou denken dat de montagekit toch zeker voldoende lijmkracht zou moeten hebben, ook op een dergelijk glad oppervlak. Probeer eens de boel wat op te ruwen, dan is er wat meer contactvlak en is er minder kans op afglijden.

Wowly

ruud2

voor het lijmen is de juiste procedure gevolgd, eerst ontvetten, opruwen (korrel 80),weer ontvetten enz.
heb nu een pu lijm ,vochthardend ipv. luchthardend.
bedankt dre73, we hadden dezelfde gedachte.

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

die zullen er niet meer afvallen 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Marc Heijligers

Quote from: ruud2 on March 18, 2007, 15:26:02
voor het lijmen is de juiste procedure gevolgd, eerst ontvetten, opruwen (korrel 80),weer ontvetten enz.
heb nu een pu lijm ,vochthardend ipv. luchthardend.
bedankt dre73, we hadden dezelfde gedachte.

Nu nog een reclame waarbij e.e.a. middels een hijskraan wordt opgetakeld, en waarbij als bewijs van de lijmkracht de speaker aan de stenen plaat blijft hangen! ;D

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

fgroen

Als vochthardend ook niet werkt, zou ik een 2-componenten lijm suggereren, byv. epoxy lijm. Beide vlakken opruwen en het plakt als de neten.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

ruud2

zat vanmorgen voor m'n gevoel al goed vast.
Quote from: fgroen on March 19, 2007, 09:11:59
Als vochthardend ook niet werkt, zou ik een 2-componenten lijm suggereren, byv. epoxy lijm. Beide vlakken opruwen en het plakt als de neten.  8)
epoxy heb ik niet zo voor het grijpen.
voor vanavond een vrijwilliger zoeken om de kasten mee rechtop te zetten. :P
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Rudo

Quote from: ruud2 on March 19, 2007, 10:16:20

voor vanavond een vrijwilliger zoeken om de kasten mee rechtop te zetten. :P
Kom maar langs met die kasten, dan wil ik wel helpen met kantelen.
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

fgroen

Quote from: Rudo on March 19, 2007, 10:30:27
Kom maar langs met die kasten, dan wil ik wel helpen met kantelen.

Nee, jij hebt vanavond iets anders te doen.  ;) ;D 8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Rudo

Quote from: fgroen on March 19, 2007, 11:02:19
Nee, jij hebt vanavond iets anders te doen.  ;) ;D 8)
Zo, hier letten mensen op.
Eerlijk gezegd hou ik er geen rekening mee dat ruud op mijn goed bedoelde aanbod in zou gaan.

Tot vanavond Fokke!
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

ruud2

gedrieen gaat het nog makkelijker :D

nb. die (kerst)mutsen kunnen ook wel weer op stal.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

meteen alweer aan het werk, werk :)
die kraan was toch bijna nodig :P
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

advr

zeeeeeeeeeeeeeer mooi!! ziet er prachtig uit ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BernHardN

Dong.... :o
komt i nou net niet tegen het plafond of is dit niet z'n difinitieve plek.

om die hard steen wel wat zwarter te krijgen is er speciale "klinker-olie" dit maakt de kleur dieper

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

dre73

als het nu nog loslaat heb ik altijd wel een beetje epoxylijm voor je ;)
als het dan nog loslaat wordt het tijd voor een andere hobby ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

de stenen zijn wat zwarter geworden met "klinker olie"danish oil, een erg mooie combinatie met het fineer.
de keien blijven nu ook goed vast zitten, dus epoxy is niet nodig,bedankt voor het aanbod, en mag dus gewoon bij deze hobby blijven!?
echter , ik heb me vertilt met het opzetten van de midkast toen ik de bekabeling aan het monteren was, dus de komende dagen gebeurd er weinig.
het moest er eens van komen...

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

tillen moet je ook door de buurman laten doen ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.